חתונה ממבט ראשון: הגר וניר כמו שמעולם לא הכרתם אותם

הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

המטרה האמיתית של הפרק ששודר אתמול היתה לפצות את הגר. לגרום לה להתחבב על הצופים באותה עוצמה שבה סלדו ממנה עד עכשיו. האם הגר וניר ישרדו? קשה לדעת

88 שיתופים | 132 צפיות

נוווווווו? נהניתם? התרגשתם? הזלתם דמעה? בכל זאת, הפרק האחרון שלנו יחד. אלא שמה שצפינו בו לא היה קשור ל"חתונה ממבט ראשון". זה בעצם היה הפרק הראשון – והיחיד – בסדרה אחרת ששמה: "אנשים מתנהגים נורמלי, פחות או יותר". אלה לא היו ניר והגר שהכרנו, אלא אנשים אחרים שסיפרו סיפור אחר לגמרי. סיפור שמתחיל בפרצוף של שקנאי ונגמר בקלוז אפ על טוסיק. בואו ונתחיל.

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"

כמו שירי ולירן בעונה הקודמת, ניר והגר קיבלו פרק מיוחד לגולל בו את קורותיהם פוסט ההחלטה להישאר יחד. אבל הפרק של שירי ולירן היה מסך עשן כדי לטשטש את כישלון הזוגות האחרים – הפעם כבר נודע לנו גורל שאר הזוגות, ובכל זאת החליטו שהגר וניר מורמים מעם וזקוקים לשעה וחצי משלהם. מה הסיבה, בעצם? האם זה כי ניר והגר היו הזוג האהוב ביותר בעונה? המעניין ביותר? המסקרן ביותר? אולי התשובה היא קצת מכל אלה, אבל נדמה לי שהמטרה האמיתית של הפרק הייתה לפצות את הגר. לגרום לה להתחבב על הצופים באותה עוצמה שבה סלדו ממנה עד עכשיו. אלוהי הריאליטי לא רק מרוממים כדי להוריד – לפעמים, כך מתברר, הם מורידים כדי לרומם. והגר אכן נעימה יותר כבר מהפריים הראשון. היא מתיישבת לצד ניר עם חיוך רחב, הרבה פחות לחוץ מבעבר. "נו?", מסתקרנים דני ויעל, ומנסים לגרום גם לנו להסתקרן איתם לפני שעוברים לפרסומות – אבל חלאס, אנחנו הרי יודעים שניר והגר ביחד. לא היו מטריחים אותנו עם פרק שלם לו זה לא היה המצב.

הגר. ולא, היא לא מדברת על עצמה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הגר. ולא, היא לא מדברת על עצמה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הגר וניר מספרים על החודשיים הראשונים "בלי מצלמות" ומראים לנו את מה שצילמו במהלכם. זהו פרדוקס שילווה אותנו לאורך הפרק כולו. מתברר שמושג הפרטיות לא באמת הוחזר לעולמם – שוב ושוב, הם מתעדים את עצמם אומרים שיפסיקו לתעד את עצמם, על רקע רגעים אינטימיים כמו ארוחת סושי באמצע משמרת או דייט שבו הגר מתבוננת לצדדים בעצבים ורוטנת שהיא "'הכי פה שיש". ניר מספר כיצד התקופה הראשונה אחרי התוכנית לא התאפיינה בחום מיוחד ביניהם, ושהסבלנות שלו להתרחקויות של הגר התחילה להיגמר. 

ואז קורה משהו שלא קרה קודם: ניר מחליט להיפרד מהגר. איך זה קרה, מה הוא אמר לה, האם צלוחיות נשברו? לא נדע בשלב זה. תודה לאל – את זה ניר והגר לפחות ידעו להשאיר לעצמם. כשניר משחזר את הפרידה לדני ויעל הוא לא מספק הרבה פרטים ומתמקד בסיבה: כי נמאס לו להיפגע. הוא גם לא משתף כיצד העביר את החודשיים שלהם בנפרד, האם היו לו דייטים או שהוא לקח לעצמו תקופה של התנזרות מרכישת מאפים לנשים. אבל ניר איננו האישיו כאן. מה שלא עבר עליו – זה לא עצוב כמו הגר חוגגת 40 לבד ומבינה שהיא פספסה בגדול. 

הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הגר נשברת ומתקשרת לניר. כשניר רואה ממנה שיחה שלא נענתה, הוא חוזר אליה כדי לשאול אם היא באמת חיפשה אותו או שזה היה הישבן שלה שהתקשר. אבל עכשיו הגר לא עונה. נו כבר! המתח גואה, לבסוף זה קורה והיא סוחבת אותו למסעדה הכי רועשת בתל אביב כדי להגיד לו (מול מצלמה, כמובן) שהיא רוצה לנסות שוב. ניר נרדם. סתם, הוא לא נרדם, הוא עוצם את העיניים באופן קצת קריפי ואז פוקח שוב והם מתנשקים. מכאן ועד סוף הפרק, הגר במצב צבירה של שלולית. היא מביטה על ניר במבטים מלאי הערצה, מחמיאה לו ללא הרף, מלטפת אותו בכל הזדמנות. ניר לא מתמסר מיידית. הוא מאפשר לעצמו להיות קשה להשגה ורוצה שיחזרו אל הרומנטיקה בצעדים מדודים. הגר מסכימה, כי אין ברירה. ומכאן זה ממשיך לאט והגיוני – ניר מרוחק, הגר מחכה, ניר מתקרב, הגר מתמוגגת, התוכנית עולה לשידור, כולם יורדים על הגר, כולם אוהבים את ניר, ידה ידה ידה – הם ביחד. זה עובד, בינתיים. 

יש מי שיקראו להגר בחורה הפכפכה, אבל היא לא המציאה את התשוקה לבלתי מושג. זה די נפוץ, אולי פחות בגיל 40 – אבל מובן. הגר היא חובבת דרמה וריגושים והיא לא אוהבת שדברים מגיעים אליה בקלות. כשניר היה שלה בלי מאמץ – היא זלזלה בו. ברגע שברח ממנה, זה נהיה מעניין. פתאום היא ראתה אותו, התפעלה מהאומץ, הבחינה בדברים שהייתה עיוורת להם בעבר. היא החלה במרדף וכשהשיגה את ניר, סוף סוף יכולנו לראות אותה מסופקת ורגועה. הגר לא הייתה יכולה להעריך את ניר, להימשך אליו ולהבין שהוא שווה מבלי שהוא יעזוב אותה. וניר היה מספיק חכם כדי להבין את זה ולכן הוא חתך מהר ובאופן מוחלט – בלי אפילו מסרון ביום ההולדת. אבל איפה כל זה היה במהלך העונה? 

הגר לא הייתה יכולה להעריך את ניר, להימשך אליו ולהבין שהוא שווה מבלי שהוא יעזוב אותה. וניר היה מספיק חכם כדי להבין את זה

להזכירכם – עד ל"חיים בלי מצלמות" (אבל כן מצולמים) ניר לא עזב את הגר פעם אחת, אפילו לא איים לעזוב. הוא היה רכיכה מהסוג שהיא מתעבת. מדוע בחר לעזוב אותה דווקא אחרי התוכנית ולא במהלכה? אולי בגלל ההפקה, המומחים, או סתם הבנה לקויה של המציאות. לעבוד זה לא עבד. הרי ככל שניסה להתקרב להגר – היא התרחקה והתעללה בו יותר. הגר נתפסה אצל הצופים כביץ' וניר כאדם שמבטל את צרכיו. היה קשה לראות את זה, ועוד יותר קשה לשמוע את המומחים מריעים לכל צעד קדימה ושניים אחורה שהגר עושה. 

בפרק הסיום, כשהזוג המאוהב יושב חבוק מולם, דני ויעל מחמיאים לעצמם על התהליך שהם גרמו להגר לעבור – אבל אין להם מה לקחת קרדיט. העצות שהם נתנו לניר, להמשיך להזיע ולהתאמץ, לא היו אפקטיביות וה"תהליך" שהגר עברה, כביכול, הוא חסר משמעות.  הדבר היחיד שגרם להגר לרצות את ניר – זה שהוא עזב אותה. 

ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

האם זה בסיס בריא לקשר? כנראה שלא. האם ניר יודע כיצד לשמר את הגר במצב הרצייה הזה, מבלי שתמצה אותו ברגע שישעמם אותה? אולי. ואיך אנחנו מרגישים לנוכח זה ששירי ולירן נפרדו שוב אתמול? לא משהו. קשה לומר שיצאתי מהפרק הזה כשאני באמת מבינה משהו על אהבה, זוגיות או החלטות נכונות. אבל יצאתי ממנו כשאני מחבבת את הגר, בטוויסט מפתיע. אני עדיין חושבת שטיפול עמוק ויסודי לא יזיק לה (וגם לי, אגב) – אבל כשהגר לא צועקת על ניר, היא באמת אחלה חמודה. מתברר שסתם "מתוסבכת" מצטלם הרבה יותר טוב מ"תוקפנית". אז הגר, אם את קוראת את המילים האלו – אני מקווה שאנחנו קול. וזה תקף כמובן לכל המשתתפים ואפילו לדני ויעל – כולכם חמודים. אני מקווה שבכל פעם שכתבתי עליכם משהו מעליב עשיתם את הדבר הנכון – האשמתם את ההפקה/עריכה. 

אבל התודה הגדולה ביותר, אם יורשה לי רגע של ממלכתיות, היא לקוראות ולקוראים של הטור הזה. נדהמתי לגלות בחודשים האלה כיצד פיסת תוכן אסקפיסטית  הפכה לחלק משגרת חייהם של אנשים בתקופות לא פשוטות של סגר וחל"ת, והחיבוק מהקוראים היה דלק מהסוג היקר ביותר. ניפגש בעונה הבאה, אני הולכת להשלים קצת שעות שינה, ואתם – תחזיקו מעמד וכמו שמבקשת החולצה של הגר, לעולם אל תפסיקו לחייך.