חתונה ממבט ראשון: מה בדיוק אמיר מנסה להשיג?

אמיר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
אמיר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

אמיר טוען שהוא יגיד כן לדנית, ניר אולי מתחיל להבין שהגר רואה רק את הגר ודניס עושה מהלך מרהיב. פרק שלם בלי דני ויעל, ובכל זאת הצלחנו להבין איך אנחנו מרגישים

88 שיתופים | 132 צפיות

מהאנשים שהביאו לכם "סופ"ש של הכרעות", מגיע הלהיט "48 שעות של החלטות" – בפועל כל מה שאנחנו רואים זה "נצח של מריחות". די כבר, כולנו יודעים שהעונה בשלה להגיע לסיומה ואנחנו מתחננים לקבל את החיים שלנו בחזרה. אבל אתם יודעים מה, קודם תנו לנו עוד קצת. עוד פרק נטול תוכן, מה יש? תתעללו בנו טיפה, כן, זה נעים – טוב, זה רשמי. הפכנו לניר. 

חלום בספרדית

הפרק נפתח בשאריות סופ"ש ההכרעות – או ההחלטות? ההכרעות שלפני ההחלטות? ההחלטות שיובילו להכרעות? בכל מקרה, דניס והדר מחליקים על קרח באילת – היא בלרינה והוא רוסי, אז ציפיתי לפליק פלאקים כפולים באוויר, אבל כל שקיבלנו הוא את שניהם מדדים בגמלוניות, נשענים זה על זו ונזהרים לא ליפול. זה רגע יפה שבו הפגיעות הפנימית של שניהם שנחשפה בקשר הזה, מתורגמת החוצה לעולם הפיזי. דניס מעניק להדר את מתנת יום ההולדת שלה – טיסה משותפת למדריד שנייה אחרי שיחזור מיפן. ג'ט לג? עייפות? הרעלה מאוכל של מטוסים? קטן עליו, מה שחשוב לדניס זה להראות להדר שהוא בעניין, והיא לא תצטרך לחכות עוד יומיים כדי לגלות את זה, עם כל הכבוד לחוקי הפורמט. הדר נרגשת מהמחווה ואולי מתחילה לפנטז על מופעי פלמנקו – בפועל, קיים סיכוי שלא יפן ולא מדריד יצאו לפועל במציאות הקורונה. אבל מה זה משנה, העיקר שראינו שדניס כן יודע לעשות מהלכים מרהיבים על הקרח אחרי הכול. 

דניס והדר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
דניס והדר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

ניר בוהה, הגר מבאסת

גם ניר והגר מתכוננים לסיים את החופשה שלהם, והם עומדים לעשות זאת בריב. זה לפחות עדיף על שתיקה מעיקה. מתברר שכשהגר וניר לא מדברים על כמה להגר קשה ועוד משפטים עם "חוויה" ו"סיטואציה", פשוט אין להם מה לומר זה לזו. הערב האחרון שלהם במלון מתחיל בארוחת ערב חלומית או במילותיה של הגר "עצוב ומבאס". אה, סליחה, עצוב ומבאס לה שהתהליך נגמר (אותו תהליך שהגדירה כסיוט), הנקודה היא שכרגיל – כיף איתה. ניר בוהה בה, הגר נאנחת, ניר בוהה בה עוד, הגר מגלגלת עיניים. אחר כך הגר נזכרת שהיא רוצה שיחות נפש עם ניר והשעה לא שתיים בלילה (מזל!) אז היא מדגימה לנו את כל מה שפספסנו עד כה, בעזרת הטכניקה הייחודית שלה להצית שיחת עומק – "ספר לי משהו". ניר חסר המעוף מבקש מהגר לשחזר לו את הסושי הכי טוב שאכלה אי פעם. הגר לא אוהבת את השאלה אז היא מגלגלת עיניים. ניר בוהה בה, אבל אז הוא נזכר באנקדוטה על יפני ומולקולה. הגר אפילו לא נותנת לו צ'אנס. היא קוברת את הסיפור בטרם ניר מגיע לאמצע ומבאסת לו את הצורה. לילה טוב!

דניר והגר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
דניר והגר | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

אם הערב הסתיים בתיקו, יחסית (הגר הייתה ביץ', אבל ניר באמת היה משעמם במיוחד), בבוקר המחרת הגר מובילה את השניים לפיצוץ של ממש. אנחנו לא רואים מה קורה בדיוק בין השניים מאחורי דלת המלון, אבל מבינים שניר קצת שקט והגר לא מרוצה מזה. בעולמה, כידוע, מותר לה להתרחק ממנו אבל אסור לו להתרחק ממנה. עוד לא התאוששנו מסופ"ש הזוגות והנה, הגר עושה בדיוק את אותו דבר – תוקפת, מאשימה, מצפה מניר לדברים שהיא עצמה לא מסוגלת לתת אבל חושבת שזהו הסדר הטבעי של העולם. וכמו בסופ"ש הזוגות, גם הריב הזה מסתיים ברגע שהגר מחליטה שיסתיים ובדרך שהיא מחליטה – שוב חיבוק רחמים לניר האומלל. "זה אותו משחק שיש ביננו כל הזמן", מסכם ניר, מסרב להבין שהמשחק ימשיך במהלך כל חייהם המשותפים, אם ימשיכו יחד. אני יכולה בקלות לדמיין את ניר והגר יחד שנים על שנים, עושים ילדים ויוצאים לחופשות – וכל אחת מהן תסתיים בריב מבית היוצר של הגר. 

הנפש השסועה של אמיר

קשה לומר שחווינו יותר נחת מאמיר בדרך הביתה מחופשתו עם דנית. לפעמים הוא מתעלל בדנית לא פחות משהגר מתעללת בניר, אבל עושה זאת בדרכים עקלקלות ומתקתקות, שמהן באמת קשה להבין מה הוא רוצה. הוא מתחיל את הנסיעה בהפתעה לדנית ולצופים – שהוא עומד להגיד "כן" למומחים בעוד יומיים ולהמשיך איתה. טוב, נכון? לא, כשהחלק השני של המשפט הוא "אבל זו אולי תהיה טעות". מה? מישהו פעם סיפר לכם שהוא *עומד להתחרט* על מערכת היחסים ביניכם? זה בערך כמו להציע למישהי להיות האקסית הבאה שלך. ואם זה לא מספיק – אמיר מעדכן שהוא כבר עכשיו מתחרט על ששכב עם דנית. דנית פעורת פה, כרגיל ובאופן מוצדק לחלוטין. שתינו לא מבינות – מה אמיר מנסה להשיג בדיבור הזה? הוא רוצה להוריד ממנה ציפיות? לגרום לה לסרב להמשיך איתו מבלי לצאת המניאק? אני מודה שבשלב זה אני כבר לא מסוגלת לנסות להבין את אמיר. במיוחד כשאני נזכרת עד כמה היה לו חשוב להיות בתוכנית הזו, בה הוא לא עושה דבר מלבד לחשוף נפש שסועה ולשגע לדנית את המוח. 

אמיר. יגיד כן? | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
אמיר. יגיד כן? | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

האם ניר יוותר על הגר?

בחזרה בבית, כל הזוגות מתכוננים להפרדת כוחות לפני שיפגשו שוב בטקס חגיגי מול דני, יעל והשלישית. בשביל רוני ונועם זה אומר יומיים ללא סקס, מדאיג ללא ספק, אבל לא מחזיק עלילה. דובי ואריק עושים חזרה גנרלית לרגע שלו הם מחכים באמת – הפרידה הסופית ביניהם. הם נראים שמחים ונרגשים לסיים את הדייט הלא מוצלח הארוך בתולדות ההיסטוריה. הדר ודניס אוכלים טייק אווי והדר מגישה לדניס את האלבום שהגיש לה כמתנת חתונה, הפעם עם תמונות מחייהם המשותפים שהיא שילבה בתוכו. הם מתוקים למות, מה יש לומר. אמיר ודנית יושבים במסעדה, מזמינים פוקצ'ה ומקשקשים בנוחות, כפי שהגר וניר היו מתים לקשקש ולא מתקשקש להם. אמיר מכיר בשוויה של החברות הזו. הוא אומר שדנית חשובה לו, שהיא מכירה אותו טוב ומקבלת אותו – דברים שכל בת זוג הייתה רוצה לשמוע, אבל דנית איננה בת זוג. גם אם אמיר באמת יגיד כן, כמו שהבטיח – אי אפשר לבנות זוגיות עם אדם שמתחרט על האינטימיות הפיזית ביניכם. 

הגר וניר יוצאים לסושי אחרון. הכי טוב שהגר אכלה אי פעם? אין לי מושג אבל כדאי לה לשמור את המידע הזה לשיחות עתידיות. השיחה הפעם מצליחה להחזיק, איכשהו, שוב בעזרת דיבורים על "התהליך", "החוויה", "הסיטואציה" והסקופ – ניר מספר שרגע השיא שלו בתוכנית היה כשהגר באה למיטתו, ואותו רגע לא שוחזר מאז. כבר תהיתי כאן בעבר מה קרה במיטה של ניר והגר ועכשיו כשאני יודעת שמדובר היה בארוע חד פעמי, אני עוד יותר מבולבלת. אבל רגע, עזבו מה היה – תראו מה עכשיו. הגר מנשקת את ניר, מרצונה, ואפילו קמה מהכיסא בשביל זה! וממשיכה לנשק אותו בבית! היא לא נראית כאילו היא עומדת להקיא ולא בוכה תוך כדי ולא אומרת לניר שהוא לא מנשק טוב – ממש מוזר. ניר מתמוגג כי לרגע הזה הוא חיכה, אבל מיד גם דואג – "האם זה יקרה שוב?". לא מפתיע. הרי ככה עובדת טכניקת השליטה של הגר – היא רוצה שניר יהיה דרוך תמידית, אף פעם לא ידע מאיפה מגיעה המכה – וגם לא מאיפה בא הפיצוי. 

ניר והגר אומרים גם הם ביי ליומיים. בסיום הפרק אנחנו עוזבים את ניר לבד, בדירת הרווקים שלו, מדפדף בספר של ד"ר סוס שהגר קנתה לו לחתונה, "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים", ותוהה לאן הוא עומד להגיע עם הבחורה הזו ומה כל כך נפלא. עכשיו, כשהוא לבד עם עצמו וצוות צילום, הוא מתחיל לזקק לעצמו מחשבה שהגר בעצם תמיד ראתה רק את עצמה בקשר הזה ולא אותו. יתכן שהרהורי כפירה מתחילים אצלו, או שההפקה רוצה שנחשוב ככה – בכל זאת, קשה לדמיין עולם בו ניר מסרב להמשיך עם הגר, הוא מושקע בו עד מעל הראש וזה עוד מבלי לדבר על המאפים. 

אז עשינו את זה – עברנו פרק שלם בלי דני ויעל, ובכל זאת הצלחנו להבין איך אנחנו מרגישים. בעוד יומיים נפגש להחליט, להכריע, לבחור, להיות גורליים, ובעיקר לתת לעריכה למרוח אותנו עד לבלי היכר. החזיקו מעמד עד אז, וזכרו – לא משנה כמה המצב גרוע, זה תכף נגמר. ואז יתחיל הגל השני. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"