חתונה ממבט ראשון: מה בדיוק קרה במיטה של ניר והגר?

ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אף אחד לא טורח לספר לנו מה קרה שם במיטה, אבל אם יורשה לנו להמר - האדמה לא בדיוק זזה. ועכשיו הגר תצטרך להחליט אם היא רוצה להמשיך להתעלל בניר

88 שיתופים | 132 צפיות

נו, אתם מוכנים להחלטה הגורלית? החלטה כל כך גורלית, שעידו רוזנבלום נקרא ליום עבודה כדי לקריין אותה? החלטה כל כך גורלית, שחייבים מיטת קווין סייז ועסקת תוכן שיווקי כדי לחשוב עליה? החלטה כל כך גורלית ש… טוב, סורי, אני לא יכולה לשחק את המשחק הזה. לא משלמים לי מספיק כדי להתחזות למישהי שלא יודעת מה יקרה בפרק האחרון של חמ"ר – רוני ונועם יחליטו כן, הדר ודניס יחליטו כן, דובי ואריק יחליטו לא. הם בעצם כבר החליטו. ובנוגע לשאר הזוגות, רק צד אחד צריך לקבל החלטה, ולא ברור כמה היא גורלית: אמיר צריך להחליט אם הוא רוצה לחיות בזוגיות חסרת מין עם דנית; הגר צריכה להחליט אם היא רוצה להמשיך להתעלל בניר. ככל הנראה, אמיר יגיד לא והגר תגיד כן, אבל האמת היא שפשוט לא אכפת לי. ארבעה בני אדם עלולים לצעוד לתוך לזוגיות מעוותת מהיסוד וחסרת סיכוי, איפה כאן החגיגיות בדיוק?

גישת ה"פאק יו" של דובי

דובי ואריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דובי ואריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הפרק של אמש התחיל בדובי ואריק מודיעים לצמרת הפסיכולוגיה שאין להם מה להודיע. אם למישהו היה ספק שבין השניים יש איבה גלויה, סופ"ש הזוגות הבהיר את המצב לאשורו. היחס של אריק לדובי סתם את הגולל סופית על מערכת היחסים ואריק ודובי מתנגדים, ובצדק, לכל ניסיון של יעל לגשר על הפערים. אלא שבניגוד למור ומאור שפרשו בשבוע שעבר, דובי ואריק הם אנשים בשלים, מנוסים ולמודי קרבות והם יודעים שאם יסחבו יחד עוד שבוע – הם יקבלו מלון חינם פלוס אטרקציה. אז הם משחקים אותה אציליים ומוכנים ללכת עד הסוף, או כמו שיעל קוראת לזה: "לראות מה למדתם אחד מהשני בתהליך הזה".  מתברר ששם התוכנית הוא "חתונה ממבט ראשון", כי "לשנוא אחד את השני 50 יום ואז לגלות מה למדנו מהשנאה הזו" היה ארוך מדי. 

עכשיו אני מבינה את הדמעות של מור מהפרידה בשבוע שעבר – לא רק שזרקו אותה בטלוויזיה, אלא שעשו זאת תוך כדי ויתור על ג'קוזי! לדובי זה לא היה קורה. עם פריזורה חדשה וגישת "פאק יו" משמחת כלפי אריק, היא מוכנה לצאת לעוד מלון ולבלות שם בעיקר עם עצמה (להזכירכם, אחרי הפיצוץ שעבר היא קיבלה דיל לברצלונה, מה רע?). גם לאריק כנראה אין תוכניות מיוחדות באותו סופ"ש, אז יאללה, נוסעים. הרי אתם יודעים מה אומרים – לא חשוב עם מי אתם, חשוב שיהיה בופה. 

היאוש, הזעם והשעמום

ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אצל הגר וניר היציאה לסופ"ש אמורה לעורר יותר עניין. ניר נוהג, מחייך, מודיע ש"יהיה לנו כיף", או שאולי זה משהו שהוא אמר בפרק הקודם, אני באמת כבר מתקשה להתרכז כשאני מסתכלת עליו, העיניים שלי מתערפלות מולו מרוב יאוש וזעם. הגר, כזכור, זחלה בסוף הפרק שעבר למיטתו של ניר, כי היא עברה תהליך וכעת היא נמשכת אליו. אני עברתי תהליך הפוך – בהתחלה חשבתי שהוא חתיך, כריזמטי ושווה, היום אני משועממת ממנו למוות. אני מבינה שהבחור מאוהב, אבל עולם שבו הגר היא נושא השיחה היחיד שקיים, הוא עולם שבו איש מאיתנו לא חפץ. אגב, אף אחד לא טורח לספר לנו מה קרה שם במיטה. התוכנית שומרת על כבודם של המעורבים וזה יפה מאוד, אבל אם יורשה לי להמר – האדמה לא בדיוק זזה, כל הלוחות הטקטוניים עדיין במקום. הגר, עם פרצופה החמוץ והרהוריה מעוררי ההשראה ("אני מקווה שלא יהיה מחורבן"), היא עדיין הגר, גם אחרי סקס-לכאורה. לפחות יש על מה לסמוך בעולם מלא תהפוכות.

כלתו של אדיפוס

דניס והדר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דניס והדר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

גם שאר הזוגות עושים את דרכם למחוזות תיירות הפנים, מגלגלים מזוודות טרולי לחדרים גדולים ונדהמים מהנוף במרפסת בדיוק כמו שמנהלת השיווק ביקשה. דניס וילדת היומולדת הדר, שקצת נעלמו לי מהפריים לאחרונה, עושים הופעת אורח ואפילו מתקשרים לשתף את אמא של דניס בגודל החדר. "כשאוהבים מישהו הדברים הקטנים כבר לא מפריעים", אומרת הדר, כלתו של אדיפוס ואני יכולה לשמוע אותה משננת בתוך הראש "אמא שלו גרה רחוק. היא גרה רחוק. זה בסדר, היא גרה רחוק". בינתיים דניס מספר שהוא מאוהב בצחוק העצבני והגוזלי של הדר, הצחוק שאני קראתי לו נוירוטי בתחילת העונה אבל מאז, כמו דניס, גם אני התרגלתי, ואף שוקלת להפוך את הצחוק הנוירוטי של הדר לצלצול שלי בטלפון. דניס טוען שהדר צוחקת ככה רק כשהיא מרגישה חולשה, לעיתים נדירות מאוד – הבחור אולי עדיין לא הפנים שהדר היא באמת הגוזל הפגיע הזה, ודווקא לעיתים די קרובות. האם זה אומר שהדר שמרה בדיוק על רמת הפאסון שדניס צריך כדי לשמור על עניין? אם כן – אני בעד. בעבר פחדתי שדניס יתרחק ככל שהדר תתקרב ושמחתי לטעות. ואם הדר שלנו תיפגע, דניס, אתה תסתבך איתי ואף חיוך מתוק ו"מאמי, תראי את היונים" לא יעזור. טוב, אולי.

מבולבל ומבלבל

דנית ואמיר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דנית ואמיר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אמיר ודנית מגיעים אף הם ליעד כלשהו, אני לא יודעת עליו הרבה מלבד שיש שם מכונת ממתקי גומי. כמו הידידים הטובים שהם, השניים מתחרעים על המתוקים ואז משתרעים על הספה ודנית בטעות נוגעת לאמיר בבית השחי והוא מתכווץ. אין מה לומר, ההפקה טובה בלהדגיש רגעים קטנים שממחישים אמיתות כואבות – אמיר אולי מלטף מרפק או לחי מדי פעם, אבל הוא לא באמת רוצה מגע עם דנית. דנית יודעת שבסופ"ש הזה הוא יכריע אם הוא מעוניין להמשיך איתה או לא, והיא עומדת בגבורה במצב הקשוח הזה. אישית אין לי מושג איך אפשר בלי עזרה מהסמים של רוני ונועם, אבל נראה שדנית סחית למדי ופשוט מבינה שכל הדרמה כאן אינה שלה, אלא שלו. היא מהרהרת באפשרות שאמיר דווקא כן נמשך אליה, כי הוא עושה לה נעימים לפעמים, ושהוא משכנע את עצמו שהוא לא. גם בגרסה הזו אין הרבה כדי לעזור לה – בכל דרך שלא תסתכלו על זה, אמיר יוצא אדם מבולבל ומבלבל. 

גם אמיר לא מלקק דבש, שיהיה ברור. לא בתוכנית ולא בחיים. השבוע התפרסם פוסט פרי עט, בו הוא מאיים לתבוע אישה שמפיצה עליו שמועות. בפוסט הוא שיתף בכך שהדעות שנכתבות עליו כואבות לו, אבל הוא מנוע מלהגיב. אין לי מושג אם הוא התכוון לטור הזה, אבל אם כן – אז אאוץ'. יש הרבה דברים טובים לומר על אמיר ובמיוחד על היכולת שלו להתחשב ולראות את האחר. אבל מה לעשות שבנוסף לכל אלה הוא גם חשף בתוכנית לא מעט בעיות, שבעיני השורש שלהן עמוק יותר מדיון בהיקף הירכיים של דנית. חבילת הריאליטי אכזרית היא. תזכירו לי למה עשיתם את זה לעצמכם?

חטובים ומאוהבים

רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אולי כי כולם רוצים להיות רוני ונועם, חטובים, מאוהבים ומסטולים (או דלוקים או שיכורים. או באמת פשוט מאוהבים) על סלע בתמנע. כל מי שניגש למיונים לתוכנית הבאה מקווה לקבל את תמונת הניצחון הזו של רוני – עומדת על הר עם רוח מדברית בשערה, אהובה מצלם וצועק "כמה עוצמה!" והעולם כולו בכיס של השורטס שלה. ואיך אפשר לא לרצות  את זה? כל שנותר לנו הוא לקוות שהשניים יחזיקו מעמד גם אחרי ההנגאובר ולא לחשוב לעולם על צמד המילים "יוגב ובת אל". מי? כלום. לא חשוב. עזבו. עזבתי.

הגר וניר הם היחידים שמקבלים בילוי ערב הפעם, כי החיים לא הוגנים וכי מישהו חייב להרים גם למוצר המיותר ששמו "סדנת שוקולד". אוי, תעשו לי טובה. התפתיתי פעם לאטרקציה כזו, עד שהבנתי שאני משלמת 80 שקל כדי להכניס פטיפורים לפלסטיק. סדנת השוקולד של ניר והגר לא רומנטית, לא סקסית, לא אווירתית. האורות פלורוסנטיים, המדריך נבוך, הגר אומרת "וואו טעים" על פטיפור לימונצ'לו וזהו, זה כל מה שקרה שם. בעצם זה לא נכון – היה גם רגע שיא בו הם התבקשו להתמרח בכפות הידיים בשוקולד גולמי. נועם היה מנצל את ההזדמנות וצולף שוקולד על פרצופה של רוני (אם היא לא הייתה עושה את זה קודם), אבל ניר לא מעז, במיוחד לא כשהגר מאיימת עליו ש"זו תהיה התאבדות". הבחורה פאן, אין מה לומר. היא מעדיפה סלפי ידיים בשוקולד וניר מספר בפעם ה-45,672 שהגר אוהבת לבחון את השניים בתמונות משותפות. 

התמונת שבאלבום

בבוקר המחרת, כל הזוגות מקבלים את אלבום החתונה שלהם ויושבים לראות כמה יפים ומלאי תקווה הם היו פעם. אריק אומר לדובי את שתי המילים היחידות שהיא תשמע ממנו בסופ"ש הזה: "הוגו בוס". הגר אומרת שניר נורא חתיך ונורא רואים כמה הוא התרגש, ואני רק שומעת "נורא ונורא" (אגב, שמעתם שהגר נורא אוהבת לראות איך הם נראים בתמונות? ניר כבר חלק אתכם את התובנה המשמעותית הזו?). אמיר רואה את הסבל של עצמו ודנית את האושר של עצמה – סוג של מיקרוקוסמוס לחיים המשותפים שלהם יחד. הדר ורוני מדחיקות לחלוטין את העובדה שדניס ונועם לא עשו להן את זה בהתחלה, ורואות רק שתי כלות מאושרות. אריק מחזיר את האלבום לתוך הקופסה בעצבים, וצועק "יפה מאוד". כולם מותשים – גם אני, גם אתם – אבל תכף זה יגמר. ואז תתלוננו שמשעמם לכם ושבהישרדות המתמודדים לא סובלים מספיק כדי שתהנו. הרי מה זה לגווע ברעב לעומת לחיות עם הגר?

עד אז, החזיקו מעמד, וזכרו – לא משנה עד כמה המצב גרוע, אתם לא בסדנת שוקולד. לא, באמת. סדנאות שוקולד הן השטן. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"