חתונה ממבט ראשון: מערכת היחסים האמיתית של הגר

הגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

להתראות רגעי מבוכה ותסכול מהקשר של מור ומאור, לא נתגעגע; שלום לכם פרומואים שקרניים לגבי הקשר של הגר וניר וברוכות הבאות בעיות דימוי הגוף של אמיר

88 שיתופים | 132 צפיות

תודה לך באמת, מחלקת הפרומואים. כל השבת את קוראת לי להמר מי יפרדו מתוך שלושה זוגות  – ובסוף הזוג שעליו שמתי את כל הז'יטונים – אריק ודובי – בכלל לא הופיעו בפרק? זה חוקי בכלל, לרמוז על דמויות נעדרות? אין איזו אמנה בינלאומית שאוסרת על זה? והאם יש למישהו ספק שאם מור ומאור הם אלה שנפרדו הפעם, זה בסך הכל אומר שדובי ואריק יפרדו בשבוע הבא? 

הרבה דמעות נשפכו מעיני הפרוז'קטור של מור אתמול, אחרי שארזה לשתי מזוודות וקרש גיהוץ את הקשר עם מאור. העצב שלה היה נוגע ללב, אבל גם קצת מוזר. בעוד בדרך כלל בחמ"ר אנחנו בערפל לגבי מושגים כמו זמן ומרחב, הפעם בישרו לנו במפורש – כל הזוגות נמצאים בסך הכל שבוע וחצי לפני סיום התוכנית, הרגע בו הם מודיעים למומחים אם החליטו להיפרד או להישאר יחד ללא מצלמות. הסיכוי שאהבה הייתה ניצתת בין מור ומאור בשבוע וחצי האלה, הוא גבוה בערך כמו הסיכוי שהגר לא תגיד "קשה" בכל פעם ששואלים אותה מה שלומה. כלומר אפסי. כולנו יודעים שלא הייתה תוחלת למור ומאור מהרגע הראשון, ושאם היו מגיעים לפרק הסיום – זה היה כדי להגיד "ביי, ביץ'. היה נדיר".

מאור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מאור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מאור פשוט איבד סבלנות קצת קודם. אחרי שבדרך הביתה מסופ"ש הזוגות, מור בחרה באינטימיות עם המושב האחורי של האוטו מאשר בשיחה איתו – הוא הבין שהוא לא יכול להמשיך יותר. אם אין לו מערכת יחסים, לפחות שיתנו לו להפעיל מונה. מול יעל ודני הוא מודיע שהוא מיצה. מור מגיבה בהבנה והסכמה ואפילו מברכת אותו על שעשה את מה שלה לא היה אומץ לעשות, אבל אחרי האריזה שלה, כאמור, היא פורצת בבכי מול המצלמה. אני האחרונה לשפוט בכי טוב ומשחרר אבל מודה שזה בלבל אותי – על מה יש להתאבל? מדוע היא בוכה? איך אמירה אמוציונלית כמו "אני לא טובה בפרידות" קשורה למה שראינו? הרי כמו שלא היה כאן קשר – גם אין כאן באמת פרידה. בכל מקרה, נרשמו כבר דיווחים שמאור חזר לאקסית שלו. יתכן שאחרי האין קשר עם מור הוא קיבל פרופורציות.

לא אתגעגע לזוג הזה. קו העלילה של מור ומאור הוא מהמתסכלים שהיו העונה – והיו. לקחו שני אנשים סבבה למדי בלי שום דבר במשותף וחיברו אותם על הבסיס היחיד שמאור אוהב לשתוק ומור אוהבת לדבר. עד כאן אשמת ההפקה – אבל האשמה התורמת של מור ומאור, הוא שאף אחד מהם לא ניסה באמת וחמור מכך – שהם לא סיפקו לנו תוכן טלוויזיוני. כן, מור עשתה כמה דרמות, ניסתה ליזום ריבים, ונתנה לנו את הביטוי "במלוא הדרתו" – אבל הייתי מוכנה לוותר על כל אלה, אם מור הייתה מספרת לנו בכנות מתישהו לאורך התהליך למה, בעצם, מאור לא עושה לה את זה. הרי להזכירכם, היא בכתה על עצם קיומו לאימא בטלפון כבר בבוקר הכלולות הראשון. אז לבכות זה נחמד, אבל פרטים זה אפילו עוד יותר. האם זה המראה שלו? הקול שלו? המקצוע שלו? לא עצוב לכם שלעולם לא נדע בוודאות מדוע נגעלה מור ממאור? 

ובעוד מור מיאנה לתת לנו את הבשר הזה, מאור, מצידו, פשוט היה קצת משעמם. כן, הוא היה מלא כבוד עצמי, לא התקפל לכל גחמותיה, סרב להחמיא ולחזר (למרות שאולי זה כל מה שהיה צריך כדי לחמם קצת את העניינים) – ועל האינטגריטי שלו אפשר להעריך אותו, אבל דרמה טלוויזיונית הוא לא סיפק. המורשת שלנו ממור ומאור זה הרבה רגעי מבוכה ותסכול וחברים שכבר לא יגיעו ביום שני. אגב, מישהו הבין למה בעצם מור עבדה כל כך קשה על ארוחת הערב שלא הייתה? מה זה "ארגנתי שולחן"? לא היה שולחן בבית כל הזמן הזה? ולמה היא תכננה את התפריט, היא לא יודעת שמאור שף? עוד שאלות שהקשר הזה לקח איתו לקבר, יהי זכרו ברוך.

אל תאמינו לפרומואים על ניר והגר

בגיזרת הגר וניר לא השתנה הרבה. אלא אם כן אתם מאמינים לפרומואים, העריכה והפסקול, על פיהם יבשות זזו, האדמה רעדה וסדרי עולם עברו ארגון מחדש – רק כי הם התכרבלו קצת באותה מיטה. אז בוא נאסוף את הריר ונרגע. אנחנו לא יודעים (ולא נדע) מה קרה שם כשהגר זחלה אל מתחת לפיקה של ניר. ברמיזה מספרים לנו שהם כבר מתחילים להתנשק (מול המצלמה אלה רק נשיקות חפוזות ויבשות, אבל היי, על הפה!), אבל גם אם הגר וניר כותבים מחדש את הקאמה-סוטרה, זה לא יגרום לי להריע להם כזוג. הגר אולי נהנית להריח את החולצות של ניר, אבל עדיין עושה הכול כדי שידעו כמה היא סובלת, או כפי שאמרה בעדינות האופיינית לה לחבריו של ניר, "זה ארבעה שבועות שמרגישים כמו 40 שנה". היא לא מפסיקה לפחד, להלחיץ, ולדבר על הקשר, אלוהים, כמה שהיא אוהבת לדבר על הקשר. כמעט כמו שהיא אוהבת לדבר על הסנדוויצ'ים של אייל שני.

ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הפעם היא מדברת על הקשר  בערב זוגות משותף עם רוני ונועם, ובערב נוסף עם חבריו החקרנים של ניר. אבל השיחה המעניינת הייתה דווקא בטיפול מול יעל. אחרי שבשבוע שעבר יעל ודני התפעלו באופן מקומם מההתעללות התורנית של הגר בניר (ריקאפ: "בוא נדבר שיחות עומק", "אתה רוצה עכשיו לדבר? ברצינות?", "למה אתה עצוב, בוא שתף אותי", "אני לא מאמינה שאתה משתף אותי בדברים האלה, בוא פשוט ניפרד") – יעל מפצה אותי ומעניקה להגר מנה בריאה של "תתאפסי על עצמך גברת". הסשן דווקא התחיל רגוע וחיובי, עם חילופי פרגונים וחיוכים אבל בשלב מסויים הגר הייתה חייבת להתחיל לתקוף את ניר. "למה אתה מראש מוותר על המקום שלך", היא מתריסה כלפי ניר, וכהרגלה מחמיאה לעצמה: "אני לא ויתרתי על המקום שלי מלכתחילה". ניר ויעל מנסים להגיד לה שניר לא ויתר על מקומו, שהוא מנסה להתבטא ולא מצליח איתה, אבל אז הגר משנה טקטיקה – התלונה שלה היא בעצם שלניר יש ציפיות ממנה. לה, למשל, אין ציפיות בכלל ממנו (כי היא מושלמת, שכחתם?). 

הגר פשוט נמצאת בקשר עם הגר. היא אולי יכולה להתנשנש קצת עם ניר, אבל זה סתם סיפור מהצד. אחרי הכול השנה היא 2020, אולי הגר והגר ביחסים פתוחים

בשלב זה חלומי מתגשם – יעל צועקת על הגר שהיא מדברת שטויות. סוף סוף! תודה רבה! הגר קצת המומה (בבית מסכימים איתה על הכול) ויעל ממשיכה וחושפת את הבולשיט: להגר יש ציפיות בדיוק כמו שלניר יש, הן רק שונות: היא מצפה לספייס, הוא מצפה שהיא תתייחס אליו קצת יותר טוב מאשר לאשפה. יעל גם מעמתת את הגר עם הקיטורים שלה על שניר לא מביא את עצמו – אבל בכל פעם שהוא מנסה, היא הודפת אותו בכוח. ובקיצור (מילים שלי, לא של יעל וחבל) – הגר פשוט נמצאת בקשר עם הגר, אין לה באמת מקום לעוד מישהו שם. היא אולי יכולה להתנשנש קצת בלילה עם ניר, אבל זה סתם סיפור מהצד. אחרי הכול השנה היא 2020, אולי הגר והגר ביחסים פתוחים. 

מי שטוב לו ושמח, שלא יהיה בריאליטי

בזמן שכל זה קורה, נועם ורוני סופית כבר אינם אייטם טלוויזיוני. ככה זה בחיים – אי אפשר גם להסתדר זה עם זו וגם להיות דמויות ריאליטי ראויות – זה פשוט לא הולך יחד. "בסוף תקחו משכנתא בפתח תקווה", צולפת בהם חברה של רוני, הם צוחקים בהשלמה כי זה נכון. לנועם ולרוני המאוהבים אין שום קווי עלילה משל עצמם, מקסימום יוכלו להיות תפאורה לזוגות אחרים. אז הם מארחים את הגר וניר ומספקים מחוכמת החיים שלהם אבל זה לא מספיק, אז נועם לוקח את רוני לרכוב על סוסים. אבל גם זה לא מספיק (למה שיעניין אותי לראות אותם רוכבים על סוסים?) אז הם מאלתרים פיקניק שנראה ממש לא נוח, על שפת כביש סואן ובלי צל. אבל גם זה לא מספיק, אז הם מקנחים בלזרוק כמה מילים זה לזו, על העובדה שהם לא צריכים להגיד הרבה מילים זה לזו. צודקים. חמודים. אני בעדם. מבחינתי שישארו בתור שומר מסך.

רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בעיות דימוי הגוף של אמיר

דנית ואמיר, לעומת זאת, מצליחים באופן מפתיע לנהל שיחה אמיתית. היא אמנם מתרחשת כשהיא שוכבת על הספה והוא יושב עליה, כשהפנים שלו בטלפון ושלה באוויר אבל היי, שאלות נשאלות. ואלה השאלות שאני תוהה לגביהן כבר שבועות ושדנית סוף סוף אמיצה מספיק כדי לפתוח: למה אמיר מחכה, בעצם? הוא מצפה שתתעורר בו משיכה פתאומית אליה? הוא רוצה שהיא תעשה משהו כדי להדליק אותו? למה הוא לא נמשך אליה – זה איך שהיא נראית, או משהו באיך שהיא מתנהגת? אמיר כהרגלו עונה בהברות: "כן", "לא", "אההה" ו"המממ". אבל אם נקושש מפה ומשם, ובעיקר מההתנצלות של אמיר ש"זה לא חיצוניות, זה איך שאני תופס חיצוניות" – אפשר להבין שזו כן חיצוניות. דנית פשוט לא מספיק יפה ו/או חתיכה בשבילו.

מול יעל, אמיר מפתח את הנושא ואומר שאם הסטנדרטים החיצוניים שלו היו פחות מחמירים, וודאי היה כבר במערכת יחסים. אז אני אמורה להבין שבכל שנותיו ברווקות, אמיר מעולם לא פגש מישהי שנראית מספיק טוב בשבילו? אמיר בחור די נאה, אני בטוחה שאישיותו והקשר המפוקפק שלו לגלעד ארדן נחשבים בשוק האפליקציות – ואני יודעת איך נשים צעירות ופנויות נראות, הן מהממות בשלל סוגים וז'אנרים – הכיצד זה שאמיר לא מצא אף אחת, אף לא אחת, שתתאים למפרט המחמיר שלו? 

ושלא ישתמע מכל זה שדנית לא מהממת בעצמה. התוכנית מנסה לרמוז לנו בהמשך, דרך סיפורי הילדות השמנה של אמיר והתמקדות במגש סושי עשיר, שמה שמפריע לאמיר זה לא הפרצוף של דנית, אלא הגוף. לא יודעת, ראיתי את דנית בהמון שורטס וחולצות בטן במהלך כל העונה ולרגע לא עלה על דעתי שהיא משהו מלבד רזה. אבל אנחנו בעולם ההפוך של חמ"ר, עולם בו מור ומאור מתאימים אחד לשני ושבו הסוסים סער וגולן מעניינים מישהו – אולי בעולם שכזה, בחורה כמו דנית נחשבת שמנמנה. 

אמיר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אמיר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אבל האישיו הוא בכלל לא דנית וגופה. היחס של אמיר למין, מיניות, משיכה ודימוי גוף הוא העניין האמיתי כאן, והוא כנראה מה שעוצר אותו בחיים. התוכנית נוגעת בזה מעט מדי ומאוחר מדי, אבל קשה להאשים אותה – אמיר לא נתן עם מה לעבוד, הוא סיפר על עצמו מעט מאוד עד כה ובעיקר התמקד באסטרטגיות יציאה מהמיטה של דנית. כעת מתחיל להתחוור שלבחור יש בעיות רציניות, בהן מעולם לא טיפל, בוודאי לא במסגרת התוכנית. בניגוד לחלק מחבריי, אני לא חושבת שאמיר הוא הומו בארון, לא נראה לי שהיה מתייצב בתוכנית כמו "חתונה ממבט ראשון" עם מטען כזה. אבל מה שזה לא יהיה – אני מאחלת לו שימצא את התשובה ו/או את מי שתמצא חן בעיניו באמת, אם כי כדאי שיזכור – בכל BMI, נשים הן לא בובות פלסטיק. כולנו קצת מכוערות לפעמים, אפילו בר רפאלי. החוכמה היא לרצות אותנו גם אז. 

בשבוע הבא נוכל לראות עוד דרכים בהן אמיר לא נמשך לדנית (אבל רק כי הוא דפוק), עד אז – החזיקו מעמד, וזכרו, לא משנה כמה קשה לכם, כנראה מישהו בעולם מעדיף לבלות אתכם מאשר עם קרש גיהוץ. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"