חתונה ממבט ראשון: למה מור לא נמשכת למאור?

מור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מור טוענת שהייתה רוצה להכיר את מאור הפתוח - כמו שהיה עם הבנים בסופ"ש הזוגות - אבל נשארה עם מאור הדלוח

88 שיתופים | 132 צפיות

הוא כתב, שכתב, ערך, ניסה עם מזלג, הסתפק בכוס למברשות שיניים – אריק עבר כל כך הרבה תלאות עם הפתק לדובי שנמסר על רקע הקרדיטים בסוף הפרק שעבר, והשאיר אותנו מתוחים ללמוד על תוכנו. ואז הגיע הפרק של אתמול, ולכל אורכו אף אחד לא מספר לנו מה היה כתוב בפתק! וואט דה פאק? ככה מתעלמים מקליף האנגר? מתברר שבעולם של חמ"ר מותר לשבור את כל כללי הצפייה. אז אחרי הדיזסטר של דובי בשבוע שעבר, המשכנו בסופ"ש הזוגות כמעט בלעדיה ובלי אריק (אבל עם בגד הים המצוין שלה ואחלה לוק בבריכה). הפתק אולי לא נקרא, אבל המשמעות ברורה: בין אם היה כתוב שם "סליחה, דובי, אני אידיוט" או "דירת שני חדרים להשכרה ללא תיווך"  – זה לא הספיק כדי לגשר בין אריק ודובי. טוב, לא נורא. היו לנו אסונות חדשים להידרש אליהם הפעם. 

אחרי לילה בתוכן שיווקי כלשהו, הזוגות שלנו מתייצבים לארוחת בוקר ועבודה על קווי שיזוף ועלילה. דאגתי קצת שמא רוני ונועם לא יצליחו להתעורר אחרי התקפות הצחוק שלהם בפרק הקודם, שלפיהן נראה כאילו קיבלו חבילת כדורים מעניינת מאיש הסאונד. אבל הכול בסדר, רוני ונועם ערים וממשיכים לצחקק (אולי יש אמדי שממשיך גם בבוקר, אני לא מבינה בזה), ואת יתר הפרק יעבירו בין חדי קרן מתנפחים – גם אחרי שההשפעה תיפוג. רק קודם הדר מזכירה לצופים שרוני בת 36 ושהיא בת 34, מה שמוביל את כולנו לגילוי שדניס בן 31. כמעט נפתח כאן מיני-קונפליקט על הבדלי גילאים בזוגיות. אבל אין שום שאלה שדניס לא יכול לצאת ממנה עם הביצוע שלו ללהיט הקיץ "וואללה, זכיתי" מאת הדר. וואללה, צודק. מי רוצה יותר מאשר להיות בקשר הדדי ובריא, פלוס לחלוש על הקאץ' פרייז של העונה. 

הדר. זכתה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הדר. זכתה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מארוחת הבוקר אנו ממשיכים לבריכה, שם הזוגות שותים מימוזות עושים את מה שכולנו עושים בבריכות – דואגים לאיך הם נראים. אבל בעוד רובנו מתרכזים בהיבט הפיזי, הקאסט של חמ"ר כבר מושלם גנטית (מה אתם אומרים יהיה קודם במדינה, ראש ממשלה מזרחי או משתתף בחמ"ר שאינו רזה?) אז נשאר רק לבחון את הזוגיות של הזולת. מי שממש משקיע בהתבוננות וניתוח הוא מאור. הרצון שלו שהתהליך יעבוד כל כך מייסר אותו עד שהוא ממציא הצלחות שלא קיימות. נדמה לו שיש "זוגות במקום טוב", אבל יש בדיוק שניים כאלה: 1. הדר ודניס, 2. רוני ונועם. זהו, שניים, ואל תבנו על עוד עד לפרק הסיום. 

ובינתיים בפרינדזון

שניים מתוך שישה, בחישוב שלי, זה מיעוט, אבל לא עבור מאור. הוא מצליח לקנא גם בלוזרים הכי גדולים. מאור היה שמח עכשיו להיות מאוהב כמו ניר או מתוסכל מינית כמו דנית, העיקר להרגיש משהו למור – הוא לא מצליח, כי היא לא רוצה, והיא לא רוצה כי הוא לא מצליח. זהו לופ שלא נגמר. וכך אחרי הלילה הראשון בו מור ומאור הצליחו לצחוק יחד, את היום הם מעבירים בנפרד. בשלב מסויים דניס שואל את מור מה בעצם מרחיק אותה במאור – ואני נדרכת. חיכיתי שהחידה הזו תיפתר, הרי לחוסר המשיכה של מור למאור חייבת להיות סיבה. אגב, אשמח גם לדעת מדוע אמיר לא נמשך לדנית, עוד פיל לבן ולא מדובר. אני יודעת, לא תמיד אפשר להסביר את זה במילים, במיוחד למי שכמו אמיר, מתבלבל במעט מילים שהוא מכיר, אבל די, נמאס לי, אני חייבת איזשהו עוגן עובדתי להישען עליו כאן. אמיר כבר שבועות מספר לנו שהוא מחכה שמשהו יקרה בינו ובין דנית, אבל מה זה יכול להיות? שדנית תהיה יותר קשה להשגה? תתלבש יותר סקסי? תפסיק להוציא לשון לפעמים בין מילים? באיזה אופן אמורים שני בני אדם להפוך מידידים לנאהבים, כשצד אחד אמר בפירוש שהוא לא נמשך לצד השני? אין לי מושג, אבל בפרינדזון בינתיים העסקים כרגיל. אמיר ודנית נאמנים להסכם בשתיקה שלהם שלא לספר לאיש דבר בסופ"ש הזוגות. לכל היותר, דנית מצהירה ש"הקשר שלנו בריא", והיא צודקת – היום כולנו יודעים עד כמה מגע גורם למחלות. 

דנית מצהירה ש"הקשר שלנו בריא", והיא צודקת – היום כולנו יודעים עד כמה מגע גורם למחלות

סליחה, בוא נחזור למור, לשאלה של דניס, ולתשובה הישירה שלה: היא רוצה שיח יותר אינטלקטואלי. המממ, זה היה גם ההימור שלי. בואו ונהיה אפילו יותר בוטים לרגע – מאור לא מספיק מתוחכם בשביל מור, לא מאתגר את מוחה, ולדעתי, גם אם היא לא אומרת את זה, היא התאכזבה מכך שמשלח היד שלו הוא "בעל מקום", יהא זה מה שזה אומר (די, כבר קלטנו שהוא לא באמת שף נכון?), ולא עורך דין או הייטקיסט. מור עדינה יותר ממני אז היא לא נכנסת לרזולוציות, וגם נותנת לדניס לנווט את השיחה לכך שזה לא "הוא" זה "הם", זו "הדינמיקה". אבל איזו דינמיקה יכולה להיווצר כשמור נמצאת עם גבר שהיא  לא מעריכה? 

לרגע אני מרגישה שהקלפים נמצאים על השולחן ונוכל להתייחס לשידוך הכושל הזה כאל מה שהוא, אבל למרבה הצער מור ממשיכה להתנהג כאילו היא במערכת יחסים. והיא עושה את מה שהיא יודעת לעשות במערכות יחסים – נעלבת. בפעם הקודמת מור כעסה על מאור על ש(לכאורה) דיבר עם חברים שלה על נושאים אינטימיים. הפעם היא כועסת על זה שהוא פתוח עם חבריו החדשים, דניס, ניר, נועם, אריק ואמיר – עם כולם הוא צוחק ומדבר ומשתף ואיתה לא. זה לא שמור חשה שמאור מזניח אותה ספציפית בסופ"ש הזה, זה פשוט שגם היא הייתה רוצה להכיר את מאור הפתוח, אבל נשארה עם מאור הדלוח. הסיבה האמיתית לחוסר הכימיה שוב מטוטאת מתחת לשטיח. כן, מור מעוניינת בשיחות, אבל לא עם מאור, גם אם הוא יהיה פתוח יותר מבתי הספר בשבוע של חזל"ש. היא פשוט לא רוצה אותו. הרגעים בהם היא מכירה בכך, הם הרגעים הכי אמיתיים ומעוררי הזדהות שלה. אני פחות אוהבת אותה כשהיא מענישה את מאור על לא עוול בכפו, נרדמת במושב האחורי בדרך הביתה ובורחת לשתות עם חברות לפני שהיא פורקת את המזוודה. "למה זה מגיע לי?", שואל מאור, ואני עונה "כי אתה לא מה שמור רצתה וכנראה שלעולם לא תהיה". הלוואי שיגלה את זה כבר בעצמו, לזה הוא בטוח מספיק חכם.

מור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הגר תוקפת ונוזפת

את מאור אני דווקא די מחבבת לאחרונה. הוא אולי לא המצקת הכי מתוחכמת במגירה, אבל הרגליים שלו נטועות באדמה והוא שומר על עצמו, וזה לא מעט ביקום של חמ"ר. אני אסירת תודה שהמשאלה של מאור להפוך לניר לא מתגשמת – להפך, הייתי מנדבת חלק מהעמוד שדרה שלו לניר, רק שאני חוששת שניר לא היה יודע מה לעשות עם המתנה הזאת מלבד לתת אותה להגר. ניר והגר התחבבו על יתר הזוגות בסופ"ש הזה, משהו ברווקות הסקסית של גיל 40 שהם מייצגים, ובמילה "רופאה" כבש שם את כולם – רוני ונועם בונים איתם על דרינק, שלכו תדעו איך יגמר. אבל מבחינתי כל מה שצפת עשתה לקשר הזה הוא לתת לו סטמפה סופית של חולניות.

קשר שרק אדם אחד מכתיב, שמבוסס על גחמות ושבכל רגע אפשר לאיים בו בפרידה – הוא לא קשר טוב

בפרק הקודם, להזכירכם, הגר התלוננה בפני ניר שהם לא מנהלים שיחות עומק וכאשר ביקש שינהלו אחת – אמרה שכבר שתיים בלילה והיא עייפה. ניר הלך לישון מבואס וקם לא תקשורתי. הגיוני, לא? לא בעיני הגר. בבוקר היא דורשת ממנו שיגיד לה מה יושב עליו, כאילו היא לא יודעת. הפנייה שלה לכאורה רכה וחומלת, אבל ניר שכבר נכווה בעבר, מתקשה להיפתח ולדבר. בסוף הוא מנסה לומר לה את מה שכולנו צועקים לטלוויזיה כבר חודשים: שבמקום להתלונן על הקשר, היא יכולה לעשות בעצמה משהו כדי לשפר אותו. באופן לא מפתיע, הגר לא באמת מקשיבה לניר. על אף שהיא ביקשה שהוא יפתח, היא נדחפת לו בכל מילה, תוקפת ללא הפסקה. היא עושה לו גזלייטינג (אומרת לו שהוא מסלף את המציאות, על אף שהוא מדייק), אחר כך מתקרבנת ("זה לא הולך למקום טוב") ולבסוף מאיימת ("בוא נפרוש"). ניר חסר האונים לא יודע מה לעשות הפעם מלבד לבכות. הלב יוצא אליו. אבל הגר תמיד תבכה יותר, תהיה יותר מסכנה, ותהיה גם זו שתחליט איך הריב יגמר. הפעם היא החליטה שהוא יגמר בחיבוק, שאמור לפתור הכל ולחפות על התנהגותה. זה כנראה יעבוד לה, כי ניר הוא ניר. אבל זה לא הופך את ההתנהגות שלה ללגיטימית. בעונה הקודמת, כשראיתי גבר מתייחס ככה לאישה (אלון ודקלה, אם מישהו זוכר), כל השערות שלי עמדו וההצהרות הפמיניסטיות שלי נשלפו באוטומט. אין סיבה שאחשוב אחרת רק כי אישה מתייחסת ככה לגבר. 

ניר והגר מציגים: החיבוק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר והגר מציגים: החיבוק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אבל אני, כנראה, לא מבינה כלום מכלום. כי בזמן שכל זה קורה, יעל ודני, מקצועני בריאות הנפש, מביטים במצלמות ומכריזים שזה היה "רגע נהדר", שהם ראו את "אחד החיבוקים היפים שהיו בין ניר והגר!","הם עושים מאמץ אמיתי". מאוחר יותר, כשהגר מנסה לנחם את ניר האומלל בבריכה ונוגעת לו בלחי או בעורף, דני כמעט נכנס להיריון – "מעולם לא ראיתי אותם כל כך קרובים!", הוא קורא, ובחיי שאין לי מושג על מה מדובר. יותר מכך, כשאני חושבת על כל האנשים שאוכלים שיט מבני או בנות הזוג שלהם, ורואים את ההתפעלות הזו – זה גורם לי להתכווץ. אז בגלל שדני ויעל לא עושים את זה, אני אתכבד להזכיר: קשר שרק אדם אחד מכתיב, שמבוסס על גחמות (הצלחתם להפנים את כלל ה"אל תדבר איתי בשתיים בלילה אבל תכריח אותי לדבר איתך בכל שעה"?), ושבכל רגע אפשר לאיים בו בפרידה – הוא לא קשר טוב. קשר טוב הוא כזה שבו מכבדים אחד את השני (היי, הדר ודניס!), מתקשרים אחד עם השני (אולה, רוני ונועם!) ושוכבים אחד עם השני (סורי, דנית ואמיר). אם במקרה מצאתם כזה דבר – וואללה זכיתם. 

סופ"ש צפת נגמר, אם כן, בלי מהפכות. מי שהסתדרו, המשיכו להסתדר, ומי שסבלו ממשיכים לסבול. בשבוע הבא אריק יחזור לספקים שלו בטלפון, ג'ינג'ר תחזור לאזן את הקשר בין אמיר ודנית ועד אז – החזיקו מעמד וזכרו, לא משנה כמה המצב נראה לכם גרוע, לפחות לא אמרו לכם שלהיות בקשר אתכם מזיק לנפש יותר משדוריטוס מזיקים לגוף.

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"