חתונה ממבט ראשון: והזוג עם הסקס הכי טוב בתוכנית הוא…

מור, מאור, רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מור, מאור, רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

סופ"ש הזוגות הוא הזדמנות נפלאה לקצת תחרות סמויה (או גלויה?) בין הזוגות, אבל בתחום אחד יש לנו זוג מנצח שלא רואה ממטר אף זוג אחר

88 שיתופים | 132 צפיות

בוקר טוב ישראל. צריכים קפה? היה קשה לקום? תגידו תודה לביבי נתניהו שבגללו הפרק התחיל באיחור (וגם תגידו תודה שאין לכם טור על הסדרה שנכתב באותו לילה. סתם סתם, לא מתלוננת. אני שמחה. כמו הגר). אם תשאלו אותי, יש משהו חשוד בכך שדווקא לפני פרק מפגש הזוגות ראש ממשלת ישראל נזכר שהמילה "עיתונאים" קיימת בביטוי "מסיבת עיתונאים" והחליט לענות על שאלות לאט ובסבלנות, ומצדו שנשב כאן עד חצות. רק כמה שעות לפי כן, בדיון בג"ץ על הקמת הממשלה, שופטת העליון אסתר חיות הודיעה לאומה ש"חתונה ממבט ראשון" היא הגילטי פלז'ר שלה (מתוך הפרוטוקול: "זה כמו בתוכנית שקודם מתחתנים ואחר כך מחזרים?"). נדמה לי שביבי בישל נקמה מחושבת ואכזרית בכבוד השופטת שחיכתה כמו כולנו לתחילת הפרק החשוב, ועל הדרך, כרגיל, הקריב את העם. מילא לכרסם ביסודות הדמוקרטיה, אבל לכרסם בזכות של כולנו לראות את מור מתבאסת מהחיבור בין נועם ורוני? מה קרה לנו?

ואגב, כבוד השופטת חיות – ביננו, את יודעת בדיוק איך קוראים לתוכנית, אני מזהה מכורה כשאני רואה אחת. אני מקווה שאת גם קוראת את הטור. 

ובינתיים בברצלונה

מזל שבסוף יונית לוי התעשתה והודיעה שעם כל הכבוד לדבריו החשובים של השר לענייני קבנוס, העם רוצה חתונה! אלא שאחרי ההמתנה המייגעת גילינו ששוב עבדו עלינו – מפגש הזוגות יהיה רק בסוף הפרק, קודם צריך לשרוד את ברצלונה עם אריק ודובי. טוב, שיהיה. אנחנו תופסים את השניים ברכבת, בדרך ליעד שאת שמו לא קלטתי אבל אני מניחה שזה משהו כמו "נדל"נוס", הנושא היחיד שמעניין את אריק בטיול הזה. דובי צודקת – מעבר ל"יש לי כאן דירה" ו"מעניין אם ימכרו לי כאן דירה", אי אפשר היה להוציא הרבה מאריק בגיחה הספרדית, לא משנה כמה יפה היה מסביב. כשהוא לא השוויץ בנכסיו, אריק גילם סוג של לארי דיוויד ים תיכוני, פוץ זקן שבא לו לריב עם העולם על רגליים על כיסאות וקטיפת רימונים מעץ שמור (העץ שמור מפני כריתה לא מפני קטיף, נודניק!). 

אריק ודובי עושים חיים בברצלונה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אריק ודובי עושים חיים בברצלונה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

כלום, אם כן, לא קורה בברצלונה – הקשר בין אריק ודובי לא מתפתח, הרומנטיקה לא ניצתת, אפילו החברות לא מראה פוטנציאל. בחזרה בארץ, דני שומע מאריק את כל תלונותיו על חוסר הנימוס של דובי בטיול, אבל הוא יודע שדובי היא לא הבעיה. דני, כפרה עליו, מספר לאריק את האמת: שהוא נודניק, מתחשבן ומגזימן, שלדובי לא מגיע שינזפו בה וכי המחשבה שהיא עושה לו "דווקא" רק מראה עד כמה אריק נמצא במלחמת כוחות ולא במערכת יחסים. אריק מודה שזה נכון, ואף מרחיב – הוא מרגיש שדובי מגמדת אותו. למה? כי היא לא התפעלה מהספרדית שלו. אבל למה באמת? כי היא לא הייתה נחמדה אליו בחופה. כן כן, שוב חוזרים אל אותה נקודת התחלה ואל המרירות שאריק סוחב עמו מאז, שאלף עוגות בחושות לא יוכלו להמתיק. האם נסיעה לפגוש זוגות אחרים יכולה לשחרר משהו? אין לי מושג אבל נדמה לי שאפילו לדובי לא אכפת. היא כבר מעבר – היא כאן כדי לסיים את התוכנית בכבוד, ליהנות מכמה שיותר מלונות ודירות באירופה ולהתפעל מהוודג' שלה במראה. פייר, צודקת.

מי יהיה הזוג הכי גרוע בצפת?

בעוד אריק ודובי מגיעים למלון מובסים ונטולי ציפיות, חלק מהזוגות האחרים מסתערים על ההזדמנות להתחרות. הדר ודניס מרגישים ווינרים, רוני ונועם מצויידים בחשק להפגין אהבה, אפילו הגר מנסה למתג את עצמה כסבבה של בת זוג לניר, בערך. "נרגעתי מהטירוף הלא ברור שהיה לי", היא אומרת ליעל, מעדכנת כיצד היא כבר לא הודפת את ניר, כבר לא בפניקה, והרבה יותר נהנית עכשיו. א-הא. את ההנאה הזו אפשר לחוות יחד איתה בדרך לצפון, שם כשניר מספר לה איפה צוק ארבל הגר נראית כמגלגלת עיניים מול הצוק (אולי הצוק תלותי וקנה לה מאפים?) ומודיעה ש"אני שמחה. ככה נראה אדם שמח", בהבעה של תשעה באב. אבל גם אם קשה להגר להתאים את הפרצוף שלה למילה "שמחה" – יש מצב שהיא עומדת לעשות מאמץ. ובכל מקרה, הגר וניר, כמו כולם, פשוט לא רוצים להיות הזוג הכי גרוע בצפת. 

יש משהו מוזר בפורמט הזה של "חתונה ממבט ראשון" – תוכנית שאין בה נקודות, פרס, מנצחים או מפסידים, ובכל זאת דוחפת הזדמנות אחת, קצת אכזרית, לתת למתחרים להכניס אחד לשני. אם עלי הייתה מוטלת המשימה לחלק פרסים, הייתי מכתירה את נועם ורוני כזוג עם הסקס הכי טוב בתוכנית בכל תולדותיה, כולל שתי העונות הקודמות. אין כאן אפילו תחרות. היו לנו עד כה זוגות מורכבים, היו זוגות חמודים, היו זוגות מחוייבים – אבל גם כשהכימיה הייתה בשיאה, משהו תמיד היה אסוף בצורה שנועם ורוני לא מכירים. וזו לא כמות הנשיקות והמזמוזים מול המצלמות, זה האיך. הם משדרים שהרכות ביניהם לא מחושבת, שהכול אמיתי. 

אמש בילינו זמן איכות נדרש עם השניים, אחרי שקצת העלימו לנו אותם בשבועות האחרונים. רוני יוצאת לבלות עם חברה ומספרת לה על הסקס המדהים. סתם, נו, היא מספרת לה על הקשר הטוב, התקשורת האיכותית, העיניים המדברות. בקיצור, על הסקס המדהים. אבל רוני גם מבטאת את החשש שכבר גילתה לנו, שאולי בתוך כל ההרמוניה הזו מסתתר בחור שהוא קצת לוזר. שענייני פרנסה, חיתולים וארנונה יהיו גדולים עליו לכשיבואו. אוהו, אוהו, אני שומעת אותך, אחותי. אני מכירה נועמים. אני מתה על נועמים. ביליתי עם לא מעט נועמים בחיי, רובצת על ספות ומקבלת עיסויי רגליים נהדרים. כמו רוני, אני יודעת שמה שעושה נועמים כל כך כיפיים – אלה בדיוק התכונות שתוקעות אותם בעולם שמחוץ לספה/מיטה/חושה בסיני. שדווקא הגבר המתחשב, הרך והמתוק – לא תמיד מצטיין בתחומים של אמביציה או כלכלה, בטח לא בעולם פטריארכלי וקפיטליסטי כמו זה שאנו חיים בו. ובכל זאת – תנו לי נועם בכל יום, אקח אותו לפני כל אריק עם 11 דירות ונוקדנות מעפנה. לפעמים צריך ללכת עם הלב וההורמונים, לפחות עד סוף התוכנית.

רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

רוני מודאגת, אז היא אומרת "כן" לכל צ'ייסר רום שמציעים לה. את מה שקורה אחר כך אנחנו לא רואים, אבל מתברר שאלכוהול לא עושה טוב לנשות "חתונה ממבט ראשון" – אם הגר הייתה שיכורה עצובה, רוני היא ככל הנראה שיכורה תובענית. על פי מקורות זרים, רוני חזרה מהבר מבואסת ומבולבלת, שיתפה את נועם בהתלבטויות שלה לגבי הקשר וציפתה ממנו להבטחה שזה יותר מרומן חופשה לוהט. נועם, כנראה, בעיקר רצה שהיא תצחצח שיניים ותלך לישון. בבוקר, על הנגאובר ופתי בר השניים מנסים ללבן את העניינים, ודי מצליחים – אחרי הכול, מצוקה אמיתית אף פעם לא הייתה כאן. רוני מבינה שהיא פשוט תצטרך להמשיך לסבול את חוסר הוודאות והסקס הטוב עד שתגלה אם אפשר לעשות עם נועם ילדים או לא. ישנם גורלות גרועים מזה.

קיבלנו אתמול גם עוד ממור ומאור וחבל שכך. אני בעד להוריד את זמן המסך של הזוג הזה למינימום כי שום דבר לא קורה כאן – רק תסכול, תסכול, תסכול. מור מתנצלת בכאילו על תוקפנותה כלפי מאור במפגש עם החברים שלה בפרק הקודם, מאור בטח אומר משהו עם "וויבים", לא הקשבתי – והם מחליטים בפעם ה-76 להתחיל מחדש אם כי מור רוצה "לא ריסטארט אלא ממש חדש". בהצלחה עם זה. לו אני מור, הייתי משקיעה את לימודי המשפטים שלי בניסוח כתב תביעה נגד תוכנית ששידכה לה בחור שלא מעריך את איתי לוי ונוי פדלון. אני יורדת כאן על מור לא מעט, אבל האמת שאני מרחמת עליה לא פחות משאני מרחמת על מאור. מדובר בגבר ואישה בלי פירור במשותף, הסיבה היחידה שחיברו ביניהם היא שמור אוהבת לדבר ומאור אוהב לשתוק. לא ברור את מי מהם זה אמור להעליב יותר. אבל היי, התוכן השיווקי בצפת מחכה ולפחות יש למ"מים הזדמנות לארוז מזוודות ולדבר על הנושא היחיד שמחזיק ביניהם שיחה: איזה מכנס הולך עם איזו נעל. 

כל הזוגות יוצאים לדרך (אגב, למה רק הבנים נוהגים?), ובקליפ משובב למדי אפשר לזהות את הדינמיקות המוכרות. ניר והגר כאמור, עוסקים בשמחה שלה. היא שמחה מאוד. הדר ודניס עוסקים בעד כמה רוסי הוא נראה ואיך הוא יגיד לכולם שהיא מושלמת. מור ומאור לא מדברים. אריק ודובי מדברים על האוטו שלו. דנית ואמיר מחליפים עקיצות אבל דואגים אחד לשני. רוני ונועם צורחים שיר דבילי. דני ויעל מחכים לכולם בחדר סודי ומנתחים בקריפיות את הנעשה בחדרים. 

ניר, היד של ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר, היד של ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

רוני ונועם הם הראשונים להגיע לחדר ההתכנסות. רוני סופרת כיסאות ומפנימה שהם לא לבד בתוכנית – נייס, זוהי בטח חוכמת המספרים המפורסמת שגרמה לה להיות הצלחה בעסקי הביקיני! מור ומאור מצטרפים אליהם במהרה וישר מתחילים לחקור. מאור רוצה לדעת למה העור של נועם כל כך כהה, שאלה מוזרה ואולי אפילו קצת גזענית, שמשום מה מאור מחליט לחזור עליה כל שתי שניות. רוני ונועם מגיבים בצחוק היסטרי ומספרים שהם גרים בשוק הכרמל, שהם הולכים מלא לים, שהם לא עובדים כרגע ושהם המנצחים בתחרות הזוג עם הסקס הכי טוב של "חתונה ממבט ראשון". סתם, הם לא אומרים את זה, אבל מה שהם כן אומרים מספיק כדי שהווריד במצח של מור יתנפח. בינתיים, הגר וניר מחכים לקיו שלהם להיכנס, הגר לא רוצה לתת לניר יד אז הוא מסתפק בלהזכיר לה שיש לו יד. שיאללה, מי אמר שניר לא יודע לפלרטט? הגר, ניר והיד שיש לו – עושים צעד ראשון אל עבר המפגש, עם פסקול של מוזיקת אימה ברקע. הכול רגוע ושמח. מאוד.

בשבוע הבא נגלה את סופו של סרט האימה, עד אז החזיקו מעמד, וזכרו – לא משנה כמה המצב גרוע, אף אחד לא מצפה שתדעו מי זה נוי פדלון. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"