חתונה ממבט ראשון: המהלך הגאוני של הדר

הדר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הדר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בלי לשבור את הכלים, בלי לבכות, בלי לאיים ובלי להיתפס כתלותית. ככה תגרמי לגבר שלך לעשות כרצונך

88 שיתופים | 132 צפיות

שלא תגידו שלא מפנקים אתכם. בפרק כפול של חמ"ר הכול פי שתיים – כפול פרצופים של הגר, כפול השווצות של אריק, כפול תוקפנות של מור. אז נכון, גם כמות הקרינג'ים כפולה, אבל בטרם נגיב בכפול תלונות, בוא נתבשם בדניס והדר. הסוגייה עמה סיימנו את הפרק שעבר המשיכה במשא ומתן מתמשך עם שאלה אחת: האם דניס יסע ליפן לשלושה שבועות, לפני סוף התהליך?

הדר, כזכור, מתנגדת. ואני כזכור, איתה. "נמאס לי מהדיבור הרווקי הזה", היא אומרת, חוששת שמי שמתכנן לעזוב אותה ליפן במערכה הראשונה, לא יעשה לה ילדים במערכה השנייה. אבל למרות המצוקה היא מנהלת את העניין הזה בקור רוח מובהק. הדר מודיעה שאם דניס באמת יסע עם חברים לשלושה שבועות וישאיר אותה כאן חסרת דירה וחסרת בן זוג – יתכן שהוא ימצא את עצמו בלעדיה כשישוב. 

דניס והדר | צילום מסך מתוך "חתנה ממבט ראשון"
דניס והדר | צילום מסך מתוך "חתנה ממבט ראשון"

אמש ישבתי ולמדתי כל צעד של הדר: איך היא לא שברה את הכלים, לא בכתה, לא הסכימה להיתפס כתלותית ואפילו לא איימה שתעזוב את דניס, פשוט סירבה להבטיח שתחכה לו. בטבע, יספרו לכם היפנים, חייב להישמר איזון ולכן כשצד אחד הוא ביץ' קרה ומחושבת, הצד השני מתחיל להילחץ. דניס העביר את רוב הפרק בבלבול. המחשבה לאבד את הדר בשביל קיט קאט בטעם וואסבי לא מתיישבת אצלו טוב. הוא מזמין שיחה עם דני במקום עם המטפלת הקבועה שלו, יעל. דני מיד מפרש את הצעד  כנובע מכך ש"נמאס לך להיות מוקף נשים" ומבטיח להיות הגבר אלפא שדניס זקוק לו כרגע. דרך זה הוא חושף את האמת: שדניס מפחד לצאת כלבלב מסורס אם יוותר על הנסיעה. דני מאפשר לדניס להבין שהגישה הזו לא הוגנת כלפי הדר (במיוחד כשמי שמסרסת אותו היא אימא שלו, שהיא תקבל את העונש). 

אחרי לילה בנפרד, דניס אוסף את הדר מדירתה ובעודו שיכור מהבושם שלה, מבשר לה שהיא ניצחה. טוב נו, היא לא לגמרי ניצחה, הושגה פשרה: הוא יסע רק למחצית מהזמן וכך דניס ירגיש שהוא לא התקפל לגמרי (גם אם שבוע וחצי ביפן זה כלום, בואו לא נתעכב על זה). הדר מרוצה, הזוגיות ניצלה, ואני למדתי שיעור חשוב – בפעם הבאה שארצה שבחור יעשה כרצוני, אעלם ליומיים, אשפריץ על עצמי בושם והיקום כבר ידאג לי. 

ההתמוטטות של ניר

בזמן שדניס העניק להדר את הויתור שלו, ראינו עוד בנים נותנים מתנות אתמול. אמיר העניק לדנית לוח שחמט (כי אהבה היא משחק אכזרי), אריק העניק לדובי אירוח חינם בדירתו בברצלונה (כי ככה לא משלמים על תוכן שיווקי) ודווקא ניר לא העניק להגר דבר – לא קרואסון, לא מקרון, לא שבלול קינמון, אבל לנו, הצופים, הוא נתן משהו סוף סוף: התמוטטות. 

זה התחיל בערב שתייה קליל. או קליל לכאורה, כי בכל זאת מדובר בהגר. היא מזמינה קנקן סנגריה ומאיימת שהיא עומדת להשתכר, אבל מהר מאוד מתגלה כי היא שיכורה עצובה למדי. הגר נוקשת על השולחן בעצבנות, מבטה זע לכל עבר, נוזפת בניר ש"הוא צריך להיות בקצב שלה", ובעיקר שותקת ואז שותקת שוב. ניר מחפש את הגר שמחבבת אותו, אבל היא לא נמצאת, אז הוא קם להתרענן קצת. כמו הגר, הייתי בטוחה שהוא תכף חוזר מהשירותים אבל אז מגיעה ההפתעה – ניר נעלם. הוא אשכרה הלך להתחבא להגר. היא מחפשת אותו ברחבי המתחם ולבסוף מוצאת אותו מאחורי אוטו, ממלמל בהיסטריה ש"אני לא יכול… די… די… לא את זה. לא את זה".

ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הגר שואלת מה קורה כאן, והיא לא היחידה. לא לגמרי ברור אם ראינו התקף חרדה בשידור או פשוט סימנים בודדים לסף הקיבולת של ניר. הבעיה היא שניר אפילו מתפרץ בנימוס. מצבו המאוהב והנוזלי לא מאפשר לו לומר להגר משפטים מלאים, זו רק אני שצועקת לטלוויזיה "הגר, אם את מתנהגת כאילו כל העולם משעמם אותך, את כנראה המשעממת!". ניר בוחר אחרת – הוא מסכים להלך עם הגר יד ביד ברחוב כמו ילד מובס, עד שהיא תרגיע אותו. היא עושה זאת כמובן על ידי עיסוק בעצמה: מספרת שהתרחקות כמו זו שהייתה עכשיו עוד תקרה הרבה, אז כדאי שיתרגל. מרגיע, הא? אחר כך היא מתלוננת שאם היה משתף אותה ברגשותיו לפעמים, פיצוץ כזה היה נמנע. כן, נכון, כל מה שהיה כאן זה רק  קצר תקשורת – הגר פשוט חשבה שניר יהנה לשבת עם בחורה עגומה ושותקת, מאיפה לה לדעת שזה יפריע לו? 

ומה נגמר מכל הדרמה שניר עשה? האם הגר מבינה שהוא לא מובן מאליו, ויכול להתפלפ ברגע אם היא לא תתאפס על עצמה? האם ניר מנצל את ההזדמנות כדי להגיד משהו על עצמו, על הרגשות שלו, על כך שהוא לא יכול להיות האחראי היחיד לבידור ותקשורת? במילה אחת: פחחחח. בשתי מילים: נראה לכם? אם לניר היה לרגע נשק (גם אם לא קונבנציונלי), הוא מוותר עליו ברגע שהגר מחבקת (ועדיין לא מנשקת) אותו. בסוף הלילה הם נצפים חולקים סנדוויץ' פיוס בבית – אבל ברור שכלום לא השתנה. בפעם הבאה שהגר תבצע חיקוי מדויק של חמוצים, ניר פשוט יהיה חייב להכיל את זה כמו קופסת השימורים שהינו. אין לו טיפה של שליטה בקשר הזה. 

ובתפקיד הילדה הקטנה והמפונקת – מור

המצב לא יותר טוב אצל מור ומאור. למעשה מור עושה צעדים עצומים בדרך להפוך להגר 2.0. בשבוע שעבר מור ומאור טענו שהם מתקרבים כידידים אבל בתחילת הפרק הזה נושאי השיחה אזלו. מאור מרגיש שמור קרה אליו, מור מתלוננת שהוא לא מחזר. הם מנסים ללבן את העניין בטיפול זוגי, אבל נדמה לי שגם ליעל ודני נגמרים הרעיונות איך לייצר כימיה איפה שאין. 

בהמשך מור ומאור נפגשים עם חברים של מור במסעדה ובנוהל הרגיל השיחה גולשת ל"למה אתם לא ישנים יחד", שיחה שבה מאור משתתף ואומר שלנשים כנראה לוקח יותר זמן להיפתח מאשר לגברים. אחרי שלמור היה קל יחסית לדבר על הנושא עם חברים של מאור, הפעם זה משום מה מפריע לה. היא מרגישה שלוחצים עליה ועונה בשטף דיבור ארוך, שבשלב מסויים הופך להתקפה ישירה על מאור. היא מספרת עד כמה מגע הוא דבר שמגיע אצלה אחרי היכרות ובשלב זה היא עדיין לא מכירה את מאור. לגיטימי. אבל כשמאוחר יותר היא טוענת בפני מאור שהוא הביך אותה בפני החברים, אני מתחילה להתרגז – אם היא תוקפת אותו מול חבריה, זה לא הוא שאמור להיות מובך? באיזה עולם היא מצפה שיבין אותה ויהיה מחוייב לה יותר מאשר החברים שלה? הם הרי אלה שהעלו את הנושא. אבל היי, כל זה לא משנה, כי כשמור ממשיכה לריב בבית ומספרת למאור כמה התאכזבה ממנו (במקום, למשל, להודות לו על שהיה חביב עם חבריה) – מאור עונה מיידית ב"את צודקת, אני מקבל". את מור זה רק מחמם יותר. לא מקובל עליה לבוא כולה טעונה ולקבל "את צודקת" מהיר אחרי זה. יש כאן ריב טוב שהיא לא תתן לו להתבזבז! אז בלית ברירה, כשמאור מקבל טלפון מהעבודה, היא מסיטה את הריב לכיוון ה"למה אתה עונה לטלפון כשאתה איתי" המוכר והידוע. 

כאן למאור נמאס. לפחות נדמה לנו שלמאור נמאס – אין לו יותר מדי מנעד קולי או הבעות פנים, הוא בחור אדיש וקול ומכיל, כל מיני סיבות שבגללן יעל ודני חשבו שהשידוך הזה מתאים מלכתחילה. אבל הוא כן מעמיד את מור במקומה הפעם, ומסביר שכשמדובר בעבודה שלו – הוא צריך לענות לטלפון מדי פעם. "אני מתה שפעם אחת תסכים איתי", היא זועקת, שוכחת שרק לפני רגע הוא הסכים איתה. 

אחרי שהתותחים נרגעים, מור פונה למצלמה בוכייה ומספרת שהיא בסך הכל רוצה "מישהי שיבין אותי ויציל אותי מעצמי, זה קיים בכלל?". הדמעות שלה נוגעות ללבי, בלי צחוק. אבל זה קצת כמו שבתי בת השש נוגעת ללבי כשהיא מאבדת את הבובה שלה ומרגישה מיואשת, כי היא לא מסכימה לחפש מתחת לכיסא (ספוילר: הבובה שם). לפעמים ילדות קטנות שמתנהגות בצורה מפונקת ומתקשות להכיל את הצורך להתאמץ בחיים – נוגעות ללב. זה לא אומר שהן צודקות, או שזו הדרך לבנות מערכת יחסים, או שמאור צריך לסבול את השיט הזה. 

אוי ברצלונה ברצלונה

החלק האסקפיסטי של הפרק הגיע בדמות טיול לברצלונה של דובי ואריק. עולם עם טיסות לחו"ל וספרד שמחה אולי נראה לנו כרגע כמו מדע בדיוני, אבל היה כיף לפנטז. אחרי שהם מחליטים לתת לקשר ביניהם עוד צ'אנס, אריק לוקח על עצמו את תפקיד הגבר הלארג' וכאילו-מזמין את דובי (עם כרטיס על חשבון ההפקה ומגורים בחינם כי יש לו שם בית, אבל שיהיה). עם הנחיתה בברצלונה, אפשר להבין את התמריץ של אריק לנסיעה – הוא רוצה להראות את דירתו המפונפנת מכל כיוון, זה בטוח יעזור לדירוג שלו באייר בי אנד בי. גם שאר הסיור בעיר על 11 הדירות שהוא משכיר, הם פרסומת טובה שלא תזיק לאריק בתחום הביזנס, האגו ואולי גם עם נשים שהוא שואף להכיר אחרי התוכנית. כי בדובי, תסלחו לי, אין לו ממש עניין. 

דובי ואריק | צילום מסך מתוך "חתנה ממבט ראשון"
דובי ואריק | צילום מסך מתוך "חתנה ממבט ראשון"

עד עכשיו היה קשה לפענח את הדינמיקה בין אריק ודובי. לכאורה דובי דחתה את אריק כבר מתחת לחופה, ואריק היה עסוק מאז בהצלת כבודו האבוד, אבל בתוך זה, אף אחד לא סיפר לנו: האם הוא רוצה את דובי? חשוב לו לצאת "בסדר", ועם "כבוד" – אבל האם בא לו להכיר אותה? לצחוק איתה? לגעת בה? כשהוא הצהיר שהוא בכלל לא נמשך אליה, הוא מיהר לקחת את זה בחזרה – אבל בביקור בברצלונה הגעתי למסקנה שאריק באמת לא נמשך לדובי. דווקא כשהיא הכי משוחררת, עולצת ואולי קצת שיכורה – הוא מרוחק ומאובן. כשהיא רומזת שהיא תרצה לרקוד איתו טנגו, הוא מתחמק. כשהיא שמה את הרגליים על הכיסא, הוא נוזף בה כמו ילדה קטנה. כבר בעבר ראינו רמזים לברקסים שאריק שם לדובי, לחוסר ההתלהבות שלו מהרוח החופשייה שלה ("אני לא אוהב שטותניקיות", זוכרים?) ויחד עם החיבה שלו לנשים צעירות והעובדה שלא עברו חמש דקות אתמול מבלי שסיפר כמה הוא מבוסס – נדמה לי שגולד-דיגרית צעירה ואסופה יכולה להתאים לו יותר מאישה חמודה בגילו שאוכלת שני מגנומים אחד אחרי השני. לא נורא, חוסר ההתאמה הרומנטית בין אריק ודובי לא מפריע להם ליהנות יחד בטיול הזה. אולי הוא אפילו תורם. 

בידידות

לפחות הידידות של אריק ודובי מתפתחת, מה שקשה לומר על הידידות הלא קיימת של מור ומאור. אבל דווקא אצל דנית ואמיר – מי שעשו את הצעד אחורנית מזוגיות לידידות – הקשר החברי הכי חזק בשלב זה. איכשהו יצא שבין שני אלה יש את הכימיה החברית הכי טובה. הם מדברים באותה שפה, נינוחים זה עם זו, אמיר אפילו קלע בקניית לוח שחמט א-מיני לדנית. אבל מה בעצם קורה לו כרגע? הוא מנסה להימשך אליה? יש לו תוכנית איך לגרום לזה לקרות? האם יעל עומדת להפציע עם הפעלת מישוש שתחזיר את התשוקה? אין לי מושג, לתחושתי אמיר ודנית חיים בבועת זמן שעומדת להתפוצץ ולהבהיר להם שזוגיות לא תהיה כאן. אבל היי, אמיר הוא אדם שבנה וילה בנורבגיה ועבד עם גלעד ארדן, בטוח יש לו איזה רעיון. או שבעצם הוא בנה וילה על גלעד ארדן ועבד בנורבגיה?

עד שנגלה – או שלא – הישארו חזקים, האמינו בעצמכם וזכרו, לא משנה כמה המצב גרוע, אף אחד לא נתן לכם מתנה כתודה על כך שאתם לא שוכבים איתו יותר.

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"