חתונה ממבט ראשון: ההתפרקות של הגר

הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מי היה מאמין שהדמות הכי אנטיפתית ומחזיקת פאסון בתוכנית הזו, תיתן לנו את הרגע הכי כואב עד כה בעונה. הגר מתמוטטת בזרועותיו של ניר ומספרת לכל הצופים את סודותיה הכמוסים ביותר

88 שיתופים | 132 צפיות

אזרחיות ישראל ואזרחיה – פסח מאחורינו, יום השואה לפנינו, זה שבוע שני ברציפות שאנחנו נאלצים להסתפק בפרק אחד בלבד של "חתונה ממבט ראשון" אבל נעבור את זה יחד כי אנחנו מלוכדים, חזקים וכמו נועם, יש לנו אופי של גבוה. 

פרק גדוש קיבלנו בליל אמש ומיד נתחיל לנתחו, רק נפתח באכזבה: לפני שבוע ניבאתי כאן שנוכל לקבל פטור סופי מעלילות דובי ואריק, אבל השניים נעלמו מהמסך מאז. יקח עוד זמן עד שנדע כמה כמה יצא בריב האחרון שלהם ומי יותר לא מכבד את מי. 

לא נורא, את מקומם של דובי ואריק החליפו השבוע מור ומאור. שהם כמעט אותו דבר רק עם קצת יותר עוקבים באינסטוש וקצת יותר שיער על הראש. המתיחות בין שני הממים הרקיעה שחקים אתמול. מה שהתחיל בדחייה של מור את מאור בירח הדבש באמסטרדם והמשיך במעבר לדירה של מאור בחדרים נפרדים, המשיך אתמול בביקור משתף אצל חברו של מאור, שחר. לשחר ואשתו יש תינוק חמוד בן חודש וחצי, כלומר שעות השינה שלהם יקרות להם, אבל איתרע מזלם ואת מעט הזמן שיש להם הם נאלצים להקריב כדי לראות מקרוב זיווג כושל. 

>> האם הפקת התוכנית רימתה את מור ומאור?

הערב נפתח בשיחה בין מור ושחר שהנושא שלה הוא: "הבן אדם". מור מספרת לשחר מדוע העבירה את מאור לישון בסלון. "אני לא מכירה את הבן אדם!", היא צועקת. "אני מכיר את הבן אדם", אומר שחר, "וברגע שאתה מכיר את הבן אדם, את מבינה שזה הבן אדם". בכל הזמן הזה הבן אדם – קרי מאור – לא מוציא מילה מהפה ולא ממש מוזמן לדבר. אני לא דני ולא יעל, אבל נדמה לי שגם היחסים בין שחר ומאור זקוקים לניעור קל.

מאור ומור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מאור ומור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בהמשך הפרק, המצב מידרדר. מור מציעה טיול ביפו, מאור מסכים, כי כל תל אביב כבר מכירה את הפרצוף האדיש והמשועמם שלו אז גם ליפו מגיע. שום דבר שמור עושה לא מצליח להוציא ממאור חיוך. לא שייק, לא…טוב נו, היא לא ניסתה יותר משייק. בשורה התחתונה, יפו, כמו אמסטרדם, כמו הבית של שחר היא בסך הכל עוד מקום שבו כלום לא קרה בין מור ומאור. הם מנסים לדבר על בעיית התקשורת שלהם, אבל בגלל שיש להם בעיית תקשורת – זה לא מצליח. אז למחרת מנסים שוב מול דני. דני מציע להם להרפות, לעזוב, לשים סטיקר "מקלילים" על הקשר. כלומר הוא מציע להם לנסות להיות ידידים. כלומר אין לדני באמת מה להציע להם. מור ומאור יוצאים ממשרדו של דני מעודדים לכאורה, אבל אינני אופטימית. לפגישות ייעוץ שכאלה יש נטייה להחזיק זוגות בדיוק חצי שעה, ולהחזיר אותם למחרת בבוקר לנקודת ההתחלה. 

אז מה דעתנו על זה? אין ספק שמאור היה הצד הבעייתי השבוע. הוא לא יזם, לא זרם, לא התעניין. כל זה היא נקמה מורכבת ומתוכננת על התנהגותה של מור בירח הדבש, ואם יש משהו שאני לא יכולה לסבול זה גבר מעניש. אבל בקונטקסט של העונה הזו של "חתונה ממבט ראשון", יש משהו מרענן בחוסר ההתרפסות של מאור. כמעט כל גבר שנדחה בתוכנית הזו עד כה, בלע רוק והמשיך לחזר. אפילו אריק, שהכריז כמה הוא לא עומד להתאמץ למען דובי, לא היה לגמרי עקבי בהכרזה זו. מאור הוא היחיד שמנסה ליישם את טכניקת ה"יאללה יאללה, מי צריך אותך יא מכוערת" ולשמור על כבוד עצמי מול בחורה שלשיטתו הקטינה אותו. הבעיה היא שהוא מכניס כך את מערכת היחסים למבוי סתום ואם יורשה לי להיות לרגע ביבי – אתה משעמם אותנו, בן אדם.

יתכן שמור הביאה את כל זה על עצמה. ההתנהגות שלה באמסטרדם יכלה להיות ידידותית יותר, ובחירת המילים ב"ציפיתי למשהו אחד וקיבלתי אחר", יכלה להיות פחות אכזרית. אני לא בעד נקמות, בטח לא כל כך ארוכות כמו זו שמאור מספק כרגע, אבל קצת מצטערת שמור לא שיקרה בקטנה. היא יכלה להגיד משהו פחות מעליב כמו "אני צריכה עוד זמן", או "אני פשוט נוטה להאטם בכל פעם שאני שומעת הולנדית".

מלכודת המוות של הגר

אצל הגר וניר, לעומת זאת, פורטוגזית זה החיים. טוב לא באמת, אבל מוזיקת בוסה-נובה היא הדרך של הפסקול לגרום לנו לחשוב שהם עומדים להתנשק בעודנו מתענים מנגיעות קלות בין השניים – בירכיים, במותניים, עוד שנייה הוא  ימשוך לה בחזייה משל היו בכתה ח'. ונשיקה? אין. עדיין. חכו. עוד קצת. אנחנו פוגשים את הגר וניר מתכוננים לדייט אמיתי, לא פיקניק באיכילוב – הופעה של סינגולדה. טרם יציאתם מהבית, הגר מתפעלת מהשתקפותה במראה ומודה לניר שהתקין לה אותה. טוב, זה לא ממש מפתיע, גם ככה כל מה שהגר רואה בקשר הזה הוא את עצמה.

השניים יוצאים לדרך, רוקדים בגמלוניות, אבל ההופעה היא רק האפריטיף למנה העיקרית – מועקת הגר על מצע פוקצ'ה. זה מתחיל בדייג סטנדרטי של מחמאות בארוחת ערב. "ממתי ידעת שאתה ואני 'זה זה'"?, הגר שואלת את ניר. בדרך כלל מדובר בשאלה מתפנקת של בחורה מאוהבת, אבל הגר שואלת כדי לתקוף. ניר, שכבר יודע שכל מה שהוא יגיד לא ירצה אותה, עושה את הדבר הנכון ביותר בסיטואציה, אומר "אהההה" ואז נשאר עם הפה פתוח. הגר פוסקת – אין לו תשובה, כי אין רגע כזה. הוא רצה אותה לפני שפגש אותה, כלומר הוא לא רוצה אותה באמת. היה כאן מבחן וניר נכשל. סורי ניר.

הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

כעת הגר מבצעת את מה שנהוג לקרוא בעגה המקצועית "פליק פלאק כפול, בורג משולש, ומיינד פאק מוחלט" א-לה נדיה קומנצ'י. היא תוהה איך ניר יכול לחוש רגש אמיתי מבלי שבאמת הכירו או מבלי שהיה ביניהם מגע, אבל הסיבה שהיא לא מאפשרת מגע היא שהיא קודם רוצה לדעת שהרגש אמיתי. עקרונית, הטיעון של הגר הוא מלכודת מוות מהסוג שמוציאה שם רע לנשים. אבל ניר כבר רגיל. "אני פשוט אגרום לך להאמין בי", הוא מצהיר, אבל אנחנו יודעים שהתוכנית שלו בנויה בעיקר על מאפים אז מה שהוא חושב כרגע זה כנראה איזה רוגלך הוא יקנה לה מחר בבוקר.

הגר ממשיכה את הלופ למחרת מול יעל ומודה שהוא נובע מחרדת הנטישה שלה, הפחד שהיא תתאהב ובסוף תישאר לבד. "אני יודעת שאלה סיכונים שאנשים לוקחים על עצמם כל הזמן", היא אומרת, אבל עדיין מתעקשת שלה קשה יותר מלרוב האנשים. זו הבעיה שלי עם הנרקיסיזם של הגר – לא האופן בו היא נוהגת להצהיר כמה היא יפה, מוכשרת וחכמה, דווקא יש משהו מגניב שאישה יודעת את שוויה, אלא העובדה שהיא באמת מאמינה שמותר לה להתנהג רע כי היא פגועה. הרי הפחד להיפגע מלווה כל אדם, ברוב חלקי החיים ובמיוחד בזוגיות חדשה. אבל לא כולנו מתייחסים לעבר שלנו כאל רשיון לביצ'יות. 

בעודי מחממת את עצמי על הגר כהרגלי, לא ציפיתי למה שעומד לבוא. בעצת יעל, הגר מבינה שהיא צריכה לספר לניר על האופן בו אביה נטש את המשפחה, המקור לפחדיה ותסביכיה. היא יוזמת עם ניר  שיחה, ונפתחת בה כפי שלא ראינו אותה בעבר. לא נכנס לכל פרטי הסיפור העצוב על האב שנסע לחו"ל לא שמר על קשר, זה באמת קורע לב, מה שחשוב כאן הוא האופן בו ראינו את הגר. 

הפחד להיפגע מלווה כל אדם, במיוחד בזוגיות חדשה. אבל לא כולנו מתייחסים לעבר שלנו כאל רשיון לביצ'יות

מי היה מאמין שהדמות הכי אסופה, אנטיפתית ומחזיקת פאסון בתוכנית הזו, תיתן לנו את הרגע הכי כואב עד כה בעונה. הגר מתפרקת לגמרי, מתמוטטת בזרועותיו של ניר, מספרת לכל מי שרואה ערוץ 12 את סודותיה הכמוסים ביותר – זה אמיתי ומעורר הזדהות אבל גם חוסר נוחות. מה קורה כאן? האם הגר הגיעה לתוכנית כדי למצוא אהבה או לסגור חשבון עם אביה? האם באמת רצתה שמדינה שלמה תקלל אותו, מבלי לשמוע את הצד שלו (אם כי זה באמת נשמע כמו נטישה קשוחה שעליה אין מחילה)? וגרוע מכל אלה – איך נוכל להמשיך לסלוד ממנה עכשיו? מה אנחנו אמורים לעשות עם כל הרגשות האלה אליה? יש מצב שמוטב היה להגר, בחורה שסובלת סבל אמיתי, לטפל בבעיותיה לא במסגרת של תוכנית ריאליטי. אבל עזבו שטויות, ניר מבסוט. עוד יום טוב בקליניקה שלו. ככל שהגר צריכה יותר עזרה, ככה יש לו יותר מקום לידה. ניר התיישב בנוחות בכיסא המטפל של הקשר ולא מתכוון לזוז. מה הוא עוד? מה הוא רוצה? מה הצרכים שלו מלבד לטפל בבחורות שבורות? את כל אלה תראו בספיישל המיוחד של התוכנית שישודר בפחחחחח נראה לכם?

הכול עניין של אישיות

אם ניר והגר מתקרבים לאט, נועם ורוני כבר הפכו לישות אחת. הם דביקים כמו בבידוד, אבל מהסוג הכיפי, בידוד של זוגות בתחילת הקשר שרק עושים סקס כל היום, בזמן שאתם משתגעים בבית עם הלמידה מרחוק. הם אפילו מחליטים לבוא בצבעים מתואמים לביקור אצל משפחתו של נועם – מי זוכר בכלל שפעם היא רצתה בו עוד כמה סנטימטרים? אה, המשפחה של נועם זוכרת, כי רוני מספרת להם, אבל מיד מצהירה שאת הסנטימטרים שאין לנועם בגובה הוא מפצה ב… אישיות! אישיות, כמובן! האמת שהפרגון של רוני כלפי נועם ממיס והחיוכים של נועם מוכיחים שאני צדקתי מהרגע הראשון – מדובר בחתיך. 

אבל האם ניתן לקשר אחד להיות מושלם מדי? כמובן שלא! הסדק התורן מגיע, ומכיוון לא לגמרי צפוי. זה קורה כשחברה של רוני חוקרת את נועם וחושפת עובדה שקצת מוזר שרוני לא שמה לב אליה עד עכשיו – שנועם לא עובד כרגע. גם רוני לא עובדת כרגע, אבל את זה רוני ידעה. היא כנראה חשבה שנועם כן עובד. שאולי ברגעים הבודדים שהם לא ביחד, כמו כשהיא עושה פיפי או מחליפה גופיות, הוא יושב על אקסלים ומתכנן את עתידם. 

רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

ואופסי, רוני בבעיה. היא כבר הצהירה שהסנטימטרים החסרים של נועם הגיעו באישיות גברית ומכילה, אבל עכשיו חסרים לו עוד כמה סנטימטרים, לא בגוף, לא באופי אלא בחשבון הבנק. וזה לא שהיא גולד-דיגרית, תורידו את הקילשונים. כאן לא מדובר באביבית בר זוהר המחפשת ספונסר לריסים חדשים, רוני היא ביטוי לאישה ישראלית טיפוסית מאוד, מציאותית מאוד, עם דרישות סבירות מהחיים, שכן, כוללות גם גבר עם תוכנית כלכלית מינימלית. אנחנו לא כל כך מתעניינות בכסף כמו שנדמה לכם, אבל אנחנו מחבבות את הביטוי "כושר השתכרות". הוא גורם לנו לחשוב שנבלה את חיינו עם אדם שההוצאה לפועל מעולם לא תתעניין בכתובתו. אם לגברים היה קצת יותר שכל, אגב, הם היו מתעניינים בדיוק באותן עובדות בקשר אלינו.

אנחנו לא כל כך מתעניינות בכסף כמו שנדמה לכם, אבל אנחנו מחבבות את הביטוי "כושר השתכרות"

אז רוני יוזמת שיחה עם נועם ובה היא מנסה לבדוק מה התוכניות שלו. לנועם אין תוכניות. באוסטרליה היו לו בתי קפה אבל עכשיו הוא זורם. רוני מתבאסת, היא חושבת שאדם צריך לדעת מה הוא עושה כשהוא קם בבוקר. האירוניה היא שעד עכשיו רוני די נהנתה ממה שנועם עשה כשהוא קם בבוקר – ובכן, אותה. אבל אין מנוס, בועת השאנטי והסקס צריכה להתפוצץ. וברגע אחד הטיילנית החופשיה שאוהבת להימרח בטחינה, מתחילה לחשוב במונחים של רעייה בורגנית. חבל שנועם לא ידע לומר לרוני שלא משנה כמה תוכניות יהיו לו, גם ככה כל שנייה יכולה להגיע מגיפה בינלאומית ולחסל הכול תמורת מענק של 6,000 שקל לעצמאים. אם כי יש מצב שהיא הייתה חושבת שהוא שיכור.  

מי שפותר את הקונפליקט לעת עתה הוא דני. כשהוא שומע על המוקש במערכת היחסים הוא ממהר לפרק אותו מול רוני ונועם בנפרד. דני מסביר לנועם שרוני צריכה ביטחון ואז חוזר ומסביר לרוני שרוני צריכה ביטחון. ויש לזה סיבות: היא צריכה ביטחון בגלל העבר שלה, המשקעים שלה, הילדות שלה כפליטת מלחמה בסרייבו. מניסיון שלי, בכל פעם שמספרים למישהו בתוכנית הזו שמשהו נובע מהילדות שלו, זו בעצם דרך מתוחכמת להגיד לו שהוא טועה. והפלא ופלא – בשיחה הבאה של רוני ונועם הם מצליחים לחזור די מהר למסלול האהבה. רוני מסבירה את עצמה, מודה שהיא צריכה לשחרר ולעבור תהליך, הם מתחבקים, הם מאושרים וכל זאת מבלי שלנועם יש עבודה בסוף השיחה! וואו, נועם צריך לשלוח לדני פרחים על המוב הזה. אם הוא יוכל להרשות לעצמו פרחים, זאת אומרת. 

יש לנו עוד שבוע לפחות לגלות כמה אשראי רוני נותנת לקסם האישי של נועם, בינתיים החזיקו מעמד, תהנו מההקלות וזכרו – לא משנה כמה המצב קשה, אף אחד לא ביקש מכם לשים על שום דבר סטיקר "מקלילים". 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"