חתונה ממבט ראשון: האם זה הסוף של דובי ואריק?

אריק ודובי | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אריק ודובי | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

דובי הבריזה מהיומולדת של אריק, למחרת הם רבו. הדס בשן רצתה לקחת צד בריב הזה, אבל קצת קשה להחליט מי צודק ומי פחות. ובינתיים במקום אחר, דניס ממשיך להיות הגבר המושלם בארץ

88 שיתופים | 132 צפיות

בימים אלו, כשכולנו תקועים בבית ובוהים בארבעה קירות, שאלה אחת עלולה לצוף ולהציק: "למה לא קניתי את המזנון ההוא בצבע קרם כשהיה מבצע, ואני תקוע עכשיו עם אוף-ווייט?". חוץ מדניס, הגבר המושלם בישראל. דניס בטוח מרוצה מהדירה שלו, בין אם זה בבידוד, בהסגר, או בצילומים. הוא כל כך מושלם, שהוא ראה את משבר הקורונה מבעוד מועד והחליט שמלאכת עיצוב הבית שלו חייבת להימשך לנצח. לכן בפרק של אמש, חזינו בו משלב סופית בין הטעם של אימו והטעם של זוגתו, הדר. האם זה הצליח? אני לא מבינה כלום בעיצוב פנים ואין לי מושג אם הטאץ' של הדר החמיא לחמישים גווני האפור של גברת מאם. בכל מקרה לא צריך להיות מומחית במרקמים כדי לדעת שהרגע המקרינג' של הפרק היה כשדניס הראה לאימא שלו את מיטת האוהבים שלהם ואמר שהוא מקווה שחדר השינה ימצא חן בעיניה, כי שם היא תישן, כרגיל, בביקורה הבא בארץ. עוד נחזור לכך.

ומי לא באה למסיבה? דובי!

>> חתונה ממבט ראשון: מה כבר יכול להשתבש בין דובי לאריק?

בכלל, היה פרק דומסטי למדי ליל אמש. הזוגות נשארו בבית עם התה והלימון והספרים הישנים. מסכנים, הם לא ידעו שבקרוב הבתים שלהם ייצאו להם מהאף. אז הדר ודניס עיצבו ואירחו, ניר והגר מיששו את הרהיטים בתרגיל אמון, אמיר ודנית התוודעו לכריות הספה בסלון ורק אריק ודובי הבינו שהדבר הכי נכון לעשות עם הבית שלהם הוא לפצל אותו. זה קרה אחרי תקרית המומולדת של אריק. אריק הזמין את מיטב חבריו וחברותיו למסיבת יום הולדת ומי לא באה? אשתו. התוצאה היתה מסיבת יום הולדת מהקשות שראיתי: בלי מוזיקה, בלי ריקודים, בלי משחקי חברה – אבל עם בורקס, קינלי והשמצות מהחבר'ה על דובי שלא הגיעה.

אריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

דובי מגיעה ביום המחרת עם עציץ ביד, ובמצב רוח לוחמני. את אריק זה לא מפחיד, יש לו הרבה מה להגיד לה. הריב מתחיל אבל העובדות לא לגמרי ברורות: למה דובי בעצם הגיעה בבוקר, הם כבר רשמית לא ישנים באותו בית? האם היו ביניהם כבר חילופי מסרים לפני שהגיעה? דובי טוענת בשלב כלשהו שהיא הלכה לבקר את אחיה בבית החולים ואריק לא התעניין במצבו – אז מי צודק בריב הזה? תנו לי להיות בעד מישהו, או לפחות נגד מישהו, מה כבר ביקשתי? אבל לא, החורים בעלילה גדולים מדי, נדמה שאפילו ההפקה איבדה עניין בלסמן כאן טוב ורע, צד מעוניין וצד דחוי. פשוט אין כאלה יותר. אם פעם היה נדמה לנו שאריק הוא הצד המחזר בקשר, כבר מזמן לא הרגשנו כך. אריק ודובי נכנסים עם הראש פנימה לתוך הריב, מחליפים האשמות כמו "את לא מתחשבת", "אתה לא מתעניין", "זה שלך, לא שלי", "אתה תמיד אומר את זה" – אפשר היה בקלות להחליף את הדוברים והתוצאה הייתה זהה. דובי הולכת, לא לפני שהיא מחמיאה לאריק על הבישולים שלו בזעף. זה כנראה הדבר האחרון הנחמד שהוא ישמע ממנה.

אז רגע, האם חזינו בפרידה הראשונה בעונה הזו? גם אני אשמח לדעת. אבל תהיו בטוחים שיעל ודני לא יוותרו כל כך מהר. בעוד יומיים, סביר להניח, נראה את אריק ודובי עוברים שטיפת מוח על הספה, שומעים עד כמה כדאי לתת צ'אנס, איך יש היגיון לשידוך הזה, ואולי גם כמה עלבונות על כך שם זקנים, פאתטיים, בקבוצת סיכון ותגידו תודה שמישהו מסתכל עליהם בכלל. הימור שלי? זה לא יעבוד על אריק ודובי, שמגלים אפס עניין זה בצרכיה של זו כרגע (ולהפך). וזה בטח שלא יעבוד עלינו הצופים.

אדיפוס שמדיפוס

מה לעשות, אי אפשר לייצר אהבה רומנטית יש מאין. לא כולם זה דניס ואימא. נו בסדר, גם דניס והדר די מחוברים. כן, סוף סוף נדרשנו לנושא האדיפלי שהבהב לנו בנאון עוד מתחילת העונה – לדניס יש אימא צעירה, חתיכה ושתלטנית, וגם, במקביל, כבר הרבה שנים לא הייתה לו חברה רצינית. התוצאה היא שאימא שלו ישנה לו במיטה חודשיים מתוך כל שנה, כשהיא באה לביקור מולדת מחו"ל ואף אחד לא חושב שזה מוזר. אחרי חשיפת עיצוב הבית החדש למאם בשיחת וידאו, ואישור סביר מחללית האם (ראיתם באיזו אימה הדר אמרה שאימא שלי דניס "חמודה"?), הדר מבינה שצריך לדבר על סידורי הלינה בביקורים. היא מבהירה לדניס שכשיש לו בת זוג אף אימא לא ישנה להם במיטה. דניס לא מתנגד. הדר חושבת שזה כי הוא חיכה כל חייו לאישה הנכונה שתציב לו גבולות. אני חושבת שהוא סתם נהנה כששתי נשים רבות עליו, גם אם בתאוריה.

דניס והדר. רגע, מה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דניס והדר. רגע, מה? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הרי זה דניס, הנער המוזהב, הכול מסתדר לו תמיד, לא? אם עוד לא הבנתם שאני צודקת, מגיעה הסצנה הבאה בכיכובו של דניס, כשהוא מקבל ביקור מהאחיינית התינוקת ומדגים את יכולותיו ההוריות לעם ישראל. דניס מחליף חיתול במיומנות ואחר כך מוחה דמעה, ואני נשבעת ששמעתי את כל הנשים בבניין בו אני גרה חוות אביונה סימולטנית. אויש נו, תהפכו את הבחור לקטגוריה בפורנו וזהו.

דניס מחליף חיתול במיומנות ואחר כך מוחה דמעה, ואני נשבעת ששמעתי את כל הנשים בבניין שלי חוות אביונה סימולטנית

טוב, סטופ. קאט. אני לא יכולה יותר. כן, דניס בהחלט קרוב להגדרה של נשים רבות לבן זוג אידיאלי, הוא בשל לקשר רציני, והוא נוכח באופן מלא ביחסים עם הדר. אבל הוא גם מרכז היחסים האלה. הכול לאחרונה היה דניס. דניס נחמד מדי לאנשים, דניס נחמד מספיק לאנשים, דניס אדיפלי, הדירה של דניס, האחיינית של דניס, הפנטזיות של דניס על בית מלא בילדים ומשחות החתלה. בתוך כל זה כמעט ושכחנו את הדר. זוכרים כיצד היא הוצגה לנו בתחילת התוכנית כבחורה עוקצנית וחסרת ביטחון עם אישיוז של דמות אב? מה קרה לקו העלילה הזה? למה אנחנו לא שומעים על הבעיות שלה יותר? אולי זה המחיר של להיות עם הדמות האהובה ביותר בעונה, שפחות עוסקים באישיותך, אבל אני דורשת – תנו לנו עוד הדר. ספרו לנו עליה, חפרו בתסבוכיה, היא לא עוד רהיט סלאש עיסקת תוכן שיווקי, היא אדם!

האם ניר הוא הלירן של העונה הזאת?

עוד טיפוס מסתורי ולא מטופל מספיק הוא ניר. בשלב זה של התוכנית אני כבר מתוסכלת קשות מכך שאין לי מושג מי הוא. רבים נוהגים להשוות את ניר ללירן מהעונה הקודמת – הצד הנפסד והמרצה ביחסים עם בחורה קשה ולא מתמסרת. הגר ושירי הן באמת טיפוסים דומים בנוקשות ובביקורתיות, אבל אם ההקבלה מתקיימת הרי שניר, כמו לירן, אמור להיות מזוכיסט. אחד שנהנה מההשפלה, מתענג על הדחייה, מקווה בסתר לבו שהגר תמיד תסרב לו, כי זה מדליק אותו. אבל משהו בניר לא משדר לי את אותה שפלות רוח של לירן. הוא סוחב את עצמו עם קצת יותר כבוד עצמי. אז מה מניע אותו בקשר החד צדדי הזה? הוא האם הוא טיפש? אטום? לא מבין מה קורה סביבו? מסתיר משהו? בכנות, כל מה שאני יודעת על ניר כרגע זה שהוא אוהב לרכוש מאפים.

ניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

ואני לא לבד בתסכול הזה, נדמה לי שגם יעל כבר מתה להוציא מניר חולשה שתספר לנו קצת עליו. בשיחה ביניהם ניר בא להשוויץ – הוא מעדכן עד כמה הוא והגר מתקרבים, שבתרגום להגרית זה אומר שהיא קנתה לו בראוני ולא קיללה אותו כבר שבוע. "זה נבנה יפה", מהרהר ניר, ויעל מעמתת אותו – האם אתה מאוהב? אולי. האם אתה מפחד שזה לא יסתדר? אין מצב. שניר יפחד או ידאג? חס וחלילה! הכול נהדר!

המפגש הבא של יעל וניר יערך עם הגר. הפעם יעל שואלת את השניים מדוע אין ביניהם מגע, ניר טוען שזה לא מפריע לו (כי הכול נהדר!), הגר מגמגמת משהו על זה שאם הם לא היו ב"סיטואציה הזו" דווקא כן היה. יעל מחליטה שהגר בזה הרגע סיפרה לניר שהיא נמשכת אליו, ניר מופתע, הגר זורמת עם הפרשנות. לי משהו כאן לא מסתדר. איך אפשר לא לגעת במישהו שנמשכים אליו? אולי אני השטן אבל נדמה לי שהגר עושה טיזינג, כדי להמשיך לשלוט בקשר ולקבל קוראסונים חינם. טוב נו, מה אכפת לי, ניר כל כך מאושר מפירורי הקוראסונים שהוא מקבל מהגר, אז למה שאותי זה יטריד. יעל מציעה להם לבצע "תרגיל אמון" כשיגיעו הביתה, במהלכו מישהו מכסה את עיניו עם מטפחת והשני מוביל אותו לאורך החדרים. השניים מצייתים, הפסקול הופך לסקסי ואנחנו מבינים ש"תרגיל אמון" הוא בעצם תרגיל "בוא נקבל תירוץ למקד את המצלמה במפשעות".

סקופ: אמיר יזם שיחה!

בעוד האווירה אצל הגר וניר מתחממת (לכאורה), אצל אמיר ודנית הסקס היה ונגמר, נדם, התפוגג. אחרי לילה ראשון במיטות נפרדות, לבקשתו של אמיר, דנית מתעוררת אל מה שנדמה לה שהוא הסוף. היא שמעה, כמו כולנו, שמערכת יחסים היא כמו כריש – אם היא לא מתקדמת היא מתה. בא לה לוותר. אבל אמיר דווקא מרגיש נפלא. הוא מתעורר כמו פנתר, מסתער על היום, חוזר הביתה ועושה משהו שלא ציפיתי ממנו – יוזם שיחה עם דנית. כן, אמיר, הבחור הכי מעפן בתחום התקשורת, יוזם שיחה וגם מתפקד בה לא רע, כשהוא אומר לדנית שלמרות השינוי בסטטוס, הוא רוצה לתת לקשר ביניהם צ'אנס אמיתי, ושאם היא מותשת זה בסדר, הוא יקח את המושכות מעכשיו. האמת? לא ציפיתי לזה. השיחות האחרונות שבהן אמיר השתתף הכאיבו לי בגוף, הוא היה פאסיב-אגרסיב, מניפולטיבי ומאשים, ופתאום הוא שוב מענטש. אמיר אמנם הודה שהוא לא נמשך לדנית אבל נכון לעכשיו, אם הבנתי נכון, הוא מסכים לנסות להימשך אליה. הגיוני? מאוחר מדי לשאול בתוכנית הזו.

עד שנדע – החזיקו מעמד. הישארו בבית, סרבו להזמנות למסיבות יום הולדת וזכרו, גם אם נמאס לכם להסתכל על הקירות של הבית שלכם, לפחות אין שם את אוסף המסכות של דובי.

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"