איך יום שהתחיל ב"חתיכי" נגמר בזה שאמיר לא ישן עם דנית?

דנית ויעל | צילום מסך מתוך "חתנה ממבט ראשון"
דנית ויעל | צילום מסך מתוך "חתנה ממבט ראשון"

והפעם, בואו נדבר על וואטסאפ במערכות יחסים בכלל ועל שימוש באימוג'יז בפרט. ויש גם בונוס: חידון "זהו את הזוגות" באימוג'יז

88 שיתופים | 132 צפיות

חברות וחברים, צופות וצופי חמ"ר יקרים – גם בעסקים לכאורה שוליים כמו טורי מעקב אחר תוכניות ריאליטי, לפעמים יש רגעים של התגלות אלוהית. איך אחרת תסבירו שיומיים לפני כתיבת מדור זה אחזה בי המוזה לחבר שעשועון "זהו את הזוג באימוגי'ז" דווקא לקראת הפרק שבו דנית שלחה לאמיר אפרוח ושמש? איך? איך? אין תשובות, בימים כאלה אנחנו מבינים שכולנו חלק ממשהו גדול מאיתנו. אז בינתיים, בטרם נתחיל – זהו את הזוגות! (ותודו שלפשוטות כמונו זה יותר כיף מ"זהו את הפתגם").

וכעת לעסק: אימוג'יגייט. או "אמיר תענה כבר לוואטסאפ עברו ארבע שעות!!!" או "איך יום שהתחיל ב'חתיכי' נגמר בזה שאמיר הולך לישון בדירה אחרת". תקציר האירוע: דנית שלחה לאמיר וואטסאפ חמים ואמיר לא ענה. אתם יודעים מה זה אומר – בשלה העת לעסוק בנושא הקשה של אימוג'יז במערכות יחסים, או בעצם, בהלכות וואטסאפ באופן כללי. בשנה האחרונה יצא לי להתרועע עם מספר בחורים שביטלו את פונקציית הווי הכחול בוואטסאפ, כלומר את הדרך שבו הזולת ידע שקיבלת את המסר שלו. הם טענו שזו דרכם לשמור על פרטיות, כי הם לא עובדים בלענות לי למסרים, אני טענתי ועדיין טוענת, שמי שמבטל וי כחול הוא אדם שיש לו מה להסתיר. אבל כששמעתי את דנית מתייסרת על הוי האפור שנגלה לה רוב היום, כלומר הידיעה שאמיר אפילו לא טרח לפתוח את המסר שלה – הבנתי שעודף הפונקציות באמת יכול להרוס קשר. אין דבר יותר גרוע מוואטסאפ רגשי מלווה בווי אפור. בעצם יש – וי כחול, שאחריו לא עונים לך. גם מזה דנית כנראה סבלה במהלך חלק מארבע השעות השחורות הללו. 

>> מה האימוג'יז שאתם משתמשים בהם אומרים עליכם?

ארבע שעות! | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ארבע שעות! | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

המעקב אחר מעשיו של האדם אליו שלחת מסר, יכול להטריף את המוח. ועוד לא נכנסתי לקושי ההולך ומסתבך לבחור אימוג'י נכון בתחילת מערכת יחסים! אחרי שבחרה בשם התואר "חתיכי", דנית צירפה למילים אימוג'יז של שמש ואפרוח. שמש כי בוקר, ואפרוח כי אמיר מחובר לבעלי חיים (יש עוד אופציה, אבל אני לא רוצה לפגוע בחבריי הטבעונים). שיהיה ברור, לכל אימוג'י יש מערך שיקולים שלם. לבבות ירוקים וסגולים שהם פחות מזמינים מלב אדום, יש אימוג'י מנשק, יש אימוג'י מנשק עם לב וזה ממש לא אותו דבר! יש אימוג'י סליזי של חציל, יש אימוג'י ביקורתי של גלגול עיניים, יש אימוג'י מכבה של לייק – אוף, לא פלא שבסוף אני בוחרת בבחורה שעושה לעצמה פייס-פאלם. איך גם אהבה וגם וואטסאפ יכולים להתקיים בעולם הזה יחד, נשגב מבינתי.

אבל בחזרה לאמיר ודנית. אפשר להבין מדוע דנית רצתה התייחסות, הכרה בקיומה ונעלבה כשלא קיבלה כזו. אפשר להבין מדוע היא יזמה שיחה עם אמיר על ההתעלמות שלו, ומקרינג' לגמרי לראות לאן השיחה הזו הידרדרה. עד עכשיו ראינו את אמיר נמנע משיחות ולא מנהל אותן, והיום ברור למה. בשביל מישהו שפעם עסק בדוברות, אמיר די גרוע בתקשורת. במקום לדבר הוא מתגונן, תוקף, מגמגם והכי עגום – לא אומר מילה אחת של אמת. הוא טוען שהיה עסוק, שהוא עובד (דנית עורכת דין, כן? היא יודעת מה זה עבודה. היא לא מסרקת את ג'ינג'ר כל היום) ושהוא בהלם מעצם קיומה של השיחה הזו. נוט קול, אמיר. הייתה לך כאן הזדמנות לחשוף משהו אמיתי, לספר לדנית שאתה לא נמצא איתה באותו דף מבחינת משיכה ותשוקה, אבל פישלת. גרמת לה להרגיש שהיא לא בסדר. 

דנית ואמיר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דנית ואמיר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אני מתקשה להבין את הטקטיקה של אמיר. עד היום הוא טען שהוא לא רוצה לפגוע בדנית, אבל האם הוא לא רואה שבמסרים הכפולים שלו הוא פוגע בה יותר? הוא גם מספר שהוא עושה עבודה על הקשר ועל עצמו, אבל האם אנחנו עדיין קונים את זה? אמיר באמת עושה מאמץ להכיר את דנית, לחפש משהו בה שיאהב, או שבשלב זה מהות העבודה שלו היא "לסבול בשקט"? במקום העבודה האמיתי שלו כבר לקחו אותו לשיחת משאבי אנוש על חוסר האנרגיות שלו לאחרונה. הלב יוצא אליו, אבל מתחיל להיות ברור שככה זה לא יכול להמשיך, הבחור עומד להתפוצץ. בכל מקרה, את המילים שאמיר לא מצליח לומר אולי המעשים שלו אמרו. אחרי השיחה הקשה, אמיר מבקש לברוח מהבית עם ג'ינג'ר הכלבה ובסוף הטיול מודיע שהחליט לישון בדירתו כדי לחשוב על הכול. מה יקרה בבוקר המחר? האם לפנינו שחר של יום חדש, כן יותר? בהתחשב ברמות ההדחקה של דנית והמשחקים של אמיר, אני לא לגמרי בטוחה. 

יריבות במקום שותפות

גם מור ומאור קיבלו פניו של לילה מוזר מאוד. הם כן ישנו באותה דירה, דירתו של מאור, אבל בחוסר חשק מופגן. מור ישנה במיטה, מאור ישן על ספה עם שמיכת טלוויזיה – וכל זה הגיע אחרי שיחה שבה הוחלפו האשמות על למה אין יותר שמיכות בבית הזה. מור ציפתה שמאור יהיה יותר מוכן לאירוח מבחינת מצעים אבל אתם יודעים מה אומרים – ציפיות יש רק על כריות. חחחח, הבנתם? 

האקורד הצורם הזה היה סיומו של ערב שבו מור המשיכה להיות מאוכזבת מהשידוך שלה. בבילוי הראשון שלהם באזרחות מאור והיא עשו את כל מה שזוגות עושים – הלכו יחד לקניות, בישלו יחד, רבו על מי יקבל את הדג הגדול יותר (נראה שמור ממש נעלבה שמאור נתן לה הרבה דג, משום מה) ועקצו זה את זו כמו זוג שנמצא יחד כבר 20 שנה. אלא שמור ומאור לא נהנים מתקשורת כזו. העקיצות לא מגיעות על מצע של מתח מיני או היכרות עמוקה, הן סתם יוצרות ביניהם יריבות במקום שותפות. מור בחורה חדה, היא קולטת מיד שמאור נוקט באסטרטגיה קשוחה (תוצר עצתו של דני, אם אתם זוכרים) אבל זה לא עובד עליה. כשהם צופים יחד בטלוויזיה אחרי ארוחת הערב, גופו של מאור מפושט על הספה ומור יושבת מכווצת על הרצפה. היא מבקשת ממאור שיפנה את הסלון, ילך לישון במיטתו והיא "תשב לה כאן בכיף שלה", מה שאמור להיות רמז עד כמה היא מרגישה לא בנוח לידו. אבל למרות שמאור נמצא בבית ומור בסביבה זרה, הוא לא עושה שום מאמץ להרפות קצת את הכיווץ שלה. הוא מעדיף לריב על שמיכות. נו, טוב. לפחות הדג נראה ממש טעים.

מור ומאור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מור ומאור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אבל היי, לפרק הזה בכלל קראו "התאהבות"! כי לכאורה, בניכוי שפים ואפרוחים, המצב מתחמם בין שאר הזוגות. בערך. אני מקווה שלא ציפיתם ליותר מדי מהגר וניר. אמנם הפרומו ניסה לרמוז שיהיה כאן מהפך אחרי הסיוט של השבוע שעבר, אבל מה שקיבלנו היו חמש דקות שבהן הגר לא שנאה את ניר. זה מה שקרה: היא נתנה לו ביס מכריך וכמעט חייכה. זהו. אבל אני לא מתלוננת, כשמדובר בשני אלה, פחות זה יותר. 

אז לא, רומנטיקה לא הגיעה מכל מי שצויינו לעיל, אבל היא כן נשבה מהפנטהאוז של דניס והדר, ומדירת החוף של רוני ונועם (יש שם חוף, נכון? או שרוני סתם מסתובבת כל הזמן בבגד ים?). שני זוגות שהתקרבו השבוע אבל בדרכים שונות לחלוטין – אצל דניס והדר זה בא משיחת נפש עמוקה, אצל רוני ונועם – מטחינה על הפרצוף. 

רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בעבר קראתי לנועם ורוני הזוג המשעמם של העונה, אבל אין ספק שאתמול הם השתדרגו לזוג האינפנטילי ביותר, סלאש המחרמן ביותר. בתוך בליל של שפיכת מים וקמח זה על זו ולבסוף הסטייה של למרוח טחינה על פרצופה של זוגתך – היה ברור שהסאבטקסט הוא שרוני פשוט התחילה להימשך. כנראה כשעסוקים בלזרוק דברים אחד על השנייה הגוף גם ככה מתכופף, אז למי אכפת מגובה. אחרי שהטחינה נוקתה והאבק שקע, קיבלנו גם נשיקה. איזה כיף. מה שקורה בין שני אלה הוא מה שצריך לקרות. עליהם ללבוש רק בגדי ים, להתלטף במרפסת ולהמשיך במלחמות המים כאילו כל יום זה שבועות. אני רק מקווה שהם לא ידרדרו לשיחות. 

דניס והדר המשיכו בקו ה"הדר לחוצה שדניס מקסים" מהשבוע שעבר. זוכרים? דניס התנחמד למדריך הפסטות והדר לא רצתה להתכרבל איתו אחרי זה. הם פתוחים את הנושא מול יעל ולפתע מתוך המועקה, דניס, הנער המוזהב, זוכה לשתי הטבות במחיר אחת: הוא מקבל תובנה מדויקת מיעל, שטוענת שהוא "עובד בלהיות מקובל" וקושרת את זה להיותו עולה חדש; וגם זוכה לפרגון מהדר שאומרת לו שהוא לא צריך את כל הרוח והצלצולים – הוא שווה ומרשים גם בלי זה. אין מה לומר, זה היה יום טוב לדניס. 

דניס והדר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דניס והדר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

היום ממשיך בתקשורת מצויינת בין השניים: דניס נפתח ומספר להדר על העבר שלו, על ברית המילה המאוחרת, על הכינוי "אין תקציב" האכזרי שהצמידו לו ילדים מרושעים. הדר נוכחת וקשובה. ועדיין, היא לא שוכחת שדניס גם רוצה אותה רעה, אז מרשה לעצמה לקרוא לו "אין תקציב" לפני השינה. 

מחר אולי נגלה מה נסגר עם המצעים של מאור ועם המחשבות של אמיר. עד אז, תהיו חזקים, תהנו מסדר פסח עם עצמכם וזכרו, לא משנה עד כמה המצב גרוע – אם אתן נשים, אף אחד לא חתך לכם את איבר המין בגיל 7 ימים או 7 שנים. ואם אתם גברים ויהודים – תנחומיי. זה באמת לא לעניין.