יומן צפייה

חתונה ממבט ראשון: והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה

צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הבטחנו מהפך, ואכן - צוקית עשתה בדיוק הפוך ממה שנכתב פה אתמול. בניגוד למינה צמח, הדס בשן לוקחת אחריות על התחזית השגויה שלה. וגם, אם בעיניכם אישה שיורדת על בעלה בכל הזדמנות וגבר שמחייך מול עלבונות זה משהו חיובי, אז אפשר להכריז גם על סוף טוב לשירי וללירן

88 שיתופים | 132 צפיות

"לא!". שמעתם את זה כמוני: צוקית אמרה "לא!". נכון, היא אמרה את זה כשדני שאל אותה אם היא רוצה כוס מים – אבל היא אמרה את זה. לא שיקרתי , לא הטעיתי,  וכמו שאומרים המהנדסים ב"צ'רנוביל" – עשיתי הכל נכון! אבל איכשהו יצאה לנו כאן פדיחונת שיש להידרש אליה. במשך היממה האחרונה, הלעטנו אתכם בטקסט שניבא כי צוקית עומדת להיפרד מדודו. כה בטוחות היינו עד שהכרזנו על "המהפך הצפוי של צוקית", לא פחות. ו… מה שקרה היה רחוק מזה. יש לקחת כאן אחריות אישית ולכן ברצוני להודיע שזה יהיה הטור האחרון. אחרי היום, לא אסכם יותר את פרקי העונה הזו של "חתונה ממבט ראשון". מבחינתי זה נגמר. אמיץ מצידי, לא?

דודו וצוקית. לא, זה לא היה ברור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דודו וצוקית. לא, זה לא היה ברור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אבל עזבו את הטעויות שלי – מה אתכם? איך אתם? התרגשתם? בכיתם? פיהקתם? כנראה קצת מכל דבר. פרק ההחלטות הסופי היה מרוח למדי, משובץ בפלאשבקים ומסרים חוזרים, כצפוי, אבל סיפק גם כמה רגעים יפים ואפילו מפתיעים. ההחלטה של דודו וצוקית להישאר ביחד הייתה סוג של תעלומה. זה התחיל במונולוג של דודו – הוא מגיע לאולפן בעיניים רטובות ומספר לצוקית עד כמה היא השפיעה על חייו באנרגיות שלה, ואיך בא לו להמשיך את הדרך הזו יחד. האמת? ריגש. זו הפעם הראשונה שדודו מפגין כזה רצון עז וברור בצוקית, והיא אוהבת לשמוע את זה. צוקית משתהה רגע ואז זורקת פצצה –  תשובתה היא "כן". אולי היא חלמה "כן" בלילה, אולי היא שינתה את דעתה ברגע האחרון למשמע מילות החיבה של דודו, אבל זה מה שקרה. נכון, במהלך העונה דודו היה ילדותי ומעצבן ולדבריה "גרם לה לאבד את החיוך", אבל היא איכשהו מצאה אותו בחזרה. דודו וצוקית מדלגים החוצה היישר לנשיקה צרפתית סוערת. בעיני זה מוזר. אבל מה אני יודעת.

אם צוקית לא עשתה לי נחת, דיקלה דווקא כן, וממנה, אני מודה, לא ציפיתי. הזוג הדרמטי של העונה – אלון ודיקלה, מתכנסים למפגש אחרון מול שלושת הפסיכולוגים, וזה גם יהיה המפגש האחרון שלהם זה עם זה כזוג. אלון מדבר ראשון, אומר לדיקלה כמה מילים נעימות – אבל דיקלה מודיעה לו שהחליטה לחתוך. מתברר שבכל הזמן בו דיקלה התייסרה בהחלטה לגבי הקשר עם אלון, היא לא הצליחה לשכוח מהרגעים הקשים. מהאופן שבו אלון הזניח אותה, מהיעדר המבט החם, מהדרך העצובה מחוץ לראש פינה. "אני מחפשת מישהו שיעטוף אותי ויכיל אותי ויחמיא לי, ואין את זה כאן", היא מצהירה, מרפררת לעוד נפרדת מפורסמת – קארי ברדשאו, שבפרק הסיום של "סקס והעיר הגדולה" אמרה לאלכסנדר פטרובסקי הצנון שהאהבה הגדולה והמטורפת שהיא רוצה לא נמצאת בחדר היפה הזה במלון בפריז. כמו קארי, גם דיקלה, הפייבוריטית הנצחית שלי, מונעת מרגש גולמי וחזק, ולא מרגישה צורך להתנצל על זה. אלון בנדיבותו אומר לה שמיסטר ביג שלה נמצא אי שם. השמועות מספרות שהיא כבר מצאה אותו. נשמע על כך בשבוע הבא, כנראה.

דיקלה ואלון. הגיע זמן הלב | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דיקלה ואלון. הגיע זמן הלב | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

האם אלון בכלל תכנן לבקש מדיקלה שישארו יחד? קשה לדעת. איננו יודעים מה בדיוק התרחש שם מבחינת העריכה. יתכן שקיימת בתיקיות סודיות גם גירסה אחרת, שבה אלון הוא זה שנפרד מדיקלה, אישה שהוא לא מסוגל לעמוד בציפיותיה ולא ממש רוצה.  אבל ההפקה בסופו של דבר החליטה לתת לדיקלה את זכות הזריקה – והיא למעשה היחידה בכל התוכנית שעזבה מישהו באופן חד צדדי. בכל מקרה, גם אם אלון בחר להמשיך עם דיקלה, אני לא דואגת לו. הוא בטוח התגבר מהר. יש לו לוק, קסם ואיזה בר-מסעדה שהוא פתח, לכאורה, וכל מה שהוא צריך זה למצוא אישה עם פחות דרישות רגשיות. אמן שהוא בזוגיות בשעה זו עם עדי, סגנית מנהלת המלון באילת, והם צופים יחד בכוכבים בעזרת טלסקופ. את דיקלה הייתי שמחה לראות בפוליטיקה, עם הסלוגן "די לשכל, הגיע זמן הלב". היא תהיה מנהיגה רגשית, נקייה, אמוציונלית, והיא תדע לצאת מעימותים בדרך הכי טובה שיש – פשוט עוזבים את ראש פינה.

הלאה. שרונה ליאור נכנסים לאולפן ואני מתה להקשיב להם אבל אני עסוקה ב…לא! הפעם לא אתפנה למשימות כמו אישור בקשות חברות בפייסבוק או חיפוש אחר הגרב מבז' החסר שלי. זה הפרק האחרון ואני עומדת להקשיב לשרונה וליאור. כי גם לאנשים משעממים מגיעה אהבה, יחס והכרה. אלא שהתוכנית עצמה לא באמת ראתה את שני אלו מעולם, כששידכה אותם על בסיס העובדה היחידה ששניהם עושים סנובורד, תוך התעלמות מכך שבישראל אין שלג.

שרונה וליאור. פיהוק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
שרונה וליאור. פיהוק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

ליאור ושרונה מסכמים את הקשר שלהם תוך שימוש תדיר  בביטוי "היעדר התקשורת", שזה בעצם "היעדר כל דבר שיכול להיות במערכת יחסים – כימיה, משיכה, נושאי שיחה, הומור משותף, משהו משותף, יכולת להיות באותו חדר בלי להירדם". אבל איכשהו הבלתי ייאמן קורה והשניים מחליטים להישאר יחד. לאף אחד לא אכפת, אבל הפסיכולוגים מצליחים להסוות את הפיהוקים שלהם ולחייך, כשליאור מודיע שהוא רוצה להכיר את שרונה עוד ושרונה עונה שהיא סקרנית לגבי ה"ליאור שמעבר". אתם יודעים מה? אני מפרגנת. שרונה אולי לא תוכל לנהל עם ליאור שיחות, אבל דיקט כמותו יכול להיות חומר גלם מעולה לעבודות ביצירה. אני מחכה לערוץ היוטיוב DIY שלה!

שירי ולירן הם כמובן אחרונים וחביבים והכי חשובים. הזוג של המדינה. המובי דיק שלי. בשבועות האחרונים הרגשתי כמו האדם היחיד בארץ שלא רוצה ששירי ולירן יהיו יחד. כמעט בלתי אפשרי היה לעמוד מול הסחף העדרי של כולכם, שצפיתם בשירי מתרככת מול לירן בעיניים מכורכמות, מחכים רק לרגע שבו היא תיכנע לחיזוריו. אני לא מאשימה אתכם – ראיתם המון סרטים וסדרות הוליוודים, ובכל פעם שהגיבורה הנחשקת לא רצתה את החנון, הוא עשה כמה טריקים ובסוף קיבלה שכל והתאהבה בו. רוס ורייצ'ל, לאונרד ופני מ"המפץ הגדול", אפילו החיה מ"היפה והחיה" – כולם יצאו מ"הפרנדזון" – "איזור החברות" – כמנצחים, וסיפקו לכם קתרזיס. אלא שבחיים האמיתיים מערכות יחסים כאלה מושתתות על דברים לא בריאים. על חוסר משיכה, התפשרות, או במקרה של לירן – מזוכיזם טהור. כי שירי מעולם לא התנהגה אליו יפה, ולדעתי היא גם לא מתכננת להתנהג אליו יפה בעתיד.

שירי ולירן נפגשים עם הפסיכולוגים ולירן מדבר ראשון. "ראיתי אותך נלחמת כדי להיות איתי" הוא מספר בגאווה, כי לדעתו האישה שהוא צריך להיות איתה היא מישהי שמתגברת על גועל, רתיעה ו/או בושה. מדוע לירן לא מאמין שמגיע לו מישהי שבאמת רוצה אותו? התוכנית אפילו לא התקרבה לשאול את זה. הסיפור היחיד המסופר הוא ששירי הייתה סגורה, ונפתחה למען לירן. כשמגיע תורה של שירי לדבר, היא נותנת לנו את הפזמון הקבוע על לירן הסבלני אליה, המכיל אותה והרגיש לצרכיה. האם יש ללירן עוד תכונות? הוא חכם? מצחיק? סקסי? אין לנו מושג. שירי לא מחמיאה, לא מתפעלת, לא מספרת עליו שום דבר שאינו האופן בו היא משתקפת בעיניו המאוהבות. וכן, שירי מסכימה להמשיך את הקשר בלי מצלמות, וכן, שניהם בוכים ומתחבקים, וכן, זה עושה משהו בלב, אבל עדיין – זה חסר תשוקה, וחסר כבוד בסיסי ללירן. אפילו כשהוא מעניק לה *עוד* מתנה – קופסה של עוגיות הבריאות של אימו, שירי מנצלת הזדמנות אחרונה לרדת עליו שאכל לה את כל הקודמות. אגב, שמתם לב ששירי מעולם לא קנתה מתנה ללירן?

שירי ולירן. עדיין יורדת עליו | צילום מסך מתוך "חתונה במבט ראשון"
שירי ולירן. עדיין יורדת עליו | צילום מסך מתוך "חתונה במבט ראשון"

ועכשיו תמחקו את כל מה שכתבתי, כי בעצם – אם מישהו אי פעם ישלח לי סושי לעבודה, אני כנראה אתחתן איתו. אקסטרא מיונז, תודה.

בשבוע הבא, פרק אחרון בהחלט של "חתונה ממבט ראשון" יספר לנו מה עלה בגורל הזוגות שנה אחרי הצילומים. את זה ששירי ולירן עדיין ביחד אנחנו כבר יודעים, כעת רק נחכה לשמוע אם היא אכן בהריון כמו שמזמזמים ללא הרף מסביב. אני באמת מאחלת להם שיהיו מאושרים, אבל בעיני שירי תהיה  האישה שיורדת על בעלה בכל הזדמנות, ולירן יהיה הגבר שמחייך מול עלבונות וחולם על מילואים. סוף שמח? רק אם כך זוגיות צריכה להראות לדעתכם. לדעתי (ולדעת דיקלה, כנראה) – לא.

אז זהו חברות וחברים. הטור הסתיים לו, ימי שבת וראשון שלי חזרו להיות שלי, אבל עם כל תלונותיי על התוכנית והשתלטותה על חיי – כמו שלירן יודע, סבל יכול להיות לפעמים מתוק במיוחד. כתיבת הטור הזה הייתה חוויה מרתקת ומלאת הדים, ואני אסירת תודה לכל מי שקרא והגיב וקשקש איתי על אהבה, נושא שלא מפסיק לבעור בכולנו. ואם במקרה אחד מתריסר המופלאים שלנו קרא ונעלב ממשהו שכתבתי, אני כמובן מתנצלת. עולם הריאליטי נוהג להבליט את התכונות שיעזרו לסיפור ואליהן התייחסתי. אני בטוחה שכל אחד מכם הוא עולם בפני עצמו, ושלא נחשפתי לכל מה שיש לכם להציע כשקראתי לכם פאסיב אגרסיב, משעממים, מזוכיסטים, מתעללות או נכות רגשית.

יאללה, זיווגים נהדרים לכולם, וילדים חמודים למי שרוצה. ודיקלה לראשות הממשלה.