יומן צפייה

חתונה ממבט ראשון: האם שירי ולירן סוף סוף יעשו את זה?

צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

קישטנו את המיטה בעלי ורדים, הדלקנו נרות בריח וניל, שמנו מוזיקה רומנטית, אבל אל תשלו את עצמכם שמשהו הולך לקרות כאן. ההתממשות היחידה תהיה בין המלונות למחלקת התוכן השיווקי

88 שיתופים | 132 צפיות

פעם, כשהייתי בתיכון ולכולן חוץ ממני היה חבר, זוגות לוהטים היו מספרים על סוף שבוע שהם עומדים לבלות יחד באכסניה באילת. המשמעות הייתה ברורה: לשכב! ככה קראנו אז לסקס. איבוד בתולים הדדי, נבוך, מגומגם אבל מתוק. בתחילת הפרק של אתמול נזכרתי באותה מתיקות באופן שבו שירי, אישה בת מעל 30, התכוננה לסוף שבוע עם לירן באילת, והודיעה ליעל כי הם עומדים לחלוק לראשונה מיטה. אפשר היה לספר לה שהיא לא חייבת את אילת בשביל זה, לירן ישן חדר לידה והיא יכולה להתנפל עליו גם ביום חול – אבל אז הבנו שכמו שהם לא עושים סקס ברמת אביב, אין סיכוי שיעשו סקס באילת.

שירי. האם זה יקרה סוף סוף? אל תעצרו את נשימתכם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
שירי. האם זה יקרה סוף סוף? אל תעצרו את נשימתכם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הפנים של שירי אומרות הכל. היא לחוצה מהנסיעה כמו בתולה שכרגע סיימה בגרות באזרחות, אבל זה לא בגלל תמימות או התרגשות – היא פשוט לא רוצה. לא בא לה. לא מעוניינת, מעדיפה שלא, עזוב כואב לי הראש, אולי מחר. שירי מעוניינת לראות את לירן מתפשט רק כשזה כדי למדוד מכנסיים שהיא מכריחה אותו. כל מחשבה על משהו יותר מזה, מסתיימת במבט מבועת על פניה. אבל לירן, נשמה של אמא, מתכונן. לא יודע למה, אבל פתוח לכל האפשרויות. "אני בא לכייף", הוא אומר ליעל, ומזכיר מדוע באמת קשה לחשוב על לשכב איתו. טוב, אין ברירה – הם, כמו כל הזוגות, חייבים לנסוע. כי בחיים יש משהו חשוב יותר מכימיה, אהבה או תשוקה – וקוראים לו "תוכן שיווקי".

כן, "חתונה ממבט ראשון" היא תוכנית על מחויבות, והמחויבות של ההפקה היא לפמפם לנו שמות של מלונות, סוגי בופה, צורות אמבטיה וטלסקופ אחד – הוכחה בפרק של אמש כמרשימה בהחלט. עבור הזוגות שלנו, סופי השבוע הללו, מלבד הזדמנות להפוך ללוחות מודעות מהלכים, היו דרך לאוורר את כל מה שלא עובד אצלם. שזה הרבה. סוף השבוע כל כך גדוש שהוא חולק לשני פרקים – האחד שודר אמש, והשני, שכולל לילה (הלילה של שירי ולירן? אה, לא) – ישודר הערב.

יוגב ובת אל. ריח של עתיד משותף? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
יוגב ובת אל. ריח של עתיד משותף? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בשעה זו רק זוג אחד נראה כאילו הוא עומד לסיים את הלילה בכפיות – יוגב ובת אל. עד כה הם עברו את כל מה שהם אוהבים לעשות: הביטו בתמונות של עצמם, התפללו לבונה עולם, הריחו שיער (יוגב) וצעקו "כפרה" אל השמיים (בת אל). כדי לאזן, הם בכל זאת התווכחו לרגע על הסוגייה הכי ניינטיזית שיכלו למצוא – "רצח רבין בעד ונגד", סליחה, "האם זה בסדר שאישה תיקרא בשם הנעורים שלה לאחר שהיא מתחתנת". בת אל מתעקשת על מקף בשם המשפחה, יוגב לא מתלהב. אבל זה קצר. הדרך להשלמה ברורה (נראה לכם שיוגב באמת יחליט על השם של בת אל? סירייסלי?) ורחובות ירושלים ממלאים אותם ברוחניות וריח של עתיד משותף (או שזה השמפו של בת אל) –  וכל זה קרה בזמן שרוב עמיתיהם מבלים את היום בהתגרדות לא נוחה זה עם זה.

דודו וצוקית במבוי סתום. אורטל ועידו איבדו זמן יקר. שרונה וליאור לא מסוגלים לדבר בלי לפרק בקבוק יין, ושירי, אבחן לירן וצדק, משתמשת בציניות כדי להרחיק אותו ממנה. אבל אי אפשר להתחיל סוף שבוע בלי הזוג של המדינה, הגבר והאישה ששומעים פעמונים בכל פעם שדלת נטרקת, שעיניהם מאירות למשמע הקריאה "חצוף/ה!", שמורידים אותנו על הברכיים בכל פעם מחדש – דיקלה ואלון. תקנו אותי אם אני טועה, אבל זו הייתה הפעם השלישית שדיקלה עזבה את אלון, הפעם, כנראה, כסוג של נקמה על האופן שבו כמעט עזב אותה בחניון בפרק שעבר.

אלון ודיקלה. האישה יודעת לעשות סצינה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אלון ודיקלה. האישה יודעת לעשות סצינה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

איך זה קרה? איך יצא שאת סוף השבוע שלהם דיקלה ואלון הם התחילו בתנוחה המומלצת "האישה בקומה שלוש והגבר בשבע"? כרגיל אצל שני אלה, אף אחד לא יודע. אבל אני עדיין בעד דיקלה. היא סיפרה בתחילת הפרק שאלון מתעלם ממנה כמה ימים, כבר לא מתקשר ארבע פעמים ביום כמו בחצי שעה שבה היה נחמד, אלא לפעמים בכלל לא מעדכן במעשיו. אלון ממשיך ומתרץ שהאשם היא העבודה שלו, אבל אנחנו כבר יודעים שבשבילו מדובר במצב טבעי. כן, הוא רוצה זוגיות אבל כזו שלא תאיים עליו ועל חייו כפי שהם, ובטח לא מעוניין באישה תובענית כמו דיקלה.

יאמר לזכותה של דיקלה שהיא יודעת לעשות סצינה. היא חיפשה דרך לפוצץ את האירוע מהשנייה שנכנסו לסוויטה, ולשמחתה למשימה גויסה נערת פיתוי סלאש סגנית מנהלת מלון, פאם פאטאל באדום בוטה מדי, וקצת חביבה מדי, שגרמה לאלון להגיד "עדי" 13 פעם. דיקלה מתפוצצת ופשוט עוזבת. ואחרי כל זה, בחדר שהיא מקבלת אין טלסקופ. ביזיון.

דודו וצוקית. שניהם עייפים וכבויים באותה מידה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דודו וצוקית. שניהם עייפים וכבויים באותה מידה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

גם אצל דודו וצוקית המילים "סוף שבוע רומנטי" התגלו כתפאורה לסוג של סיוט. מדובר בשני צדדים פחות קריזיונרים, ולפחות על פני השטח – את הבעיות שלהם הם יודעים לאוורר, תוך כדי ששניהם מכירים בקיומו של קשר, אורגניזם חי שהם רוצים שימשיך לחיות. אין כאן טריקות דלתות וסצינות קנאה, אבל כשנכנסים פנימה, אין כאן גם מוכנות אמיתית להתפשר. דודו מרגיש שצוקית כופה את עצמה, ובכל פעם שהיא מבקשת ממנו קרבה הוא נרתע. צוקית, באופן עקבי מתחילת העונה, מבהירה שהיא יודעת איך קשר אמור להראות, וזה לא ככה. לגיטימי מצדה, אבל התוצאה, כפי שדודו מציין, מתישה. שניהם נראים עייפים באופן שווה, כבויים, אף אחד לא מאמין שהצד השני באמת רואה אותו, כולם צודקים אבל אף אחד לא מאוהב. ומערכת היחסים הזו פשוט נמרחת, מתאדה ונעלמת, כמו שקורה כל כך הרבה פעמים במציאות. ניל יאנג שר פעם ש"עדיף לסיים בבעירה מאשר לדהות" – אז מה אתם מעדיפים? להיות דיקלה ואלון או דודו וצוקית? הלוואי שיש עוד אפשרויות.

אורטל ועידו. מעט מדי ומאוחר מדי | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אורטל ועידו. מעט מדי ומאוחר מדי | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מי שלכאורה סיימו את הפרק עם מצב רוח טוב היו עידו ואורטל. שני הידידים הטובים מפינת העישון, שיושבים ומפטפטים על נושאים לא טעונים כמו וטרינריה. לתחושתי, נקודת האל חזור עבור שני אלה עברה  מזמן. אורטל מנסה להוכיח שהיא פתוחה ומשוחררת עכשיו יותר משהייתה ברוב החודש האחרון, אבל בשביל הצופים, ונדמה לי שגם בשביל עידו, זה מעט מדי ומאוחר מדי. הם מדפדפים באלבום החתונה וצוחקים מאיך שהם פעם התנשקו על הפה – לא מוזר שלאף אחד מהם לא עוברת בראש המחשבה לנסות לעשות את אותה פעולה, ממש עכשיו? הפיות שלהם ממש שם! אז נכון, כבר אין שנאה יוקדת בין עידו ואורטל, אבל לאמיתו של דבר אין ביניהם כלום. ובעוד אורטל פספסה את המומנטום ונרדמה בעמידה – את עידו אני לא מצליחה לפענח. מבחור רגיש, דרמטי ושבור לב, הוא הפך למכונה שפולטת עשן, נדמה כי שבשלב זה הוא מחכה לסיום הצילומים כדי לקבל בחינם סדנה של אלן קאר. חוץ מזה, אני לא יודעת עליו הרבה ונדמה לי שמאוחר מדי לגלות.

אחר כך היה משהו על שרונה וליאור, אבל במהלך רוב השיחה שלהם הייתי עסוקה בסמס שסיפר לי על מהירויות גלישה חדשות. כן, זה היה יותר מעניין ומספק מלצפות בשני אלה. כשחזרתי, הם הודיעו ש"הקרבה ביננו מדהימה" ואז התנשקו למצלמות בפה פתוח על רקע גלים מתנפצים. מה לומר לכם? בסיבוב שופינג של שירי ולירן בטיילת הרגשתי כימיה יותר משמעותית.

לירן. הגבר שפעם היו לו אשכים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
לירן. הגבר שפעם היו לו אשכים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אז בוא באמת נחזור לשירי ולירן, המאמים הלאומיים החדשים, ששמועות על כך שהם היחידים ששרדו את התוכנית ואשכרה ביחד היום הולכות ומתגברות. טוב נו, השלמתי עם אמיתותן. וכן, בשלב זה אכן ניכר ששירי מרגישה בנוח ליד לירן, מחייכת לא מעט, ומתרגלת לתפקיד שלה כמסרסת הראשית שלו, כפי שהוא מתמסר בהנאה לעמדת הגבר שפעם היו לו אשכים. והם באמת יכלו ליהנות לולא שירי ידעה שלירן מצפה לסקס ושהיא לא מתכוונת להעניק לו אותו, לא הלילה, בטח לא במיטה כל כך גדולה שנועדה כדי שלא יפגשו בתוכה. שירי ולירן יסתפקו בדפדוף משותף באלבום החתונה, שם לירן יקבל משירי את הדבר הכי טוב חוץ מסקס – לראות את אשתך בוכה מלב שבור כשהיא נזכרת ביום שבו היא הכירה אותך. שגרה מבורכת.

הערב זה ימשיך. דיקלה ואלון, כנראה, ישובו להיות באותו חדר לפחות חלק מהזמן, ואם עדי הסגנית מנהל תגיע לשם כדי לספר להם משהו על הבידה – אני לא אחראית למעשיי. החזיקו מעמד. ניפגש בלובי.