יומן צפייה

חתונה ממבט ראשון: דודו נוטש את צוקית

דודו | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
דודו | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

נכון שצוקית הייתה בלתי נסבלת והביכה את דודו בפני הזוגות האחרים, ובכל זאת - הדרך בה הגיב הייתה ממש מוגזמת. מי שמפתיעה היא שירי, שדווקא בלב המדבר מתגלה כפתוחה ומרגשת, ורק אורטל עדיין גורמת לנו לטיק בלתי נשלט בעין

88 שיתופים | 132 צפיות

נו באמת, ריב הקוקטיילים? זה היה הדבר הגדול שצוקית סיפרה על דודו בבריכה לשאר הזוגות? הפרת הפרטיות שרמזו לנו עליה בפרומואים? אתם רציניים???? וואוו, לא נעים לי לספר לכם, קוראיי היקרים, על המראות שעברו מול עיני השבוע בעודי מתכוננת למונולוג המלא של צוקית. אם הייתי יודעת שקוקטיילים מעורבים, אולי הייתי חושבת שזה קשור לעובי הקשית. דמיינתי סטיות קשות, משחקי תפקידים, ירקות אקזוטיים, ממרחים חריפים במקומות רגישים על גופו החסון של דודו. ואני בטוחה שאינני היחידה. הפרומואים רמזו לנו בשקריות נלוזה כי יש לצפות לסוד מיני אפל שייחשף ברבים, אבל כל מה שקיבלנו זה את צוקית משחזרת לחבר'ה את הסיפור המצחיק (לא ממש) על איך דודו חושב שאם קוקטייל אחד הוא טעים, יש להזמין אותו שוב, בעוד צוקית מעדיפה לנסות קוקטייל חדש. זה הכל. למה דודו כל כך נפגע ממה שצוקית סיפרה? למה יעל ודני, שצופים בקונטרול, מצקצקים כאילו צוקית נטשה את דודו בלי קוקטייל במדבר? אני לא לגמרי בטוחה, אבל אנסה לחשוב על זה בעודי כותבת על הלוח מאה פעמים "לא אאמין יותר לשום פרומו של חתונה ממבט ראשון". בעצם, מאתיים.

דודו וצוקית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
דודו וצוקית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

>> לכל הביקורות של "חתונה ממבט ראשון"

לחלק השני של ארוע הזוגות במדבר, ששודר אמש, אפשר היה לקרוא "נקמתו של דודו". אם בחלק הראשון, כולנו יכולנו להסכים שצוקית הייתה מוגזמת – הפעם ראינו איך התנהגותה השפיעה על בן הזוג שלה. דודו של הפרק הזה היה עצבני, קוצני, ולא נוכח. השקט הרגוע והנעים שלו הוחלף פתאום בשקט מרוחק ומבאס. הוא סירב לצאת עם צוקית לטיול (אפשר קצת להבין אותו, חם וכבד, ועדיין – הוא יכול היה להעמיד פנים כאילו הוא מתייעץ איתה על זה, לפחות), הביע אדישות לכאב הראש שלה, אפילו קיטר עליה בכל הזדמנות עם הבנים. צוקית הבינה שמשהו קורה, אבל לא הסכימה לפתוח את העסק עד שהם היו במכונית בדרך חזרה. שהיא תוותר על תשומת לב, רק כי בן הזוג שלה קצת מצוברח? נהה, זה לא מתאים לטייפ קאסט. אז צוקית המשיכה להיות היא, דודו המשיך להגיש לה את הקוקטייל החמוץ הזה, במכונית בדרך הביתה – המקום הכי סיוטי לריב – זה הגיע לנקודת רתיחה. דודו חושב שצוקית לא הייתה רגישה לצרכיו, צוקית חושבת שהוא לא מקבל אותה כמו שהיא. ואני חושבת שסיפור הקוקטיילים שסיפרה בג'קוזי היה סביר, אבל מי זוכר את זה עכשיו כשאנחנו ניצבים בפני משבר אמיתי של הזוג שעד לאחרונה היה מהפייבוריטים שלנו. ואז הגיעה נשיקת המוות של כל ריב – דודו שאל את צוקית למה היא צועקת ו"מה הדרמה". המשפט שכל גבר יכול לאמר, בכל זמן ובכך להפעיל את הפיוזים של כל אישה, וליצור מציאות שבה היא באמת צועקת. לא מקובל עלי. מותר לצוקית להתעצבן ולהראות רגש, במיוחד כשנושא השיחה הוא רגשות, רגישות ועוד הטיות של השורש ר.ג.ש. לזרוק לה "מה את מתרגשת" עכשיו, זה לא הוגן, ולא מתאים לדודו.

מה שדודו וצוקית לא רואים זה שלמשבר הזוגי שלהם יש פתרון ממש פשוט – עליהם להסכים שדודו לא ינכח עם צוקית באירועים עם מעל ארבעה אנשים. היא הרי ממילא לא רואה אותו שם, וממילא די בלתי נסבלת – אז שהאחרים יסבלו. כשהיא תחזור הביתה, היא תשוב להיות אדם סביר. ובשבילו זה זמן מצויין להתכתב עם מישהו מוזר כמוהו, שמוכר מימייה ממלחמת העולם השנייה באיביי. על לא דבר!

דודו, אפילו שירי ולירן כבר מבינים | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
דודו, אפילו שירי ולירן כבר מבינים | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

צוקית לא הייתה הנופשת במדבר היחידה שהרגישה בדידות. גם אורטל חשה שעידו לא מתייחס אליה מספיק ופתחה את זה בפניו עם המשפט "אני לא מאשימה אותך, ממש לא" שנאמר בטון הכי מאשים בעולם. היא מרגישה שהוא לא מסתכל עליה מספיק, לא מדבר איתה, וש"אין בינינו קרבה פיזית" – עניין שיכלה לפתור אם למשל, הייתי נוגעת בו בקצה הזרת מדי פעם. עידו טוען שזה מחמיא לו שאכפת לה. אלא שהוא, בדיוק כמו הצופים, מפחד ממנה. הוא עדיין לא הבין האם אורטל מעוניינת להתקרב אליו, או פשוט לא רצתה להפסיד בטורניר הזוגות הגדולים. יעל ודני ממלמלים משהו על זה שיש רצון לתקשורת. אני רוצה סקס. כלומר, בין עידו ואורטל. כמויות הדרמה, הקונפליקט והאמוציות כאן, יכולות להיתרגם לא רע במאוזן. אבל הם עדיין ישנים בחדרים נפרדים, כך שנחכה לעוד חודש של פרצופים, דרישות ואכזבות מצד אורטל. יאיי!

עידו ואורטל | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
עידו ואורטל | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

גם לירן לא היה מרוצה. שירי זנחה אותו והלכה לדבר עם הבנות, השאירה אותו לקנא בכל העולם, כולל בגמלים. מה שלירן לא ידע, זה ששירי בעצם התחילה את מהלך "הפשרה הגדולה". כמו ראש מפלגה עם לא מספיק מנדטים שמבשל התקפלות וכניעה בשיחות קואליציוניות מודלפות – כך שירי, בשקט בשקט, נפגשת עם שרונה כדי שתשכנע אותה להתפשר על לירן, ואחר כך עם בת אל, לאותה מטרה בדיוק. את שתיהן היא מובילה לספר לה כמה גבר חם, אוהב וטוב, הוא עדיף על מישהו שאת נמשכת אליו בטירוף אבל שובר לך את הלב. לא ברור האם זה הנרטיב של שרונה ובת אל כי הן רואות בבחורים שלהן פשרה, אבל בעצם זהו דיאלוג פנימי מוכר שמתרחש תדירות אצל רבים מאיתנו. השאלה על מה נוותר, אילו חלומות נשים מאחור, איזו גרסא של עצמנו ננטוש – רק בשביל קצת שקט. הטיעונים של בת אל ושרונה טובים, ושירי מקשיבה להן בלב פתוח ובכנות, מכינה את הקרקע לרגע בו תשלים עם העובדה שלירן זה הכי טוב שלחיים יש להציע לה. זה עצוב, במידה מסויימת, אבל אולי גם קצת שמח. קשה לאמר, המדבר ערער את כל סלידתי משירי, היא פתאום נראית לי אנושית ואפילו הצליחה לתת לטווס לעבור לידה מבלי למלוק את צווארו. אני לא לגמרי מבינה מה קורה כאן.

בת אל ושירי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
בת אל ושירי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

אבל הייתה גם קצת רומנטיקה: דקלה ואלון היו הזוג החמוד של החופשה הזו, ובנסיעה בדרך הביתה ניהלו את אחת השיחות המשמעותיות שלהם, בה אלון אפילו החמיא לדקלה עם התואר המצוין "את אהיבה". בת אל ויוגב כל כך נהנו שהם נשארו מאחור עד צאת השבת, לשהות קצת בשממה לבדם לפני שחוזרים למטרופולין המטורף שהוא תאשור (לא, ברצינות, מה בדיוק ההבדל בין הבית שלהם למדבר הזה? מישהו יודע?). ויתכן שאפילו הבלתי יאומן קרה, ושרונה וליאור מצאו סוף סוף משהו לדבר עליו – הזוגות האחרים. אין כמו רכילות כדי לחבר בין אנשים.

בפרק הבא – אין לי מושג מה קורה! לא מאמינה יותר לפרומואים, שכחתם? ובכל זאת ראיתי בזוית העין משהו על זה שצוקית ודודו ממשיכים לא להסתדר, ושיעל נוזפת בשירי. כך שהמסקנה ההגיונית היחידה היא שצוקית ודודו יעשו ילד ושירי ויעל יעשו אחת לשנייה צמות. אנחנו נפגש כאן, כרגיל.