יומן צפייה

חתונה ממבט ראשון: האם זה הסוף של צוקית ודודו?

צוקית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
צוקית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

הדרמות של דקלה, החרדות של שירי וצוקית שפשוט לא הפסיקה להביך את דודו. זה מה שקרה שכל הזוגות נפגשו

88 שיתופים | 132 צפיות

והשבוע במשימת הקציצות ב"מאסטר שף"…אה, סליחה, אנחנו ב"חתונה ממבט ראשון". אבל כל כך הרבה קציצות הורעפו עלינו בפרק המשביע של אתמול, שאפשר כמעט להתבלבל, ולכל קציצה הייחוד משלה: בין אם אלו הקציצות הטבעוניות המתחכמות של צוקית, הקציצות הביתיות בסיר תאשורי של יוגב (כאלה לא יהיו לך בניו יורק, מיס בת אל!), והקציצות היציבות, הקשיחות, המטוגנות בשמן עמוק של לירן, סמל לניצחון הנפש והתמצקות הרוח האנושית. וכאן לא נגמר הסאבטקסט: אורטל הכינה עוגת שוקולד – פתיינית ומסוכנת ממש כמותה; וליאור חתך לשרונה פטרוזיליה לסלמון, כי כאלה הם שרונה וליאור, פטרוזיליה וסלמון, אפשר לאכול אותם, אבל אף אחד לא באמת רוצה. כולם קצצו, ערבבו ותיבלו, התנסו עם טעמים ושילובים – חוץ מאלון שפשוט זרק אנטריקוט מדמם על השולחן, וראה אותו נטרף בתשוקה. האם זה בעצם המסר העיקרי כאן? שעם כל השילובים המעניינים בפה, מה שעובד בסוף זה האינדיבידואל, נתח יחיד ובודד, שלם ולא מתפשר? הייתכן שהלכתי לאיבוד במטאפורות הקולינריות? חכו, עוד לא הגעתי לבצל בתוך כותש שום, בטוח גם כאן יש משהו.

"יש משהו בסוף הדרך הזו?", שואל לירן בעת הנסיעה ללוקיישן המסתורי במדבר, אליו התאספו אתמול כל הזוגות וקציצותיהם, ולא כדי לעשות חילופים שובבים. השאלה הזו יכולה הייתה להשאל בעצם על ידי כל אחד מ-12 המשתתפים, בכל רגע נתון. לאן, בעצם, כל זה מוביל? עד מתי לירן יחיה על נשיקות יבשות? באיזה שלב עידו ואורטל אמורים למצוא שוב משהו שהם מחבבים זה בזו? כמה זמן בת אל ויוגב ימשיכו להתגפף בטרם ידברו – אבל באמת ידברו – על הדברים החשובים? הצורך של כולם לבחון לרגע את הקשר שלהם מהצד, על ידי השוואה לזוגות אחרים – שבוא נודה בזה, אינו צעד בריא בחיים האמיתיים – הוא רק תירוץ לתהיות קיומיות. ואין כמו המדבר כדי לעודד סוג כזה של אינטרוספקטיבה אבל תיזהרו לא להיות נשואים לצוקית כשאתם חלילה רוצים לחשוב על החיים שלכם. אלו זמנים אפלים, וצוקית לא מרשה. אבל על כך בהמשך.

לירן ושירי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
לירן ושירי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

היו הרבה דברים להנות מהם מפרק הזה: המפגש של שירי עם זיקית, מלטדאון הטבעת של דקלה, הפרצוף של דודו בכל פעם שצוקית התאמצה להביך אותו, אבל היה גם לא מעט כאב. והוא נגרם אצלי בעיקר כשראיתי כמה מקסימים יכולים להיות אנשים כשהם לא בתוך קשר בעייתי. פתאום ראינו את שירי חיובית ומתחשבת כלפי חברותיה החדשות, תכונות שמעולם לא הפגינה עם לירן. אורטל הייתה שמחה ועולצת, כי היא יודעת להיות כזו כשהיא רחוקה מעידו. ליאור ושרונה, כל אחד מהם, מצאו את הפן הכיפי באישיותם שפשוט לא מצליח לצאת החוצה כשהם יחד. ואלון הפגין מנהיגות, אחריות, סקרנות בריאה כלפי הזולת – מיומנויות שאם היה מפעיל על דקלה לפני שבועיים, לא היינו עוברים את כל הטלטלה איתם.

לירן ושירי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
לירן ושירי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
שירי ובת אל | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
שירי ובת אל | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

אבל האמת היא שאני רוצה לחדול מלרדת על אלון, או לפחות לאפשר לעצמי שבוע אחד של הפסקה. הוא היה די נחמד אתמול ואתן יודעות כמה קשה לי להודות בזה. שעה שאלון לקח על עצמו את תפקיד האלפא מייל המוביל של חבורת הגברים, זה שמביא את הבשר ודופק את הבדיחות – הוא עשה מאמץ ראוי לציון, להתייחס גם לדקלה. לתת יד כשצריך, להגיד את המילה הטובה כשנחוץ. כי לדקלה שלנו היה קשה. המיני-התמוטטות שלה החלה עוד בטרם השניים יצאו לדרך. היא הכריחה את אלון לחפש את הטבעת שלו כדי שחלילה לא יגרמו לה פדיחות ואני הייתי בטוחה שהוא לא יעשה זאת, כי כמה אפשר להשתלט על אדם עם דרמות מיותרות. אבל אלון הפתיע. חיפש, מצא, הרגיע, והציב את דקלה מול העובדה שהיום, הוא לא יתן להם לריב. הייתכן שעוד יצא מאלון בן אדם?

אלון ודקלה | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
אלון ודקלה | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

בעוד שאלון הכתיר את עצמו למנהיג הגברים, צוקית מינתה את עצמה למנהיגת הנשים, הקבוצה והמדבר כולו, אם כי יש מצב שגם בגוש דן הצליחו לשמוע אותה. נאמר זאת כך: ויפאסנה היא לא עשתה שם. המניע של צוקית להשתלט על המרחב היה שונה משל אלון – אצל אלון זו הייתה טקטיקה, אבל צוקית, ציינה יעל וצדקה – פעלה מתוך חרדה פנימית מעצבנת, כזו שגורמת לך להיות אפילו יותר מעצבנת. משהו בתוכה אמר לה שהיא זו שחייבת למלא את החלל, לדבר כל הזמן, להפעיל את כולם – אחרת, העולם יקרוס. לא עלה על דעתה שמה שיקרה זה פשוט שלמישהו אחר תהיה דקה להתבטא. התנהגותה, לכל הדעות , הייתה בלתי נסבלת – אבל בתוך זה, דווקא אפשר היה לראות עד כמה דודו משלים עם גורלו, מכיל אותה, מפנים ומעבד – ואיך בעצם הם נורא מתאימים. ואז הגיעו הפרומואים וסיפרו שבשבוע הבא צוקית עומדת לספר על דודו סודות מיניים בג'קוזי ולפקוע את סבלנותו – תודה רבה לך, גברת. אני, כרגיל, מקווה שהפרומואים מגזימים (ומשקרים).

צוקית ודודו | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
צוקית ודודו | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

דודו, אנחנו כבר יודעות היטב, הוא טיפוס הרבה יותר סולידי מצוקית, אבל גם הוא – כנראה בעידוד ההפקה שלא מפסיקה לפמפם לשניהם את השורש "ס.ק.ס" – סיפר על הפן המיני ביחסים שלהם. הוא מגולל בפני אלון את פרטי ה"פעם לא שכבנו ועכשיו אנחנו שוכבים", מה שמיצב אותו ואת צוקית כזוג חזק, יחסית, בתחרות שמתנהלת כל הזמן. בת אל ויוגב קטפו את המקום הראשון בקלות עם ה"אנחנו הולכים למלא הופעות רומנטיות", וכל שאר הזוגות בנו על המזל. רובם בעצם לא סיפרו את האמת על מה שקורה בביתם. לירן עדיין לא חשף שהוא ושירי ישנים במיטות נפרדות. דקלה, עם כל טלטלותיה – לא סיפרה לאף אחת שהיא כבר הספיקה לעזוב את הבית ולחזור. אלון היה עסוק בלשאול שאלות כדי לא לחשוף תשובות – טכניקה גאונית. שרונה וליאור רמזו שהם משעממים אבל אפילו זה היה משעמם. היחידים שחשפו את האמת המכוערת על עצמם היו אורטל ועידו. וזה נהיה מכוער. אחרי סשן קואצ'ינג קצר עם דקלה וצוקית, אורטל מחליטה שהיא מבינה משהו על היחסים שלה ושל עידו – וחוזרת לאוהל שלהם כדי לבקש ממנו שישתף אותה יותר באיך שהוא מרגיש. נאמר, אם לא נעים לו שהיא נראית כאילו היא עומדת להקיא מכך שהוא קיים – שיגיד! מה שאורטל לא יודעת, הוא שעידו בינתיים איבד את התקווה, העכבות והפאסון. המדבר הכניס אותו למוד של "תמות נפשי עם פלישתים" והוא מבהיר לאורטל, בגסות רוח מסויימת – שבעצם כבר לא אכפת לו מה היא רוצה. וגם לא אכפת לו שישמעו. הם רבים, צועקים, מעשנים סיגרית ומתפייסים – יעל ודני ממלמלים משהו על זה שהם באמת מתאמצים להציל את מה שזה לא יהיה שיש ביניהם, ואני כרגיל תוהה כמה רחוק אפשר להגיע כשהיא סובלת מעיכוב רגשי מובהק והוא דרמה קווין מוגזם. אחד משניהם חייב לוותר קצת, לחזר, לקחת אחריות על הקשר – וכרגע נראה שזה תפקיד שלא מתחשק כרגע, לא לאורטל ולא לעידו.

אורטל | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
אורטל | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

בשבוע הבא כל התזות שלי על כך שדודו וצוקית הם הזוג הכי שפוי כאן, עומדות כנראה להנמס בשמש המדברית. אבל אני לא מאמינה לפרומואים, שכחתם? מה שלא יהיה, אנחנו נהיה כאן ונתמודד. תביאו ציפיות נמוכות וקרם הגנה.