בן, בשביל מה הלכת לפורמט כמו חתונמי אם לא בשביל להרגיש?

מעין ובן, פרק אחרון של חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12
מעין ובן, פרק אחרון של חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12

קטיה וליאור הדיחו סופית את הגר וניר מהתואר הזוג הכי מוצלח בחתונמי, בן אכזב כרגיל, ומעין יוצאת בלי בן זוג אבל בתור המנצחת הגדולה. ריקאפ חתונה ממבט ראשון מגיע לסוף העונה

88 שיתופים | 132 צפיות

פרק אחרון של חתונמי, הפעם האחרונה שנראה מחוות של ליאור שיגרמו ללרלרת בהפסקת צוהריים בעבודה, והפעם האחרונה שנשמע את בן אומר שמעין היא לא הטייפקאסט שלו. אבל הכי כואב זאת הידיעה שזו הפעם האחרונה שנראה את דני על המסך. אני שוקל ברצינות לפתוח קופת חסכון כדי לקבוע איתו סדרת סשנים פרטיים, תודו שאתן קצת מרגישות כמוני.

איך נמשיך לחיות בלי ה- R והקלישאות? דני, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12
איך נמשיך לחיות בלי ה- R והקלישאות? דני, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12

בן ומעין

בן ומעין מכינים פסטה, מעין מכינה אותה באווירה של מסעדה עם שלושה כוכבי מישלן, ובן מכין אותה באווירה של מנה חמה בעמדת שמירה במילואים. מעין מבקשת ממנו לשים את השיר שהוא הקדיש לה בירח דבש במלדיביים, בן בוחר בשיר שהוא כנראה הקדיש מתישהו לבחורה אחרת ונלחץ, אבל מעין יותר נלחצת שהוא לא זוכר את השיר שהוא הקדיש לה. בן אומר שכל בלבולי המוח שלו על הגוף של מעין לא מעניינים כי בפועל למטה בין הרגליים הוא במצב הצדעה כשהוא איתה, אבל אומר שהמילה "אהבה" לא קיימת בקשר ביניהם. מעין לא מפחדת משלב ההחלטה, אלא מה יהיה אחר כך, כשבן לא יענה בוואטסאפ. 

בקליניקה מעין אומרת שהיא מפחדת שבן הבין שהוא לא רוצה אותה ב-48 שעות האלו. בן אומר שאין לו איך לתת את מה שמעין רוצה לקבל ממנו ושיש ביניהם פער, הוא לוקח דברים באיטיות כמו טיול ארוך עם מוצ'ילה, ומעין רוצה לקבל את זה מהר ועוצמתי כמו משפחה שעושה סופ"ש הכל כלול באיסטנבול. אבל למרות הכל, הם מחליטים להישאר ביחד. "אז תחזיקו חזק, גם ברגעים שקשה". דני ויעל מדריכים אותם איך להתמודד עם רעידת האדמה שתבוא ביניהם, כשהם יודעים היטב שאין סיכוי שההדרכה הזאת תעזור.  

בן ומעין מרימים לחיים אחרי ההחלטה. "לחיי מה?" מעין שואלת במבט של ילד שמשתוקק לשערות סבתא. בן נשאר בשקט, כנראה כי כל האיחולים שלו לא טובים בשביל מעין, אז הוא מעביר את הכדור אליה. לפני שהיא מספיקה להרים לחיים ולאחל בשבילם עתיד מזהיר, בן שותה שלוק מהפחד שלמילים יש כוח וזה אכן יתגשם. 

אני מאמין שבן רצה לסיים את זה כבר בשלב ההחלטות, אבל לא היה לו נעים מהמצלמות

 

שבעה חודשים אחרי מעין מגיעה אל המומחים. הם מדברים בהתחלה על עניין המידה 44, ושהיא עזרה לנשים אחרות במצב שלה ושהיא עשתה שליחות בזה שהיא שמה על הנושא הזה זרקור. כל זה בשביל להרים את המצב רוח שלה לפני שמדברים על בן. מעין אומרת שהיא הרגישה ריק אחרי ההחלטה, בן נכנס ללופ של חרדה מהזוגיות. מעין האמינה שהם ייצאו מהלופ הזה אבל היא הרגישה לבד. 

עזבי אותך מבן שובי, את המנצחת. מעין בפרק סיום העונה, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12
עזבי אותך מבן שובי, את המנצחת. מעין בפרק סיום העונה, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12

בן אומר שהרגיש פחד. בן מתרץ שהוא לא המשיך עם מעין בעקבות טראומה מהעבר שהלב שלו נשבר, וכשהוא מתחיל להרגיש רגשות, זה הזמן שלו לברוח. זה לא אמין. אז מה כן יגרום לבן להישאר? לפי התאוריה שלו, אם הוא לא מרגיש כלום לבחורה, זה הסימן שלו להתחתן איתה. הוא אומר שבוודאות הוא הרגיש משהו כלפי מעין, אולי זה באמת נכון, אבל כנראה הרגשות האלו היו בעוצמות של רובה מים. 

מעין ובן סיימו את זה חודש אחרי ההחלטה שלהם. בן נפרד ממנה, מעין אומרת שהוא עשה את זה בצורה קרה ושהוא הרגיש לה כמו מישהו זר באותו הרגע. לצערי זה היה צפוי, ראו לאורך העונה שככל שמעין מתאהבת בו יותר, בן נכנס לחרדות של מלחמת המפרץ כי הוא חשש שככל שהוא מרגישה אליו רגשות עזים יותר, כך הוא יכאיב לה יותר כי זה לא הדדי. אני מאמין שבן רצה לסיים את זה כבר בשלב ההחלטות, אבל לא היה לו נעים מהמצלמות. 

הם נפגשים לראשונה אחרי הפרידה, כשהם יושבים על הספה ומרוחקים אחד מהשנייה כמו בייקון ותפילין. בן מסביר לה שהרגש שעלה לו כלפיה הרגיש לו כסכנה, הוא לא מפסיק עם המנטרה הזאת, בשביל מה הלכת לפורמט כמו חתונה ממבט ראשון אם לא בשביל להרגיש?

"אני כן אהבתי אותך". מעין במבט של חשופית שילד בן 8 עומד לפזר עליה מלח. מעין אומרת שהיא כמהה למישהו שיראה אותה. האמת אני חושב שמבחינה אינדיבידואלית, מעין היא המרוויחה הכי גדולה של העונה. היא בן אדם טוב, ואני לא אומר את זה מרחמים רק כי היא "הקורבן" בסיפור עם בן, אפשר להגיד עליה רק דברים טובים, ככה זה שאת "שובית". מישהו עוד יראה את מעין, אנחנו עוד נשמע עליה.

מביסים את הגר וניר. קטיה וליאור ב"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12
מביסים את הגר וניר. קטיה וליאור ב"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך קשת 12

קטיה וליאור

מראים בינג' של כל הרגעים היפים של קטיה וליאור וזה מרגיש יותר ארוך מסרט של שר הטבעות. הם מתפצלים ל-48 שעות וזה מרגיש מיותר, גם אם יפצלו אותם לארבע שנים בגלקסיות אחרות הם יחזרו להיות ביחד. 

"אני מאוהב". ליאור אומר ולא מחדש כלום. במהלך 48 שעות, הפורמט מצווה עליהם לא ליצור קשר אחד עם השנייה. "לא סוף העולם, הכל טוב". ליאור מצהיר. "דיברנו קצת בבוקר". קטיה אומרת ושמה על חוקי הפורמט אלף בדיקות שתן. ליאור שלח את ההודעה בעקבות אירוע ירי שהיה בסורוקה, ההפקה תסלח על זה. 

איך המחוות של ליאור כל כך כובשות וסוחפות את קטיה? אני מרגיש שאם אני אעשה את המחוות שליאור עושה, הבחורה תחייג 100

 

הם מגיעים לקליניקה בשביל לקבל את ההחלטה הכי קלה בחייהם. קטיה וליאור מוציאים את כישורי קריאת כדור הבדולח שלהם ואומרים שהם הולכים להזדקן ביחד. קטיה מספקת אווירה של מחלקת מנורות במחסני חשמל ואומרת שליאור הוא האור שלה. הם מקריאים אחד לשנייה נדרים רומנטיים עם הבטחות לכל החיים ובהשוואה אליהם רומיאו ויוליה נשמעים כמו סיפור על סטוץ.

הם מגיעים אחרי שבעה חודשים למומחים ונראים ממוזגים אחד בשנייה. ליאור, מסתבר, עדיין קם כל בוקר בחמש עם קפה ומאפה בשביל קטיה. המומחים מעמידים אותם עם השאלה שגם אני שאלתי שבוע שעבר בכותל, אם כל מה שקורה ביניהם הוא אמיתי והם אומרים שכן. אני לא חושב שחוסר האמינות שהצופים ראו נוצר דווקא מהחיבור המדהים שלהם. הוא נוצר כי חלק מהאנשים – ואני ביניהם – לא ממש מבינים איך המחוות של ליאור כל כך כובשות וסוחפות את קטיה. אני מרגיש שאם אני אעשה את המחוות שליאור עושה, הבחורה תחייג 100. 

הפרומו לפרק הבטיח שליאור הכין הפתעה. אני אמרתי שקטיה בהיריון, אבל לצערי טעיתי ואני מרגיש טמבל. ליאור לוקח את קטיה למלון ריץ', אותו מלון שהם היו בו אחרי החופה שלהם. הוא מכניס את היד אל הז'קט, יורד על ברך אחת, ולצערי זה לא בשביל לקשור שרוכים. 

"התינשאי לי?" ליאור שואל כשהדופק שלו עולה כמו מחירי הדלק. "חיים שלי, ברור". קטיה עונה ורשמית דוחקת את ניר והגר למקום השני בטבלת "הזוגות הכי מוצלחים בחתונמי". ליאור הולך ללבוש פעמיים חליפת חתן בשמונה חודשים, משהו שגם אייל גולן לא הצליח לעשות עד היום. 

בפעם הראשונה המומחים בקליניקה מקבלים ביד הזמנה לחתונה ותוהים כמה צ'ק הם אמורים לשים. התאריך של החתונה הוא ערב ט"ו באב, תאריך שכנראה ליאור שם עליו אלפי שקלים בשביל שגם קופידון ייקח חלק בחתונה.

אז העונה נגמרה ואיתו הריקאפים שלי. אני מרגיש כאילו אני בעצמי ליוויתי אותם בתהליך שלהם למרות שאין להם מושג מי אני. אז תודה לכל הזוגות שהופיעו העונה ונתנו לי לכתוב עליהם ולנתח להם את האישיות כאילו אני מכיר אותם כל החיים שלי למרות שאף פעם לא החלפתי איתם מילה. למרות הכל, בסוף מגיע לכם כל הכבוד על ההשתתפות, לי אין אומץ לעשות את זה בדיוק בגלל אנשים כמוני שכותבים ריקאפים על חתונמי

 

מתחתן יותר מהר מאייל גולן. קטיה מקבלת הצעת נישואין מליאור. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12
מתחתן יותר מהר מאייל גולן. קטיה מקבלת הצעת נישואין מליאור. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך קשת 12