משה הוא כל מה שלא הייתן רוצות בבן זוג. מתי מאי תבין שמגיע לה יותר?

מאי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

בזירה אחת לימור, ליעד והמידברן. בזירה השנייה מאי, משה והשעון המעורר. בסוף יוצא ששתיהן מפסידות. חתונמי מציגה: המדריך המושלם לגבר הפאסיב-אגרסיב

88 שיתופים | 132 צפיות

פרק חדש של חתונמי אחרי האווירה המתוחה בין הזוגות מהפרק שעבר, והנה אנחנו פוגשים את ליאור וקטיה בדיוק אחרי שהוא רשם את הדירה שלהם בטאבו.

לכל הריקאפים של חתונה ממבט ראשון

קטיה וליאור

קטיה לומדת לקראת ניתוח שיש לה מחר ומכינה שליפים, ואני מרגיש הקלה שאני לא הפציינט שלה. ליאור עדיין מקפיד לקום איתה למחרת בחמש בבוקר, קטיה מתרגשת לקראת הניתוח וליאור מנסה להוריד לה את הפאניקה עם סופגניות שקנה באלף שקל ברולדין לילה לפני. קטיה עפה על זה. היא אומרת שלליאור באמת אכפת ממנה, שזאת לא סתם התלהבות כי הוא מושפע מזה שהיא רופאה.

קטיה מתחילה את הניתוח ומתה לסיים אותו בשביל להגיע אל ליאור שבטח מחכה לה כבר בבית עם סניף של אור שפיץ בדירה. קטיה מדברת עם יעל ואומרת לה שהקשר שלה עם ליאור מדהים וההיכרות איתו היא "פרייסלס".

"מה עוד אפשר לבקש?", קטיה שואלת. כל כך הרבה דברים קטיה אפשר לבקש. למשל שלא יבקש ממך לשנות את השם משפחה, או לבקש ממך להתחתן ברבנות אחרי יום של היכרות.

קטיה וליאור, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
קטיה וליאור, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
קטיה, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
קטיה, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

קטיה חוזרת לדירה וליאור מקבל את פניה. איכשהו הוא תמיד נמצא בדירה ואיכשהו זה תמיד מעצבן אותי. ליאור שולף בקבוק יין לרגל הניתוח. "אותי זה ריגש, לא יודע מה איתך", הוא משתפך ומוזג את היין. יכול להיות שליאור על אמת רוצה את קטיה, בסך הכל היא באמת חמודה, אשת קריירה, נראית טוב והרבה גברים היו עפים עליה. אבל אולי יש מצב שליאור יותר מאוהב ברעיון של להיות בזוגיות מאשר להיות מאוהב בבחורה שמרכיבה את הזוגיות? אם למשל היו משדכים לו כל בחורה אחרת מהעונה הזאת, הוא היה מתנהג אותו הדבר כמו שהוא עם קטיה, או שונה לגמרי? אני אף פעם לא אקבל את התשובה לזה, אבל זה כיף להתפלסף על זה.

ליאור וקטיה אומרים שהגעגועים אחד לשנייה גורמים להם להיות לחוצי בית. הם מדברים על הקשר שלהם, ליאור משתף בחששות שלו, ולמרבה ההפתעה הוא אומר באורח פלא שאולי הכל קורה מהר מדי. לא אולי, ליאור. בטוח.

עידית ורפאל, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
עידית ורפאל, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

עידית ורפאל

כבר שכחתי מקיומם של עידית ורפאל עד שפתאום הם צצו לי במסך באמצע הפרק. הם מדברים עם יעל על עניין השתיקה של רפאל ועל המרחק ביניהם. עידית אמרה לרפאל "בוא נישאר חברים טובים אחרי התוכנית", ורפאל ראה את זה בתור דחייה וסוג של סרט אימה לכל גבר בהיכרות חדשה עם מישהי – הכנסה לפרינד-זון. הם עוברים לגור ביחד בדירה ניטרלית שתיתן להם את האשליה שאולי זה מה שיעזור להם לייצר אינטימיות. הם לא מצליחים לייצר שיחה, וכשלא מצליחים לייצר שיחה נלחצים מזה עוד יותר אז שואלים את השאלה שהכי משמידה שיחות – "ספר משהו מעניין שעשית היום". כל פעם ששואלים אותי את השאלה הזאת אני נעלב, כי אני מבין כמה אני משעמם.

עידית מציפה את חברה שלה בהודעות בוואטסאפ ומזרזת אותה להקדים בשביל שתקטע את השיח האפור עם רפאל. הפגישה עם החברה באמת יוצרת עניין, וזה קצת מקל על עידית לראות את רפאל במצב ורבלי. האמת היא שאין ממש מה להגיד עליהם מעבר לזה, אבל זאת לא אשמתי, זה כי בקושי מראים אותם על המסך. וכבר שכן מראים, רפאל שותק חצי מהזמן.

לימור וליעד, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

לימור וליעד

ליעד תולה כביסה בזמן שלימור חשה עליסה בארץ הפלאות של המידברן. הם לא דיברו מאז הלילה שהיא נסעה למידברן, ליעד מחכה לטלפון ממנה, אבל הטלפון לא מגיע. ליעד בתקוות גדולות שהיא קיבלה פנצ'ר באוהל ושהיא קופאת מקור באמצע המדבר ומתה לחזור לזרועותיו. ליעד מרגיש אבוד ולבד. אולי למרות כל הריבים ביניהם, ליעד באמת צריך אותה איתו. אולי הוא פשוט מתגעגע.

"ממש כיף כאן, אני ממש שמחה שבאתי", היא אומרת במידברן ונראה שהיא לא חושבת על ליעד לשנייה. לימור חוזרת מהמידברן ומסדרת עם הרוק שלה את האיפור בעיניים בשביל להעלים ראיות. היא נכנסת לדירה ויש אווירה של סיביר – שאלות טכניות על איך היה בלי עומק, בלי נשיקה ובלי חיבוק. בזמן שלימור נכנסת להתקלח, ליעד מכין לה קפה. לימור אומרת שהיא לא רוצה קפה, ליעד כרגיל מבקש סליחה ונזכר מהר בכישורי המשחק שלו להיות הקורבן בסיטואציה. הם ממשיכים בשיח פורמלי ומשעמם, שמזכיר לי את כל השיחות עם הדודות שלי בקבלות פנים בבר מצווה. ליעד מכין ללימור ארוחת בוקר, לימור אומרת שזה נחמד מצידו, למרות שהוא תיבל לה את החביתה עם ניכור במקום מלח.

לימור, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור, חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

לימור נמצאת במאניה דיפרסיה של חיבוקים. במידברן היא קבלה מאה קילו של חיבוקים, ועכשיו בדירה שלה ושל ליעד היא נכנסת למינוס. ליעד הולך לישון בסלון, אי אפשר לדעת אצלו אם זאת דרך להעניש את לימור על כל הכיף שהיא עשתה בלעדיו במידברן, או שהוא באמת מרגיש שהוא לא יכול לישון איתה. הם קמים בבוקר, היא אומרת לו להתראות לפני שהיא הולכת לעבודה, ובגדול אפשר לומר שהיו לי שיחות יותר חמות עם סירי מהשיחות ביניהם. פסאדת המידברן רק החריפה את בעיית התקשורת שהייתה להם עוד קודם לכן, ונדמה שהפיל שבחדר בכל רגע יהפוך לממותה.

ליעד מבין שזה לא יכול להמשיך ככה ועושה לה תרגיל שהוא עושה לתלמידים שלו, שכל אחד יגיד מה הצד השני מרגיש. התרגיל עוזר להם, זה גורם להם לצחוק על זה וזה מקטין את הפיל לפרת משה רבנו. ליעד מקבל ביקורת מלימור ומשווה את הסיטואציה של ארוחת הבוקר החמוצה שהוא הכין לה, לאבא שלה שרק דאג לרווחה כלכלית אבל בלי שום חום. להגברת הדרמה היא מוסיפה חיקוי של הפרצוף החמוץ של ליעד. "זה מאוד פוגע ואני שמח מאוד ובבקשה תפגעי בי עוד", ליעד אומר ומשחק אותה ישו. הוא סופג את מטח הביקורת של לימור למען הצלת הקשר הרעוע שלהם ומנסה ליישר את ההדורים ולהיות אמפתי ללימור, מה שאומר שבפרק הבא הוא יצליח לעצבן אותה שוב.

מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

משה ומאי

הבוקר של משה נפתח טוב כשריי לא על המיטה, אבל אחרי דקה הוא נהרס עם בינג' השעונים המעוררים של מאי. משה נפגש עם אח שלו וחוטף התקף פיהוקים. הוא מתלונן על הכמות האובססיבית של השעונים המעוררים של מאי, ועל זה שהיא לא שמה את הטלפון על שקט כשהיא ישנה ובגדול משה מרגיש שהוא חי בתוך הרמקול של עופר ניסים.

מאי נפגשת במקביל עם ידיד שלה, ואני מבין שההפקה התערבה ואמרה למשה ומאי להיפגש עם חברים בשביל שיהיו קצת ריכולים. הידיד של מאי שואל שאלה חדה – "את מרגישה שאת מתאהבת במשה?". מאי עונה תשובה של א.ק.ג ואומרת "אני מרגישה שממש, הלב שלי דופק ממש ממש חזק". מתוקה. היא מסייגת את זה ואומרת שהיא מפחדת מהמהירות הזאת, והיא צודקת. בזמן שהלב שלה על ספידים, משה חופר לאח שלו על השעון המעורר. "תעיפי את זה רגע, מה את מרגישה?", הידיד של מאי ממשיך לשאול את השאלות הנכונות ולא מוותר לה, ואני חושב שצריך ללהק אותו עונה הבאה במקום דני. "אני לגמרי יכולה להתאהב בו", מאי משיבה ואני מקבל כבר סוכרת מהמתיקות שלה.

בינתיים משה משתף את אחיו בלחץ והפחד למחויבות עם מאי. "אתה ממש גר עם מישהי, זאת הפעם הראשונה", אח שלו אומר ומשה מתפוצץ מצחוק, מתפדח מהעובדה שעד היום זה לא קרה. כנראה שאף אחת ממערכות היחסים של משה לא הצליחה לעבור את שלב קניית הרהיטים איתו. למרות סרט האימה של השעון המעורר שמשה חי בו, אח של משה אומר שהוא נראה זורח ושהוא לא ראה את אח שלו ככה שנים.

מאי מכריזה שהיא הולכת לשים את הטלפון שלה על רטט מעתה ועד עולם בשביל שהחלומות של משה על זה שהוא מעיף את ריי מהדירה לא יקטעו.

מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

"בוקר טוב של שינה רציפה", משה אומר למצלמה בזמן שמאי ננזפת אחרי שהיא איחרה בשעה לעבודה. משה מבסוט שהוא לא קם מהשעונים המעוררים של מאי ועכשיו אולי הוא באמת רואה עם מאי עתיד מזהיר. הבוסית של מאי נותנת לה על הראש, ואומרת לה שהיא צריכה לפחד יותר ממנה מאשר להעיר את משה. העיקר שמשה ממשיך להתפנן במרפסת בזמן שהיקום של מאי קורס לתוך עצמו.
למאי יש יום חופשי ומשה מציע לה לצאת לסיבוב בכיכר רבין. מאי מגיבה כאילו משה הציע לה לקנות נייס גאי בתחנה מרכזית. היא אומרת שהיא רוצה להסתובב במקום אחר, רק לא כיכר רבין, כי הם גרים ליד ולא מרגש. משה מתעצבן מהביטול האגרסיבי שלה והולך לשתות מים בהפגנתיות של בן גביר. הם מחליטים ללכת לחומוס ביפו. הם מגיעים ומשה מאבד תיאבון ומתכנס בתוך עצמו. מאי קולטת את זה עליו, באה לקראתו ושואלת אותו אם בא לו להמשיך או לחזור הביתה.

"למה הטון הזה", משה אומר בטון של משפחת פשע. מאי מנסה להבין מאיפה הגיע הפאסיב אגרסיב הזה עכשיו ומנסה לפתור את הבעיה. "אני לא מתכוון לריב איתך עכשיו", משה ממשיך להתהפך על מאי. "זה לא לריב, אני מדברת", מאי עונה. "זה יתפתח לריב", משה מייחס לעצמו כוחות ניבוי ולא מבין שלהגיד אמירה כזאת זה מה שבאמת מפתח ריב.

משה אומר למצלמה שבמצבים כאלו הוא לא יכול לתקשר כי הוא נורא אימפולסיבי ופוגע באנשים. נראה לי שהוא פשוט לא רוצה שזה יתועד בפריים טיים ושיעשו לו שיימינג בפייסבוק, אז הוא מחליט לשתוק. מאי מסבירה לו שלא נעים לה המצב, ומשה יוצא למתקפה חזיתית ואומר לה שהיא חסרת סבלנות כי היא לא יודעת לשאת את העובדה שבא לו לקחת צעד אחורה עכשיו. מאי מנסה להסביר לו שזה לא המצב.

מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

"עכשיו אני מדבר", משה מגביר את הטון ושופך רעל למדורה, "נתת את הנאום שלך, וזה היה באמת נוגע ללב. כל מה שאני צריך זה שתניחי לי".

מאי לא מבינה למה הוא לא יכול להגיד את זה פשוט וזהו בלי כל הדרמה שעכשיו נוצרה. "לא תמיד אני יכול להגיד לך שאני צריך שתניחי לי", משה אומר למאי ועוד רגע שולח אותה לקורס קריאת מחשבות אצל ליאור סושרד.

משה אומר בטסטה שאם זה ימשיך ככה, הוא לא רואה את עצמו נשאר. "רציתי סופ"ש שיהיה לי כיף… להיות איתו, רק איתו", מאי ממררת בבכי בטסטה. עם כל הכוחות ניבוי של משה, את הבכי של מאי, הוא לא הצליח לחזות.

>> לא מסכימים עם הריקאפ שלנו? לחברים שלנו ב"טיים אאוט" יש ריקאפ נשי למהדרין