למה ליעד מעניש את לימור?

לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

קיבלנו פרק שכולו פאסיב אגרסיב: משה מוריד את מאי ועושה הצגות מול יעל, גיא ומתן מתחילים להעיק וזה מה שקורה כשליעד מנסה להצמיח עמוד שדרה

88 שיתופים | 132 צפיות

הפרק מתחיל עם מכתב בוקר טוב מליעד ללימור שקובע בטון של אורן זריף איך היום שלה הולך להיראות במילים: "היום יהיה לך יום טוב". ליעד מוסיף שללימור אין מה להסתכל במראה, כי היא גם ככה יפה, וזה נשמע כמו טיפ שהוא קיבל מליאור איך להרשים נשים.

לכל הריקאפים של חתונה ממבט ראשון

לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

מאי ומשה

מאי חוזרת בבוקר ממשמרת לילה ומשה הבטלן ישן כאילו הוא עדיין בימי החל"ת. מאי באה להגיד לו בוקר טוב עם חיבוק ונשיקה, אבל משה מכסה את עצמו בשמיכה כי הוא מפחד מכל החיידקים שהיא הביאה איתה משיבא ואומר "לא קרוב", כאילו מאי היא מישהו זר באוטובוס שבא להתיישב לידו – ועל הדרך גם שולח אותה להתקלח. מאי הולכת בהפגנתיות ומתבאסת על כל המיקרו-דחיות למגע מצד משה. משה לא מבין שמאי מבואסת ונשאר על המיטה מדמיין איך החיים שלו יראו עם מישהי שלא עובדת בשיבא.

אצל יעל, משה שולף טיעונים כאילו מדובר במינימום במשפט זדורוב בשביל לצאת צודק בקרב מגע הזה, אבל מבין שהוא בעצם רק מפסיד, כי מאי נכנסת למצוקה ומתרחקת. כבר לא מעניין אותו מי צודק, הוא רק רצה לחבק אותה ולתת לה הרגשה טובה.

מאי וריי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי וריי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

מאי ויעל מדברות על תקרית המשמרת, מאי אומרת שהיא מפרשת התנהגות כזאת מצד משה כשחור או לבן, שאם הוא מתנהג ככה הוא לא ירצה לראות אותה ואת ריי יותר בחיים. אולי זה דווקא טוב למאי לא לראות את משה יותר, כי אז לא יהיה מי שיגיד לה "בחייאת ראבק" כל בוקר שהיא קמה למשמרת. מאי מתחילה לבכות, זה מרגיש שהיא רוצה את משה יותר מאשר הוא אותה.

"אני מבסוט", משה אומר עם אינטליגנציה רגשית של חולדה ומוסיף שהריבים עם מאי הם כבר "פאסה" בשבילו. הם לא מלחיצים אותו, כי הוא יודע שכישורי עריכת הדין שלו יוציאו אותו מהברוך. "אני נמצא וחולק כרגע את חיי עם אדם פשוט נפלא".

"אני לא יכולה", מאי אומרת ומתפוצצת מצחוק ובודקת אם השעון מראה על התאריך אחד באפריל. היא טוענת שהצחוק נובע ממבוכה ושהיא מעריכה את האמירה שלו, אבל אולי היא פשוט סתם לא מאמינה למשה.

"אני מרגיש שהלב של מאי במקום הנכון", משה ממשיך, אבל השאלה, משה, היא אם הלב שלך במקום הנכון והוא לא נמצא בטינדר. כי בינתיים לפחות ממה שמראים לנו, משה מתנהג למאי בצורה אחת, ומול יעל הוא מתנהג אחרת.

מאי ומשה הולכים לקומזיץ צהריים בפארק ירוק וכביכול רומנטי, אבל בפועל הדבר היחידי שהם מרגישים זה את החומייני שקופצים עליהם מהדשא. משה מציעה למאי דייט לילי ומנסה להשכיח את כל התקרית הלא נעימה של הבוקר, מאי מתרככת ואומרת שהיא קיבלה את גבר החלומות.

מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

משה ומאי עומדים לצאת לדייט הלילי ומשה אפילו קנה בשביל זה מכופתרת שחורה ונראה כמו מלצר בקייטרינג שמגיש קבבונים. משה קונה למאי ורד אדום לפני הדייט בשביל להשכיח את כל ה"בחייאת ראבק" שהוא אומר לה כל בוקר כשהיא קמה למשמרת. מאי נמסה מהמחווה ואומרת שבחיים אף גבר לא הביא לה פרח. "כיף להיות בן זוג שלך", משה מציב את זה כעובדה כאילו הוא פקיד בנק.

מאי ומשה מנסים להבין ביחד למה כיף למשה להיות בן זוג שלה, והם לא מוצאים מילים, אז משה פשוט מנשק אותה ונותן לה את התשובה. יש להם אחלה דייט, אבל משה מרגיש בן אדם הפכפך. מאי מצידה מתוקה, וזה מרגיש שאם מישהו הולך להיפגע בקשר ביניהם זאת היא. אני מפחד עליה.

מתן וגיא. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מתן וגיא. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

"פעלנו בתום לב": המומחית ששידכה בין הגר לניר מגיבה לתחקיר "חתונה ממבט ראשון"

מתן וגיא

מתן וגיא יושבים על הספה של דני בדיסטנס של אוקראיני ורוסי. הם חזרו ממפגש באילת אצל ההורים של גיא, נראה שמשהו קרה שם ושעכשיו הם בנפילת מתח. קאט לאילת, שם מראים לנו את גיא מלמד את מתן על הילדות שלו ועל הבית שהוא גדל בו, ואיזה נופים יש לאילת להציע שמתן לא ראה בגיל 13 בטיול עם המשפחה לקלאב הוטל.

המשפחה מפרגנת להם ואומרת שנראה שהם ביחד הרבה זמן ביחד. "אנחנו צריכים לייצר משהו מעבר, לייצר רגש", גיא אומר וחושב שרגשות זה משהו מלאכותי שמייצרים כמו בקבוק קולה במפעל. "פשוט לא לפחד מאהבה", אימא של גיא מוסיפה ונשמע כאילו היא כותבת את המילים לשיר הבא של שלמה ארצי. גיא עוד לא רוצה להגדיר את הקשר, זה מהיר לו מדי, אבל הוא לא אומר את זה בלב – הוא אומר את זה בפומבי מול כל המשפחה וזה מכניס את מתן לסרטים.

מתן וגיא. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מתן וגיא. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

מתן משתף את גיא בחששות שלו מזה שהוא אולי רואה בו רק משהו נוח כאילו הוא כורסה בסייל אצל ד"ר גב, ולאו דווקא פרטנר זוגי. גיא מורח אותו ולא נותן לו תשובה חד משמעית, מה שגורם למתן להוסיף עוד 50 ס"מ לסימן השאלה שלו לגבי גיא. נראה שמתן ממש בקטע של גיא, וגיא פשוט פחות.

בשיחה עם דני, גיא דורש עוד זמן בשביל להיפתח. מתן מראה קשיחות של ויקינג ואומר שהוא לא מתכוון להשתתף בניסוי של גיא ולחכות לראות מתי הוא יהיה מוכן להיפתח. אין לו סבלנות והוא לא מוכן לעוף על גיא כמו כדור פורח בזמן שגיא עף עליו כמו מכסחת דשא. גיא מספר על חווית הצלילה שלהם ביחד. בתחילת הצלילה הוא חווה קלסטרופוביה והיה צריך לרגע לצאת מהמים בשביל לנשום, ואז כשהוא חזר הוא הרגיש הרבה יותר בנוח. דני מזהה הזדמנות לצאת גאון הדור ואומר לו שזאת מטאפורה לקשר שלהם – כשדוחפים אותו ישר ובכוח הוא נלחץ, אבל ברגע שהוא לוקח הפסקה ונושם לרגע, הכל זורם. מזל שיש את דני.

לימור. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

רינת כץ מ"חתונה ממבט ראשון": "בחופה חטפתי התקף חרדה קל"

לימור וליעד

"מה הטעם שלך, בלונדיניות? אני בטעם שלך?", לימור מנסה לברר מה הטייפקאסט של ליעד בבחורות בשביל להבין אולי על איזה בחורות הוא מפנטז שהן לא היא. ליעד מצידו משקר ואומר שאין לו טייפקאסט, שהוא בחור אוניברסלי כאילו הוא תקע של חשמל.

אימא של ליעד מגיעה לביקור בדירה שלהם ומחמיאה ללימור. הם מספרים לה על העליות והמורדות שלהם. "את יודעת מה הכי מעודד? זה הסיפור של הגר וניר", אימא של ליעד שולפת מהשרוול את ההישג הכי גדול של קשת 12 בכל הזמנים בשביל לספק להם תקווה. היא באמת עוזרת להם, והם שוכבים במיטה אחד ליד השנייה כשרואים את כפות הרגליים המטונפות שלהם, כאילו הם חזרו מדייט ברגל לאורך כל כביש החוף. הם אוכלים ארוחת ערב ולימור עוקצת את ליעד, שהוא יצטרך כל החיים שלו לעשות שיעורים פרטיים לערסים ששותים קולה עם הקשית של הנרגילה, בשביל להשתוות אליה בשכר. ליעד אומר שזה לא פוגע לו באגו, אבל אז הוא אומר את המנטרה שכל מנטור בשיעור הראשון מדקלם – "להיעלב זאת בחירה ואני בוחר שלא", ומוכיח לי כמה שהוא בעצם נעלב.

לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

"תשתה מהיין קצת", לימור מצווה על ליעד בשביל שאולי יהיה קצת אקשן הלילה. "גברתי את מנסה לשכר אותי?", ליעד עונה ומשחק אותה עם עמוד שדרה, אבל הוא לוקח שלוק כי הוא בסופו של דבר בן אדם מרצה. ואז הם מעלים את הסוגיה לה חיכו המומחים – איך זה הרגיש לגדול למשפחה חד-הורית. בתגובה המומחים צועקים "כיפאק היי" שלוש פעמים מאחורי הקלעים, כי הרי על בסיס זה הם שידכו ביניהם. לימור מספרת כמה היה קשה לגדול לבד מבלי שאף אחד יראה אותה וידאג לה, ליעד בתמורה לא מוציא מילה ומביא לה חיבוק. מתוק. היא אומרת לו שהוא יכול לספר את סיפור הילדות שלו אם הוא רוצה, אבל הוא עדיין לא משתף. אולי זה אומר משהו, שליעד לא מרגיש בנוח להיחשף מול לימור, אבל זה לא משפיע על לימור שאומרת שזה הלילה הכי כיף שהיה להם ביחד.

ליעד ולימור מתנשקים לראשונה בלהט של סטייק על המנגל ביום העצמאות, וזה מרגיש שהם פרצו סופסוף את מחסום המשיכה ואין שום דבר שיעצור בעדם. אבל טעיתי. המידברן הוא מה שיעצור בעדם. לימור ממציאה את דיאטת המידברן החדשה בשביל שהתחפושת של החד קטן תשב עליה טוב בפסטיבל. ליעד חושש מהמידברן, הוא לא יודע אם הוא אמור לקנא, או אמור לפחד שלימור תטפטף אסיד דרך האישונים ותשכח מקיומו. "אני נוסעת למידברן", לימור מכריזה מול יעל כאילו היא רצה לראשות מועצת העיר. המילה "מידברן" שוברת שיאים בפרק הזה ונאמרת כל חצי דקה וזה מתחיל קצת לעצבן אותי. לימור אומרת שזה מבחן לקשר שלהם, אם הם יתגעגעו אחד לשנייה ואם היא תרגיש בחסרונו בזמן שהיא באיזה סדנת קישוט באוהל של מישהו זר באמצע המדבר. לימור אומרת שהיא לא תהיה עם הטלפון הנייד כי היא תהיה כנראה גמורה מדי מכל ההורמונים שהמוח שלה יטבע בהם. ליעד אומר שזה מקובל לגמרי בשביל לרצות אותה, אבל מיד מראה את הרצון שלו להיות בתודעה שלה ומוסיף "אם בא לך מדי פעם לשלוח הודעה 'אני בחיים' או 'הכל בסדר', אבל לא חייבת". לא חייבת, עלק אה ליעד.

"אולי אני יכולה לארגן לו כרטיס", חברה של לימור אומרת לה דרך הספיקר. "לא לא..", לימור עונה ומבטלת את הרעיון במהירות האור. לימור רוצה ללכת לבד למידברן בטענה שיש דברים כרגע שעושים לבד, אבל הסיבה האמיתית שהיא שפשוט לא בא לה שליעד יראה אותה במצבים שהוא וההורים שלה עוד לא מכירים.

לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

ליעד מתחיל להתעצבן. נוצר ביניהם מרחק והם מזעיקים את יעל לפגישת חירום, וגורמים לה לעבוד שעות נוספות ולעקוף את דני בשכר. ליעד מרגיש כמו אופציה ב' אבל הוא סתם מגזים, יאלה שחרר, היא קבעה את המידברן הזה הרבה לפניך. אל תעשה עליה מניפולציות ותגרום לה להרגיש בסדר סתם, אל תהרוס לה את החוויה. אתה לא בסדר ליעד, תגיד תודה שהיא בכלל חושבת להתקשר אליך בזמן שהיא שם, יש מצב שאתה בטיול בנחל הירדן לא תיצור איתה קשר בזמן שאתה פותח לתלמידים שלך טרופיות.

לימור וליעד יוצאים מהמפגש עם יעל וליעד מנסה להוסיף עוד קלוריות למצפון של לימור ואומר "תביני אותי כרגע אם זה רק חיבוק… ופחות הקטע של הנשיקה", ליעד מעניש אותה כאילו היא לכלוכית. "יש לי ברירה למשהו אחר?", לימור אומרת וזורמת עם הווייב המבאס. ליעד מחזיר את זה אליה בריבית וזורק עוד פחמימות על המצפון שלה: "אל תעשי את זה ככה. לא, לא, לא.. למה האמירה הצינית הזאת". בסוף החלום הכי גדול של ליעד זה שלימור תחזור מהמידברן והיא תגיד לו "סבלתי בכל רגע בלעדיך". איזה כיף שליעד לא קיבל כרטיס כניסה למידברן.

>> לא מסכימים עם הריקאפ שלנו? לחברים שלנו ב"טיים אאוט" יש ריקאפ נשי למהדרין