הכי קל לשנוא את רינת, אבל מגיעות לה מחיאות כפיים

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

גם אם ההפקה ניסתה לעשות עליהם מניפולציות וגם אם לא, רינת עשתה את הצעד המתבקש וחתכה את השידוך הגרוע בתולדות חתונמי. עוז פרץ מסיר את הכובע, ותוהה מה הוא יעשה עם החיים שלו מעכשיו

88 שיתופים | 132 צפיות

כשהפרק של אתמול התחיל, לא הבנתי איך אני אמור להיות מרוכז בשאר הזוגות כשאני יודע שאני הולך לראות את דניאל ורינת, פונצ'ו ונקניק בפעם האחרונה בחיים המשעממים שלי. על מה אני אלרלר מעכשיו כשאני נפגש עם חברים? על מה אדבר עם אימא שלי כשאני מחזיר לה את הקופסאות אוכל בשישי? אני מצטער מראש אם הניתוח של שאר הזוגות יהיה בעומק של שלולית, אני מוצף רגשית.

>> לריקאפ המלא של חתונמי

גיא ומתן

גיא מתכונן ללכת לעבודה, ומתן נשאר לישון במיטה ולא הולך לבסיס. אני לא יודע אם הוא דופק נפקדות או שפשוט נמאס לו כבר לטפל בשיניים של ג'ובניקים שאכלו יותר מדי טורטית. גיא יוצא מהדירה, הוא נותן למתן נשיקה על השפתיים ומסנן לו "תצחצח שיניים", וככה על הדרך גם קובר לו את היושרה המקצועית.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

מתן אומר על גיא שהוא חמוד, אבל שבא לו שהוא לא יהיה חמוד בשביל שהחרדות שלו יעלמו. גיא ומתן מגיעים למפגש עם החברים של מתן. מתן שוב מדבר על החרדות ועל הסקפטיות, ואני מחפש בגוגל "טיפולי CBT בתל אביב" בשביל מתן כי כבר אי אפשר לשמוע על זה יותר.

גיא אומר שהוא פחות מיני כרגע עם מתן מטעמים שזה הולך למשהו רציני ולא סתם סטוץ, ולא נראה לי אני מאמין לזה. אולי החרדות של מתן מוצדקות והוא לא טועה? אולי גיא באמת לא נמשך אליו?

 

כשהם מגיעים אל דני, מתן אומר שחסרות לו הפיזיות, התשוקה והרומנטיקה. גיא אומר שהוא פחות מיני כרגע עם מתן מטעמים שזה הולך למשהו רציני ולא סתם סטוץ, ולא נראה לי אני מאמין לזה. אולי החרדות של מתן מוצדקות והוא לא טועה? אולי גיא באמת לא נמשך אליו?

גיא מגיע אל המשפחה של מתן. הוא מאוד מתרגש מהמפגש עם המשפחה של מתן, עד הרגע שאבא של מתן שואל אותו שאלות סטייל בני גורן בשביל להוציא אותו טמבל. גיא בלחץ אטומי כי בכל זאת הוא רואה חשבון. אם הוא יעשה פאדיחות אז NSO, המקום שהוא עובד בו, עוד יפטרו אותו ויפרצו לו לנייד. מתן לוקח את גיא לטיפול וואטסו זוגי, וזה מרגיש כמו אטרקציה שנמצאת בחוזה בכל תוכנית שידוכים בפריים טיים. גיא מתרגש מהמחווה של מתן, אבל בסך הכל מתן קיווה שגיא יראה אותו בלי חולצה בתוך המים וזה יגרום לו להימשך אליו יותר. אולי זה מה שיפתור לו את החרדה במקום טיפולי CBT.

>> תחקיר חתונמי: האמת על ז'אנר הריאליטי גרועה הרבה יותר

לימור וליעד

לימור וליעד אוכלים ארוחת בוקר אחרי החתונה שלהם, ומתבלים את הארוחה במחמאות הדדיות. "את פשוט מהממת", ליעד אומר. "מהמם בעצמך", עונה לימור. ליעד בטח מרגיש שהוא עשה נכון כשהציב במקומו מורה מחליפה שתנסה להשתלט על כיתה של 90 כדורי ריטלין. הם מגיעים לסיישל וליעד בשוק שבטיול כזה לא נדרש אישור של הורה מלווה.

ליעד אומר ללימור שהוא לא מתנשק לפני דייט שלישי, וזה גורם לי לתהות אם יש לו טראומה מסטירות שקיבל כשניסה לנשק בחורות בדייט ראשון. הוא מספר שעם האחרונה שהוא יצא איתה, לקח להם חודש עד שהם עשו סקס. "מה זה חודש", לימור מתעצבנת ורוצה להתקשר לצומת ספרים בשביל לשלוח בהול לליעד עותק של הקאמה סוטרה.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

לימור אומרת שכל עניין האינטימיות מאוד חשוב לה, ובמילים אחרות היא חוששת ששידכו לה מישהו א-מיני. "אני יכול לבטוח בך?", ליעד שואל בהקשר הזה שלימור אוהבת מסיבות. הוא רוצה לוודא שחלילה לא שידכו לו את נוכלת הטינדר. "אתה חושב שאתה לא יכול לבטוח בי?", לימור נותנת תשובה של ביבי בריאיון עם יונית לוי. "אני לא מכיר אותך", מגיב ליעד. "בגדת פעם?", ליעד שואל ואשכרה מצפה לשמוע תשובה כנה קבל עם ועדה של עשרות אלפי צופים על הספה בבית. "לא", לימור עונה ואולי מורידה טיפה לליעד את הפרנויה.

לימור וליעד ממשיכים לארוחת ערב. "הכל בסדר?", ליעד שואל. הוא לא שואל על האוכל, אלא על הסיטואציה ביניהם. "אתה לא תמיד חייב לשאול אותי אם הכל בסדר", לימור עונה בנחרצות של בועז ביסמוט. היא אומרת שלפעמים זה מפריע לה, ושהוא עושה את זה הרבה. ליעד מודע לעניין ומבטיח להשתדל להפחית. ברור שזה מוזר וברור שזה נובע מחוסר ביטחון, לא צריך להיות צאצא של פרויד בשביל להבין את זה, אבל האמת שזה לא העיקר וזה לא מה שמעניין. מה שמעניין זה שליעד כנראה סוחב כל כך הרבה צלקות מבחורות מהעבר, שגורמות לו לשאול באובססיה אם הכל בסדר. זה לא מובן איך בחור כזה נאה עבר חוויות שליליות עם המין השני, אבל אולי דווקא בגלל שליעד בחור נאה, זה הופך את הצלקות שלו אפילו ליותר כואבות.

מעין ובן

מעין מגיעה לארוחה משפחתית אצל בן. אבא של בן קנה בושם בסופר-פארם לפני המפגש בשביל להרשים אותה, ונראה שכל המשפחה מתלהבת ממעין ומהכימיה של בן איתה. אבל אז מתברר שטעיתי לגבי אבא של בן, הוא לא עבר בסופר-פארם לפני, הוא עבר באלדן בשביל לקנות קרוואן ולתת אותו למעין. ואז עולה נושא השיחה של חתונה אמיתית עם מעין. המשפחה של בן מפלילה אותו כמו את זדורוב כשהם מצטטים את בן אומר "אימא תפנימי אני לא מתחתן". מעין זזה באי נוחות כאילו היא יושבת על אצטרובל, בן מנסה לצאת מזה ואומר שהוא רק רצה שהמשפחה שלו תשחרר ממנו.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

רמת התעופה של המשפחה של בן על מעין הולכת וגדלה. בן מבין עד כמה, כשהוא מגלה שאח שלו נמצא בקבוצת וואטסאפ איתה. ככל שהמשפחה שלו נקשרת יותר אל מעין, בן נלחץ יותר ומחשב את מנין הקורבנות הפוטנציאלי במידה והוא ומעין נפרדים. מעין מרגיעה את בן ואומרת שגם אותה מלחיצים כל הספידים בקשר ביניהם, ושהוא פשוט צריך לשתף אותה בלחץ שלו. אבל נראה לי שהפחד של בן הוא לא בהכרח על מעין, אלא יותר על המשפחה שלו. אולי הוא פשוט יודע משהו שהם עוד לא יודעים, למשל שהוא לא מתכוון להמשיך איתה?

רינת ודניאל

רינת ודניאל יושבים על הספה בדירה עם כימיה של מצה ובייקון, הם לא מדברים ביניהם וכל אחד שקוע בנייד של עצמו. דניאל כנראה מחפש סרטונים של יהודה לוי מתקופת "האלופה" בשביל להבין איך להרשים את רינת, ורינת כנראה מחפשת בגוגל "איך להעיף בחור שהכרתי בחתונה ממבט ראשון". דניאל מנסה להכניס פלפל לסיטואציה ומציע את כל הדברים שיהודה בחיים לא היה מציע.

"חשבתי אולי תרצי לשתול איתי את הייחורים", דניאל מציע אטרקציה של כיתה ג' בט"ו בשבט.

"לא", רינת מקבלת את ההחלטה הכי קלה שהייתה לה בחיים.

דניאל לא מוותר ואומר: "אני אביא כזה קנבסים. נראה איך אנחנו עושים משהו נחמד על קנבס". האדרנלין של רינת נכנס למינוס, אבל דניאל מתעקש ואני כבר צועק לו מהספה "דניאל תוותר כבר!!!". "בא לך לנסות שיעור אקרו-יוגה אחד?", דניאל ממשיך ומתעלם מהצעקות שלי בסלון. "אני לא כזה מתחברת לאקרו-יוגה", רינת עונה לדניאל ומתבאסת בפעם השמונים אלף שזה לא יהודה מציע לה את זה.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

רינת מרגישה כמו בדייט ראשון כושל. היא מתפללת שהוא כבר ייגמר ומחזיקה אצבעות שסבתא שלה תחליק באמבטיה בשביל שיהיה לה תירוץ לסיים את הדייט, אבל סבתא לא מחליקה, ולא משנה כמה מהר המלצרית תביא את החשבון – הזמן לא זז. אבל הבעיה היא שזה דייט ראשון כושל שנמשך 15 יום. לא יודע איך אפשר לשרוד 15 יום כשאני בקושי מצליח לשרוד 45 דקות של דייט כושל. אה, בעצם יש מצב שאני כן יודע, נתקלתי בכתבה של ערן סוויסה ב"ישראל היום" לגבי "חתונה ממבט ראשון", והמילים הראשונות בכתבה נשמעות כאילו נלקחו מסדרת דוקו-פשע של נטפליקס: "איומים, שקרים ומניפולציות הם רק חלק משיטות הפעולה שעליהן התלוננו משתתפי העונות השונות". בכתבה למשל מצוטטת דובי מהעונה השלישית, כשהיא אומרת על יעל בתגובה למניפולציה שלכאורה נעשתה על חשבונה: "איך את מקריבה ככה את היושרה המקצועית שלך? באותו היום (של הפרק, ע"פ) הייתי על כדורי הרגעה". שחר משה, מתמודד מהעונה השנייה, גם סיפר כי נפגע על ידי ההפקה: "באתי צמא לזוגיות והרגשתי שפשוט ניצלו אותי וזרקו אותי".

אני לא באמת יכול לדעת מה קרה מאחורי הקלעים לגבי דניאל ורינת, זה פשוט מרגיש לא הגיוני שזוג עם חיבור של צפון קוריאה ודרום קוריאה ישרוד 15 יום לא משנה כמה "פתוחים וסבלניים" הם יבואו לתוכנית. תמיד תעלה השאלה האם ההפקה עושה מניפולציות בשביל לייצר עניין ובעיקר רייטינג, גם אם תהיה שקיפות מלאה ויתנו לנו להיות על סט הצילומים. אבל אם באמת ההפקה מתנהגת ככה זה ציני ומנוכר, כי מתייחסים לאנשים שבאמת מחפשים זוגיות כאילו הם ניצבים במשחק SIMS רק שבשביל שלאנשים מעפנים כמוני יהיה עניין בחיים.

אז דניאל מדוכדך מרינת, ואולי גם מההפקה, והולך לדבר עם אימא שלו. "אני לא חושב שאי פעם הרגשתי כזה ריחוק מבן אדם", דניאל אומר ומסביר שלא משנה מה הוא עושה – רינת מתרחקת, והוא כבר לחוץ מהסיטואציה להיות איתה אחד על אחד כי זה מרגיש לא נעים. אימא שלו מעודדת אותו ואומרת לו להיות אופטימי ולחשוב אחרת, להיות אסרטיבי, להציע לה בקבוק יין ולקחת אותה למקומות. "אולי יש משהו שעוד לא גיליתם, אולי תיתן לזה עוד צ'אנס? תעצום עיניים ותדמיין מכל הלב שאתה רוצה לעשות את הדבר הזה", אימא של דניאל עושה לו מיינדפולנס כי אין לדניאל דרך אחרת לגעת ברינת אם לא בדמיון.

"אולי יש משהו שעוד לא גיליתם, אולי תיתן לזה עוד צ'אנס? תעצום עיניים ותדמיין מכל הלב שאתה רוצה לעשות את הדבר הזה", אימא של דניאל עושה לו מיינדפולנס כי אין לדניאל דרך אחרת לגעת ברינת אם לא בדמיון

 

המיינדפולנס עזר, דניאל חוזר לדירה נלהב באווירה של ג'יימס בונד ומציע לרינת לצאת "לדייט ראשון" בשביל לאפס את הכל ולהשכיח ממנה את העובדה שהיא לא נמשכת אליו בשיט. נראה שרינת מתלהבת מההצעה הזאת כמו מלדבר עם שירות הלקוחות של הוט.

"סגרתי איזשהו יקב כזה שנלך אליו ונשב. מה את אומרת?", דניאל אומר באופטימיות של קשת בענן אחרי המבול.

"האמת שרציתי לדבר איתך היום ולהגיד לך שאני לא רוצה להמשיך יותר", רינת זורקת סלע ומנפצת את הקשת בענן.

שקט.

שקט בכל הבניין שלי כשרינת דוחה ככה את דניאל.

אפשר להרגיש דרך הטלוויזיה איך המילה "דחייה" מפלחת לדניאל את כל האיברים הפנימיים. דניאל בסך הכל רצה ללכת ליקב, ובסוף יצא שהוא נכנס לזירת אגרוף עם מוחמד עלי וקיבל נוקאאוט לתוך המצח. רינת מסבירה לו למה היא מסיימת את זה ואומרת אולי 150 פעם את המילה "כאילו", כאילו היא מציעה אופטלגין ללב הדחוי של דניאל.

"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12
"חתונה ממבט ראשון" | צילום מסך, קשת 12

דניאל ורינת נכנסים לקליניקה של דני באווירת הקרב האחרון של הארי פוטר נגד וולדמורט. רינת אומרת "הלב שלי אומר לי לא", כשגם הכליות והריאות שלה מגבות את ה"לא" הנחרץ הזה.

"אתם עוצרים את זה?", דני שואל.

"אם זה הקונסטלציה של לחזור בחזרה לאותה דירה ודלת ליד דלת, אז אני לא מאמין בזה. זה בזבוז זמן", דניאל מפסיק עם המיינדפולנס וסופסוף האסימון ששוקל תשעים קילו יורד. רינת מסכימה איתו.

אז דניאל ורינת סיימו באופן סופי. האמת שאני שמח בשביל רינת וגם גאה בה, כי לקבל את ההחלטה לחתוך זה לא פחות קשה מלקבל דחייה. למרות הכאב של דניאל, היא לא עשתה את זה באופן אישי וזאת לא אשמתה שזאת התוצאה בסוף. קל לשנוא אותה בסיטואציה הזאת ביניהם, אבל לדעתי זה לעשות לה עוול.

ודניאל? מבחינתי הוא גיבור. בא לי שנהיה חברים. כי את מה שהוא עבר עם רינת בצורה כל כך חשופה בפריים טיים מול כל מדינת ישראל – אני עברתי בעצמי בכמה דייטים כושלים, רק שאני פחדן שמסתיר ומשחק אותה גבר שלא מקבל דחיות. אני לא יודע באיזה שלב אתה בחיים עכשיו דניאל, אבל הייתי רוצה לדבר איתך. אתה יכול ללמד אותי, ונראה לי שעוד הרבה גברים, איך לקבל דחייה מבלי להתבייש.

>> לא מסכימים עם הריקאפ שלנו? לחברים שלנו ב"טיים אאוט" יש ריקאפ נשי למהדרין