הפרידה הזאת הייתה צפויה, והיא הייתה שיעור בזוגיות רעילה

לימור וליעד - הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד - הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

לימור וליעד הפרידו כוחות בשעה טובה, רק חבל שהדרך לשם הייתה רצופה בטונים מאיימים, מבטים קרים, ציניות והאשמות מוגזמות. אפילו ההומור המטופש של משה לא הצליח להקליל את הטעם המר

88 שיתופים | 132 צפיות

לקחתי ריטלין בשביל לראות איזה זוג סיים את התהליך שבוע לפני הסוף, למרות שזה היה צפוי. אבל במקום להראות לי את הזוג שהחליט לסגור את הבסטה, מראים לי שוב את הבוקר השגרתי של מאי ומשה – היא עומדת לצאת למשמרת, והוא עדיין שוכב במיטה מנסה להסתיר את זקפת הבוקר. משה משאיר למאי חוזה רשמי לגבי חלוקת הזמנים במשמורת על ריי, בטענה שהוא אבא שלו. וואו, משה לקח את הבדיחה רחוק מדי ואם יש לו זמן לנסח חוזים כאלה אז זאת באמת ההוכחה שהוא לא עורך דין מבוקש. משה לוחץ על מאי לחתום ומאי לא רוצה. אני כבר לא יודע אם זאת בדיחה גרועה, ניסיון להוציא את מאי סתומה או משחקי שליטה. בקליניקה מאי אומרת שהיא מפחדת לאבד את משה ביום שהמצלמות יסגרו כי באמת יש לה רגש אליו. משה אומר שהוא גם מרגיש אליה, אבל רמת האמינות שלו נשמעת כמו של ביבי מעיד שהוא משתמש בכרטיס אשראי.

לכל הריקאפים של חתונה ממבט ראשון

ריי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
ריי. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

משה מספר למאי שהוא לוקח אותה למקום שקשור מאוד לעברו, שהוא הפינה של הלב שלו.

"דופק לי הלב", מאי אומרת.

"הצליח!", משה אומר בטסטות ומספר שהוא חירטט את מאי עם סיפור מרגש של אודישן ב"מאסטר שף" בשביל לקחת אותה למקום אחר בכלל. האמת שגם אני נפלתי בשקר שלו. משה משקר בכזה קור רוח בשני הפרקים האחרונים, שאני מתחיל להבין למה בדיקת פוליגרף לא קבילה בבית משפט.

משה שם על מאי כיסוי עיניים, כשהיא מסירה אותו היא מבינה שמשה לקח אותה לצניחה חופשית כאנלוגיה לאומץ ללכת לחתונה ממבט ראשון. מזל שהוא לא ליעד, כי ליעד היה צריך לקחת את לימור למכוניות מתנגשות בלונה פארק.

מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

ההיילייט האמיתי ביום של משה מגיע כשהוא פוגש את מושא הערצתו, רפאל. הוא ומאי הזמינו את עידית ורפאל לארוחת ערב, ומשה עדיין ממשיך עם הבדיחה המעפנה על חלוקת המשמורת על ריי. בסוף מאי עושה את העסקה הכי גרועה בהיסטוריה של האנושות וחותמת על החוזה מולם, רק בשביל שיסתום כבר.

משה ומאי עושים מסיבה לכבוד סיום ה-42 יום כי זאת ההזדמנות האחרונה שלהם לשאוב כסף מההפקה.

"בא לי את משה", מאי אומרת ובטוחה בעצמה.

"מאי רואה אותי ומאי אכפתית אליי", משה אומר מצדו ומתייחס רק לדברים שהוא מקבל ממאי.

השאלה האמיתית היא אם הזוגיות הזאת טובה.

מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
מאי ומשה. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

לימור וליעד

לימור מנצלת את ההזדמנות האחרונה לשאוב את נותנת החסות CASTRO HOME בשביל לקנות דברים לבית הפרטי שלה. היא אומרת לליעד שיקנה גם דברים לבית שלו, וזה עושה לליעד לא נוח כי כנראה שהוא עוד לא יודע שהם הולכים להיפרד. ליעד שואל אותה אם היא רוצה לקנות גם דברים לדירה המשותפת, לימור אומרת 'כן' בלי ברירה ורואה איך סט המגבות שהיא רצתה לאמבטיה שלה נעלם. לימור ממליצה לליעד להזמין כריות לבית שלו, וליעד מבין שלא יורד לה האסימון – שעצם זה שהיא רוצה שכל אחד יקנה דברים לבית שלו זאת הבעיה. ליעד משלים עם המציאות ובוחר כריות באופן רנדומלי, ולימור מתבאסת שהוא לא הקשיב לטעם העיצובי שלה ושרף לה את הקמפיין שהיא בנתה עליו אחרי התוכנית לאיקאה. לימור מרגישה שליעד לא סופר אותה, ועוקצת אותו שהבית שלו מעוצב גברי מדי.

"אני מעריך את הביקורת על הבית שלי", ליעד אומר בטון של 'איך לעזאזל מחקתי את הטינדר בשבילך'.

"אני בטוח לא עושה את זה איתך שוב", לימור עוקצת את ליעד.

"את מדברת על קניות או להעביר ביקורת על הבית שלי?", ליעד אומר בטון מאיים ויש אווירה בבית של "הבורר" עונה 3 פרק 4.

לימור אומרת בטסטות שהיא עושה את זה בשביל ליעד כי הוא חשוב לה והיא מתחשבת בו, ובסוף ליעד יוצא עליה.

אין מה לעשות. יש ביניהם תקשורת של ווקי טוקי ואייפון. הם הולכים בטיילת ביחד אבל בנפרד, כאילו מפריד ביניהם העובר ושב של ניקול ראידמן.

לימור וליעד – הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד – הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

"אז כל הערב לא נדבר?", לימור נשברת ראשונה ומבינה שאין לזה צורה כבר.

למרות שליעד אמר שהוא כבר מחכה שהיא תתחיל שיחה, הוא נשמע עוקצני ומשחק אותה שהכל בסדר ולא מבין על מה יש לדבר. לימור אומרת לו שלא נשמע שהוא רוצה לדבר ושהוא כועס עליה.

"ההשלכה הקלאסית היא מעניינת", ליעד לא עומד בזה ומגהק עקיצה.

לימור עוצרת באמצע הטיילת. "אולי פשוט אני אלך הביתה וכל אחד ילך לדרכו", היא אומרת.

הדברים מתגלגלים במהירות לוויכוח מי אשם. לימור מתלהמת וליעד מדבר בטון שקט עם חיוכים קטנים וזה מכניס אותי לפאניקה. לימור הולכת לכיוון השני ומשאירה את ליעד לבד.

"היא פאקינג הלכה שוב", ליעד אומר ומקבל פלאשבק לחרדת הנטישה שפיתח כבר במפגש הזוגות.

לימור וליעד – הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד – הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד – הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד – הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

לימור חוזרת ואומרת שלא בא לה לריב. ליעד פותח מולה את זה שהוא נפגע מסאגת השופינג מקודם, כי היא רואה את השותפות ביניהם זמנית. לימור אומרת לו שהיא נקשרת אליו ושיהיה לה קשה לא לבחון מה קורה איתם אחרי ה-42 יום. "אני ממש ממש רוצה להגיד תודה ושזה עושה לי נעים…. לא מרגיש לי כן", ליעד עונה. אוי, די כבר עם הציניות הרעילה הזאת.

לימור נפגעת ובוכה, אולי היא טעתה כשחזרה לליעד אחרי שכבר הלכה. נראה שלליעד יותר חשוב לגרום לה להרגיש לא בסדר מאשר לצלוח את מבחן הזוגיות איתה. לימור אומרת שזה הערב שהיא הכי נפגעה ממנו.
"אם זה גורם לך להרגיש קצת יותר טוב מבחינת הזדהות, אז את לא לבד בפגיעות שלך, גם לי לא היה נעים ששוב נטשת", ליעד לוקח את הפוקוס אליו ומשדר אמפתיה של חרגול.

"נטשתי אבל חזרתי", לימור אומרת. "אבל נטשת", ליעד נתפס על זה ולא משחרר את הטינה. לימור ממשיכה לספר לו למה היא נפגעה, אבל ליעד עם אוזניים מבטון ולא מקשיב. הוא נתפס רק על חרדת הנטישה שלו. ליעד תשחרר, זאת לא נטישה, כולה הייתה קצת עצבנית והלכה להירגע, די לדבר כאילו אתה בפרק של "אבודים" עם צופית גרנט. לימור בוכה שוב ומבקשת סליחה, וזה כבר נראה כמו גזלייטינג קלאסי. ליעד מצדו נותן מבט קר של חרדי שרואה נוכריה במקווה. הוא מתחיל להבין שהכל מצולם ובא לחבק אותה בשביל לא לצאת גרגמל. ליעד מצטט את יעל שאמרה ש"ההפך מאהבה זה לא שנאה או כעס, זו אדישות", ונותן להם את האשליה שאולי יש מה להציל.

"אני חושבת שאנחנו צריכים לעשות סקס", לימור אומרת בשביל לבדוק אם ליעד מאובחן כא-מיני.

לימור וליעד – הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12
לימור וליעד – הסוף. חתונה ממבט ראשון | צילום מסך, קשת 12

ליעד אומר שהוא רוצה שקודם כל הקשר ביניהם יהיה מדהים, ואז הסקס יהיה מדהים. נשמע כמו משפט שא-מיני יגיד. לימור מתעקשת שקרבה אינטימית יכולה להשליך גם על התקשורת ביניהם ולשפר הכל, אבל ליעד לא זורם ומחזק את האבחנה. הכל כביכול נרגע ביניהם, אבל ליעד מסכם בצורה מושלמת את הקשר שלהם ואומר: "זה כבר טוסט, זה לא יחזור להיות לחם".

לימור מבינה שהם לא מתאימים ושליעד לא עושה אותה באמת מאושרת. היא רוצה לסיים את זה.

בבוקר שאחרי הפרידה, לימור משתפת את ליעד שהיא ישנה לא טוב. "מצטער לשמוע, לטווח הארוך את תשני יותר טוב אני מניח", ליעד אומר בקור רוח, הוא כבר השתכלל ומתחיל להישמע כמו פרק מהסופרנוס.
מה ליעד ציפה? שהקשר הזה ימשיך והם ילכו במוצ"ש לדרום אדום? תמיד הוא נשמע שצריך לרחם עליו ולרצות אותו.

אז סקס ביניהם כבר לא יהיה, אבל ההפקה לא מוותרת ומהנדסת מניפולציה במשלוח אקספרס. מההפקה משגרים ללימור וליעד אלבום תמונות מהחתונה, בתקווה שזה אולי מה שיגרום להם להתחרט ולרוץ לקנות קונדומים בסופר פארם. אבל זה לא עוזר. הם אורזים, מתחבקים לשלום וחוסמים אחד את השנייה בוואטסאפ. וכך, לימור וליעד סוגרים מעגל וחוזרים לנקודת ההתחלה של לפני התוכנית, שבה הזוגיות הכי מוצלחת של כל אחד מהם היא עם חתול.

>> לא מסכימים עם הריקאפ שלנו? לחברים שלנו ב"טיים אאוט" יש ריקאפ נשי למהדרין