יומן צפייה

חתונה ממבט ראשון: האם שירי היא בחורה סבירה ורגילה?

שירי ולירן | צילום: אסף תמם "חתונה ממבט ראשון"
שירי ולירן | צילום: אסף תמם "חתונה ממבט ראשון"

שירי ממשיכה להתעלל בלירן, אחרי ירח דבש מושלם נראה שיש צרות בגן העדן של אלון ודקלה ומה הקטע של הזוג החדש?

88 שיתופים | 132 צפיות

אזרחיות ואזרחי ישראל, השעה איננה קלה. עברנו בחירות סוערות, התרסקות על הירח, העם משוסע ומפולג מאי פעם, וזו בדיוק הסיבה שאני כאן. משום מה בתחילת העונה הזו של "חתונה ממבט ראשון" הייתי עסוקה בזוטות אחרות אבל כעת זה ברור: אנחנו צריכים להתאחד, ונעשה זאת סביב הסלידה הקולקטיבית לשירי מהצמד הכושל "שירי ולירן". זה לא משנה אם אתם שמאלנים, ימנים, תושבי תאשור או גרופים של מלחמת העולם השנייה – כולם חייבים להודות שהגברת הזו היא ארוע שאין לתאר. האישה היחידה שכשמכינים לה גרנולה, שומעת "את שמנה". יתכן שהכל אשמת העריכה ושירי היא למעשה בחורה סבירה לחלוטין אבל בשעה זו אין אלא להתמסר לרגע ולהפגש כאן פעם בשבוע כדי להתלונן עליה ועל האופן שבו היא פשוט לא נותנת ללירן צ'אנס.

אבל רגע, תחילת הפרק של אתמול לקח אותנו ללירן, שבאמתחתו תזה חדשה לחלוק עם הצופים: שירי היא העבודה שלו. אין שעות נוספות, תשכחו מפנסיה, התנאים פחות טובים משל קופאיות באמפם – אבל הוא מתכנן להצטיין ולהתקדם בסולם הדרגות, כי כזה הוא. חרוץ. ואז אני נזכרת שככל ששירי מרגיזה- והיא מרגיזה – יתכן שאת עצביי האמיתיים אני צריכה לשמור לבעלה. מאז הפרק הראשון של העונה הזו אני חשה שכולם מדברים על שירי, ואף אחד לא על לירן. הוא תוייג כבחור עדין נפש, איכותי וסבלני – ויתכן שהוא באמת כזה, אבל יתכן באותה מידה שהוא מכור למרדף. מי שכל כך מתלהב מאישה שלא רואה אותו, תמיד מעורר אצלי תהייה – האם במקביל הוא מתעלם מכאלה שכן רוצות? אם הכל הוא כיבוש, עבודה, סימון יעדים – אפשר לסמוך עליו באמת?

אוהב את העבודה שלו אבל את שירי יותר, לירן לוי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
אוהב את העבודה שלו אבל את שירי יותר, לירן לוי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

לא נדע בקרוב. במקום זאת, אנחנו מוצאים עצמנו בעוד שעת ערב מדכאת ברמת אביב, שירי נוזפת בלירן כרגיל – הוא העז להציע שהיא תבוא איתו למשרד, הגרנולה שלו משמינה, והכי גרוע – הוא לא מצחיק אותה. חשוב מאוד לשירי שיצחיקו אותה, אבל אג'נדת ההומור המתקדמת שלה קובעת ש"ההומור שלנו פשוט לא מתחבר". עכשיו זה מתחיל לסקרן, מה בעצם מצחיק את שירי? הומור בריטי גבוה, סאטירה נוקבת, קומדיה פיזית עממית? האם היא בחורה של מונטי פייטון? של לואי סי. קיי? של שלום אסייג? ב"ארץ נהדרת" היא בקבוצת זרחוביץ' או סמו? אבל הנה התשובה. על ספת הפסיכולוגית, שירי דווקא פוצחת בהתקף צחוק זעיר ואנו מגלים את האמת: מה שהכי מצחיק אותה זה שלירן חשב לרגע שאכפת לה ממנו.

גולשים ואוהבים

בינתיים, המומחים משדכים בין עוד זוג, ומתפעלים משיטוטיהם ברחבי העולם ומהעובדה שהם מכירים סנובורד. התכנית השנה, אגב, משודרת בחסות מחלקת החיסונים של "למטייל". איכשהוא, כל מתמודד שהדרכון שלו הוחתם כמה פעמים בשנה האחרונה, מיד הפך ליעד נחשק עבור המלהקים, שעל פי כל העדויות הם חיילים משוחררים שמחפשים המלצות לגסטהוסים. אבל מה זה חשוב – אנחנו מגלים ששרונה אלרגית ללקטוז ועובדת בשבע עבודות מגניבות ושליאור בשל לילדים עובד במשרד עם קלסרים. לפני חתונתם, שרונה מקבלת החלטה חשובה: לבוא עם הריסים האמיתיים שלה. דרכם היא מסתכלת עליו והוא עליה, בעיניים שהיא חושבת שהן יפות, וגם אצלי לרגע הציניות נעלמת. בכל פעם מחדש, אני פשוט רוצה שזה יעבוד, ששרונה וליאור יתאהבו ויעשו מלא גולשי סנובורד קטנטנים וחמודים. בינתיים הם הזוג היחיד שפותר לנו את המתח סביב הנשיקה הראשונה, ופשוט מתנשקים כמו בני אדם בחתונה. אני בעד.

מושלמים מידי? ליאור ושרונה, חתונה ממבט ראשון | צילום: אפרת ציון
מושלמים מידי? ליאור ושרונה, חתונה ממבט ראשון | צילום: אפרת ציון

פחות, אבל עוד עובד

הלאה, לדקלה ואלון – זוג שחשבנו שעובד ועכשיו זה כבר פחות ברור. דקלה ואלון נוחתים השבוע מירח דבש שהיה כולו מריחת קרם הגנה חושנית זה על זו, והמציאות פתאום נראית אחרת. כשדקלה עוברת לבית של אלון, הוא משתמש בכל ההטיות של המילה "זורם" – הוא זורם עם הגעתה, הוא מקווה שיזרום לה, זורם לו לראות את הבגדים שלה בארון שלו – אבל משהו פשוט לא זורם. אחרי ירח הדבש הממיס, הגוף של אלון חוזר להיות קפוץ וכל הניסיונות של דקלה לגעת בו מרגישים מביכים. זה הרגע שבו מראה קצת מביכה מוצבת בפני כל מי שאי פעם הייתה מאוהבת – דקלה פשוט לא רואה את כל זה. למעשה, כל מה שקשור בבית החדש הזה מקסים אותה עד עמקי נשמתה. החתולה ששונאת אותה, הבזיליקום היבש של אלון, אפילו מדף האקונומיקה. היא מצחקקת ומתמוגגת וכשהיא מהגגת על שעות השינה המעטות שיהיו לה עכשיו, על פיצה ובירה – אלון לא מבין שהרמז הוא "אני כל כך בעניין שלך שלא אכפת לי לישון גם חמש דקות בחודש". אלון פשוט לא מבין, ובמקום לעודד ולהרים, עושה פרצוף מודאג ומבעס. ליטוף אחד, חיבוק חם, היה פותר את כל ההתלבטויות של דקלה ושולח אותה לשינה עמוקה וטוענת – אבל עם האטיטיוד הזה, יתכן שהיא מתחילה להבין את המציאות, ושחמש שעות השינה שהקציבה לעצמה יוקדשו לשאלה הפילוסופית "רגע, הוא בעניין שלי או לא?". יופי אלון, תודה רבה.

צרות בגן עדן? דקלה דאיטי ואלון עייני | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
צרות בגן עדן? דקלה דאיטי ואלון עייני | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

הפרומואים הצליחו להפחיד לגבי גורלם של שני אלו. אבל בטרם תרשם היסטריה בציבור, אני רוצה להזכיר שאלה אותם פרומואים שהבטיחו לנו באחד הפרקים כי שירי מתכננת לחייך ללירן. זוכרים איך זה לא קרה?