פנינה רוזנבלום

חן חיים רוזנבלום: "כשמדובר באימא, זו לא יכולה להיות חתונה רגילה"

פנינה וחן רוזנבלום | צילום: אביב חופי
פנינה וחן רוזנבלום | צילום: אביב חופי

רגע לפני החופה, פנינה רוזנבלום ובתה חן חושפות מה למדו על גירושים וחתונות, איזו דירת יוקרה קנתה פנינה לזוג הטרי וגם את השמלות בחתונה הגרנדיוזית של השנה

88 שיתופים | 132 צפיות

גם ברגע החשוב בחייה, ערב החתונה שלה עם בחיר ליבה, לחן חיים רוזנבלום, הבת הבכורה של פנינה רוזנבלום ומשה חיים, אפילו לא עובר בראש מי היו הוריה הביולוגים. היא לא חושבת אם הייתה רוצה אותם לידה, זה ממש לא מעניין אותה. מי שאומצה בינקותה באוקראינה, יודעת שהאופציה פתוחה בפניה. אימא פנינה הבטיחה לעזור אם זה יהיה רצונה, אבל חן בחרה שלא. "הייתי עושה בשבילה כל מה שהיא הייתה מחליטה", אומרת לנו פנינה "אני יודעת את מקומי ואת הנתינה שלי, חן היא הבת שלי ואנחנו גם חברות טובות. מרגע שהייתה נחושה לא לדעת, כיבדתי את רצונה".

חן מוסיפה: "אני כל יום מודה על המקום שאני נמצאת בו. אין לי שום חסך, הורי העניקו לי הכול. זכיתי בהורים נפלאים ומבחינתי הם ההורים שלי. אני לא מייחסת חשיבות לעובדה שאני מאומצת. ילד שבא מלב, לפעמים חזק יותר מילד שבא מבטן. אני לא רוצה אפילו לחשוב איך היו נראים חיי, תינוקת שהושארה בבית חולים, אם לא היו לי את הוריי הנהדרים. אני יודעת שיכול היה להיות גרוע. זכיתי לאימא שיש לה לב ענק ואבא שהוא נסיך אמיתי".

פנינה רוזנבלום וחן חיים רוזנבלום | באדיבות חן רוזנבלום
פנינה רוזנבלום וחן חיים רוזנבלום | באדיבות חן רוזנבלום

שרשרת פנינות

בשנים האחרונות הצטרפה חן לעסק של אימה, ונדמה שהפכה להגדרה המילונית של נחת. "חן שלי היא ממש פנינה ב'. היא ילדה משגעת ובן אדם מדהים. היא ישרה, יסודית, אמינה, אחראית ומשקיענית, היא מזכירה אותי בדרך הניהול שלה, אפשר לסמוך עליה בכול. אני מאחלת לכל אימא ילדה כזאת".

רגע, סטופ. פנינה ב'?
חן: "בעניין המקצועי אנחנו אכן מאוד דומות. אני מנהלת היום את העסק, אחרי שסיימתי לימודי מנהל עסקים והתמחיתי בשיווק. למדתי מאימא הרבה דרך התבוננות בה ודרך כל ההתנהלות שלה בעולם העסקים. לאימא הייתה נקודת פתיחה הכי לא מבטיחה בחיים, ותראי לאן היא הגיעה. למדתי ממנה לא לפחד, להעז, לחלום, לשאוף ולהגשים. אבל מעבר לזה אנחנו שונות מאד, הפכים. אצלה הכל גרנדיוזי, היא אוהבת לבלוט. אני ההפך המוחלט, הכי נורמטיבית ורגילה. היא אוהבת מאוד להתאפר, אני לא סובלת איפור. היא אוהבת נעלי עקב, אני מעדיפה תמיד סניקרס. בסופו של דבר אנחנו משלימות זו את זו".

פנינה: "בכל מה שקשור לטעם שלנו אנחנו שונות. אני יודעת שאני יוצאת דופן גם בלי לרצות זאת. אני לא מתאמצת להיות כזאת, כל החיים זה בא לי טבעי. אלוהים נתן לי משהו".

חן חיים רוזנבלום במדידות לשמלת הכלה בסטודיו של עידן כהן, עונדת עגילים של  "ספירא תכשיטים" | באדיבות פנינה רוזנבלום
חן חיים רוזנבלום במדידות לשמלת הכלה בסטודיו של עידן כהן, עונדת עגילים של  "ספירא תכשיטים" | באדיבות פנינה רוזנבלום

חיים שלה

ב-6 ביוני יעלו חן רוזנבלום-חיים (25), ושלומי חיים (30), את ירושלים על ראש שמחתם, בחתונה גדולה ומושקעת כמו שפנינה אוהבת. ולא רק שהכלה חסכה שם משפחה נוסף על שני השמות שכבר יש לה, האבות שלהם גם נושאים אותו שם פרטי, משה.

איך הוא הציע לך נישואין?
חן: "הכרנו שלש שנים קודם כשמלצרתי בעסק המשפחתי שלהם. בסוכות היינו עם המשפחה שלו בתאילנד. באחד הערבים בקוסמוי הלכנו לארוחת ערב, ישבנו בסוכה על החוף, השקיעה הייתה מדהימה, ואז הוא הציע. כל המשפחה שלו, שהייתה בסוד העניין, התחבאה וצפתה ואז קפצה עלינו. התרגשתי מאוד, לא הפסקתי לבכות".

אם זה היה תלוי בחן, היא כנראה הייתה מעדיפה חתונה קטנה וצנועה כפי שהיא בחיים האמיתיים, אבל כשאימא שלך היא פנינה רוזנבלום, שאוהבת הכול גדול מהחיים, את מוותרת לה ואפילו לא מתווכחת. "אני מבינה שכשמדובר באימא, זו לא יכולה להיות חתונה רגילה. קיבלתי את זה שבסופו של דבר חתונה גדולה זה יותר בשביל ההורים. אימא הכי מתרגשת, כאילו היא הכלה", אומרת חן.

ולפרטים העסיסיים: החתונה תתקיים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל, על ההפקה המאוד מושקעת אמונה אירית רחמים, מספר המוזמנים יעמוד על לא פחות מ-800, ויכלול פוליטיקאים, אנשי עסקים וכל המי ומי של השואוביזנס. "צמצמנו כדי להגיע למספר הזה", חן צוחקת. "מתוכם רק 200 הם אורחים של שלומי ושלי, אבל צריך לזכור שגדלתי במשפחה מורכבת: מצד אחד אבא שלי משה חיים ומשפחתו עם אשתו דקלה וארבעת ילדיו. מצד שני גם רוני, הבעל הנוכחי של אימא ומשפחתו – כולם יהיו שם".

שובל של שמלות כלה 

לנסות לעקוב אחרי שמלות הכלה במשפחה זו משימה לא פשוטה בעליל, אבל ננסה: פנינה נישאה ב-92' למשה חיים, הצעיר ממנה ב-13 שנה. בחתונה הראשונה שלה היא לבשה שמלת פרחים בצהוב של קונטסה.

פנינה רוזנבלום בחתונה הראשונה | באדיבות פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום בחתונה הראשונה | באדיבות פנינה רוזנבלום

השניים התגרשו כעבור עשור, אבל נישאו שוב לאחר מספר שבועות למשך ארבעה חודשים בלבד. בחתונתה השנייה והמצומצמת, שנערכה אצל הרב בצרי בירושלים, לבשה פנינה שמלה חסודה משהו של גלית לוי.

פנינה רוזנבלום, חתונה מס. 2 | באדיבות פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום, חתונה מס. 2 | באדיבות פנינה רוזנבלום

חלפו עשרה חודשים, ופנינה הודיעה על נישואיה לרוני סימנוביץ' הצעיר ממנה בחמש שנים, וכבר 14 שנים שהם חיים באושר. בחתונה השלישית, לבשה שתי שמלות, בסגול ובכסוף, גם הן של גלית לוי, שאף עיצבה את השמלות לשושבינות.  גם בבת המצווה של חן, לוי הייתה אמונה על העיצובים לאם ולבת.

פנינה רוזנבלום, חתונה מס. 3 | באדיבות פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום, חתונה מס. 3 | באדיבות פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום, חתונה מס. 3 | באדיבות פנינה רוזנבלום
פנינה רוזנבלום, חתונה מס. 3 | באדיבות פנינה רוזנבלום

"הגעתי עם אימא למדידות ולא הייתה בינינו תמימות דעים. כשאימא שלי התחתנה, היא העדיפה שמלות צבעוניות ולא לבן. אני מתעקשת על שמלות לבנות. אימא התחתנה כמה פעמים, ואני הבטחתי לעצמי שלא אתגרש"

הפעם, הכלה ואימה ילבשו שמלות של המעצב עידן כהן. שתי השמלות של חן מאד רומנטיות עם שילובים של אפליקציות ותכשיטים יקרי ערך. פנינה, לעומתה, תפציע בתחילת האירוע ועד לאחר החופה בשמלה עם שובל ארוך, ותחליף לשמלת מיני לרחבת הריקודים.

הלקח הוא ששמלה לבנה היא ערובה לנישואים מוצלחים?
חן: "הגעתי עם אימא למדידות ולא הייתה בינינו תמימות דעים. כשאימא שלי התחתנה, היא העדיפה שמלות צבעוניות ולא לבן. אני מתעקשת על שמלות לבנות. אימא התחתנה כמה פעמים, ואני הבטחתי לעצמי שלא אתגרש. שלומי הוא אהבת חיי ואני כבר לא יכולה לחכות להתחיל את החיים המשותפים כזוג נשוי".

יש לך טראומה מהגירושין של הוריך?
חן: "אני יכולה להגיד שזה לא היה קל. בשנות התשעים זה לא היה כמו היום. הייתי בת 10 כשהם התגרשו, נישאו שוב, והתגרשו אחרי ארבעה חודשים. כשהם התחתנו שוב, זה היה בשבילי חלום שהתגשם. כל ילד להורים גרושים יגיד לך שהחלום הגדול שלו הוא שהוריו יהיו יחד. אבל כשאת מתבגרת ומבינה מה זה זוגיות, את מבינה שדברים כאלה יכולים לקרות. אצלנו כל אחד מההורים בנה לו משפחה משלו, ואפילו ביום שקיבלתי את הצעת הנישואין נולדה לאבא שלי בת. מבחינתי העיקר שכולם מאושרים".

פנינה, מניסיונך, איזה טיפים את יכולה לתת לחן שיבטיחו לה חיי נישואין טובים?
פנינה: "להתעקש בזוגיות על הדברים הגדולים והעקרוניים ולא לריב על דברים קטנים ולא מהותיים. לא לקחת שום דבר כמובן מאליו. אהבה זה דבר שצריך לתדלק כל הזמן, לכבד אחד את השנייה ולא לשקר. עדיף להתמודד עם האמת מאשר עם שקר. ובסוף, אם יש אהבה אז הכול מסתדר. שלומי בחור מקסים, עובד בעסק המשפחתי בניהול בית קפה, וגם משפחתו מקסימה. יש ביניהם אהבה יפה והם מסתדרים נהדר. אני מאחלת להם את כל הטוב שבעולם".

חן, את רוצה להיות אימא צעירה?
חן: "כן. התכנון הוא להקים משפחה מהר. לשם זה הולך. אימא קנתה לי דירה במידטאון ואני משלמת את המשכנתא ומשכירה אותה. כרגע אנחנו גרים בשכירות כי אנחנו צעירים ורוצים להרגיש את תל אביב, אבל כשתהיה לנו משפחה אעדיף לגדל את ילדי באזור שקט, מחוץ לתל אביב".

פנינה, את מחכה לסבתאות?
פנינה: "באהבה, אבל אני ממש עוד לא יודעת איזו מן סבתא אהיה".

חן חיים רוזנבלום במדידות בסטודיו של עידן כהן | באדיבות פנינה רוזנבלום
חן חיים רוזנבלום במדידות בסטודיו של עידן כהן | באדיבות פנינה רוזנבלום
חן חיים רוזנבלום במדידות בסטודיו של עידן כהן, הולכת על לבן בניגוד לאימה | באדיבות פנינה רוזנבלום
חן חיים רוזנבלום במדידות בסטודיו של עידן כהן, הולכת על לבן בניגוד לאימה | באדיבות פנינה רוזנבלום