חידושים וטיפים אביביים לגינון

מרווה כחולה | צילום: Shutterstock
מרווה כחולה | צילום: Shutterstock

צמח, ספר ופרויקט לקראת האביב לכל מי שאוהב להתעורר בבוקר ולראות ירוק בעיניים ולא את תחתוני השכן על החבל

88 שיתופים | 132 צפיות

 

צמח – צבע לכל עונה
מרווה כחולת גלים הוא צמח נוי חדש שמחליף את צבעיו לאורך עונות השנה. בחורף הוא פורח בכחול וסגול, וכשמזג האויר מתחמם הוא הופך לירוק. הצמח החדשני של משתלות חישתיל מתאים במיוחד למי שאוהבים להתחדש בצבעים חדשים ורעננים בעציצים ובגינה בלי הטרחה והעלויות הכרוכות בהחלפה ובשתילת צמחים חדשים. בניגוד למרווה המוכרת, המרווה כחולת הגלים אינה מיועדת למאכל או להכנת חליטות אלא לנוי בלבד. היא עמידה בפני אקלים קיצוני ולכן מתאימה לגידול גם באזורים גבוהים בארץ ובעמקים שמועדים לקרה. מועדי השתילה האידיאליים הם בחורף ובאביב.

להשיג בחישתיל

ספר – סודות קדומים

בספר "אוצרות לכל גינה – זנים עתיקים לגנים עתידיים" מסבירה ד"ר איליין סולואי בפשטות כיצד לשלב יבולים בבית, בתזונה היומיומית ובחיי הפנאי. יבולי המזון העתיקים־חדשים מזינים, טעימים וקלים לגידול מפני שהם עמידים בפני מזיקים ומחלות וחסכוניים במים. הספר מלמד כיצד לגדל עשרות סוגים של עצי פרי, עלים ירוקים, שורשים ודגנים המתאימים גם לחלקות קטנות וביתיות. סולואי מציגה את גישת הפרמקלצ'ר, השואפת לשמר את הטבע בחיי היומיום המודרניים ומיועדת לכל מי שמעוניין להיטיב עם כוכב הלכת שעליו אנחנו חיים.

מחיר: 98 שקלים
להשיג בחנות המגדלור, לבונטין 1 תל אביב

אוצרות לכל דינה מאת ד"ר איליין סולואי ממכון קטורה שבערבה. תרגום: טליה שניידר | צילום: יח"צ
אוצרות לכל דינה מאת ד"ר איליין סולואי ממכון קטורה שבערבה. תרגום: טליה שניידר | צילום: יח"צ

פרויקט – אמנות צפה

הקולקטיב האמנותי Mothership השיק במרץ האחרון יער צף על גדות הנמל ההיסטורי ריג'נחאבן (Rijnhaven )ברוטרדם. 20 עצים, שתולים במצופים ממוחזרים, הושטו על המים והם עתידים לפרוח בחודשי האביב והקיץ. הקולקטיב הושפע מעבודותו  של האמן ג'ורג' בקר, שבשנות ה־70 הציף באקווריום סדרה של עצי פלסטיק קטנים (In Search of Habitus) אלא שהפעם בוצע הדבר עם צמחים חיים בגודל טבעי בנהר ההיסטורי. הקולקטיב עובד על הפרויקט משנת 2013 בשיתוף עם סטודנטים לאקולוגיה וסטודנטים להנדסה. במסגרת הפרויקט צפויים לצוף על מי הים מיצגי אמנות ירוקים נוספים עד שנת 2018.

יער צף על גדול נמל ריג'נחאבן, רוטרדם | צילום: יח"צ
יער צף על גדול נמל ריג'נחאבן, רוטרדם | צילום: יח"צ