חזה גדול בלי סיליקון: המדריך לאיפור המחשוף

טיפול לאיזור הצוואר והמחשוף. קיילי ג'נר  | צילום: GettyImages
טיפול לאיזור הצוואר והמחשוף. קיילי ג'נר | צילום: GettyImages

הוליווד שופעת במחשופים מושלמים אבל לא אצל כולן מדובר בסיליקון. הסוד: איפור מוצלח שיוצר אשליה של חזה מעורר קנאה. מדריך צעד אחר צעד יוכיח לכן שגם אתן יכולות

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מאז שהקרדשיאנס הכירו לקהל הרחב את הקונטורינג – משחק הצללות והארות באיפור שהיה שמור עד אז למכורות – הוא הפך לידע כללי, וגם מי שלא בקיאה ברזי ההצללות או לא מעוניינת לבלות זמן רב מול המראה בבוקר, יודעת לכל הפחות איך להבליט את עצמות הלחיים עם פודרה כהה מגון העור שלה. הנציגה הצעירה ביותר של המשפחה, קיילי, הופיעה לאחרונה על השטיח האדום כשהיא מציגה לעולם את הדרך ההוליוודית לשימוש בהארות והצללות: הגדלת חזה על ידי איפור. לצערה קיילי הדגימה איך לא עושים את זה נכון: ההבדל בין הגוונים הכהים לבהירים לא טושטש כראוי, והקווים הונחו בצורה משונה ומאוד לא סימטרית.

כמו כל טעות על השטיח האדום שקשורה לטריקים של איפור או מלתחה, גם במקרה הזה אין טעם להצביע על קיילי ולצחוק. במקום זאת, יש לשמוח שהיא חשפה בפנינו עוד קסם הוליוודי כדי שנדע שגם לנו יכול להיות קליווג' זוהר באמצעות כמה כלים פשוטים. כוכבות על השטיח האדום הן כמובן לא היחידות שמשתמשות באיפור כדי ליצור מחשוף מרשים. גם בתצוגות אופנה וצילומי קמפיינים, בעיקר של הלבשה תחתונה ובגדי ים, לא תמיד מדובר בחזה שהאל או אפילו הפוטושופ נתנו. במקרים רבים בסך הכל מדובר בעבודת איפור מוצלחת במיוחד.

אז איך זה בעצם עובד? נטע סקלי, המאפרת הראשית של MAC ישראל, מסבירה: ״אם הפנמתן את הכללים של הצללות פנים, המחשוף עובד על אותו העיקרון בדיוק. מה שרוצים שיהיה גבוה או בולט מאירים ומה שמצלילים מקבל עומק. כל תורת האיפור בנויה על המשחק הזה של אור וצל".

ככה עושים את זה נכון. קים קרדשיאן | צילום: GettyImages
ככה עושים את זה נכון. קים קרדשיאן | צילום: GettyImages

איך יודעים איזה גוון לבחור לכל אחד מהם?

"בעיקרון אפשר להשתמש בכל גוון כהה יותר מצבע העור להצללה ובגוון בהיר מצבע העור להארה. אפשר ללכת לקיצוניות גדולה אם רוצים שהמראה יהיה מודגש, וצבעים שונים פחות אם רוצים מראה מתון ואמיתי יותר. כשהניגודים בין הגוונים גדולים, נדרשת מיומנות בטשטוש של החומרים כדי שזה יראה אמין ולא מצויר".

כל מה שצריך כדי לאפר מחשוף מפואר זה שני גוונים של מייק אפ?

"זה לא רק עניין של גוון, אלא טקסטורה. מה שמאירים יודגש יותר על ידי טקסטורה מבריקה שמושכת את האור, וכדי למקסם את האפקט של ההצללה כדאי להשתמש בגוון שהוא מט".

המאפרת אדווה אלמקייס מספרת שהצללות מחשוף הפכו פופולריות מאוד אצל כלות, והיא מזכירה שצריך להתחשב בסוג התאורה לפני שמאפרים את המחשוף. "קונטורים בתאורת ערב חייבים להיות בגוון כהה ומודגש כדי ליצור אפקט שהוא משמעותי ובולט לעין", היא מסבירה. "לעומת זאת, באור יום הם צריכים להיות מאוד מעודנים ובגוון הצללה יחסית בהיר כדי שהתרמית שלנו לא תיחשף".

סקלי מזכירה שכמו במקרים אחרים, גם איפור המחשוף הוא עניין אינדיבידואלי לחלוטין, ולכל אחת מתאים להבליט אזורים אחרים לפי ההעדפה האישית שלה, בתדירות שמתאימה לה ולפי מידת חיבתה לאיפור באופן כללי.

איך עושים את זה נכון: מדריך האיפור לחזה שופע