חופשת הסקי האירופאית שלא תאלצו לבטל בגלל ההתחממות

קלאב מד טין | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il
קלאב מד טין | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il

בזמן שאתרי סקי רבים באירופה סובלים מחום גבוה יחסית לעונה והעדר שלג, הגולשים באתר הזה באלפים הצרפתיים נהנים ממסלולי גלישה פתוחים ועכשיו גם ממלון חדש של רשת קלאב מד, שבדקנו מקרוב

88 שיתופים | 132 צפיות

לא צריך להיות גולשות מנוסות כדי להבין את הקסם של חופשת סקי באירופה: נוף לבן מכל עבר, שלג נוחת ברכות, יין חם ופטפוטים במבטא אירופאי, כל מה שאישה צריכה כדי לשכוח מהרעש הבלתי פוסק של החיים. ובכל זאת, בגילי המתקדם, אי שם מעבר לרובריקה של 35-45, עדיין לא הזדמן לי לצאת אליה בעצמי. עם זיכרונות כאובים מהילדות על ניסיונות ארוכים מדי להשתלט על רכיבת האופניים, ויותר מדי סיפורי פציעות מסביבי על אנשים שיצאו לסקי – הקונספט של חופשת גלישה בשלג הלך והתרחק ממני. לכן כשהציעו לי להצטרף לנסיעת ההשקה של קלאב מד טין החדש באלפים הצרפתיים, החלטתי שאני מנצלת את ההזדמנות כדי להתפנק באווירה של חופשה סקי רק בלי הדבר עצמו, כלומר לוותר על הגלישה ופשוט לספוג אווירת שלג מסביב – בלי להתרסק על הטוסיק השברירי שלי. למרבה ההפתעה זה לא בדיוק מה שקרה – כלומר, זה בדיוק מה שקרה: התרסקתי מלא על הטוסיק, אבל הוא היה פחות שברירי משציפיתי ואני נהניתי הרבה מעבר למצופה.

הדרך אל המלון: נוף כמו בגלויה שוויצרית. קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד
הדרך אל המלון: נוף כמו בגלויה שוויצרית. קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד

הלוקיישן

העיירה הצרפתית טין (Tignes), קטנה וחמודה, התפתחה בעקבות אתר הסקי המבוקש במקום. עבור הגולשים המנוסים, מה שמוסיף לקסמו של האתר היא העובדה שהוא מתחבר לאתר הסקי של וול-דיזר (Val-d’Isère) הסמוכה, ובכך מוסיף עוד אפשרויות רבות לגוון את המסלולים. לקלאב מד כבר הייתה במקום נוכחות מאז 1958, אבל ברשת הוותיקה החליטו להתרענן, המלון הישן נמכר, ובמקומו הוקם מלון חדש במיקום עוד יותר אסטרטגי, ממש בלב אתר הסקי, בנקודה אסטרטגית בין מספר רב של רכבלים, מרחק נגיעה מאחד מהמרכזים המסחריים החמודים של העיירה וגם לתחנת האוטובוס בה עוצר השאטל המקומי, ומסיע -חינם אין כסף – את התיירים והמקומיים לכל נקודת מוצא לגלישה או לסופר הקרוב, מה שתזדקקו לו.

עוד יתרון חשוב של הלוקיישן, בעיקר בעונה הנוכחית, היא העובדה כי הוא משתייך למועדון האקסלוסיבי של "אריות השלג", שיש בהם מספיק שלג לכל עונת הגלישה, וגל ההתחממות הנוכחי שפוגע באתרי סקי רבים באירופה ומותיר אותם ללא מספיק שלג לגלישה, לא פוגע באתר הסקי של טין ושל וול-דיזר.

>>> אפשר גם באוגוסט: חופשת קיץ באלפים הצרפתיים היא התחליף המושלם לסחוניה הישראלית

ניתן להגיע אל המועדון משדה התעופה בז'נבה, שוויץ או מהעיר ליון בצרפת, משניהם הנסיעה אורכת כשלוש שעות והיא מרגישה כמו טיול בגלויה שוויצרית, מהסוג שבו שיר הנושא של "צלילי המוזיקה" מתנגן לך בראש בלי שליטה, כאילו את מריה בכבודה ובעצמה.

יופי לבן וממכר.  העיירה טין ומבט אל הקלאב מד | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il
יופי לבן וממכר.  העיירה טין ומבט אל הקלאב מד | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il
מופעי לילה בקלאב מד טין: שמאלצי ומשעשע | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il
מופעי לילה בקלאב מד טין: שמאלצי ומשעשע | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il

המלון

המלון החדש הוקם בהשקעה של 129 מיליון יורו, עוצב ברוח מודרנית עם שילוב של הרבה יצירות אמנות צבעוניות, והרבה נגיעות של עץ שמספקות וייב של בקתת סקי. במלון עצמו שומרים על אווירת קלאב מד קלאסית ומוכרת: זה מתחיל מהאלמנט הבסיסי של הכל כלול, שבמקרה הזה כולל גם סקי-פס, הדרכות סקי, ציוד סקי, טיסות, העברות וכמובן גם ארוחות. זה ממשיך עם עובדי המלון (בקלאב-מדית מדוברת הם נקראים G.O's) שבחיים לא יחלפו על פניך בלי "בונז'ור" מחויך, וגם ב"מיני קלאב" – מועדוני הילדים שאמורים לשחרר אותנו הטיפול בצאצאים (הצוות מטפל בילדים מגיל 4 חודשים), וזה מסתיים בלובי – הלב הפועם של המלון. בשעות אחר הצהריים המאוחרות, אחרי הסקי, תמצאו שם את ה"אפרה", כלומר פריסה של נשנושים קטנים וטעימים שאמורים לחדש את הכוחות שיצאו בסקי עד שנגיע לארוחת הערב.

עוד בלובי – הבר הפעיל תמיד, גם הוא כמובן חלק מהחבילה הכוללת, כך שהאספרסו-מרטיני זרם כמים והפך להיות המרכיב העיקרי אצלי בדם במהלך ימי השהות במלון (תסכימו איתי ששום דבר רע לא יכול לצאת משילוב של אספרסו ווודקה).

>> כבודה עם שיק: לעלות על טיסה עם תיק יד שווה במיוחד

בשעות הלילה, אחרי ארוחת הערב, הבמה הגדולה שבפאתי הלובי מקבלת חיים חדשים כשמתארחים עליה שלל אמני הקלאב מד, הנודדים ממלון למלון. זה לא האגאדו הידוע לשמצה, אבל זה משעשע באותה מידה – מלהקות קאברים מושקעות ועד לוליינים שעושים זה בזה פעלולים שבשעת ערב מאוחרת גלשו גם לאווירת למבוגרים בלבד ועד רובוטים ענקיים שזזים לצלילי מוזיקת טכנו. כל העסק מרים, משעשע מאוד והולך מצוין עם הבר המתוקתק.

בהתאם לסטנדרטיים העדכניים של קיימות, במלון התחייבו על סטנדרטים של בנייה מקיימת, כך למשל על קירות המלון הודבקו מבחוץ לוחות סולארים לטובת ייצור אנרגיה, ובמרפסת הצמודה ללובי אפשר לבחון את השלטים הדיגטליים שמעדכנים בזמן אמת כמה אנרגיה נוצרה נכון לאותו יום. ברוח המקיימת המתחם עובד ללא פלסטיק והבחירות הקולינריות במטבח מבוססות על חומרי גלם אזוריים ועונתיים, כדי לקצר את שרשרת האספקה.

חדר האוכל המרכזי, קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד
חדר האוכל המרכזי, קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד
מוקרם זו לא מילה גסה. חדר האוכל בקלאב מד טין | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il
מוקרם זו לא מילה גסה. חדר האוכל בקלאב מד טין | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il

אוכל

3 ארוחות מוגשות במסעדה המרכזית, האוכל צרפתי (מוקרם היא לא מילה גסה כאן), מגוון ובשפע. זה לא גורמה אבל כל אחת תמצא פה משהו טעים לאכול בכל יום ובכל ארוחה – מאויסטרים ועד פיצה. אם אתן רוצות להשקיע, מסעדה נוספת מגישה בראנצ'ים בלוקיישן אטרקטיבי במיוחד מעל ללובי, המשקיף על האתר. שם תוכלו לאכול גם ארוחות ערב מיוחדות בהרשמה מראש, ותמצאו גם חדר יין גדול שאפשר להרשם בו לסדנאות יין.

אם אתן רוצות לספוג קצת מהאווירה המקומית, ברחבי העיירה פזורים ברים חמודים ומסעדות מקומיות. באופן אישי יצא לי לדגום את מסעדת Le Kaya, שמגישה תפריט על טהרת הבשר והדגים והייתה טעימה מאוד.

קלאב מד טין | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il
קלאב מד טין | צילום: יוג'ין לויט, אתר outpanel.co.il

גלישה

בקלאב מד מתגאים שמאז שנת 1956 הם פותחים ריזורטים לחופשות שלג, ועם 20 מלונות באתרי סקי ברשת, הם צברו מספיק ניסיון כדי למקסם את חווית השלג לסוגים שונים של מבקרים, בראשם כמובן – גולשי הסקי. האתר של טין מלא במסלולים מוצלחים לכל הרמות, וכאמור, פותח את האפשרות גם לגלישה באתר הצמוד של ואל-דיזר (Val-d’Isère) וביחד שני האתרים מציעים 300 ק"מ של מסלולים.

היתרון הגדול של השהות במלון היא הדרך שבה המערכת מצמצמת עבורכם את ההתעסקויות, כי חופשת סקי – כך מתברר – עמוסה בבירוקרטיות קטנות ומייגעות בדרך לשלג המיוחל. זה מתחיל מחדר הסקי המרווח הממוקם בקומת הקרקע. הוא מחולק ללוקרים, והציוד מחכה שם, מוכן מראש ומכוון כבר לפי המידות שלי  שנשלחו מבעוד מועד- מגלשיים, מוטות, קסדה, ואפשר גם להשאיר בו את חליפת הסקי האישית ולא להיסחב איתה לחדר.
עוד ברשימת הייעול: הסקי פס מחכה בחדר עם ההגעה, וצמיד המפתח שצמוד ליד מרגע הצ'ק אין פותח גם את לוקר ציוד הסקי.

היציאה מחדר הסקי תוביל אתכן הישר ללב אתר הסקי – יתרון חשוב מאוד, שיחסוך לכן טרקים ארוכים עם הציוד הכבד. גם המדריכים מחכים מחוץ לדלת, פעמיים ביום (בוקר וצהרים) ותוכלו להצטרף לקבוצה המתאימה לכן לפי הרמה. מגיל 4 ומעלה יש במקום שיעורי סקי כחלק ממועדון הילדים (ושיעורי סנובורד החל מגיל 8), והשיעורים לילדים מועברים בדרך חווייתית, כולל תחרויות וחלוקת תעודות הצטיינות ומדליות בסיום החופשה. למרבה השמחה בחלק מהזמן יש גם מלווים שמתרגמים את מדריכי הסקי לעברית, לטובת צאצאים שלא בטוחים באנגלית. כאן תוכלו למצוא פרטים נוספים על המדריכים בעברית: https://www.clubmed.co.il/l/heb-ski-lessons

השיעורים לילדים מתחלקים לפי גילאים ולפי רמה אבל אם אתן מעדיפות לעשות שיעור משפחתי – אפשר לקחת שיעור פרטי בתוספת תשלום, או להתארגן עם עוד כמה חברים ואז להפוך לקבוצה בפני עצמכם – כלומר כזו שלא דורשת תשלום נוסף. הגולשים הוותיקים יותר הסבירו לי שזה לא בהכרח המצב הכי יעיל, כי תוך כמה דקות הילדים יצברו פער גדול על המבוגרים המתחילים המתקשים (כלומר- עלי) וישאירו אותי מאחור עם מבטי בוז. לא נעים אבל לא משהו שלא התרגלתי אליו כבר כאימא למתבגר.

>>> זהב לבן: כל הסיבות לטוס לחופשת סקי בבולגריה

כאמור, הנסיעה הזו הייתה עבורי הזדמנות לעשות תיקון ולהוכיח לעצמי שגם בעשור החמישי של חיי אני יכולה ללמוד טריק חדש. הגולשים הוותיקים הסבירו לי שצרפת היא המקום הכי טוב ללמוד בו גלישת סקי כי מדריכי הסקי בצרפת מחויבים ללמוד מספר שנים ולעבור משוכה ארוכה של הגבלות ומיונים עד שהם מוגדרים כמדריכי סקי מוסמכים (הסמכה של ESF ). ההדרכה הייתה באמת מקצועית וחומלת כנדרש, וגם כשחטפתי התקף חרדה באמצע ההר ועשיתי "צומוד" שירשים אפילו את אורית סטרוק ("א-נ-י ל-א ז-ז-ה מ-כ-א-ן", ועכשיו תדמיינו את זה עם בכי ומבטא מזעזע) גם אז, ליאו, המדריך החביב, לא התרגש, רק עפעף בעיניו הכחולות, אומר "אוקיי" ממבטא צרפתי והמשיך לגלוש למטה. טוב אולי זה לא באמת מופת של הכלה, אבל זה כנראה היה הדבר הנכון לעשות כי אחרי שלא הייתה לי ברירה ונאלצתי לקום ולגלוש כדי לחזור אל החיים שחיכו לי בקצה ההר, הפכתי לחיית גלישה בלתי מתפשרת, המלכה של המסלולים הכחולים, שמיד בתום החופשה מיהרה לעשות בוקינג ליעד הסקי הבא שלי.
כך שאם גם אתן חרדתיות ונטולות כל ניסיון או קואורדינציה – אל ייאוש. מסתבר שצוות המדריכות והמדריכים של טין יודע לעשות קסמים, ואם אחרי 4 שיעורים הצלחתי לרדת לבד את כל המסלול בלי אף נפילה ואפילו להנות מזה – אני בטוחה שגם אתן יכולות.

טיפ אריזה חשוב לטובת הגולשות חסרות הניסיון: תביאו איתכן בקבוק מים גמיש, כזה שנכנס בקלות לתוך הכיס הפנימי של מעיל הסקי. גלישה זה מצמיא מאוד ואתן עדיין לא בשלב של לצאת עם תיק עמוס ציוד על הכתפיים. כמו כן קחו איתכן כפכפים פתוחים (לא אצבע), וקח תוכלו לרדת לחדר סקי רק עם גרביים וכפכפים ולגלוש בקלות למגלשי הסקי שלכן, מבלי להוריד נעליים.

קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד
קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד

ומה עם מי שלא עושה סקי?

אם גם המדריכים הצרפתיים המיומנים לא מספיקים כדי לנסוך בכן ביטחון, ואתן מעדיפות ליהנות מהשלג מבלי להידחק למגלשי סקי, אתן יכולות ללכת על גישת הטיול בשלג – יש טיולים מיוחדים גם למי שלא גולשת, עם ציוד מותאם (באנגלית זה נקרא "Snow hiking" ובצרפתית: RANDONNÉE). אפשר גם פשוט לצאת לטייל בשיטה המקובלת, פשוט עם הרגליים, מבלי להתעסק עם ציוד שלג למתקדמים: אפשר לקפוץ לטייל בעיירה ההיסטורית Val d’Isère, לבחון את כנסיית St Bernard de Menthon מתקופת הבארוק ואת הקפלות שלה, או לנצל את הסקי פס ולעלות בקרונית הסקי כדי לעשות תצפית על קרחון גרנדה מוטה המתנשא לגובה של 3,656 מטר ומספק נוף היסטרי שאפשר להתענג עליו עם כוס בירה ומאפה בבית הקפה הקטן שבקצה הרכבל.

ואם אתן מעדיפות דווקא ללכת עוד יותר אל הקצה והסקי לא מספיק אקסטרימי עבורכן, אתן יכולות לעשות צלילה מתחת לקרח באגם (למה למען השם שתרצו לעשות את זה?! החיים מפחידים מספיק, אבל נו שויין) צריך רק לחכות לתקופות שיהיה קר מספיק בשביל שהאגם יקפא. עוד אטרקציה מפחידה שזמינה בכל עונת סקי היא מצנח רחיפה, האירוע הזה מתבצע כשאת קשורה לגופו של מדריך/ה מרחף, שמנחית את שניכם היישר על השלג. כמובן שלא ניסיתי אבל מהצד זו נראית חוויה מרגשת שמחייבת חיתול למבוגרים.

חדר מסוג דלוקס. קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד
חדר מסוג דלוקס. קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד

החדרים

המלון עצמו הוא מלון 4 כוכבים – קילושנים בשפת הקלאב מד – והחדר הנעים הוא חדר סטנדרטי לרמה הזו: שתי מיטות נפרדות שיאוחדו בצורה מושלמת למיטה זוגית אחת אם תבקשו, מרפסת חמודה – שלי פנתה היישר אל אתר הסקי, חלק מהחדרים פונים אל הרחוב הראשי של העיירה – טלוויזיה כמובן, פינת קפה עם קומקום חשמלי, כספת, מוצרי טואלט נעימים ממותג לא מוכר באמבטיה, ומתקן למגבות שבחלק מהזמן היה מחומם (לא הצלחתי לעקוב אחרי החוקיות – מתי הוא מחומם, מתי לא – אולי זה קשור לכמות האנרגיה הסולרית שמיוצרת באותו יום).

אם יש לכן ילדים, וכמוני אתן ישר מנסות להבין איך הם יסתדרו עם החדרים ואז מגיעות למסקנה שעשיתן יותר מדי ילדים מכדי לצאת נופש – זה אולי נכון פסיכולגית ואקולגית אבל אל ייאוש: בקלאב מד משלמים לפי ראש ולא לפי חדר, כך שאתן לא צריכות לשבור את הראש היפה שלכן בשאלה האם להזמין חדר למשפחה (כלומר חדר הכולל חדר שינה להורים+ חדרון עם שתי מיטות לילדים) או ללכת על שני חדרים שמתחברים בדלת משותפת – פשוט תכניסו את גילאי הילדים להזמנה והאלגוריתם של קלאב מד כבר יפצח את הרכב החדרים שיכיל את כולכם. לגבי המיגרנה שהילדים יעשו לך – היית צריכה לחשוב על זה לפני שעשית אותם, או שפשוט תשלחי אותם למועדון הילדים ותני ל G.O's להתמודד איתם.

אם יש לכם סטנדרטים יותר גבוהים ומספיק כסף, אתן יכולות להתפנק במתחם ה-Exclusive Collection , בדירוג 5 קלשונים: 25 סוויטות מרווחות נמצאות במתחם האקסקלוסיבי בשטח של בין 50 ל-70 מ"ר, שכל אחת מהן כוללת מרפסת. כמובן שגם הפסיליטיס עולים רמה וכך במקום הקומקום החשמלי תמצאו מכונת אספרסו, במקום המוצרים הלא מוכרים תהני באמבטיה מהמוצרים של סוטיס, תקבלי שרותי קונסיירז' אישיים וגם לא תצטרכי להתמנגל בלובי עם פשוטי עם כמוני, אלא תהני מטרקלין מבודד לא.נשים שמצוידים בחליפת סקי של דיור מותאמת אישית ולא משאילים מהבת דודה שלהם חליפה משומשת מדקטלון, וסליחה אם אני נשמעת ממורמרת, זו רק הקנאה שמדברת מהגרון שלי.

הלובי הפרטי של מתחם Exclusive Collection קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד
הלובי הפרטי של מתחם Exclusive Collection קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד

פינוקים, ספא וכושר

אחת הגאוות הגדולות של הצוות היא בריכת השחייה המחוממת במלון, המוגדרת כ"גדולה ביותר בכל האלפים הצרפתיים". הבריכה יפה מאוד, אורכה כ-25 מטרים, ומסביבה חלונות המשקיפים אל השלג. בסמוך לה בריכה רדודה במיקום אסטרטגי מושלם מבחינת התצפית לנוף, וגם סאונות יבשות ורטובות.

במועדון גם חדר כושר חמוד וגולת הכותרת: חדר יוגה עם 23 שעות שיעורי יוגה שבועיות עם מאסטרו יוגה הברסון, שפיתח בעצמו שיטת יוגה בשם: "וִיבְּהַבַה יוגה". מאחר ורוב הזמן הייתי עסוקה בליישר קו עם ליאו – מדריך הסקי שלי שגם הצרחות הכי גדולות שלי לא הוציאו אותו מהזן – לא הספקתי לדגום את שיעורי היוגה, אבל בהדמייה הקצרה שהוא עשה לעיתונאים הוא הצליח להשרות אווירת זן נעימה מאוד.

מה שכן הספקתי לבדוק מקרוב זה את מתחם הספא המקסים של המלון, שנבנה בשיתוף חברת הקוסמטיקה הצרפתית סוטיס (SOTHYS). מציעים שם מבחר מסאז'ים וטיפולי פנים, אני הלכתי על מסאז' קלאסי שהיה מקצועי, יעיל ומהנה מאוד. גם החדר עצמו היה אחד מחדרי הטיפול היפים שהייתי בהם, עם נגיעה עיצובית מוצלחת בגזרת התקרה – אלמנט שמשום מה נוטה להיות מוזנח בחדרי טיפולים. צפו לשיחת מכירה אינטנסיבית למוצרים של סוטיס בסוף הטיפול, אבל לא משהו שאי אפשר לעמוד בו.

מתחם הספא, קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד
מתחם הספא, קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד
הבריכה הכי גדולה באלפים הצרפתיים.  קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד
הבריכה הכי גדולה באלפים הצרפתיים.  קלאב מד טין | צילום: יח"צ קלאב מד

שורה תחתונה

במלון החדש שלהם בטין, קלאב מד מוכיחים שהם יודעים לספק חבילת אירוח מדויקת לצרכי האורחים, עם הרבה חשיבה על הפרטים הקטנים, בדגש על חובבי הסקי. האזור עצמו יפהפה, עם נוף ואווירה שמספקים בריחה מושלמת מהמזרח התיכון המעייף. אהבתי.

מחירים: ינואר – אפריל 2023 החל מ-2,010 אירו למבוגר לחבילת 7 לילות הכול כלול – ארוחות, טיסות, העברות, והדרכות סקי. להזמנות.

הכותבת הייתה אורחת הקלאב מד