ואקאנס בשרון: נתניה שלא הכרתן

בחופי הרחצה בעיר יש רוחות אידאליות לכלי רחיפה | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה
בחופי הרחצה בעיר יש רוחות אידאליות לכלי רחיפה | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה

בימים בהם הטמפרטורות מתחילות לנסוק, יצאנו לבדוק מה הצרפתים יודעים על חופשה בארץ שאנחנו לא ולמה הם נוהרים בהמוניהם לנתניה - וגילינו שיש ריביירה בירידה מכביש החוף

88 שיתופים | 132 צפיות

 

אין כמו הצרפתים בענייני סטייל, ואקאנס ואוכל – זו עובדה ידועה לכל. הצרפתים נוהרים לנתניה – זו עובדה הידועה לכל בארץ. אז האם יש קשר בין העובדות? לכבוד יום העצמאות יצאנו לבדוק וגילינו שעיר החוף עברה דרך ארוכה מאז האייטיז, אז הייתה יעד לנופשים של ועדי עובדים ולבדיחות של סטנדאפיסטים.

קודם כל – וזה לא חדש – בנתניה יש חופי רחצה מדהימים עם משטר רוחות ייחודי המאפשר לרחפנים, טרקטורונים מעופפים ודאונים למיניהם לעופף בחדווה ולנקד את השמים, ובצמוד אליהם רצף של טיילות יפהפיות. בין טיילת הראשונים לטיילת שקד נמצאת כיכר העצמאות, הכיכר המרכזית בעיר. בשנים האחרונות רוצפה הכיכר מחדש ויש בה מזרקות משוכללות עם סילוני מים צבעוניים שהמבקרים יכולים להשתעשע ביניהם. מסכי ענק הופכים אותה לכיכר אינטראקטיבית – טיימס סקוור גרסת הלבנט, אם תרצו, אך בניגוד לזאת הניו יורקית, לכיכר העצמאות יש מיקום משובח הכולל נוף לכחול הגדול. מאפריל ועד אוקטובר נשטפת הכיכר בתיירים ומתקיימים בה שלל אירועים.

חופי רחצה מדהימים ורצף של טיילות יפהפיות | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה
חופי רחצה מדהימים ורצף של טיילות יפהפיות | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה

 

עד לפני כמה שנים הייתה מוקפת הכיכר במבנים ישנים ומוזנחים, אולם לאחרונה הושק בה מלון דיוויד טאוור המרשים של רשת Accor הבינלאומית. את המלון עיצב מיכאל אזולאי, ממעצבי המלונות המובילים בארץ, שיצר פנטזיה מזרחית־מערבית עם נוף לים (ובמרחק 150 מטר בלבד מקו המים), ספא מפנק בסגנון סיפורי "אלף לילה ולילה" ובריכת שחייה (דוד המלך 8).

צמוד ללובי המעוצב פועלת Legend – מסעדת שף כשרה ואיכותית בניצוחו של השף פיטר הומל המושכת סועדים גם מעבר לאורחי המלון. המסעדה משקיפה לים והתפריט, הכולל גם ארוחות בוקר ועסקיות צהריים, משלב מטבח אירופי קלאסי ומטבח ים תיכוני. אפשר גם ליהנות מקוקטייל מרענן על הבר (03-3730013).

מלון דיוויד טאוור | צילום: אסף פינצ'וק
מלון דיוויד טאוור | צילום: אסף פינצ'וק
מסעדת Legend במלון דיוויד טאוור | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה
מסעדת Legend במלון דיוויד טאוור | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה

 

לא רחוק משם פועלת טברנה יוונית שמחה בשם יורגוס עם תפריט הכולל דגים, מאפים בסגנון יווני, גבינות, יוגורטים, סלטים וכמובן – צזיקי ואוזו, והכל בצבעוניות של כחול־לבן. כדאי לעקוב בעמוד הפייסבוק ולהתעדכן בהופעות מוזיקה המתקיימות במסעדה (כיכר העצמאות 8, 09-8628883).

במרחק של כמה דקות נסיעה דרומה מגיעים לעוד מיזם חדש שהוקם בעיר – הפלנתניה, משחק מילים של פלנטריום ונתניה, אם תהיתן. תחת כיפה עגלגלה פועל מרכז המקדם שני תחומי תוכן שלכאורה אין קשר ביניהם: מדע ורוחניות. במקום יש שלל פעילות בנושאי חלל ואסטרונומיה, מסרטים דרך סדנאות, הרצאות ותצפיות (לילדים, לחובבים ולמקצוענים), לצד פעילות מדיטציה. התורם היפני ריקיהירו מדראמה התלהב מנתניה והחליט להקים דווקא בה מרכז העוסק הן בהתבוננות ביקום האינסופי ובחקירתו והן בהתבוננות אישית ופנימית. המבנה עצמו חדיש ומושקע ומקיף אותו גן יפני מטופח שנבנה לפי כללי הזן תוך התחשבות באקלים הים תיכוני, מה שאומר, למשל, עץ שזיף מקומי קשוח במקום עץ דובדבן רגיש. בכניסה למתחם יש גן שעשועים הפועל על חושים שונים ובו תעתועי ראייה, משחקי שיווי משקל וקול ועוד. שווה לעקוב אחרי לוח הפעילויות העשיר (שדרות בן גוריון 168, רוב הפעילויות בתשלום).

פלנתניה | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה
פלנתניה | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה

 

ציד אוצרות בשוק

מלבד שלל קניונים כמו בכל עיר בארץ נהנית נתניה, כמו מיטב הערים באירופה, מיריד עתיקות שבועי. בימי חמישי, כשמזג האוויר מאיר פנים, מ־8:00 ועד 20:00, נפרשים במדרחוב קראוזה בעיר דוכנים אחידים ואסתטיים עם שלל אוצרות, מכלי קריסטל ופורצלן, דרך גובלנים ועד שעונים עתיקים ותכשיטים של פעם (חלקם עתיקים וחלקם משנות ה־90 של המאה שעברה). המדרחוב ממוסגר בבתי קפה ובחנויות, האווירה בו תוססת ונעים להסתובב באזור גם אם לא מתכננים לרכוש. מדי פעם נערכים במקום גם ירידי פרחים וצמחים, בהתאם לעונה.

חוויית שוק אותנטית ומחוספסת יותר מציע שוק נתניה. מלבד דוכנים קלאסיים של ירקות, פירות, תבלינים וכדומה, יש בו מסעדות שוק ששמן נודע למרחוק, כמו פינוקי האוכל של כרמל, צ'צ'ו, הבוריקה של הרצל, מפגש הבוריקה ועוד מסעדות שבזכותן יש הטוענים שנתניה מציבה תחרות עזה לאור יהודה על תואר בירת האוכל הטריפוליטאי בארץ.

השוק העירוני | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה
השוק העירוני | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה

 

טבע עירוני

כל מי שגדל בנתניה מכיר את שלולית החורף. זהו שטח של כ־100 דונם המתמלא בעונת הגשמים במים ויש בו חגיגה של צמחייה ייחודית, דו חיים כמו קרפדות ואילניות, ובעלי כנף ועופות מים כמו אגמיות ושחפים. אמנם החורף כמעט מאחורינו אבל בשלולית יש עדיין מים וכדאי לבקר בה. בפארק הנחמד, שהוקם בצמוד לה אחרי מאבק ציבורי, אפשר ליהנות מפריחת האביב, מטיפוס על איקליפטוסים עבי גזע וממתקני משחק וממדשאות לפיקניק ולרביצה. רשמו לעצמכן לקפוץ בשנה הבא לשמורת אירוס הארגמן שנמצאת ממול, צמוד לים. הפרחים המרהיבים פורחים בפברואר־מרץ.

בלבה של שכונה קריית השרון שבמזרח נתניה נמצאת חורשת הסרג'נטים העבותה, שהיא בעצם יער אמיתי עם שבילי אופניים והליכה, מתקני משחק, שולחנות פיקניק, פריחה עונתית של כלניות, צבעונים, תורמוסים, עיריות ועוד.

בנתניה נמצא גם אחד מעצי השקמה העתיקים בארץ. גילו של עץ השקמה הצומח בגן השקמה (מול מינץ 8) מוערך בלפחות 600 שנה ויש המפרגנים לו גם יותר מאלף שנה של צמיחה ושגשוג. לא רע בהתחשב בעובדה שהוא נמצא בלב העיר הסואנת, פסע מבית המשפט, הקניון, השוק, קופת החולים, הדואר המרכזי והתחנה המרכזית.

חורשת הסרג'נטים | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה
חורשת הסרג'נטים | צילום: באדיבות דוברות והסברה עיריית נתניה

 

קלאב מדיטארנה

5 פריטים שיגרמו לך לחוש עצמך בריביירה בכל מקום

הפריטים שיגרמו לך לחוש בריביירה | צילומים: הנס מוריץ, נורית מוזס, נטלי מיכלסון, יח"צ
הפריטים שיגרמו לך לחוש בריביירה | צילומים: הנס מוריץ, נורית מוזס, נטלי מיכלסון, יח"צ

משמאל לימין: כובע h&m, מחיר 79.90 ש"ח; חולצה חיה מיכלסון סמולרצ'יק, 540 ש"ח; מכנסיים, COS, מחיר 265 ש"חתיק זארה, 129.9 ש"ח; ספר84 ש"ח.