ים, שמש וקוקוסים: היעד האהוב על הישראלים חוזר

פוקט | צילום: shutterstock
פוקט | צילום: shutterstock

בשנה האחרונה כולנו פינטזנו על חופשה משפחתית אקזוטית: לרוץ על החול החם, להתפנק בבקתות עץ ובעיסויים על החוף. ובקיצור: אולי זה הזמן לחזור לתאילנד? וגם מה המגבלות הצפויות למבקרים?

88 שיתופים | 132 צפיות

הקיץ הישראלי הוא עוד תוצר בלתי אפשרי של מדיניות עגומה: הילדים בחופש, ההורים צריכים להמשיך לעבוד איכשהו וקייטנות, שהן שם חינני למסגרת חלופית שמאפשרת לנו להמשיך להתפרנס, עולות בממוצע אלף שקלים לשבוע לכל ילד. בזמן הזה, הגנים הפרטיים גובים תשלום מלא על חודש שבו הגן מושבת כמעט לגמרי, והנה הגענו להוצאה של כ־8,000 ש"ח, בלי להביא בחשבון אפילו גלידה. תוסיפו בריכות, מוזיאונים, ספארי ועוד, והרי לכם הוצאה בלתי אפשרית למשפחה ישראלית שצריכה לשרוד את הקיץ בלי להשתגע.

לא בכדי חודש אוגוסט ותקופת החגים שאחריו הם העונה הכי חזקה לתיירות הישראלית, שכן הכסף יוצא ממילא. אלא שקורונה וזה, ובעוד שאר העולם נפתח לתיירים, ישראל עדיין מערימה קשיים על משפחות עם ילדים, שכן אחרי איסוף המזוודות בנתב"ג, מחכים לכל מי שמתחת לגיל 12 ואין באפשרותו להתחסן – עשרה ימי מחבוש בבית. 

"הדבר הראשון שצריך לעשות בדרך לפתיחת השמים הוא למצוא פתרון לילדים, זה קריטי", אומר שלומי עם שלום, סמנכ"ל התקשורת בחברת אלעל. למרות זאת, גורמים במשרד הבריאות מספרים לנו שכרגע אין כוונה לשנות את רוע הגזירה, ובינתיים בענף התיירות מנסים לרקום מבצעים שיעודדו משפחות לספוג את המכה הקשה ובכל זאת לצאת לחופשה בחו"ל. כך הודיעו לאחרונה באל על ובמקומות נוספים שטיסות לילדים לא יעלו כסף.

בתאילנד, היעד האהוב כל כך על הישראלים, הכריזו לאחרונה כי ילדים ישראלים יתקבלו בברכה בשעריה. התנאי: את השבוע הראשון יבלו המשפחות הישראליות בפוקט, אי שאחוזי האוכלוסייה המחוסנת בו הכי גבוהים, כך שאפילו לא תצטרכו להיות בבידוד. אלעל מציעה טיסות ישירות לפוקט, ולדברי החברה: "יש הרבה גמישות: אין דמי ביטול בכלל ויש אפשרות לבטל ולקבל שובר בשווי מאה אחוזים מעלות הכרטיס".

 טיסות ישירות לפוקט עולות בממוצע 900 דולר לאדם. יודעי דבר מספרים שאף צפויים לקראת הקיץ מבצעים מיוחדים, שיוזילו את העלות הזאת בצורה משמעותית. השהייה בתאילנד עדיין זולה יחסית, החופים עוצרי נשימה, האוכל מלהיב את החך ויש אטרקציות למכביר, כך שאפשר לטוס לפרק זמן ממושך, ארוך יותר מהבידוד שמחכה לילדים בארץ. בחישוב שלי – 3,600 ש"ח יביאו את ההרכב המשפחתי שלי (שני הורים ושני ילדים) היישר לאי הטרופי, ועוד נקבל יום וחצי חופש על כל יום בידוד.

פוקט | צילום: shutterstock
פוקט | צילום: shutterstock

אז מה עושים בפוקט עם הילדים? האי מציע שלל אטרקציות, כגון ביקור במרכז להצלת פילים, שם אפשר להצטרף למלאכת הטיפול בפילים; או בילוי באחד מפארקי המים באי, בהם יש גם כמה מרכזי קניות גדולים, שם תוכלו למצוא גם את רשת יוניקלו האהובה ולהצטייד במעילים המפורסמים שלה לחורף.

באשר ללינה, יש כמה ריזורטים מומלצים שאהובים מאוד על ישראלים אניני טעם. חיפוש פשוט מאוד בבוקינג מגלה שעלות שבוע במלון חמישה כוכבים שווה ללילה אחד במלון בינוני בארץ: במלון סאלה פוקט, למשל, תשלמו 4,000 ש"ח עבור שישה לילות בווילה פרטית עם בריכה.
להזמנת מקום במלון סאלה פוקט >>

 

באננטרה, רשת אהובה מאוד על ישראלים, שמתפעלת שני ריזורטים בפוקט, תשלמו כ־6,000 ש"ח לשישה לילות.
להזמנת מקום בריזורט של אננטרה פוקט >>

 

אם תרצו לגוון בחוויה אקסקלוסיבית יותר, אפשר לדלג לכמה לילות למלון קימלה, שמציע חדרים עם בריכה פרטית בלב הג'ונגל ובעיצוב המזכיר קן ציפורים בעלות של 1,500 ש"ח ללילה.
להזמנת מקום במלון קימלה >>

>> לא רק קלאב הוטל: 6 מלונות מפנקים באילת

בתום שבעת הימים הראשונים באי, תוכלו לבחור לאן להמשיך. אפשרות אחת היא להישאר בצד הזה של תאילנד ולבקר באיים כמו קו פי פי, קו לנטה או קו יאי נוי. אפשרות אחרת היא לדלג דווקא לצד השני שלה – לקו סמוי וקו פנגן, אלא שכרגע ההגעה לשם עוברת דרך בנגקוק וזה מסרבל ומייקר את הטיול. בנגקוק היא אחת הערים התוססות בעולם. יש בה מרכזי קניות מטורפים, שוקי לילה מהממים, אוכל הכי טעים בעולם ושלל אטרקציות כמו השוק הצף או האקווריום הגדול ביותר באסיה. אולם, מניסיון, ילדים קטנים נוטים להשתגע שם: הפקקים בלתי נסבלים והעומס גורם לחושים שלהם להתחרפן מגירויי יתר.

אפשרות אחרת היא להצפין לצ'אנג מאי או לפאי, שבהם תוכלו למצוא מלונות יפהפיים במחירים מצחיקים. אם אתם הרפתקנים, תוכלו לצאת לסיור בשמורת קאו סוק, וללון שם בבקתות מיוחדות על המים תמורת 1,500 ש"ח ללילה בחדר צף, בדומה למחירים של מלון קימלה. המחיר אמנם לא זול, אבל מי שהיה שם נשבע שמדובר בחתיכת אטרקציה. טיפ: אל תשלמו מראש, הביאו בחשבון שהכול יכול להשתנות ולכן בחרו בהזמנה עם אפשרות לביטול ולהחזר מלא.

האגם בפארק הלאומי קאו סוק | צלם: נועם סגן-כהן
האגם בפארק הלאומי קאו סוק | צלם: נועם סגן-כהן