מי זו חופית גולן? הכירו את הישראלית שמסחררת את העולם

חופית גולן | צילום: Andreas Rentz/Getty Images
חופית גולן | צילום: Andreas Rentz/Getty Images

יש לה יותר מ-3.5 מיליון עוקבות, היא החברה הכי טובה של לינדזי לוהאן, כל בתי האופנה המפורסמים מחזרים אחריה והפיד שלה גורם לקים קרדשיאן להיראות משעממת. מה הסיפור של חופית גולן?

88 שיתופים | 132 צפיות

יש לה מעל 3.5 מיליון עוקבים באינסטגרם, במגזין "פורבס" העולמי בחרו בה שלוש פעמים למשפיענית השנה. היא אשת עסקים, אייקון אופנה, דוגמנית ומנחת טלוויזיה שמוזמנת דרך קבע לאירועים הגדולים בעולם – מפסטיבל קאן ועד פסטיבל הסרטים בוונציה – ומטופפת על השטיחים האדומים הכי נחשבים. אפשר לראות אותה בהשקות מותגי יוקרה ותצוגות אופנה בינלאומיות, ולארץ היא קפצה היישר ווימבלדון, שם הייתה אורחת כבוד. גם קייט מידלטון אגב, הייתה שם. חוץ מזה, היא קיבלה הזמנה אקסקלוסיבית להופעה המגה-מתוקשרת של ביונסה בדובאי, ולמופע פרטי של ג'ניפר לופז בקאפרי, איטליה. קחו אוויר, כי זוהי רק טעימה קטנה מהחיים המטורפים של חופית גולן.

>> קלאודיה שיפר חוגגת 53 בביקיני משגע – ומעלפת כמו בניינטיז

כן, קוראים לה חופית גולן, כחול-לבן. היא נולדה בנתניה וכיום היא חיה את חיי הזוהר במיאמי. היא חברת נפש של לינדזי לוהן, עמה היא הייתה בקשר קרוב סביב לידת בנה הבכור, ורשימת החברים המפורסמים שלה היא בלתי נגמרת: הזמר/שחקן/קומיקאי ג'יימי פוקס הוא חבר קרוב, וכך גם השחקן ניקולס קייג' וכוכבת הרשת פריס הילטון – אשר לצדה היא הנחתה בעבר תוכנית טלוויזיה.

אם תגללו במורד הפיד שלה, תמצאו אותה גם מתמנגלת בשיא הפוטוגניות עם השחקנית אווה לונגוריה והדוגמנית וויני הארלו, ואחרי שהפיקה עבורו מספר אירועים, כיום היא גם הבסטי של אלטון ג'ון ("הייתי אצלו ואצל בעלו הרבה פעמים באירועים בבית. יש להם בית מדהים עם גן ענק, הכל עשוי בטוב טעם").

חופית גולן ואווה לונגוריה | צילום: Andreas Rentz/Gettyimages
חופית גולן ואווה לונגוריה | צילום: Andreas Rentz/Gettyimages

כמו כן, היא תועדה צועדת על המסלול בשבוע האופנה בפריז ומנופפת לשלום לצלמי הפפראצי על השטיח האדום באירוע של ולנטינו. ברזומה שלה, אגב, תמצאו שיתופי פעולה עם בתי האופנה הנחשבים בעולם, דוגמת שאנל, לואי ויטון, פרגאגמו ועוד – בין אם היא הולבשה בבגדיהם לאירועים נוצצים, ובין אם הפיקה כמה מהאירועים שלהם.

"אני קודם כל אשת עסקים", היא אומרת בביטחון, "הסלבריטאות זה רק בשביל החופשות". בגלל שהיא משפיענית מובילה ויש לה כמות עוקבים כזאת, היא מוזמנת לאתרי הנופש הגדולים והיקרים בעולם.

מה יש לך שאין לאחרים, שאת נמצאת בכל מקום וכולם חפצים ביקרך?
"אין לי שום דבר שאין לאחרים. ההבדל היחיד הוא שלי יש מוטיבציה. תחשבי על טבח שמגיע למטבח, כל אחד יכול להיכנס ולראות את אותם מרכיבים, אבל אחד יעשה מזה גורמה ואחר יכין טוסט עם ריבה. הדבר החשוב הוא איך את מחברת את כל המרכיבים כדי ליצור את המקסימום".

איך הגעת לכזה מעמד בעולם האופנה?
"הכרתי את סקוט הנשל (מעצב אופנה בריטי נחשב, הידוע כמי שעיצב את השמלה היקרה בעולם בשווי 5 מיליון ליש"ט, דב"א), שבין הלקוחות שלו היו ויקטוריה בקהאם, מדונה, אנג'לינה ג'ולי, קיילי מינוג ופריס הילטון. היו לו 200 חנויות בעולם ואני הפכתי שותפה מלאה שלו. היו לנו הרבה תצוגות, אבל בשלב מסוים טלוויזיה עניינה אותי יותר אז מכרתי את האחוזים שלי. היו לי תוכניות ב-MTV, בצ'אנל 4 וצ'אנל 5, ב-BBC ובנטפליקס".

ואיך הפכת לחברה של כל האיי ליסטרז?
"יש לי יכולת להתחבר לאנשים, אבל מהמקום שכולנו בני אדם – בין אם אנחנו מפורסמים ובין אם לא – והכי חשוב, לראות הכל בגובה העיניים. אם את מסתכלת על אנשים מלמעלה, את נותנת להם כוח להסתכל עלייך מלמטה. אם תסתכלי עליהם בגובה העיניים הם ירחשו לך כבוד. אנשים ברמה גבוהה רוצים שיתנהגו אליהם כרגיל".

בעיתונים ובאתגרים הגדולים מעבר לים, כמו דיילי מייל, יאהו והאינדיפנדנט מכנים אותה "אשת החברה הישראלית", וזוהי כנראה ההגדרה הכי מדויקת למי שידה בכל.

אם לנסות לפצח את סוד ההצלחה של גולן בכמה מילים, אפשר להתחיל מ: אומץ, חוצפה וחיבורים. גולן היא בולדוזרית אמיתית שכבר בגיל צעיר הבינה איך היא רוצה שהחיים שלה יראו, וזה כמה שיותר זוהרים. בעשר אצבעות היא פילסה את דרכה לחברה הגבוהה ורקמה חיבורים יקרי ערך.

חופית גולן בפסטיבל קאן | צילום: CHRISTOPHE SIMON/Gettyimages
חופית גולן בפסטיבל קאן | צילום: CHRISTOPHE SIMON/Gettyimages

עם כל ההצלחות הבינלאומיות לא חשבת לשנות לפחות את השם הכל כך ישראלי שלך?
"לא. שישברו את השיניים. נולדתי חופית, זה השם שנתנו לי הוריי, ואני גאה בו. אמנם לא קל להגות אותו באנגלית, אבל אני לא אשנה את השם והזהות שלי בשביל לעשות לאחרים חיים קלים. אגב, לאחותי קוראים סלעית ולאחי דרור".

"נתנו לי שם של ציפור"

עד גיל 9 גדלה גולן בנתניה. "אבא שלי, בוגר הטכניון היה מהנדס, ראש הפרויקט של מטוס הלביא (פרויקט ישראלי ליצור מטוס קרב חד מנועי שהגיע לשלבי אבטיפוס אך בוטל לבסוף בשנת 1987, דב"א). כאשר הבייבי שלו בוטל הוא הבין שהפוליטיקה חזקה מהטכנולוגיה והחליט לעזוב. בתחילה היינו בנאס"א, שם הוא עסק בפיתוח של הגולף סטרים, המטוסים הפרטיים היקרים בעולם".

משפחתה נדדה ברחבי החוף המערבי ועברה בדרך בלונדון וניו יורק עד שלבסוף התמקמה בקנדה.

איך חיית עם כל המעברים?
"הוריי נתנו לי שם של ציפור, הם כנראה ידעו שאני נולדתי לחופש, לא למסגרות. מבחינתי המסלול של בית ספר, לימודים, עבודה וילדים זה לא אני. כבר בגיל שבע ידעתי שאני לא אלך במסלול הרגיל ושאני ארצה חופש, לטייל, ולחוות את החיים".

למרות שכן עשית לימודים, ולא סתם.
"קיבלתי מלגה ולמדתי משפטים באוניברסיטה בטורונטו. לקח לי ארבע שנים כדי להתעורר בוקר אחד ולהבין שזה לא העתיד שלי בחיים, למרות שלא היה לי ספק שאהיה טובה בזה. אבל בסופו של דבר זה להתעסק בהרבה רוע, ולא התאים לי. יום אחד פשוט לא חזרתי יותר, נסעתי לקובה וחיפשתי מקום מגורים שיש לו אטמוספירה של ניו יורק ויצא לי מיאמי".

מתי היית אצלנו לאחרונה?
"לפני עשור. יש לי משפחה בארץ ואני רואה את כל הבלגן כאן, ועדיין אני חושבת שיש לנו ארץ מדהימה, ואני מאוד גאה במה שהשגנו בישראל ב-75 שנה. עשינו דברים נגד כל הסיכויים".

לישראל היא הגיעה למטרת צילומים לקמפיין הקיץ של תאגיד הקוסמטיקה חוה זינגבוים, לרגל השקת ערכת ה-NANO MATRIX של החברה, המיועדת לטיפול מקצועי בקליניקה, וכוללת ארבעה בוסטרים טיפוליים פרי פיתוח טכנולוגיות מתקדמות – לטיפול בצלקות פוסט אקנה כתמי עור ופיגמנטציה, קמטוטים ורפיון וסימני הזדקנות בשפתיים.

איך מחיי הזוהר מעבר לים הגעת להיום הפנים של חברת קוסמטיקה ישראלית?
"דרך המוצרים. אני אוהבת מוצרים ישראלים, וכאלה שיש מאחוריהם טכנולוגיה, ומצאתי שהמוצרים שלה מדהימים ועובדים. היא לא מוכרת חלומות. אחרי שראיתי תוצאות – אימצתי אותם ונוצר הקשר. חשוב לי להדגיש שאני אובייקטיבית לגמרי. לא הסכמתי לקבל כסף עבור הקמפיין, כי כשאני מאמינה במשהו אני הולכת עליו ואם אני לא מאמינה – לא אעשה אותו בשביל שום סכום".

חוה זינגבוים וחופית גולן | צילום: שי ארבל
חוה זינגבוים וחופית גולן | צילום: שי ארבל

במהלך ביקורה בישראל, זכינו להצצה מעניינת לחייה של מי שהמקצוע הראשי שלה הוא להיות סלב, והיא יוצקת לתוכו את התכנים שלה ולא מפסיקה להפתיע וכל זה אפילו בלי מנהל אישי.

בינתיים היא סיימה את ביקורה בארץ, ומאז היא הספיקה להיות ביוון, מונטנגרו, קרואטיה, לונדון, לאס וגאס, לוס אנג'לס, לעשות פאוזה ולנוח לכמה ימים בביתה בסאות' ביץ' מיאמי. משם היא קפצה על מטוס למיקונוס והמשיכה היישר לפסטיבל ונציה. "קיבלתי בפעם השלישית ברציפות את תואר משפיענית השנה", היא אומרת.

פעם שלישית ברציפות. כבוד.
"זה נחמד, אבל זה לא אומר כלום. למי שמקבלים את פרס האוסקר או הגראמי – זה אירוע משנה חיים, אצלי זה רק נחמד שרואים את כל מה שאני עושה, וגם את הפעילות שלי בכל מיני ארגונים. זו הדרך שלי להחזיר לחברה ולעזור לאחרים להגשים חלומות".

לצד חיי הגלאם והקוטור, גולן משקיעה מזמנה ומשאביה בפילנתרופיה. כך למשל, אחרי אסון הצונאמי ב-2004, היא הפיקה ספר אופנה עם קולקציה בעיצובה, כאשר כל ההכנסות הועברו לטובת הנפגעים. "עשיתי גם פרויקט בלונדון למען ילדים בסיכון בארצות עולם שלישי ואספתי 3 מיליון דולר, אבל אני לא אוהבת לדבר על דברים כאלה", היא אומרת, "אני מאמינה שיש דברים שלא צריך לעשות ברעש, אלא פשוט להאמין בטוב ולא משנה הדת, רק לפעול למען עולם טוב יותר".

מה חלמת לעשות כשהיית ילדה?
"זו שאלה שנשאלה אצלנו וניסו לשים אותי בכיוון מסוים: להיות רופאה, מהנדסת, עורכת דין, ושאחזור הביתה לבשל. רצו לשים אותי בקופסה. לא שאלו אותי אף פעם מה התשוקה שלי. שאלתי את עצמי איפה אני רוצה להיות, מה ישמח אותי ואיזה סגנון חיים מתאים לי. ידעתי שזו לא תהייה עבודה שתסגור אותי בחיי שגרה, שזה הכי לא אני".

מה זה הכי את?
"אני עושה מה שאני אוהבת ואעשה את זה עד שאמות. הגיל לא משנה, הוא רק בקלנדר, הכל במוח שלך. אני רוצה להמשיך לטייל במקומות שונים בעולם, לחוות, לראות, לפגוש, להשתנות ולהתפתח – זו המוטיבציה. הכוח שלי הוא שאני עושה מה שאני רוצה, מקשיבה ללב שלי, סוגרת את העיניים וחולמת על דברים ועושה אותם. ההחלטה בידיים שלי. מה שעובד אצלי לא עובד לכולם אבל אני לא מפסיקה לנסות – גם אם אני מתבאסת לרגע, אני ממשיכה להילחם. אני כל הזמן נלחמת, אבל זו לא באמת מלחמה, כי אין אצלי אופציה לנוח עד שאגיע למטרה שלי. גם אם אצטרך להגיע לירח, אני אמצא את הדרך ולא אפסיק עד שאגיע לשם".

חיה את החיים. חופית גולן | צילום: אינסטגרם hofitgolanofficial@
חיה את החיים. חופית גולן | צילום: אינסטגרם hofitgolanofficial@

אחת הנשים הראשונות שעזרו לך בתחילת הדרך היא ג'נט ג'קסון. איך נהיה ביניכן קשר?
"הייתי במועדון, וג'אד, המנהל של ג'נט ג'קסון ראה אותי והזמין אותי להופעה שלה בבק סטייג', הופעה עם 30 אלף איש. ההופעה הסתיימה כולם עזבו ואני חיכיתי שהמקום יתרוקן וג'אד זיהה אותי והעלה אותי לאוטובוס של ג'נט, בדרך דיברתי איתה וסיפרתי לה שאני מתכוונת לעבור למיאמי והיא אמרה לי שיש לה שם דירה שהיא לא נמצאת בה והזמינה אותי לגור בה. גרתי בה כמה חודשים".

אז ככה הגעת דווקא למיאמי. את וג'נט עדיין בקשר?
"פחות. אני בקשר הדוק עם מי שהיו המנהלים שלה, שהיום הם המנהלים של פינק. מיאמי הייתה החלום מבחינתי, אבל גם כשמימשתי את החלום הזה ידעתי שאסור לי לעצור או לבנות את עצמי על הצלחות של אחרים – אלא אני צריכה לבנות את עצמי".

למצוא בעל עשיר סטייל "עקרות בית אמיתיות מיאמי" זה לא היה הכיוון.
"לא, ואני אגיד לך למה. בעל עשיר זה כוח של מישהו אחר. זה יכול להגיע אלייך אבל גם להילקח ממך. נשים חונכו למצוא בטחון דרך נישואים וזה גרוע. לשפוט אותך על בסיס הנישואים וכי התחתנת עם בן למשפחה טובה זה בולשיט. אני רציתי להיות דוגמה לנשים אחרות, לא לקבל מעמד בזכות נישואין ולא להיות תלויה באף אחד. זה הלאקשרי האמיתי בעיני. אני מאמינה שאנחנו הנהג של הגוף שלנו, ורק אנחנו צריכות לקבוע לעצמנו את הכיוון בחיים. כל עוד שאנחנו נאמין בעצמנו – יש לנו כוח לבנות את עצמנו לבד. אנחנו צריכות להתפקס על האמביציות שלנו ולייצר את גן העדן שלנו, להיות במקומות הכי נחשבים בלי לצעוק את זה ובלי שואו אוף".

אישה בלי גיל

היא יפה ומרשימה, אבל אני לא יכולה לכתוב שהיא נראית נפלא לגילה, מפאת זה שהיא לא מסגירה את גילה. הרמז היחיד שיכולתי לקבל היה כשהיא הציגה בפני את אלוורו, חתיך ספרדי צעיר והורס, בן זוגה בשלוש וחצי השנים האחרונות. "הוא בן 29, אני לא בת 29", היא אומרת לי. עם זאת, חפירה בגוגל מגלה שהיא אמורה להיות אי שם באמצע שנות ה-40 לחייה. בעבר, היא מספרת, הייתה בת הזוג של מנכ"ל קוקה קולה בזמנו, ויק קפור. "היינו שבע שנים יחד ועדיין אנחנו חברים טובים ועובדים יחד. עיצבתי גם בקבוק לקוקה קולה".

אלוורו הוא העתיד שלך?
"אלוורו הוא האהבה הכי גדולה שלי. הכרנו באינסטגרם. הוא בן אדם מעורר השראה. יש לו מיליון עוקבים, אנחנו ההשראה אחד של השנייה ושותפים בעסקים שונים".

חופית גולן ובן זוגה אלוורו | צילום: אינסטגרם hofitgolanofficial@
חופית גולן ובן זוגה אלוורו | צילום: אינסטגרם hofitgolanofficial@

לינדזי לוהן חברתך הטובה הפכה לאחרונה לאימא, מה שלומה?
"היא ילדה בן ושמתי אותה על ויטמינים שיעזרו לה להתאושש מהלידה".

זה לא עושה לך חשק?
"אני שמחה בשבילה. קנאה זה דבר רעיל. אם ארצה, יהיו לי ילדים".

מתי התחלת להגשים את החלומות שלך?
"בגיל 16 עשיתי אודישן ל-MTV קנדה והתקבלתי להנחות תוכנית שנחשבה לתוכנית גדולה ומובילה, ושם נפתחו לי העיניים. אבל אם בעבר הנחיתי תוכניות טלוויזיה, היום האינסטגרם שלי הוא יותר מכל תוכנית טלוויזיה. אני עושה את זה בלי פילטרים ובלי מייקאפ, ולכן העור שלי צריך להיות מטופח".

איך את מטפחת את עצמך?
"בגיל ארבע נכנסתי למטבח של אמא שלי ואמרתי לה שצריך לאכול נקי ולנשום נקי, כי זה נכנס לגוף שלנו, ואני מאמינה בזה עד היום. בארצות הברית אנשים אוכלים ג'אנק פוד על הבוקר. המוטו שלי הוא שאת יכולה להיות עשירה, אבל כל הכסף שיש לך לא יעזור אם לא תשמרי על הגוף והנפש בהרמוניה. אז תאכלו נכון, תטפחו את עצמכן ותחשבו חיובי".

כמה רחוק תלכי בטיפוח הפנים הגוף?
"עשיתי חזה, ואין לי שום דבר נגד טיפולים. תעשו כל דבר שמרגיש לכן טוב כדי לחיות בשלום עם עצמכן, ואל תתנצלו על זה".

את מעידה על עצמך כעל אישה עשירה?
"כן. יש לי יכולת כלכלית, יש לי בתים, אבל גם אם יקחו לי הכל או שאפסיד את הכל מחר – אני אבנה הכל מחדש. יש לי את הכוח לזה".

מתי בפעם הראשונה ראית כסף גדול?
"אני אף פעם לא בזבזתי בענק על עצמי, רק על טיסות, ועד היום אני אוהבת להוציא על אחרים. אבל זה קרה מהר, הייתי בת 22 או 23, והוצאתי 24 אלף דולר כדי להזמין את הוריי ואת אחותי בכריסמס למלון פאר כולל הכל מכל. ארגנתי שסוכנת הנסיעות תבוא עד אליהם הביתה עם המעטפה. אני הייתי איתם על קו הטלפון כשהם פתחו את המעטפה וראו ברושור של וילה יוקרתית עם בריכת שחיה. כשהם שאלו מה זה, היא אמרה להם Happy New Year מהבת שלכם. לאחי קניתי מכונית ספורט במתנה אחרי שהרכב שלו הלך בשלג הכבד שהיה באותם ימים בקנדה".

יש לך מעל 3.5 מיליון עוקבים. יש גם לפעמים חוסר פירגון?
"תמיד יהיו ביליון דעות, והשאלה היחידה היא אם את שלמה עם עצמך. יש כאלה שיהיו בעדך ויש שיהיו נגדך וינסו להוריד אותך. אני לא שם. אני שלמה עם עצמי, העולם צריך להתאים את עצמו אליי ולתת לי שקט".

למה את מסתירה את הגיל שלך?
"כי נשים, בעיקר, מקטלגות אותך בגלל הגיל, ולי חשוב לחנך נשים לכך שנמתג את עצמנו רק על פי ההישגים ועל פי החוזקה שלנו. הגיל זה מוגבלות, ואני לא רוצה שישימו אותי בקופסה. גם בגיל שבעים הכל אפשרי ואפשר לחלום את החלום. אני אהיה בכל מקום גם על כיסא גלגלים".

בשביל העם היושב בציון את ממש קים קרדשיאן הישראלית.
"יש לי הרבה כבוד לקים. אני מכירה אותה ואת משפחתה. היא שומרת על השם והמעמד שלה, למרות שפעם כולם היו נגדה והיא הראתה לעולם שהיא עושה מה שהיא רוצה. אני לא רוצה להיות אף אחת אחרת, למה להרעיל את המוח. אני רוצה להיות הגרסה הכי טובה של עצמי".