חובב העולם הגדול

גיל חובב | צילום: רלי אברהמי
גיל חובב | צילום: רלי אברהמי

כיצד בוחר הסופר ואיש התקשורת גיל חובב לאן לנסוע, איזה מקום הרשים אותו במיוחד והיכן בילה כמה שעות במעצר

88 שיתופים | 132 צפיות

איך אתה בוחר את יעדי הנסיעות שלך?

"יש לי כלל ברור ופסקני בכל הנוגע לנדודים בחו"ל: רק ערים גדולות ורק מקומות שיש בהם אספרסו וכספומט. אינני חובב יערות גשם, רכבי שטח, איים מבודדים ושבילי קקי של עזים".

איזה מקום הותיר בך את הרושם העמוק ביותר?

"צוקיג'י (Tsukiji), שוק הדגים הסיטונאי של טוקיו. אתה מגיע לשם בארבע בבוקר, בוקה ומבולקה, הרס וחורבן, סדום ועמורה! רבבות יפנים מתרוצצים על הכבישים ועל המדרכות ומאות פועלים מבצעים חרקות וסלאלומים במין רכב שאני חידשתי למענו את המילה "חבנוע" – חבית עם מנוע. ומה בחבית? מעיים של דגים. ומה שונא גיל חובב הכי בעולם? נכון. דגים! והם כל הזמן מרוקנים את תוכן החבנועים כאילו לביוב אבל בגלל הצפיפות זה משפריץ עליך. אני חושב שסבלתי באותו בית מטבחיים יותר מהדגים עצמם. אבל כיוון שיפן היא אחת הארצות המרהיבות והמרתקות בתבל, אני רק מחכה ליום שבו אזכה לחזור ולבקר בשוק הזה".

צוקיג'י, שוק הדגים הסיטונאי של טוקיו | צילום: shutterstock
צוקיג'י, שוק הדגים הסיטונאי של טוקיו | צילום: shutterstock

איזו חוויה זכורה לך במיוחד?

"כשצילמתי את הסדרה 'השף המעופף' הגענו לאיטליה. כיוון שאני גם כותב את התסריטים וכיוון שאני (ממש כמו הצופה) נוטה להשתעמם מהר, אמרתי לעצמי: 'עוד פעם להגיד שאין כמו ספגטי? את מי זה מעניין?!'. אשר על כן כתבתי תסריט שבו אני מדבר על פסטה, אבל עושה את זה ברחובות הוותיקן, לבוש כמו חבר במשמר השוויצרי של האפיפיור (הם לבושים כמו ליצנים). אז הנה אני עוד שם עם בגדי מוקיון שוויצרי ששכרנו בממון רב, ים של תיירים קוריאנים מבקשים להצטלם איתי, והנה מגיעה גם ניידת של משטרת הוותיקן – ועוצרים אותנו. התברר שלא היו לנו כל האישורים הנדרשים וכך ביליתי עם צוותי כמה וכמה שעות במעצר בוותיקן".

לאן אתה חולם להגיע?

"לברזיליה. אני מת על אדריכלות וברזיליה מרתקת אותי. אני קורא עליה כל הזמן ויום אחד אני גם אגיע לשם (ביררתי, יש אספרסו וכספומט)".

האם יש מקום שהיית רוצה לחזור אליו?

"לקפה רויאל בלונדון, שבו אבא שלי ואני היינו מחלקים בינינו בקבוק שמפניה שלם מדי בוקר בחופשה השנתית שלנו, כשהייתי בתחילת שנות העשרה שלי. למרבה הצער, הקפה אינו קיים עוד".

 

גיל חובב – סופר, מבקר מסעדות ואיש תקשורת. "עשרים וארבע דלתות", הספר השלישי והאחרון בטרילוגיה הירושלמית שלו, ראה אור לפני שבועות אחדים