חדשות ופעילויות טעימות שיעשו לכם את חודש מרץ

מסעדת SUPRA | צילום: דניאל לילה
מסעדת SUPRA | צילום: דניאל לילה

הגרוזיניות שכובשות את תל אביב, ספר אפייה בלי שמרים, אצות גורמה שמשתלבות במנות, ארוחות נושא מסקרנות ועוד פעילויות, מוצרים וארוחות שיעשו לכם את החודש

88 שיתופים | 132 צפיות

 

האיש שלימד אותנו ללוש, להתפיח ולאפות לחמים מתוחכמים מציג בספר החדש שלו מתכונים לממהרים

בבית של ארז קומרובסקי ביישוב מתת שבגליל הזמן זורם לאט. מצד שני, הוא יודע שלא כולם חיים בשאנטי והספר החדש שלו "אפייה מהירה" כשמו כן הוא – מיועד דווקא לאנשים שאין להם שעות לבלות במטבח ובכל זאת רוצים להכין מאפים מעולים. קבלו את המהפך של גורו האפייה: שמרים ותפיחה ארוכה – אאוט, עוגות בחושות, לחמים זריזים, קאפקייקס, סברינה וכל מה שמכינים עד שהתנור מתחמם – אין. צירופי הטעמים מקוריים ומפתיעים וצריך רק קערה, כף ולפעמים גם מיקסר. שימו יד על הספר כמה שיותר מהר כי יש לנו הרגשה שהוא הולך להיות בטופ של רשימת המתנות לפסח המתקרב בצעדי ענק.
94 ש"ח, הוצאת כתר

אפייה מהירה מאת ארז קומרובסקי | צילום: ארז בן שחר
אפייה מהירה מאת ארז קומרובסקי | צילום: ארז בן שחר

אצות טריות תוצרת הארץ יכניסו הרבה עניין ובריאות לצלחת

מתי בפעם האחרונה בישלתם עם אצות? ולא, סושי לא נחשב. בימים אלו נוחתות על מדפי חנויות הטבע והמרכולים חסת ים ירוקה (אולווה) וגרצילריה אדומה מבית חברת סיקורה, המתמחה בחקלאות ימית. האצות גדלות במכמורת בבריכות מי ים שנשאבו ממעמקים ועברו סינון קפדני, ולכן הן נקיות מזיהומים ועשירות בערכים תזונתיים. בתום תקופת הגידול האצות נאספות ומוקפאות מיד. לפי מחקרים יש בהן כמות גבוהה של סיבים שתורמת לתחושת שובע ומסייעת לירידה במשקל. אפשר לייבש את האצות, לקצוץ, לאדות, לטגן ולעשות איתן כל מה שהשף מאיר אדוני בהשקה של המוצר במסעדת כתית. טוב, כמעט. ‫​

אצות טריות תוצרת הארץ יכניסו הרבה עניין לצלחת | צילום: אנטולי מיכאלו
אצות טריות תוצרת הארץ יכניסו הרבה עניין לצלחת | צילום: אנטולי מיכאלו

פרויקט מסעדות פתוחות מאפשר לכם להיכנס למטבחי המסעדות הנחשבות ולהיפגש עם אנשי אוכל מעניינים

אחרי ההצלחה בשנים האחרונות, פרויקט מסעדות פתוחות 2016 חוזר בפעם הרביעית. האירוע, שתופס כל שנה ממדים יותר גדולים, פותח את דלתות המטבחים ומכניס את המבקרים לקרביים של הביזנס, אל המקום שבו מחבתות עפות והשפים שואגים. השנה ישתתפו בפרויקט 70 מסעדות ובתי אוכל בתל אביב, בהם אורנה ואלה, ננוצ'קה, הרברט סמואל, טאיזו, Aria, קפה איטליה, רפובליקה די רונימוטי, מנטה ריי, יהלומה בנמל, זכאים, הוטל מונטיפיורי, גלידריות ארטה ובוזה, איקה השוקולטיירית, באלינג'רה האתיופית ועוד. ב"תפריט" יותר מ-100 מפגשים עם השפים, הצצה לפינות שסגורות בדרך כלל לקהל הרחב, טעימות מהיומיום המעשי במסעדות וכן הזדמנות לבשל מנות דגל תחת הנחייתם של גדולי הקולינריה בישראל.

בין המפגשים המעניינים אפשר למצוא את מעדניית פושון מפריז, שמציעה הצצה ראשונה למעבדת הקינוחים הסודית שלה וסדנה מעשית להכנת קלאסיקות מהמטבח הצרפתי; השף חיים כהן יארח ביפו-תל אביב מפגש בנושא נוסטלגיה בת זמננו וחיבור בין האוכל של אימא לטרנדים בבישול עילי מודרני; והשף רן שמואלי ידריך ביקור במטבח הפתוח של קלארו ויעביר סדנה על אירוח ועל אתגרים בבישול לאירוע רב משתתפים. בנוסף למפגשי שפים יתקיימו אירועים שמשיקים לתחום, כגון פאנל יזמות נשית בקולינריה, מפגש על יצירה באוכל בהנחיית הצלם דן לב ושיחה עם נוף עתאמנה-איסמעיל על מתכונים נכחדים במטבח הערבי ודו קיום במטבח.

הפרויקט הוא יוזמה של מרב אורן, יזמת סדרתית ומולטידיסיפלינרית (שהקימה לאחרונה את WMN, מתחם עבודה משותף לסטרטאפים שנשים מובילות) ובשיתוף עיריית תל אביב יפו, מגזין Time Out וחברות מובילות מתחום הקולינריה והמשקאות.

מאפים וקינוחים על בסיס ירקות הם הבשורה החדשה לטבעונים או לסקרנים

הטבעונות ממשיכה להפתיע את הקהל האדוק ביצירתיות ובמקוריות. בפטיסרי הטבעוני Seeds מנצלים את סוף החורף לקולקציה מרהיבה, בריאה וצבעונית של מאפים וקינוחים על בסיס ירקות: בראוניז שעועית שחורה וסלק, עוגת בטטה וג'ינג'ר, טארט טאטן עגבניות והכי הכי – נשיקות חומוס. הכל מיוצר במקום, בלי חומרים משמרים ושאר ירקות.
קינג ג'ורג' 97 תל אביב, 03-5404006

מאפים וקינוחים על בסיס ירקות | צילום: שרית גופן
מאפים וקינוחים על בסיס ירקות | צילום: שרית גופן

כרוב הניצנים הטרי של חוות תקוע יוסיף למנות שלכם טעם מיוחד ולוק אלגנטי

כרוב ניצנים הוא הדיבור החדש. פעם הוא נחשב ירק נחות ומריר, אך השנה הוא מככב בחו"ל וגם בארץ השפים מאמצים אותו בהתלהבות. אנחנו הבאנו הביתה את זה של חוות תקוע, וגילינו שהגרסה הטרייה הזו מצליחה להיפטר מהמרירות הטבעית המבאסת לטובת טעם מתקתק-עדין. הכרובים הקטנטנים פריכים ואלגנטיים, מכילים ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון והם בעלי ערך גליקמי נמוך. כרוב הניצנים גדל בדרום הארץ ואפשר להשיגו בשווקים ובשוקי איכרים עד חודש מאי.

כרוב הניצנים הוא הדיבור החדש | צילום: אנטולי מיכאלו
כרוב הניצנים הוא הדיבור החדש | צילום: אנטולי מיכאלו

הסכין החדשה של ארקוסטיל עושה את העבודה בנוחות

בעלי פטיש לסכינים, הכינו מקום: חברת מילניום מרקטינג, יבואנית המותג Arcosteel בישראל, השיקה את Sumo Santoku – סכין גדולה ורחבה במיוחד, סוג של הכלאה בין סכין שף לסכין קצבים. הלהב מחושל בקרח, מצויד בשקעים האופייניים לסנטוקו שמפחיתים הידבקות ורחב מספיק כדי להעמיס עליו את הירקות היישר מקרש החיתוך. למרות המראה האימתני, הסכין נוחה וכיפית גם למי שאין לו תעודת שף, רק להרחיק מילדים ולהיזהר על האצבעות.
149 ש"ח ברשת חנויות Arcosteel Kitchen

הסכין החדשה של ארקוסט | צילום: יוסי פונס
הסכין החדשה של ארקוסט | צילום: יוסי פונס

מסעדת מקסיקנה חוגגת עשור ומכניסה חידושים למקום ולתפריט

מסעדת מקסיקנה, שהייתה שם הרבה לפני הצונמי המקסיקני ששוטף את תל אביב, חגגה עשור בשיפוץ יסודי, בתפריט חדש ובשירות משלוחים. כבודם של הטאקוס, האנצ'ילדס והבוריטוס במקומם מונח, ואליהם נוספו מנות מדרום קליפורניה שמתבססות על דגים, רטבים חדשים וסלסות טריות מתוצרת בית. דוס מקסיקנוס, ארוחת טעימות זוגית, פותרת את סוגיית ההתמצאות בתפריט וכוללת מגוון תבשילים ורטבים בתוספת טורטיות להרכבה עצמית (179 ש"ח).
בוגרשוב 7 תל אביב, 03-5279911

מקסיקנה חוגגת עשור | צילום: רלי לב ויוהנס פלטן
מקסיקנה חוגגת עשור | צילום: רלי לב ויוהנס פלטן

שף וקונדיטורית מצטרפים לגל הסעודות המיוחדות עם ארוחות נושא מסקרנות

אם כבר מיציתם את מפגשי האוכל של EatWith ושל Funzing, שימו לב מה קורה אחת לחודש בבית קפה בתל אביב. השף יונתן גלעדי (יועזר, צפון אברקסס, רפאל ושיין אנד שארפ) והשפית-קונדיטורית מיה הופמן (קלארו, בינדלה, פאסטל), זוג בחיים ובמטבח, מבשלים יחד ארוחות נושא עם כותרות מסקרנות כמו "חיות מן הים" ו"געגועים ליועזר".

"זה התחיל ברצון לבשל את האוכל שלנו לחברים קרובים, ואז עלה רעיון לעבור לפוסט קפה בקינג ג'ורג', המקום שבו אנחנו נפגשים בשנים האחרונות. בכל ארוחה יש שבע מנות וקינוח שנשאר תמיד בגדר הפתעה", אומרת הופמן. הארוחות תמיד יצירתיות ומושקעות ומשלבות אוכל ברמה גבוהה ואווירת בר קלילה. המחיר מפתיע – 150 ש"ח לאדם כולל צ'ייסר או קאווה. הארוחה הקרובה תהיה בהשראת צרפת ותתקיים ב-20.3. כשמזג האוויר יתחמם יונתן ומיה יארחו גם בדירת הגג שלהם מעל שוק הכרמל במרפסת מול הים.

להזמנות 050-8116656 (רמי)
mayaandyonatan@gmail.com
פוסט קפה

השף יונתן גלעדי והקונדיטורית מיה הופמן מכינים ארוחות נושא | צילום: קסו שכמסטר
השף יונתן גלעדי והקונדיטורית מיה הופמן מכינים ארוחות נושא | צילום: קסו שכמסטר

לוסי ויקנין נותנת משמעויות חדשות לאוכל באיורים הומוריסטיים

בדרך כלל אנחנו מביאים חשבונות אינסטגרם מהעולם הגדול, אבל את הפנינה המתוקה והמשעשעת הזאת גילינו ממש בחצר האחורית. קוראים לה לוסי ויקנין, lucyvik בשבילכם, וביומיום היא מעצבת פנים מוכשרת וחצי מצמד "המעצבות" (אם אתם בהליכי שיפוץ או בנייה שווה להציץ בפייסבוק שלהן). בשביל הפאן ויקנין לוקחת פירות, ירקות, עוגיות ושאר פריטים מהמטבח, מניחה על דף לבן ומוסיפה רישום שמוציא אותם מההקשר הרגיל אל זווית הומוריסטית חמודה. לייק.

לוסי ויקנין נותנת משמעויות חדשות לאוכל
לוסי ויקנין נותנת משמעויות חדשות לאוכל
לוסי ויקנין נותנת משמעויות חדשות לאוכל
לוסי ויקנין נותנת משמעויות חדשות לאוכל
לוסי ויקנין נותנת משמעויות חדשות לאוכל
לוסי ויקנין נותנת משמעויות חדשות לאוכל

בסדנה של מאלכ הזימה תוכלו ללמוד איך להכין מנות דרוזיות על טהרת הטבעונות

חשבתם שאוכל דרוזי זה רק בשר עם יוגורט? תחשבו שוב. הסיפור האישי של מאלכ הזימה, מתכונאי ומחבר ספר הבישול הטבעוני הדרוזי הראשון, הוא פרסומת לתועלת שבטבעונות, שעזרה לו להחלים ממחלה ולחזור לחיים רגילים. מאז מחבר הזימה את המטבח הדרוזי לטבעונות, וכעת הוא מעביר סדנאות ב"החוויה הטבעונית", שבהן הוא מספר על הדרך שלו ומלמד להכין סלט לניקוי הגוף בתיבול ים תיכוני, מקלובה אורז וירקות, מדקדק (מג'דרה אדומה ממתכון מקומי סודי), מנז'לה (קציצות ירק, תרד ותבלינים) ועוגת תפוזים וטחינה לפי מתכון משפחתי.
360 ש"ח

בסדנה של מאלב הזימה תלמדו להכין מנות דרוזיות על טהרת הטבעונות | צילום: שרית גופן
בסדנה של מאלב הזימה תלמדו להכין מנות דרוזיות על טהרת הטבעונות | צילום: שרית גופן

המסעדות הגרוזיניות החדשות מביאות לעיר את המנות המעולות של המטבח הגאורגי ואת האווירה

גיאורגיה על המפה, על זה אין ויכוח. מה שהחל כיעד תיירותי מסקרן הפך למוקד לעלייה לרגל, ולא מעט בזכות האוכל. על הרקע הזה אנו חווים את תור הזהב של המסעדות הגרוזיניות, שמאיימות להיות ה-להיט האתני לתקופה הקרובה. לננוצ'קה הוותיקה והמוכרת הצטרפו לאחרונה Supra (שם ערכנו את משתה פורים, ראו עמ' ?) וראצ'ה.

על Supra ("משתה" בגרוזינית) מנצחים אנשי הקולינריה דליה היילפרן ויורם סבי, בעלי קייטרינג גאורגי בינלאומי הקיים כבר מעל 30 שנה, ומיקי מיראל, הידוע יותר בכינוי Tash Tash, זמר ויוצר בהשראת התרבות הגאורגית, הזכור לקהל הננוצ'קה מהופעותיו במקום. את חלל המסעדה עיצב שחר גולדי שיצר חללי הושבה שונים המשובצים בגופי תאורה, מראות, כדים, שטיחים וריהוט שמתחברים למקום עם לוק יוקרתי ושיק סקסי. בגזרת האוכל יש מנות גאורגיות קלאסיות לצד קריצות למטבחים קווקזים נוספים. את המנות מלווה תפריט אלכוהול עם קוקטיילים בניחוח גאורגי (הקוקטייל על בסיס הצ'צ'ה הוא מאסט). במקום מתקיימות הופעות וערבי די.ג'יי מתחלפים.

ראצ'ה, המסעדה הירושלמית של לילי בן שלום הזכורה לטובה מ"מאסטר שף" ואחיה השף ישראל שחר, הרימה ידיים בגלל המצב ועברה לתל אביב. החלל ששימש את מסעדת אחד העם אחד שופץ ואובזר בשנדליירים ובדים רקומים, ולילי מבטיחה שהקסם עבר דירה בשלמותו: אוכל מסורתי עשיר שמתבסס על עשבי תיבול, אגוזים והרבה בשר, אווירה ביתית מחבקת והמון אלכוהול שמוגש בקרני צבי.

Supra שדרות רוטשילד 11 תל אביב, 03-5356433
ראצ'ה אחד העם 1 תל אביב, 03-6392229

מסעדת SUPRA | צילום: דניאל לילה
מסעדת SUPRA | צילום: דניאל לילה

אנשי קולינריה מובילים מציגים יצירות מאוכל בהשראת תמונות אמנות

פרויקט Colorfood של צלם האוכל דן לב ועילית אנגל מחבר בין אוכל, אמנות ותשוקה. היוצרים בפרויקט בחורים תמונת השראה ומייצרים לאורה עבודה חדשה הקשורה באוכל. עד היום נוצרו 90 יצירות על ידי שפים ובשלנים בארץ, באיטליה ובדנמרק. התערוכה השישית והחדשה של הפרויקט היא בהשראת עולם היין, ובליווי יקב הרי גליל.

בתערוכה, שמוצגת באתר הפרויקט ותנדוד ברחבי הארץ, אפשר להתרשם מעבודותיהם של אנשי קולינריה מובילים ולגלות עוד פן יצירתי שלהם: השף יובל בן נריה והקונדיטורית אנה שפירו ממסעדת טאיזו (בצילום), השף יוסי שטרית שף ממסעדת משייה, ארז קומורובסקי, שף יוסף זוזו חנה ממסעדת מגדנלה, נוף עתאמנה אסמעיל, שף אורי ירמיאס ממסעדת אורי בורי ועוד.

עבודתם של השף יובל בן נריה והקונדיטורית אנה שפירו | צילום: דן לב
עבודתם של השף יובל בן נריה והקונדיטורית אנה שפירו | צילום: דן לב