חדשות וטיפים בתחום הגינון

שכלפי חוץ נראית כחלקת דשא רגילה, אך מתחתיה מסתתרת שכבת בולמי זעזועים | צלם: יח"צ
שכלפי חוץ נראית כחלקת דשא רגילה, אך מתחתיה מסתתרת שכבת בולמי זעזועים | צלם: יח"צ

אריחים עם אזוב טבעי בחדר הרחצה, טרקטורון שמשמש ככסא נוח לניכוש עשבים, דשא בולם זעזועים למשחקי ילדים ועוד חידושים מקוריים שכדאי להכיר

88 שיתופים | 132 צפיות

1. טרקטורון גינון

אם יש לכם גינה רחבת ידיים תוכלו להקל על עצמכם את מלאכת הגינון בעזרת טרקטורון נחמד שיכול לשמש גם ככיסא נוח בעת שתילה או ניכוש עשבים. אפשר לגרור את הכלי ברחבי הגינה בעזרת הידית הארוכה שלו ולהשתמש בו כמושב לביצוע עבודות שונות.

יכול לשמש גם ככיסא נוח בעת שתילה או ניכוש עשבים

הטרקטורון מצויד בסלסילה ובמגש לכלי עבודה, לשתילים או לכל משא קטן אחר, וגלגליו הרחבים יכולים לשאת משאות כבדים כמו שקי אדמה וכדומה.

המחיר: 90 דולר. לאתר


גלגליו הרחבים יכולים לשאת משאות כבדים

2. הכינו גינתכם למשחק: דשא בולם זעזועים

חלק בלתי נפרד מהכנת הגינה לבילוי בחוץ הוא יצירת אזור משחקים בטיחותי לילדים. חברת פשוט ירוק משווקת מדשאה סינתטית חדשה בשם Green Play, שכלפי חוץ נראית כחלקת דשא רגילה, אך מתחתיה מסתתרת שכבת בולמי זעזועים שמטרתה לרכך נפילות ולמנוע חבלות קשות, שקורות לפעמים גם על משטחי דשא רגילים.


מתחת מסתתרת שכבת בולמי זעזועים שמטרתה לרכך נפילות ולמנוע חבלות קשות

החידוש הוא שאפשר לכסות חלק מהשטח במשטחי דשא בצבעים נוספים על ירוק, שתורמים לגינה ובייחוד לפינת המשחקים שבה עליזות.

המחיר: מ־140 שקלים למ"ר. לדף פייסבוק


ניתן להוסיף גם דשא בצבעים שונים

3. צמח החודש: ברונפלסיה

שיח רב שנתי ממשפחת הסולניים (חציל, פלפל), מתאים לשתילה בצל או בחצי צל ואידיאלי לשתילה במכלים במרפסת.ייחודו הוא בפריחה הריחנית מאוד שלו ובמראה העשיר בפרחים. הברונפלסיה פורחת בעוצמה באביב ולפעמים אפשר לדעת על קיומה הודות לריחה המתפזר באוויר. הפריחה נמשכת כל הקיץ, אך בעוצמה נמוכה יותר.

ביום הראשון הפרחים נפתחים בצבע סגול כהה, למחרת צבעם הופך לצבע לבנדר וביום השלישי – ללבן. הברונפלסיה מציגה בו זמנית מגוון צבעים ולכן קיבלה את שמה העממי "אתמול־היום־מחר". השיח נשיר בחורף בהתאם לעוצמת הקור, ומתחדש באביב.

מומלץ לגזום את השיח בסוף החורף לפני הלבלוב החדש כדי לשמור על מראה צפוף ומסודר, ולדשן מדי פעם כדי למצות את מלוא הפוטנציאל של הצמח.

באדיבות אמיר עבדת, מומחה לצמחים, משתלת הכפר החדשה, כפר אז"ר


ביום הראשון הפרחים נפתחים בצבע סגול כהה, למחרת צבעם הופך לצבע לבנדר וביום השלישי – ללבן

4. ספר החודש :"The Flower Garden"

אוהבי ציורים ואיורים בוטניים יוכלו ליהנות הפעם מספר גינון אמנותי. כחלק מסדרת הספרים "365 ימים", מציגה הוצאת טאשן מעין לוח רב שנתי המציג ציורי פרחים עבור כל יום בשנה.

מדובר באוסף ציורים עתיק שצויר במאה ה־17 על ידי הבוטנאי הגרמני הנודע בסיליוס בסלר, שתיעד בציורים עדינים וריאליסטיים את מבחר הפרחים השונים בגנים שהיה מופקד עליהם. כל יום בשנה מוקדש לפרח אחר.


אוסף ציורים עתיק שצויר במאה ה־17 על ידי הבוטנאי הגרמני הנודע בסיליוס בסלר

מאתAnnick Volk and Petra Lamers Schuetze, הוצאה: Taschen, המחיר: 149 שקלים. להשיג ברשת צומת ספרים

5. אם אין עצי לי :פרויקט הצללה חדש

אדם קלדרון, מעצב מוצר בוגר בצלאל, החליט להרחיב את ספקטרום פתרונות ההצללה לבית. הוא הפך את פתרונות ההצללה למעניינים ופיסוליים יותר, מתוך שאיפה לספק לאדריכלים, למעצבי פנים ולאדריכלי נוף אלטרנטיבה לפרגולה הסטנדרטית.


פתרונות הצללה מעניינים ופיסוליים יותר

הפתרון שלו הוא פסל צל המשלב צמחייה טבעית המתאחדת עם שלד הברזל ליצירת מסתור שמש ירוק ומעוצב. הפסל יכול לעמוד בפני עצמו או להיות חלק מקבוצת פרטים המקבלים נוף "עצי". קלדרון שותף בסטודיו המחוגה – חממה למעצבים ולאדריכלים עצמאיים – שבו תוכלו לראות את עבודותיו.

לדף הפייסבוק


הפסל יכול לעמוד בפני עצמו או להיות חלק מקבוצת פרטים המקבלים נוף "עצי

6. מצמיחים אריחים

קירות ירוקים הם הדבר החם היום בעולם העיצוב. חברת האריחים האיטלקית Benetti מציעה לכם להפוך גם את חדר האמבטיה שלכם לירוק. החברה מציעה אריחים מרובעים בגודל 30X30 ס"מ, עשויים מרזין אקולוגי, ומוטבע בהם אזוב טבעי המיועד לשימוש בתוך הבית. את האריח מייצרים ללא שימוש בחומרים כימיים רעילים ואין צורך לדשן או להשקות את האזוב שמוטבע בו משום שהוא מתפתח בסביבה שיש בה 50 אחוזי לחות לפחות.


אין צורך לדשן או להשקות את האזוב שמוטבע באריחים משום שהוא מתפתח בסביבה שיש בה 50 אחוזי לחות לפחות

ניתן ליצור אינסוף שילובים על הקיר, ומי שמעדיף את האזוב שלו בגוון אחר יוכל ליהנות מהיצע של 12 צבעים נוספים.

לאתר


ניתן לבחור אחד מתוך שניים עשר צבעים שונים