התאהבנו: בתה של המעצבת המפורסמת משיקה קולקציית ביכורים

שפת אם קולקציית ביכורים קיאן פרנקפורט לדורין פרנקפורט | צילום: אסף עיני
שפת אם קולקציית ביכורים קיאן פרנקפורט לדורין פרנקפורט | צילום: אסף עיני

בית האופנה ולנטינו משיק קולקציה מיוחדת למזרח התיכון, פרטים חדשים על שבוע האופנה בניו יורק והמעצבת שמצטרפת לרשת פקטורי 54

88 שיתופים | 132 צפיות

דורין, הדור הבא
אחרי שעיצבה עבור אימא שלה את קו האקססוריז המוצלח שנמכר בחנויותיה, קיאן פרנקפורט בת ה־30 משיקה קולקציית ביכורים תחת כנפיה של אמה, דורין פרנקפורט. קולקציית הבגדים הראשונה של קיאן, בוגרת שנקר, כוללת שמלות, חולצות ומכנסיים מבדים מבריקים ובגזרות רפויות, לצד נעלי עקב, תיקים ותכשיטים מעודנים בעיצובה. זהו אוסף אביבי מרענן שקורץ למפעל חייה המפואר של חללית האם (שקיבלה בשבוע האופנה האחרון פרס מפעל חיים), אך מביא עמו רוח חדשה. הקולקציה נקראת "שפת אם", ונשענת על הציטוט: "כנשים אנחנו מחפשות השראה אצל אמהותינו", מתוך הספר "חדר משלך" של וירג'יניה וולף. "החוויה הייתה מרגשת ומיוחדת, וכחלק מהתהליך דורין הייתה יותר על תקן האימא התומכת ופחות על תקן המעצבת", מספרת קיאן, "אני עוד לא יודעת לקבוע אם האוסף הזה הוא בגדר חוויה חד־פעמית או רצף, נחליט יחד בהמשך". הקולקציה תימכר בחנויות ובאתר של דורין פרנקפורט. טווח מחירים: 180־950 ש"ח.

שפת אם קולקציית ביכורים קיאן פרנקפורט לדורין פרנקפורט | צילום: אסף עיני
שפת אם קולקציית ביכורים קיאן פרנקפורט לדורין פרנקפורט | צילום: אסף עיני
שפת אם קולקציית ביכורים קיאן פרנקפורט לדורין פרנקפורט | צילום: אסף עיני
שפת אם קולקציית ביכורים קיאן פרנקפורט לדורין פרנקפורט | צילום: אסף עיני

חדשה במפעל
מעצבת האופנה בת ה־32 אל ששון התחילה למכור את עיצוביה בפקטורי 54. בתם של מלך הג'ינסים האייקוני של הסבנטיז מוריס ששון, שהקים את "ששון ג'ינס", ושל מלכת היופי לשנת 1986 נילי דרוקר, הקימה את המותג הקרוי על שמה בשנת 2014. לפני כן היא סיימה תואר לעיצוב אופנה בשנקר, התגלגלה לשואורומים נחשבים בניו יורק והונג קונג ואף זכתה לפרגונים ממגזינים מעבר לים כמו "טין ווג", "הארפרס בזאר", "ניילון" ו"טיים אאוט ניו יורק". ששון מוכרת בפקטורי 54 את הקולקציה החדשה שלה, המבוססת על שמלות משוחררות, חולצות אוברסייז וחצאיות מעטפת בגוני פסטל והדפסי טאי דאי בעבודת יד. טווח מחירים: 1,190־3,790 ש"ח.

אל ששון לפקטורי 54 | צילום: יח"צ
אל ששון לפקטורי 54 | צילום: יח"צ

שער הניצחון
אמנדה גורמן בת ה־23 כבשה את אמריקה כשהקריאה שיר שלה בהשבעה של הנשיא ג'ו ביידן. כעת האקטיביסטית והמשוררת האפרו־אמריקאית כובשת הישג נוסף ומככבת על שער גיליון מאי של "ווג" האמריקאי. מדובר בשער כפול: בראשון היא לובשת שמלה עם אלמנטים אפריקאיים מבית האופנה לואי ויטון, ובשני – שמלה מבית האופנה דיור. בריאיון היא חשפה כי היא סירבה לחוזים וחסויות שהוצעו לה בסך 17 מיליון דולר, משום שהיא רוצה לשמור על אותנטיות, וזה ללא ספק גרם לנו להתאהב בה יותר.

אמנדה גורמן על שער ווג | צילום: יח"צ
אמנדה גורמן על שער ווג | צילום: יח"צ

קצרים

המט גאלה חוזר אחרי שבוטל בשנה שעברה בגלל הקורונה. לראשונה יתפצל האירוע לשני אירועי גאלה שונים: הראשון יתקיים ב־13 בספטמבר השנה והשני – במאי 2022, ושניהם יהיו בסימן אופנה אמריקאית.

בבית האופנה ולנטינו משיקים קולקציית קפסולה בלעדית למזרח התיכון, הכוללת תיקים ונעליים בגוונים מטאליים עתירי לוגואים ושמלות המשלבות עבודות רקמה.

נעליים מהקולקציית הקפסולה של ולנטינו למזרח התיכון | צילום: יח"צ
נעליים מהקולקציית הקפסולה של ולנטינו למזרח התיכון | צילום: יח"צ

לרגל חגיגות מאה שנה לגוצ'י, השיקו בבית האופנה קולקציה משותפת עם בית האופנה בלנסיאגה. חלק מהפריטים כללו את הכיתוב Savoy כרפרנס למלון סבוי, שם עבד בעבר מייסד בית האופנה גוצ'י כנער מעלית.

תצוגת אופנה גוצ'י ובלאנסיאגה | צילום: Daniele Venturelli/Getty Images for Gucci
תצוגת אופנה גוצ'י ובלאנסיאגה | צילום: Daniele Venturelli/Getty Images for Gucci

 

תצוגת אופנה גוצ'י ובלאנסיאגה | צילום: יח"צ
תצוגת אופנה גוצ'י ובלאנסיאגה | צילום: יח"צ

חברת אדידס נפרדת מהסלוגן "Adidas Is All In" וחוזרת לסלוגן המיתולוגי שלה משנת 2004: "Impossible Is "Nothing.

מועצת האופנה האמריקאית הכריזה כי שבוע האופנה בניו יורק, שיתקיים ב־8 בספטמבר, ישלב אירועים דיגיטליים לצד תצוגות מול קהל.