חדשות אוכל: המסעדות והספיישלים ששווה להכיר בחודש דצמבר

AMAMMA מחברת בין האיכות של TYO לבין חווית ארוחה קלילה יותר | צילום: טל ציפורין
AMAMMA מחברת בין האיכות של TYO לבין חווית ארוחה קלילה יותר | צילום: טל ציפורין

פסטיבל אוכל אנתרופולוגי, מסעדת סטריט פוד יפנית חדשה, סוכריות בוטיק ספרדיות, ספר חווייתי על הצד הקולינרי והמגניב של פולין ועוד בילויים וטעמים שימלאו את החודש

88 שיתופים | 132 צפיות

 

מתכוננים לחנוכה

קולקציית הסופגניות החדשה של רולדין גרמה לנו לנפילת סוכר מרוב יופי. בננה קופי-טופי, מסקרפונה פירות יער, חלבה פיסטאש, סנט הונורה, פבלובה, קרים צ'יז ושאר יצירות קונדיטוריה מושלמות מגביהות את הרף והצפויות להפוך כל הדלקת נרות לשיכרון חושים צבעוני ומתוק. 10-11 ש"ח ליחידה.

קולקציית הסופגניות לחנוכה של רולדין 2016 | צילום: רונן מנגן
קולקציית הסופגניות לחנוכה של רולדין 2016 | צילום: רונן מנגן
קולקציית הסופגניות לחנוכה של רולדין 2016 | צילום: רונן מנגן
קולקציית הסופגניות לחנוכה של רולדין 2016 | צילום: רונן מנגן

 

שוברים שגרה

מאפיית לחמים מרחיבה את מנעד המלוחים לחנוכה עם בבקה חגיגית – מאפה שושנים מלוח בטעמי בטטה ותימין; גבינות, זעתר וצנוברים; ובצל וקצח (55 ש"ח). לביבות תרד וגבינות או תפוח אדמה וכרישה טעימות כמו בבית (42 ש"ח למארז 9 יחידות), ובחנות ברחוב החשמונאים נמכרים צ'ורוס חמים ופריכים עם קשקבל ועשבי תיבול (19 ש"ח ל- 100 גרם).

בבקה מלוחה | צילום: דניאל לילה
בבקה מלוחה | צילום: דניאל לילה

 

Hoegaarden Rosée, בירה חיטה בלגית, לא מסוננת ומרעננת, מחדשת במהדורה מיוחדת בארומת פטל טרי ופירות יער אדומים, שלושה אחוזי אלכוהול ו- 80 קלוריות בלבד. 9 ש"ח. להשיג בבתי קפה, מסעדות, ברים ורסטרו-ברים ברחבי הארץ ובחנויות אלכוהול מתמחות.

בירה חיטה הוגרדן רוזה 3 אחוז אלכוהול | צילום: סטודיו פירמה
בירה חיטה הוגרדן רוזה 3 אחוז אלכוהול | צילום: סטודיו פירמה

משחקים בחומוס

פסטיבל א-שאם החיפאי חוזר עם הרצאות, מנות וארוחות של שפים ואנשי אוכל

לאחר ההצלחה בשנה שעברה, פסטיבל א-שאם מניח שוב את האוכל הערבי במרכז הבמה. התוכנייה שהרכיבה היזמת זוכת מאסטר שף ד"ר נוף עתאמנה איסמעיל מביאה לחיפה שפים, בשלנים, עיתונאים ואנשי אוכל יהודים וערבים שידברו על המטבח הלבנטיני ויבשלו מנות שנשכחו במהלך השנים. בחומוסיות יתארחו שפים שיתפרעו על המנה המיתולוגית (רשמו לפניכם את החומוס המזרח אירופי של סבינה ולדמן ואת החומוס התאילנדי של רועי סופר), ושפים מהאיי-ליסט יבשלו במסעדות מחוץ לאזור הנוחות – מאיר אדוני בחומוס אבו מארון, דוחול ספאדי במעיין הבירה, אוסאמה דלאל בבר האנגלי קלמנ'ס ועוד. בחנויות פופ אפ יימכרו מוצרי מזון אורגניים, מאפים ותבלינים היישר מהיצרנים והחקלאים והרכבי מוזיקה ערבית יופיעו בלוקיישנים בעיר התחתית. כמזכרת שווה לקנות את אחד הכלים מהקולקציה של פותנה ג'אבר המעוטרת בקליגרפיה ערבית.
7­-9 בדצמבר

מנות לבנטיניות של שפים מהאיי-ליסט | צילום: אסף אמברם
מנות לבנטיניות של שפים מהאיי-ליסט | צילום: אסף אמברם
מנות מיתולוגיות מהמטבח הערבי | צילום: אסף אמברם
מנות מיתולוגיות מהמטבח הערבי | צילום: אסף אמברם

ראשונה ברשת

הבת הבכורה של מסעדת TYO היא מסעדת סטריט פוד יפנית קולית ונגישה

ברור שאוכל רחוב הוא אחד הטרנדים המובילים בסצנה הקולינרית של 2016. מי שסוגרת את השנה היא AMAMA – רשת אוכל רחוב יפני חדשה שהשיקה סניף ראשון ברמת החייל מתוך חמישה שייפתחו בארץ בשנים הבאות. מאחורי הרשת עומד הצוות המנצח של מסעדת TYO, ששואב השראה ממסעדות רחוב יפניות ומחבר בין האיכות של מסעדת האם לחוויית ארוחה קלילה ונגישה יותר. השף יאמה סאן חילק את התפריט למנות ראשונות (אוטושי), ראמן, דונבורי (קערות אורז), אטריות ומנות עיקריות, בטווח מחירים של 25­-125 ש"ח. העיצוב צעיר וקולי ומוסיף צבע ועניין לרשימה ההולכת ומתארכת של מקומות אוכל מוצדקים ברמת החייל.
הברזל 34 תל אביב, 03-7781101

AMAMA: מנות סטריט פוד נגישות | צילום: טל ציפורין
AMAMA: מנות סטריט פוד נגישות | צילום: טל ציפורין

 

אוהבים קולה אבל מתבאסים מהסוכר והרעלים? עלים מעציץ צמח הקולה של משתלות חישתיל יוסיפו לעוף בתנור, לתבשילים ואפילו למים את הטעם המוכר בצורה טרייה ובריאה, ובקיץ תקבלו גם פרחים צהובים לקישוט.

עציץ הקולה של משתלות חישתיל
עציץ הקולה של משתלות חישתיל

 

קנדי קראש

סניף של רשת סוכריות ספרדית הגיע לישראל

רשת סוכריות הבוטיק מספרד Papabubble עושה עלייה. הסניף הראשון של הרשת בברצלונה שבה את לבה של מיכל רובין, שגם היא, כמו אלפי אנשים בעולם ומרתה סטיוארט אחת, עמדה משתאה מול תהליך מתיחת הסוכר. רובין פנתה אל הבעלים ששמחו להוסיף את העיר העברית הראשונה לרשימה המכובדת שכוללת 40 ערים בעולם, כמו טוקיו, אמסטרדם, פריז וסאו פאולו, ועכשיו גם לנו יש סוכריות מעוצבות בעבודת יד. חוץ מהקסם הוויזואלי שאי אפשר להתנתק ממנו, הטעמים והצבעים מרגשים ילדים ומבוגרים כאחד. אם אתם שוקלים חתונה בקרוב שימו עין על הסוכריות הממותגות לפני שיהפכו לטרנד גורף.
דיזנגוף 179 תל אביב, 073-7856947

Papabubble: סוכריות בוטיק בוייב ספרדי | צילום: טל ציפורין
Papabubble: סוכריות בוטיק בוייב ספרדי | צילום: טל ציפורין

 

 

עוד בפולניה

מסתבר שיש סצנת אוכל בפולין. ספר חדש יספר לכם עליה

אם גם אתם שמעתם שוורשה היא ברלין החדשה והסתקרנתם מסצנת האוכל העכשווית, שהיא הרבה יותר מגפילטע פיש ורגל קרושה, הספר החדש "פוליש" (בהוצאת המכון הפולני בישראל בשיתוף עם הוצאת אסיה) נכתב בדיוק עבורכם. מסתבר שבפולין מתחוללת בשנים האחרונות התרחשות בלתי פוסקת בשווקים ובפסטיבלי אוכל. מוצרים וחומרי גלם מקומיים שנשכחו משוחזרים והמחקר הקולינרי מנגיש את המטבח הפולני המסורתי והמודרני למקומיים ולתיירים. אוכל הוא המוקד בספר אך יש סביבו תמונה רחבה שמציירים אנשי אוכל ואמנים מישראל ומפולין. זהו אינו ספר בישול (למרות שיש בו כמה מתכונים) וגם לא מדריך תיירים, אלא מסע אל קולינריה שונה לחלוטין ממה שחושבים עליה.
98 ש"ח, בחנויות הספרים ובחנות ההוצאה אסיה במרמלדה מרקט

"פוליש": מסע אל קולינריהשהיא הרבה יותר מגפילטע פיש ורגל קרושה
"פוליש": מסע אל קולינריה
שהיא הרבה יותר מגפילטע פיש ורגל קרושה

 

חדשות מהמרקדו

שוק צפון מתחדש בקונספט קבלות שבת יווניות, מסעדה מקסיקנית וליין פיצות טבעוניות

משהו טוב קורה בשוק צפון, שמתחיל להתייצב ולהתקבע בתודעה. קבלות שבת יווניות מושכות קהל, ואל רשימת המסעדות הצטרפה לאחרונה Mexicana Mercado, אחות קטנה למסעדת מקסיקנה הוותיקה בצומת בוגרשוב-בן יהודה ולסניף בירמיהו. בתפריט מככבים טאקוס, פלאוטס, קונוסים ובוריטוס ממש כמו בשווקים לטיניים. טורטיות בעבודת יד עוטפות דגים, פירות ים ותבשילי בשר וירקות ברטבים פיקנטיים, והכל טרי, רענן ועוקץ. הז'אנר המקסיקני שכיכב בשנה האזרחית החולפת מתכתב עם טרנד הללא גלוטן שהתחזק ועם הטבעונות שכבר השתרשה מזמן. פרונטו קיוסקו, מסעדת הקז'ואל של השף דיוויד פרנקל בשוק צפון, מתחזקת גם כן בגזרת הטבעונות, עם ליין פיצות טבעוניות על בסיס תחליפים טבעוניים למוצרלה ולפרמזן.

Mexicana Mercado: האחות הקטנה של מסעדת מקסיקנה הוותיקה | צילום:אנטולי מיכאלו
Mexicana Mercado: האחות הקטנה של מסעדת מקסיקנה הוותיקה | צילום:אנטולי מיכאלו

 

המיקסים הקפואים להכנה בבית של רשת rebar הם הדבר הכי מוצלח מאז המצאת הבלנדר: שופכים את תכולת השקית למכל, מוסיפים חלב או יוגורט, מבלנדרים ומגישים. המחיות עשויות מפירות טריים שמוקפאים מיד כדי לשמור על מקסימום ערכים תזונתיים
27 ש"ח לשקית 400 גר' (4 כוסות משקה), להשיג בסניפי הרשת

המיקסים הקפואים של rebar
המיקסים הקפואים של rebar

 

זמן יוון

מסעדה קלמטה בנמל יפו חוגגת שש שנים עם תפריט שמאפשר לטעום את המנות המיתולוגיות

כשמסעדת קלמטה נפתחה המטבח היווני עוד לא היה טרנדי. חגיגות יום הולדת 6 למקום שיתקיימו החודש הן הזדמנות לבחון מה השתנה מאז במסעדה וגם בהיכרות שלנו עם המטבח היווני. ב-10-4 בדצמבר יוגש תפריט נוסטלגי עם כל המנות הראשונות המיתולוגיות, מנה עיקרית לבחירה (המלצה שלנו: גירוס טלה או דגיגי ים מטוגנים), פינוקים מתוקים ואלכוהול, במחיר הוגן של 180 ש"ח לאדם. הדגש נשאר על חומרי גלם מקומיים כמו יוגורט, עשבי תיבול טריים ודגים שמגיעים מנמל יפו שמשתרע בנינוחות מחוץ לחלון.
כיכר קדומים 10 יפו העתיקה, 03-6819998

מסעדת קלמטה: מחלוצות המטבח היווני
מסעדת קלמטה: מחלוצות המטבח היווני

 

שאני אטגן?!

לביבות אפויות וטבעוניות עם מטבלים ייחודיים הן האלטרנטיבה ללטקס השמנוניות

הלביבות האפויות של הפטיסרי הטבעוני Seeds הן הטריט שלנו לחנוכה: אפויות ולכן מופחתות קלוריות, קטנטנות וטעימות. ללביבות מצוותים מטבלי מיונז תפוחי אדמה ופלפלים, יוגורט קשיו וחציל או רוקפור סילאן ובלסמי, כולם טבעוניים ובייצור המקום. אפשר לרכוש את הלביבות גם כמארז למארחים ולעבור את החג באור ובחמלה.
קינג ג'ורג' 97 תל אביב, 03-5404006

הלביבות האפויות של Seeds | צילום: אפיק גבאי
הלביבות האפויות של Seeds | צילום: אפיק גבאי

 

מה במשבצת

קופסת אוכל ייעודית תדרבן אתכם להתחיל להכין ארוחות שוות לעבודה

קופסת האוכל האינטגרטיבית Prepd Pack לא רק פותרת את סוגיית ארוחת הצהריים במשרד אלא ממש מניעה לשינוי בתזונה. האפליקציה הצמודה עוזרת לתכנן רשימת קניות שבועית לפי מתכונים, וכל שנותר הוא לסדר את מה שהכנתם בקופסאות הדקורטיביות ולאחסן במקרר. בבוקר בוחרים את מה שמתחשק, מארגנים בקייס המעוצב ונפרדים לשלום מחדר האוכל או מהטייק אווי.

תשפרו את התזונה שלכם עם קופסת האוכל האינטגרטיבית Prepd Pack
תשפרו את התזונה שלכם עם קופסת האוכל האינטגרטיבית Prepd Pack

דלתות מסתובבות

מסעדת ברנז'ה נפתחה מחדש עם צוות שונה ומנות שמחות מהמטבח הספרדי

לאחר חודשיים של הדממה לטובת רענון קונספטואלי וקולינרי, מסעדת ברנז'ה פותחת שוב את הדלתות. במסגרת ההתחדשות הורכב צוות חדש שכולל את יואב בר כשף ראשי לקבוצה ואת ססיל לוי, שם שכדאי לזכור, כשפית המסעדה. יחד עם הבעלים הראל בלו הם יצאו לסיור קולינרי לחקר המטבח הספרדי בכלל והקטלוני בפרט, ושאבו השראה למנות חדשות. רוב המנות מיועדות לחלוקה ומוגשות בכמה גדלים ומשקלים, והצוות עוזר בהרכבת ארוחה לפי הטעם והאירוע. מה שלא יהיה אל תוותרו על קרוקטס ביצה על גספצ'ו תירס, שילוב מושלם של מרקמים וניצול מקסימלי של התירס המתקתק. על האלכוהול חתום המגה-מיקסולוג אריאל לייזגולד (223, בל בוי), שהרכיב קוקטיילים מקוריים וסנגריות ייחודיות.
דוד אלעזר 15, מתחם שרונה, תל אביב, 03-6562626

מסעדת ברנז'ה מתחדשת | צילום: בן יוסטר
מסעדת ברנז'ה מתחדשת | צילום: בן יוסטר

 

 

טברנה באמצע הדרך

מסעדת יאמאס בקניון M הדרך מצליחה להעביר חוויה יוונית מושלמת

מסעדת יאמאס היא האנטיתזה המוחלטת למסעדות קניון; העיצוב הייחודי (עם ציור קיר שקשה להוריד ממנו את העיניים), השירות המופתי (הסברים והמלצות מדויקות, שוטים של אוזו על חשבון הבית וריקודים עם הלקוחות), האוכל האותנטי (ממרח הסקורדליה עם הסביצ'ה והגבינה המטוגנת בבצק פילו עשו לנו חשק עז לטוס ליוון) והאווירה התוססת (הופעות חיות בימי רביעי בערב הם המקום לפרוק בו אנרגיות עם מוזיקה יוונית, ריקודים על השולחנות ושבירת צלחות) – אלו הדברים שמספקים את החוויה שמעבר לרגיל. בגזרת העיקריות אהבנו במיוחד את הסטיפדו – תבשיל קפריסאי של בשר עגל הנאפה עם עטוף בבצק, ואת הפאבה (קרם אפונה צהובה) עם קלמרי ושרימפס מטוגנים – שתי מנות שמתאימות בול לימים הקרים, וגם לאוזו המשובח שנשפך כמים.
קניון M הדרך בית ינאי, 09-7998313, 053-9374929

יאמאס: האנטיתזה המוחלטת למסעדות קניון | צילום: חיים יוסף
יאמאס: האנטיתזה המוחלטת למסעדות קניון | צילום: חיים יוסף

 

קריאה בקפה

חברת נספרסו משתפת פעולה עם מסעדת טאיזו ליצירת קינוחים ייחודיים המשקפים טעמים של קפה

מסעדת טאיזו והחטיבה העסקית של נספרסו פותחות פופ-אפ של לאונג' קינוחים חווייתי. לכבוד השקת תערובות קפה בטעמי וניל וקרמל למגזר העסקי, גייסה נספרסו את השף יובל בן נריה והשפית-קונדיטורית אנה שפירו, שיצרו ליין מנות אחרונות בהשראת התערובות החדשות ובביצוע תלמידי בית הספר לקונדיטוריה אסטלה. בהמשך לטרנד העולמי שבו הקינוח מוגש במקום אחר, יעלו האורחים לקומה ה-15 של מגדל לוינשטיין, אל חללים שעוצבו במיוחד באווירה יפנית. כדי לשמור על הרמוניה ורצף ישתלבו הטעמים גם בשלבים שלפני הקינוח, כמו במנה מיוחדת של סקאלופ צרובים עם קארי תירס-וניל, ניוקי בטטה סגולה ועגבניות שרופות.
12­-14 בדצמבר, דרך מנחם בגין 23 תל אביב, 03-5225005

פופ-אפ קינוחים חוויתי של נספרסו בטאיזו | צילום: אנטולי מיכאלו
פופ-אפ קינוחים חוויתי של נספרסו בטאיזו | צילום: אנטולי מיכאלו

 

 

ביזנס ופלז'ר

עסקית הצהריים החדשה של מסעדת מלגו ומלבר מצטרפת לרשימת המומלצות בעיר

מסעדת מלגו ומלבר, בניצוחם של צמד השפים מוטי טיטמן ואור מיכאלי, צברה לה כבר קהל אוהד ומעריך. עתה היא משיקה תפריט צהריים חדש, גם באמצע השבוע, המאפשר ליהנות מהמנות המצוינות במחיר משתלם יותר, בדיל העסקי המוכר הכולל מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית בלבד. לתפריט העסקי נוספו מנות חדשות, המשקפות את ה"אני מאמין" של השפים, שעיקרו חומרי גלם מעולים בשילובי טעמים לא שגרתיים וצילחות נקי ומרשים. אנחנו התרשמנו במיוחד ממנת הקרפצ'יו דג עם קריספי ג'ינג'ר, הדרים, צ'ילי ונענע, וממנת נתח הקצבים, שהייתה עשויה בצורה משולמת. יופי של חוויה לשבירת שגרת היום.
רוטשילד 142 תל אביב,  03-6314214

קרפציו דג וקריספי גינגר במלגו ומלבר | צילום: אפיק גבאי
קרפציו דג וקריספי גינגר במלגו ומלבר | צילום: אפיק גבאי
פילה לוקוס של מלגו ומלבר | צילום: אפיק גבאי
פילה לוקוס של מלגו ומלבר | צילום: אפיק גבאי