ג'יג'י חדיד תוקפת את ישראל, אחיה אנוואר יוצא עם יהודיה

ניקולה פלץ ואנוואר חדיד | צילום: Gettyimages
ניקולה פלץ ואנוואר חדיד | צילום: Gettyimages

בזמן שג'יג'י חדיד יוצאת נגד ישראל, אחיה הצעיר אנוואר מצטרף לקריאות ה"די לכיבוש" כשבמקביל הוא מתחזק זוגיות לוהטת עם ניקולה פלץ, דוגמנית ושחקנית שמגיעה ממשפחה יהודית תומכת ישראל. אהבה נגד כל הסיכויים או עוד זוג סלב שמנסה לגזור קופון על הסכסוך במזרח התיכון?

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בעוד איוונקה טראמפ חוגגת את העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, כמה קילומטרים משם המשיכו המהומות בגבול רצועות עזה שגבו את חייהם של למעלה מ-60 איש. בקצה אחר של העולם, האחים ג'יג'י ואנוואר חדיד לא נותרנו אדישים לנושא והביעו את דעתם על האירועים בעזה לעשרות מיליוני העוקבים שלהם.

משפחת חדיד היא אחת המשפחות המקושרות והאהובות בעולם האופנה, עם אמא יולנדה דוגמנית העבר וכמובן יורשי הווה – הטופ מודלס ג'יג'י ובלה ואחיהם הקטן אנוואר. שלושת האחים הם ממוצא פלסטיני, כאשר אביהם הוא טייקון הנדל"ן מוחמד חדיד שמשפחתו גורשה בשנת 1948 מצפת ועברה לסוריה.

בלה, אנוואר וג'יג'י חדיד | צילום: Gettyimages
בלה, אנוואר וג'יג'י חדיד | צילום: Gettyimages

עוד כתבות מעניינות
"האם ווג הפך לפלייבוי?": התמונה של ג'יג'י ובלה חדיד מעוררת סערה
הצלם שיוצא נגד התעשייה: "שבוע האופנה ת"א הוא הכי גרוע בעולם"
המעצבת הישראלית שמלבישה את בלה חדיד

ג'יג'י חדיד בחרה לנקוט עמדה פוליטית והעלתה מספר פוסטים בסטורי שלה שמתייחסים לאירועים ברצועה. הראשון היה צילום מסך מכתבה שפורסמה באל ג'זירה, חדיד הדגישה בו את המשפטים שטענו ש"מדובר בטבח הקשה ביותר ליום אחד, מאז המלחמה ב-2004" וכי "מתוך מאות פצועים 74 מתוכם היו ילדים, 23 היו נשים ו-8 עיתונאים".
בנוסף שיתפה גם פוסט של בת דודתה לינה חדיד בו נכתב: "לזכור את הנכבה של 1948, הקטסטרופה של העם הפלסטיני" וכן פוסט של הסטייליסט ג'ייסון רמברט שרומז באופן ברור לגדר ההפרדה באומרו: "אם אתה בר מזל יותר מאחרים תבנה שולחן ארוך יותר ולא גדר יותר גבוהה".

זו לא הפעם הראשונה בה משפחת חדיד, מתבטאים בנושא. הן בלה והן ג'יג'י כבר הכריזו בעבר שהן גאות בזהות המוסלמית שלהן. בדצמבר 2017 עם ההחלטה על העברת השגרירות לירושלים פרסמה בלה חדיד פוסט זועם בחשבון האינטגרם שלה שיוצא נגד הכרזת הנשיא טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל. "זה יום עצוב מאוד. לצפות בחדשות ולראות את הכאב של הפלסטיניאים גורם לי לבכות. ירושלים צריכה להיות בית לכל הדתות. היחס לו זוכים הפלסטינאים אינו הוגן וחד צדדי ואני עומדת לצידם".

הפוסט של ג'יג'י חדיד על יום הנכבה | צילום מסך
הפוסט של ג'יג'י חדיד על יום הנכבה | צילום מסך


בחשבון הטוויטר שלה כתבה הטופ מודל "אמרתי זאת בעבר ואגיד את זה שוב, בעייני זה לא עניין של דת, אלא של תאוות בצע" והוסיפה האשטאג FreePalastine#. אחיה הצעיר אנוואר שיתף גם הוא את הפוסט של לינה חדיד כמו גם תמונה בה נכתב "הפסיקו את ההפצצות על עזה".

כצפוי בין אם מדובר בפוסט של ג'י'ג'י, לה למעלה מ-40 מיליון עוקבים רק באינסטגרם, ובין אם בפוסט של אנוואר, לו "רק" 1.9 מיליון עוקבים, – כל התבטאות כזו של האחים היפים ביותר בעולם האופנה מביא עליהם שלל תגובות רעות, החל מקללות ותגובות נאצה ועד דיונים מפורטים המסבירים למה הם אנטישמיים ושונאי ישראל. עד כאן שום דבר לא יותר מדי מפתיע אך הנושא מקבל טוויסט נפיץ לנוכח העובדה שבתו זוגו הנוכחית של אנוואר חדיד היא לא אחרת מהשחקנית והדוגמנית החצי יהודייה ניקולה פלץ.

 

האם האהבה תנצח? ניקולה פלץ ואנוואר חדיד | צילום: Gettyimages
האם האהבה תנצח? ניקולה פלץ ואנוואר חדיד | צילום: Gettyimages

פלץ בת ה-23 נחשבת לאחת מהאיט גירל הלוהטות של השנים האחרונות, היא הופיעה בסרט  "רובוטריקים 4: עידן ההכחדה" וכן בסדרה "בייטס מוטל" ונחשבת לפאשניסטה משובחת במיוחד. חוץ ממראה מצודד וטעם אישי משובח היא גם אוחזת בשושלת משפחתית מפוארת – אמה היא דוגמנית העבר קלאודיה הפנר ואביה הוא המיליארדר היהודי נלסון פלץ שנחשב לאחד האנשים החושבים בקהילה היהודית בניו יורק ולפילנטרופ התורם באופן קבוע למוסדות ועמותות יהודיים.

עד עכשיו המוצא של השניים לא מפריע לזוגיות הפורחת. השניים לא מתביישים או מחביאים את אהבתם למרות הסכסוך והדעות המנוגדות. אפשר רק לשער האם הקונפליקט הפוליטי ישפיע על זוג האהובים, בינתיים הם ההוכחה המושלמת לכך שאהבה אמיתית חזקה יותר מכל דת, גזע או לאום ונותנים לכולנו תקווה. מצד שני, קל לשער שממרומי החלום האמריקאי בניו יורק גם הסכסוך במזרח התיכון נראה אחרת. אנחנו בינתיים נקווה לימים שקטים יותר ונמשיך להאמין באהבה.

לא נותנת לדת להפריע לה: ניקולה פלץ | צילום: Gettyimages
לא נותנת לדת להפריע לה: ניקולה פלץ | צילום: Gettyimages