חגית אברון מגלה סודות משפחתיים בבנימינה

מבקרי היקב יזכו לחוויה | צילום: דיוויד סילברמן
מבקרי היקב יזכו לחוויה | צילום: דיוויד סילברמן

חגית אברון יצאה ליום טיול בבנימינה במטרה לבלות זמן איכות עם אימא. במושבה המנומנמת היא גילתה אדריכל שהחליט לפתוח יקב, אתר היסטורי מרתק, פנינה קולינרית ועוד פינות חמד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

ביום מהביל אחד הבליחה בי תובנה. תובנה פשוטה, אבל לעתים נדרשות שנים כדי שתובנה תגרום לי לעשות מעשה. חברה טובה, שאיבדה לאחרונה את אמה, שחה לי בפשטות מכמירה: "למקרה שלא שמת לב, האימהות שלנו לא כאן לעד". חמושה במשפט הזה, החלטתי שלהקדיש לאמי יום של אהבה וגאווה אחת לחודש, זו בהחלט משימה שביכולתי לבצעה, ואפילו ליהנות ממנה. אימא שלי הופתעה לרגע מפרץ כוונותיי הטובות, ועוד טרם הספקתי להתמהמה בשאלה מתי והיכן, היא התייצבה בפתח דלתי.

בוקר

בחרתי ביום טיול קרוב־רחוק – מיקום הדורש לא יותר משעת נסיעה מהמרכז, אבל מספיק מרוחק כדי לאפשר הרגשת ניתוק קלה. בהמלצתה של מורת הדרך הלוקלית, צהלה ברוש, הגענו לבנימינה. "אחד הסודות השמורים של מגלי שכיות החמדה", היא שחה לי. צהלה היא מדריכת טיולים מהזן שאני אוהבת: שילוב ממונן של רכילות היסטורית, הצבעה על פינות חמד מתחת לאף ואהבה לחיים הטובים.

פתחנו את היום בחאן זרעוניה, אתר היסטורי מרתק החבוי בשכונת מגורים. יש בו באר ובמרכזה בריכת שכשוך משוחזרת, נטועה בלב בוסתן שקדים וזיתים, הצופים אל שדות צהובים. "בנימינה הייתה מושבת היסמין", הסבירה צאלה. "תעשיית היין התמקמה בזיכרון, והברון רוטשילד פסק כי אנשי בנימינה יעסקו בייצור בשמים המבוססים על יסמין. לימים גוועה התעשייה, ולמזכרת נותרו רק שיחיו המבושמים של היסמין, השתולים בפתח הבתים".

דילגנו משם אל אזור התעשייה השוכן אל מול פסי הרכבת, אל בית הקפה והמאפייה המופלאה לחם בורקין, שהעתיקה את משכנה שתי פסיעות ממיקומה הישן, לטובת חלל בהיר וגדול יותר. התנור של האופה המוכשר ערן בורקין פולט מגוון לחמים ומאפים מהטובים בארץ. אימא שלי, חובבת בצקים ידועה, בחנה את המדפים עמוסי כיכרות הלחם, את מגשי המאפים המגרים ואת מקרר המעדנייה הגדוש. לא ידענו אם להשקיע את מכסת הפחמימות היומית בבייגלה ירושלמי טרי וריחני, בבורקס פלסטיני מהביל, הצופן גבינות חמות, או בברד פודינג המופתי. בסוף טעמנו מהכל ואת מה שנשאר ארזנו בשקיות מרשרשות.

לחמים ומאפים מהטובים בארץ | צילום: ערן בורקין
לחמים ומאפים מהטובים בארץ | צילום: ערן בורקין

צהריים

כמה פסיעות מבית הקפה, בסטודיו מלאכה, בלענו בעיניים שלל גופי תאורה, מוצרי עיצוב, תיקים ועוד פריטים שנשים אוהבות, ואילו בסטודיו לולאות התאהבנו בדקופאז' – ניירות צרפתיים צבעוניים בשלל דגמים וצורות, שמדביקים על פריטים בשיטת עיסת נייר. אצל הצורף שרגא ערד רכשנו טבעת מסוגננת ובמרכזה אבן יפה, והמשכנו לאתנחתא אצל היינן רמי בר מאור.

סטודיו לולאות | צילום: סטפני הררי וענת בן ארצי
סטודיו לולאות | צילום: סטפני הררי וענת בן ארצי
להתאהב בדקופאז' | צילום: סטפני הררי וענת בן ארצי
להתאהב בדקופאז' | צילום: סטפני הררי וענת בן ארצי
טבעות מסוגננות | צילום: אלכסנדר קוצרנקו ושרגא ארד
טבעות מסוגננות | צילום: אלכסנדר קוצרנקו ושרגא ארד

 

שמו של יקב בר מאור מוכר לחובבי היין האדוקים בלבד. הלה, אדריכל במקצועו, קץ במקצוע והחליט להשקיע את מרצו בכרמים, שאותם הוא מטפח בשיטות ייחודיות וללא השקיה. הוא מעניק למבקרי היקב חוויית טעימה המשולבת בהסברים מפורטים.

יקב בר מאור: לחובבי יין אדוקים | צילום: דיוויד סילברמן
יקב בר מאור: לחובבי יין אדוקים | צילום: דיוויד סילברמן

 

אימא שלי, שלגמה יין והוציאה סוד משפחתי קטן, הייתה זקוקה ללגימת אספרסו נוספת בטרם תשוב מבושמת לביתה ותהיה אחראית לפריצתו של משבר משפחתי. באחת החצרות התמימות למראה, ברחובה הראשי של המושבה, שוכנת רוי קופי שופ של רועי בן אשר, פליט הייטק שנפשו קצה בעבדות החיים המודרנית. שתינו קרנו מאושר למראה שלל משקאות הקפה המצוינים, על פוליו וסוגיו השונים, והסכמנו אפילו לאפגוטו קטן, כדור גלידה וניל טבול באספרסו חם, מתחת לעלוות העץ שהחל לנוע בשעות הערביים. רועי מציע גם סדנאות קפה לקבוצות קטנות, כמו גם שלל מכונות, מקינטות ומקציפים המאיימים להפוך את חוויית שתיית הקפה לאיכותית בהרבה.

רוי קופי שופ מציע קפה איכותי מתחת לעץ | צילום: אביטל בר-און איזקוב
רוי קופי שופ מציע קפה איכותי מתחת לעץ | צילום: אביטל בר-און איזקוב

ערב

אי אפשר היה לסכם את היום בלי ארוחה טובה. נסענו מרחק קצר, למושבה הסמוכה כרכור, שאף היא מצטיינת לאחרונה בשלל הולך וגואה של בתי מאכל ועסקים מרתקים. יש כאן סיפור מוכר על אנשי אוכל שעזבו את העיר הגדולה לטובת קורטוב של שקט. רוברטה וינצ'י (על שם הטניסאית האיטלקית) היא מסעדה מהזן החדש, זה שאינו מצריך נסיעה למרכז בשביל חוויה קולינרית מעולה. היא ממוקמת בבית אבן יפה ובמרכזה ניצב טאבון אימתני הפולט את מיטב מטעמי המטבח האיטלקי, העשויים מחומרי גלם מצוינים וביד טובה. ויתרנו בצער על הפיצות המגרות בשל נזקי הפחמימות של הבוקר, ובמקום זאת הרכבנו ארוחה עם סלט סלק עשיר, דג אפוי לעילא ופטריות בטאבון עם בצלים ותפוחי אדמה. את כל הטוב הזה סיכמנו בכפית גדושה של טירמיסו מצטיין.

סלט סלק עשיר של רוברטה וינצ'י | צילום: ענת פייזר
סלט סלק עשיר של רוברטה וינצ'י | צילום: ענת פייזר
הטאבון פולט את מיטב מטעמי המטבח האיטלקי | צילום: ענת פייזר
הטאבון פולט את מיטב מטעמי המטבח האיטלקי | צילום: ענת פייזר

צהלה ברוש 052-3509529
לחם בורקין המלאכה 2 אזה״ת בנימינה, 052-2544630
לולאות האסיף 42 אזה״ת בנימינה, 052-6426654
שרגא ארד המלאכה 14 אזה״ת בנימינה, 04-6289699
יקב בר מאור המלאכה 12 אזה״ת בנימינה,  054-4388894
רוי קופי שופ המייסדים 15 בנימינה, 04-6380048
רוברטה וינצ'י אחוזה 43 כרכור, 04-6037377
לאתר של חגית אברון