יפה לך כחול לבן: גל של חברות ביוטי מקומיות שוטף אותנו

החברות הישראליות שצריך להכיר. חני וינברגר| צילום: מור צידון
החברות הישראליות שצריך להכיר. חני וינברגר| צילום: מור צידון

החרדית שעושה מוצרים צבעוניים, היח"צנית שעזבה הכל כדי לייצר קוסמטיקה טבעונית ובני הזוג שגילו שהשמפו של הילדים רעיל וחיפשו אלטרנטיבות. תכירו את הישראליות מאחורי מותגי הביוטי החדשים

88 שיתופים | 132 צפיות

VOS  – קוסמטיקה טבעית

שנת הקמה
2020
הבעלים
ורד אורנטיין סלוצקי, פסיכותרפיסטית הוליסטית (שם המותג הוא ראשי התיבות של שמה). מושבניקית מעין ורד, בת 44, נשואה ואם לשלוש בנות.
החזון
"נכון להיום, כל הרווחים הולכים לפיתוח והגדלת העסק, והשאיפה היא להתרחב ולהגיע לקהל נשי רחב".
איך הכול התחיל?
"אני מטפלת באנשים ובזוגות כבר 18 שנה וזו מהות חיי. אחרי גיל 40, העור שלי התחיל להראות סימני עייפות וקצת הלך לאיבוד, סבלתי מרגישות למשמרים למיניהם ולחומרים סינטטיים, כך הגעתי ללמודים של רוקחות טבעית. בשלב הראשון פיתחתי פורמולות לעצמי, שיחקתי עם חומרי הגלם כמו במטבח ובמקביל העשרתי את עצמי בידע תיאורטי רב גם מחו"ל. נתתי לנשים להתנסות והתגובות היו מעולות – וככה החלטתי לגדול ולייצר מוצרים תחת הגישה של חיבור בין חומר ורוח. המטרה היא להעביר חוויה הוליסטית של פעילות הידוק העור עם שימוש בחושים שלנו, כלומר מעבר לעבודה על עור הפנים – להשפיע גם על המרחב האישי שלנו ולייצר ריטואלים של אהבה עצמית. הייצור נעשה במפעל בפתח תקווה, ובמושב יש לנו חדר תצוגה ממנו יוצאת הסחורה".

VOS קוסמטיקה טבעית, ורד סלוצקי אורנשטיין | צילום: יח"צ
VOS קוסמטיקה טבעית, ורד סלוצקי אורנשטיין | צילום: יח"צ

המוצרים
"תשעה קרמים משקמים לפנים ולצוואר – ליום וללילה, המגיעים גם במהדורות קטנות לצורך התנסות או לנסיעות. בקרוב נשיק גם סבון פנים מחומצות פירות. המוצרים מחדשים את השכבה החיצונית של העור, מעוררים את הכוחות החיוניים שמטרתם להפחית את עומק הקמטים וגם מבהירים – וזאת בזכות חומרי גלם חדשניים ופעילים המופקים באמצעות מיצוי 2CO, שיטה המאפשרת מיצוי גבוה ומרוכז, וכן קומפלקס של שמנים עשירים וויטמינים. אני מזמינה חומרי גלם חדשניים ומסקרנים שזכו בפרסים בינלאומיים: למשל במוצרי הלילה יש את הגרומוויל שהוא שורש יפני והוא אנטי אייג'ינג נהדר, וחומר הגלם המרכזי בקרם הליפטינג – הוא מיצוי המופק משורש צ'קורי (עולש) ומצמח הנקרא TARA. בנוסף יש לנו מוצרי אווירה ולייף סטייל כמו נרות מקוקוס עם פתיל מעץ 100 אחוז טבעי".
מוצר דגל
"סרום יום אקטיבי המכיל פפטידים וויטמין C עם ריכוז גבוה של חומצה היאלורונית. המוצר מבהיר ומחליק את העור, וקרם הליפטינג המיידי שפיתחתי המסייע למיצוק העור והעלמת קמטוטים".
קהל היעד גילאי 30 ומעלה.
מחירים 70-255 ש"ח.
להשיג בטרמינל X, מרכז בית חנה ובאתר.

מוצר הדגל, קרם יום. 180 ש"ח | צילום: אריאל בלאק
מוצר הדגל, קרם יום. 180 ש"ח | צילום: אריאל בלאק

SIMEE  – קוסמטיקה טבעית

שנת הקמה
2017.
הבעלים
שלי גלזברג בת ה-25, נשואה +1, מקיבוץ נחשולים, ואימא שלה – פנינה גלזברג, בת 63, אם לארבעה, ממושב עין עירון.
החזון
"להמשיך להשקיע בעסק, לפתח עוד ועוד פורמולות ועוד מרקמים גם לעור מתבגר ולבעיות כמו אקנה, בלי לסטות מהקו שמנחה אותנו: קוסמטיקה טבעית ונקיה".
איך הכל התחיל
"ההשראה התחילה מסבא שעבד במעבדה במפעל של הלנה רובינשטיין במגדל העמק. אימא (פנינה), לימים שפית, ספגה שם הרבה. לפני 15 שנה עברנו תהליך בבית של חזרה לטבע, ואני למדתי ארומתרפיה. ביחד התחברנו לעולם היופי. מצאנו שעבודה של שף לבחור מפה ומשם את המרכיבים, דומה לבחירות גם בתחום היופי – התחלנו לרקוח בבית לעצמנו ולחברות ומה שהתחיל כתחביב ויצירה ביתית, הפך למפעל חיינו. אנחנו עובדות עם מפעל בחדרה לצד כימאי, תחת כל האישורים. השם שבחרנו, סימי, הוא על שמה של סבתא סימי המרוקאית, אימא של אימא שנפטרה סמוך להקמת העסק".

בלי חומרים משמרים ונטולי בישום. SIMEE VIA NATURE | צילום: יח"צ
בלי חומרים משמרים ונטולי בישום. SIMEE VIA NATURE | צילום: יח"צ

המוצרים
"13 מוצרים לפנים ולגוף, מתוכם ארבעה סבונים. בקרוב יושק קרם הבהרה עשיר ללילה. כל המוצרים הם 100 אחוז טבעיים בלי חומרים משמרים ונטולי בישום. חומרי הגלם השולטים הם תערובות שמנים צמחיים וחמאת שיאה וקוקוס".
מוצר הדגל
"סרום יום, מבוסס אצה אדומה, אנטי אייג'ינג לפנים ולצוואר".
קהל יעד
מגיל 25 ועד גילאי 80.
מחירים
18-180 ש"ח.
להשיג בחנות לילי פילי בעתלית, ובאתר.

מייק איט קולור – מוצרי איפור

שנת הקמה
החברה קיימת שבעה חודשים.
הבעלים
חני וינברגר, בת 35, מפתח תקווה, נשואה ואם לארבעה.
החזון
"אני משקיעה את הרווחים כדי להמשיך לגדול. המוצר הבא שלי יהיה בושם שמייחד אותי ואת מי שאני, על הרקע שלי ומה שאני מביאה, והשאיפה היא להגיע לרשתות גדולות בארץ וכמובן לחו"ל".

"ההשראה התחילה מסבא". חני וינברגר | צילום: מור צידון
"ההשראה התחילה מסבא". חני וינברגר | צילום: מור צידון

איך הכל התחיל
"כמאפרת, אני כבר שנים מתנסה במוצרים רבים ויש לי 50 אלף עוקבים. כשפרצה הקורונה, הפסיקו האירועים ולא הייתה עבודה ואמרתי לעצמי שזה הזמן שלי, או שאני יורדת או שאני עולה, ובסוף יש לי ארבעה ילדים ואני צריכה כסף. למרות שאני חיה בבית חרדי, שבעלי לובש רק שחור לבן ולא יראו אצלי מרפק או ברך ואני חובשת פאה – יש לי סטייל מאוד צבעוני. אני מגדירה את עצמי: חרדית, צבעונית, מאפרת ומשפיעה, האינסטגרם שלי מראה את זה היטב, וכמובן יש לי הבנה עמוקה בתחום. אז התחלתי לכתת רגליים בכל מיני מפעלים, למדתי מה אני רוצה והתחלתי לייצר פורמולות משלי כולל גוונים שבחרתי עם מפעלים שונים ברחבי הארץ. הכול מאוד צבעוני ועם אריזות בקופסאות מטורפות כי מעבר למוצרים חשוב לי להעביר חוויה. זה הולך וגדל".

המוצרים
"20 מוצרים כבר בחוץ, החודש התווספו עשרה שפתונים, פלטת צלליות, פודרה ומברשות. את הקולקציה הראשונה עשיתי לשפתיים – שלושה שפתונים בצבע מאט, ליפגלוס ועיפרון ומשם המשכתי למוצרים לפנים: סדרת ה"סאן קיס" – נשיקת שמש, מכילה ארבעה כדורים לקונטור, הארות והברקות, ברונזר, שימר וסומק. בנוסף יצאו טושים לנמשים ולגבות".

צבעוני באריזות מטורפות. חני וינברגר | צילום: מור צידון
צבעוני באריזות מטורפות. חני וינברגר | צילום: מור צידון

מוצר הדגל
"קונטור והצללה עם ה'שוקולד', מסדרת 'סאן קיס'. הוא הכי כיפי ויש לו ריח נדיר, הוא הכי נגיש ונוח למריחה, אין בשוק עוד מוצר כזה. צבע מדויק לכל גווני העור – כולל לג'ינגיות וכהות עור".
קהל היעד
מנערות עד מבוגרות.
מחירים
90-130 ש"ח
להשיג באתר.

DAPHNE  – קוסמטיקה טבעונית

שנת הקמה
2020
הבעלים
דפנה שביט, 50, גרושה +2 מכפר שמריהו.

החברות הישראליות שצריך להכיר. דפנה שביט בחנות המותג , לבונטין 19 תל אביב | צילום: מיי
החברות הישראליות שצריך להכיר. דפנה שביט בחנות המותג , לבונטין 19 תל אביב | צילום: מיי

החזון
קוסמטיקה טבעונית מבוססת סופר פוד וידידותית לסביבה. "אני עדיין משקיעה בעסק, כשהיעד להביא מוצרים כחול-לבן לבירות בעולם, וכבר יש מגעים עם פריז ולונדון. 10% מהרווחים אנחנו תורמים לחוות החופש, שמטרתה לחבר בין בני אדם ובעלי חיים שניצלו מתעשיית המזון, להציל בעלי חיים ולטפל בהם".

פילינג לעור הפנים. Daphne | צילום: יח"צ
פילינג לעור הפנים. Daphne | צילום: יח"צ

איך הכול התחיל
"במשך 20 שנה עשיתי קריירה בתחום יחסי הציבור והשיווק, בין השאר בחברות כמו קסטרו ו- AIG . בגיל 45 פרשתי ופיניתי את כולי לתשוקה האמיתית שלי, אובססיה מטורפת לעולם הקוסמטיקה. למדתי את נושא הרוקחות הטבעית כדי לעשות את הפורמולות הכי טובות עם אפקט מעולה וכמי שנעה בין צמחונות לטבעונות עם נטייה לטבעונות – שהיא בעיני התזונה הנכונה, התמקצעתי בסופר פוד מתוך הנחה שמה שטוב לגוף כדי שיפעל במיטבו: שומנים, פחמימות, ויטמינים, מינרלים וחלבונים – טוב גם לעור. מעבר ללימודים שנתנו לי כלים, אני אוטודידקטית, חוקרת את הנושא שנים בכיוון של הפיזיקה, הכימיה והביולוגיה ואחרי כמה שנות לימוד ומחקר, בשנה שעברה יצאתי לדרך ואני מייצרת בשני מפעלים, במושב בצפון ובחדרה".
המוצרים
"יש לי 60 מוצרים ועוד 30 מוצרים בפיתוח: מוצרי ניקוי לפנים, פילינגים, סרומים, טונרים ומסכות, מוצרים לגוף ולאמבט, נרות משעוות סויה טבעית, מיסט לחללים, אריגים וכריות מפיצי ריח, ויש קו מוצרים לגברים על בסיס מים – כי הם לא אוהבים תחושה שומנית בפנים".

מוצר הדגל של דפנה שביט. סרום לעור הפנים | צילום: יח"צ
מוצר הדגל של דפנה שביט. סרום לעור הפנים | צילום: יח"צ

מוצר הדגל
קרם פנים להזנה, מבוסס שיבולת שועל עשיר וקטיפתי המסייע בהחלקת קמטים, וסבון הדרים לפנים המכיל לימון, תפוז ונענע – ואינו מייבש.
קהל היעד
30 ומעלה.
מחירים
20 עד 239 ש"ח.
להשיג בטרמינל X, בסניפי דליקטסן, בחנות הבית בלבונטין 19 תל אביב, ובאתר.

לבנדר – קוסמטיקה טבעית

שנת הקמה
2007. הפריצה המשמעותית חלה לפני חמש שנים.
הבעלים
טלי מצליח, בת 50, ובן זוגה עדו משעל, הורים לארבעה ממושב עין.
החזון
"אחרי הרבה שנים של השקעה וזה היה מרד קשוח, אנחנו מתפרנסים מהחברה וממשיכים להגביר מודעות לנושא הקוסמטיקה הטבעית. אנחנו רוצים להמשיך לגדול, צעד אחר צעד, גם בארץ וגם בעולם".
איך הכול התחיל
"הייתי יועצת חינוכית אחרי תואר שני, מנחת קבוצות ורפלקסולוגית, ועדו הוא מהנדס כימי, ביולוג והומאופת קלאסי. הרעיון לפתח מוצרים התחיל אחרי שנוכחנו שהשימוש של הילדים בשמפו ממותג שנחשב מוביל, נגד קשקשים, הרג צמחים ודגים במערכת טיהור השפכים שבנינו בחצר הבית. וכשעדו חיפש אחרי מוצרים טבעיים בריאים, הוא נוכח עד כמה הם מכילים כימיקלים שלא רצינו אותם בבית והתחלנו לייצר מוצרים לעצמנו. חברים שניסו, סיפרו שבעיות כמו למשל אסטמה של העור, נפתרו בזכות המוצרים שלנו. בעינינו קוסמטיקה חשובה לבריאות לא פחות ממזון, ולכן יצאנו למסע שלנו – התחלתי בתהליך עזיבה המקצוע הקודם והתמכרתי ל"לבנדר", קו מוצרים 100% טבעי ואקולוגי. כיום עדו אחראי על הפיתוח והיצור ואני על הפיתוח הארומותרפי והשיווק. אנחנו מייצרים בבית מלאכה משלנו בכרכור.

"קוסמטיקה חשובה לבריאות לא פחות ממזון". לבנדר קוסמטיקה טבעית | צילום: טל ברדק  
"קוסמטיקה חשובה לבריאות לא פחות ממזון". לבנדר קוסמטיקה טבעית | צילום: טל ברדק  

המוצרים
מעל 150 מוצרים לכל צורך, סוג עור ובעיות עור מאקנה ועד אנטי אייג'ינג. מוצרים לפנים, לגוף, לשיער, סבונים ודיאודורנטים.

מוצר הדגל
סדרת האנטי אייג'ינג לפנים עם האצה האדומה שגדלה בקטורה שבערבה, המתמודדת היטב עם רדיקלים חופשיים ופיגמנטציה ושומרת על עור אלסטי.
קהל היעד
מתינוקות ועד קשישים. מרבית הלקוחות הן נשים בגילאי 40+.
מחירים
24-285 ש"ח.
להשיג בחנות המפעל ובמרכז המבקרים – נעורים 54, כרכור, בחנות לבנדר בקניון ערים, ובאתר.

בין המוצרים. לבנדר קוסמטיקה טבעית | צילום: טום לנגפורד
בין המוצרים. לבנדר קוסמטיקה טבעית | צילום: טום לנגפורד

RIVANLI – הפטנט של סיון

שנת הקמה
2019
הבעלים
סיוון סנדורי כהן, בת 39 ממודיעין, נשואה ואם לשניים.
החזון
"המוצר נמכר היטב בעיקר בארצות הברית, ואני מכוונת למדינות נוספות. מה שאני מרוויחה אני משקיעה היום בלהתרחב, וגם ליצור מגשים בצבעים שונים".

פטנט לייבוש מברשות איפור. rivanli | צילום: יח"צ
פטנט לייבוש מברשות איפור. rivanli | צילום: יח"צ

איך הכל התחיל
"עבדתי לאורך שנים ברשות השידור בטלוויזיה בערבית כמתאמת שידור, ובמקביל עבדתי במשך עשור כמאפרת עצמאית. לפני שלוש שנים סגרו את המחלקה, קיבלתי פיצויים והייתי על צומת דרכים, התלבטתי אם להשקיע את כספי הפצויים בדירה משלנו או להשקיע בעסק ביוטי משלי שאולי יבטיח לי בהמשך דירה, וחשבתי שנושא ייבוש המברשות הוא בעייתי לא רק למאפרות אלא לכל אישה מתאפרת שמניחה הכל על מגבת. חיפשתי בעלי אקספרס ובאתרים נוספים ולא מצאתי מוצר כזה, אז הגעתי למעצב תעשייתי ותכננתי את המגש הייחודי. ההצלחה הייתה מהירה, התגובות היו שמדובר במכשיר גאוני, וגם קיבלתי תשבוחות מיוצרי תוכן גדולים בארץ (אשלי בקשי וקסמן) ובחו"ל (רוברט וולש וג'יין ליבס – יוטיוברים נחשבים) ומהמאפרת הבריטית ליסה אלדריג'".
מוצר הדגל מתקן לייבוש מברשות איפור – פטנט רשום על העיצוב בארצות הברית, באיחוד האירופאי, בריטניה, סין וישראל. מתקן חזק ואיכותי עשוי פלסטיק קשיח, בעל פסי גומי המונעים מהמברשות להחליק ומתאים לכל סוגי המברשות, ומגש מיוחד לספוגיות הניתן לפירוק קל.
מחיר
200 ש"ח.
להשיג בבית הספר לאיפור של עדה לזורגן, ובאתר בלאשס בו היא מוכרת גם מוצרים נוספים.