זה לא יושב בול: הדרך הכי אקולוגית לעשות קניות

דותן הרשקוביץ, מנהלת קהילה "זה לא יושב בול" | צילום: מיקה גורוביץ
דותן הרשקוביץ, מנהלת קהילה "זה לא יושב בול" | צילום: מיקה גורוביץ

נבחרת קהילות הנשים המשפיעות בפייסבוק: המקום המושלם לצרכנות אופנתית וידידותית לסביבה שיציל אותך מייסורי המצפון על קנייה לא טובה וגם יחדש לך את המלתחה. תעשו כבוד ל"זה לא יושב בול"

88 שיתופים | 132 צפיות

אנחנו שמחות להכריז על קהילת זה לא יושב בול שנבחרה על ידי הקהל בקטגוריה "לייף סטייל" ובכך הצטרפה לנבחרת קהילות הנשים המשפיעות  בפייסבוק לשנת 2022 של מגזין "את" ומטא בישראל. כל אחת שקנתה או הזמינה משהו אונליין, והתחרטה על הקנייה ברגע המדידה הראשון בבית (כלומר: כולנו) תוכל למצוא את הנחמה שלה בקהילה הזו. הבונוס: זה גם אקולוגי. זו ההזדמנות להכיר את הקהילה ואת מי שמגיעה לה התודה על זה.

מנהלת הקהילה דותן האס הרשקוביץ
שנת הקמה 2020
חברות בקהילה 50,000

דותן הרשקוביץ, מנהלת קהילה "זה לא יושב בול" | צילום: מיקה גורוביץ
דותן הרשקוביץ, מנהלת קהילה "זה לא יושב בול" | צילום: מיקה גורוביץ

במה עוסקת הקהילה ומה מטרתה?
"מכירת פריטים חדשים, במצב מושלם, הפחתת צריכה (כי אם כבר לקנות אז אחת מהשניה)".

מה הופך את הקהילה למשפיעה?
"היא שונה בנוף של קבוצות המכירה-קניה: היא לא קבוצת יד 2, אלא קהילה בה מוכרים פריטים חדשים בלבד, יש אמון אחת בשניה ותחושת אינטימיות וביטחון – למרות גודלה. הפוסטים והתכנים מותאמים באופן מלא לחברות הקהילה ולצרכים שלהן, יש בה רק תגובות מפרגנות ומרימות ובכללי היא ממש ממש כיפית. היא מעלה לשולחן את השיח על צרכנות, של קיימות באופן שאינו שיפוטי, מרים ומאפשר".

> לנבחרת המלאה של קהילות הנשים המשפיעות בפייסבוק 2022

מה גרם לך לפתוח את הקבוצה?
"צורך אישי, חיפשתי איך ואיפה למכור פריטים חדשים לחלוטין – עם הטיקט, שכבר לא יכולתי להחזיר לחנות. ולא רציתי למכור במחירים נמוכים יותר, כי הם לא יד 2. לא מצאתי קהילה כזו, אז הקמתי אחת".

מה הדבר הכי מרגש שקרה במסגרת הקהילה?
"הפוסטים שהם שוברי שגרה – 'מחפשת אהבה שתשב לי בול', 'מחפשת חברה שתשב לי בול' , 'מחפשת עבודה שתשב לי בול' וכו׳. אני מאמינה שיש פה כוח נשי מדהים, ושאפשר ורצוי להשתמש בו ולנתב את השיח להעצמה נשית, לחיבורים נשיים – בכל דרך אפשרית".

מה למדת מניהול הקהילה?
"דבר ראשון שנשים קונות המון ואני לא לבד בזה, ושאפשר לעשות את זה אחרת – אפשר 'להפסיד' פחות כסף, לפגוע פחות בסביבה, לחשוב קצת שונה ואחרת על הפריטים, לתמוך בכלכלה מקומית ולייצר מציאות ירוקה וידידותית יותר, שאפשר להתחבר אחת עם השניה על בסיס אופנה, בגדים, סגנון וכו׳ ולייצר קשרים משמעותיים מאוד, ושכשקהילה עונה על צורך -היא עפה באוויר!".

טיפ לניהול קהילה מצליחה?
"תהיי נאמנה לעצמך, תעשי מה שנוח לך ועושה לך טוב. ובאותה נשימה – תפקחי עיניים ואוזניים ותקשיבי לחברות הקהילה, הן שותפות מלאות בניהול שלה והיא לא קיימת בלעדיהן 🙂 ואל תעשי את זה לבד! אני מודה כל יום על צוות הניהול שאיתי ולצידי – ירדן שפאר ורז הרשקוביץ, והשותפות החדשות לצוות שלנו: נוי עבדייב ונועה לוריאן".

***

הזוכות בבחירת הקהל בקטגוריית לייף סטייל:
"זה לא יושב בול" ו"מתולתלות"
המועמדות הנוספות בקטגוריית לייף סטייל:
החברה שיודעת, Туфлемания (shoemania), לייף סטייל מעל 40/50, בסטיז מבלות וממליצות, קהילי (הקהילה של קהילי), סילבר סיסטרס Silver Sisters Israel, אופנה והשראה Fashion and Inspiration by Yana Darom, השמנמנות של זוריק

 

נבחרת קהילות הנשים המשפיעות ביותר בפייסבוק לשנת 2022 של מגזין "את" ומטא (פייסבוק) בישראל, מורכבת מ-20 קהילות שנבחרו על ידי הקהל הרחב במעל 60 אלף הצבעות, ו-5 קהילות נוספות שנבחרו על ידי מערכת את ומטא בישראל. הפרויקט נערך לכבוד יום האישה הבינלאומי, מתוך רצון לתת כבוד לקהילות הנשים הישראליות שהפכו להיות מרחב של תמיכה, ידע, עזרה והשראה עבור נשים רבות.
נבחרת קהילות הנשים המשפיעות ביותר בפייסבוק לשנת 2022 של מגזין "את" ומטא (פייסבוק) בישראל, מורכבת מ-20 קהילות שנבחרו על ידי הקהל הרחב במעל 60 אלף הצבעות, ו-5 קהילות נוספות שנבחרו על ידי מערכת את ומטא בישראל. הפרויקט נערך לכבוד יום האישה הבינלאומי, מתוך רצון לתת כבוד לקהילות הנשים הישראליות שהפכו להיות מרחב של תמיכה, ידע, עזרה והשראה עבור נשים רבות.