זה היום שלה: ביקור מלהיב בגלבוע

קרם שניט מופלא באילוש | צילום: טל פז
קרם שניט מופלא באילוש | צילום: טל פז

המטרה: לחגוג יום הולדת לבת ה־17 שמתעניינת בעיקר בסנאפצ'ט. האמצעי: טיסה בכדור פורח מעל הגלבוע וארוחה במסעדה משפחתית מעולה חגית אברון מנסה לא לחפור לבכורה שלה אבל לא מפסיקה להתלהב מנופי הגלבוע ומהאוכל של אילוש

88 שיתופים | 132 צפיות

תמר בת 17. הבטחתי לה, לבכורתי הדעתנית, שלא אפדח אותה במדור, אף שנייר עיתון מודפס אינו נחשב כמדיה שעשויה לסכן את מעמדה החברתי, או אם לסכם במילותיה: "כל עוד זה לא מתפרסם בסנאפצ'ט אין לי בעיה". העולם על פי הסנאפצ'ט (אפליקציה להעלאת תמונות והודעות שמשמידות את עצמן תוך כמה שניות) גורס שמה שלא ראית בהבלח בן עשר שניות אינו רלוונטי. תארו לכם שבעולם כזה אני אמורה לרגש אותה ביום הולדתה.

היא הפגינה אדישות כלפי שלל הצעות שזרקתי לחלל האוויר: יום כיף בתל אביב, הופעה בקיסריה או סוף שבוע טרופי באילת. לבסוף, לאחר קידוח מסיבי בעומקי קרומי הזיכרון של מחוזות נעוריי, נזכרתי שמה שהכי מרגש בגיל הזה היא היכולת לדווח על חוויה מופלאה. בזמני זה היה, למשל, החלקה על הקרח. בשל אופייה הרחפני משהו, וגם לטובת הדיווח בסנאפצ'ט, הימרתי על טיסה בכדור פורח. הנערה נעתרה. לאחר הטיסה, המתקיימת בשעות הבוקר המוקדמות, תכננתי טיול קטן בגלבוע הפורח ומיד לאחר מכן ארוחת יום הולדת במקום חדש וסודי. בסופו של דבר, גם לבלוטות הטעם שלי מותר ליהנות.

המראה אלגנטית מעל ראשו של הגלבוע | צילום: Rize up
המראה אלגנטית מעל ראשו של הגלבוע | צילום: Rize up

הטיסה נקבעה לשעה 6:00 בגלבוע והכתיבה יציאה טרום צפרירי בוקר. אני הצטיידתי בכובע מחמם, שגרר מבטי בוז מצד תמר, והיא מיהרה להטות אותו להשגת מראה היפסטרי מרומז. בדרך, לחימום האווירה, השמעתי דיסק של הגבעתרון וניסיתי לפצוח בשיחה על מורשתם הלירית הקשורה לגלבוע שמעליו נטוס. רפרפתי במהירות על פני השירים כדי להגיע ללהיט המכונן "בת 60", ונתקלתי בפיהוק ובהחלפת השיר במחי יד ללהיט החדש של אדם לוין מלהקת מרון 5.

הבלון שלנו על צוותו המתין בשדה דומם לניפוח. אט אט נשלחו שלהבות אש אל קיבתו, מנפחות אותו מעלה. החוגגת נכנסה לסלסילה בביטחון עת הוזמנה על ידי אפי הטייס לעלות לטיסה. כמה הוראות בטיחות, הסבר פיזיקלי על ביצועיו של הבלון הפורח ואנחנו ממריאים באטיות אלגנטית אל מעל ראשו של הגלבוע, והנה כבר מאיר היום.
"יפה שם למטה", ציינה הילדה. אני ביקשתי להתפייט קצת יותר ושיבחתי את יופיו של העמק על משבצותיו בצבעי החום־ירוק הסדורות כשמיכת טלאים ועל עצי השקדיות הנפרדים מגלימתן הוורדרדה. עוד כמה ימים ושדות השיבולים יצהיבו, החמניות יזקרו את ראשן החלמוני ומראה העמק ישתובב בצבעים חמים של אביב וקיץ. אנחנו משייטים בגובה של 3,300 רגל וחומקים בעזרת אפי המיומן מענן זריז. מהירות הרוח מתונה ומאפשרת לחוג כמעט ללא תנועה מורגשת במרחבי הרקיע. מדי פעם חולפות להקות עגורים ואנחנו כמעט רואים להם את הלבן בעיניים. תמר מתפעלת בשקט ומקשיבה בנימוס להסברים של אפי ושלי המנסים לא לחפור. שעה לאחר מכן אנחנו נוחתים בשקט מופתי בצלו שלשדה. אני משיקה כוסית שמפניה עם הטייס, מנהג בן 142 שנה שמברך על הנחיתה בשלום.

קפה קטן של התרעננות ב"מקלות וניל", בית קפה משובח בעפולה, סיבוב בלתי נמנע באחד הקניונים הסמוכים לקניית מלתחת יום הולדת (הלך הטיול בדרך נוף גלבוע) ואנחנו משייטות לעבר רמת צבי – היישוב שבו מסתתרת אילוש, פנינה קולינרית חדשה בעמק. הכביש לרמת צבי מרהיב. שלל גבעות ירוקות משובצות פרח ונוי, פרות העמק רועות בשלווה וטרקטורים חורשים רגבי אדמה.

לסיורים שלי אני מגיעה תמיד מוכנה, אחרי אינספור בירורים וליקוט מידע קפדני על מקום היעד, אך אילוש הצליחה להפתיע אותי. מור, אופת שמרים דגולה מעמק חפר, סיפרה לי פעם על הזוג המוכשר מיכל פרלמוטר ושלומי אקוקה. היא קונדיטורית מדופלמת בת המושב והוא שף מחונן מבית שאן במקור. השניים חלמו להקים מסעדה משפחתית בניחוח איטלקי בבית הוריה של מיכל, שמוליק כובש הזיתים ורוקח המרקחות ואילנה אשתו שהייתה בשלנית אדירה. על שמה ולזכרה נקראת המסעדה.

הגיע עשוי בשלמות, חרוך מבחוץ ואדום מבפנים. אנטריקוט בורטב פירות יער של אילוש | צילום: טל פז
הגיע עשוי בשלמות, חרוך מבחוץ ואדום מבפנים. אנטריקוט בורטב פירות יער של אילוש | צילום: טל פז

תרנגולות חופש, עצי הדר מבושמים וצנצנות זיתים ומרקחות פרי מקבלים את פנינו. בזווית העין קולטת תמר את שלומי מפרק נתח בשר דשן ומסמנת לי שזאת המנה שהיא רוצה. עד שהנתח עולה על הגריל אנחנו אוכלות פסטה נפלאה תוצרת בית עם שלל פטריות חורש ויער מתובלות בשמן זית משובח. את השמן מפיק שמוליק מעצי הזית שבחצר. הפסטה רק פתחה את התיאבון ולכן המשכנו בקציצות של לוקוס טרי שנקצץ ביד עם שפע של עשבי תיבול. חרף היותה מסעדה קטנה, בני הזוג מקפידים להשתמש במיטב חומרי הגלם והתוצרת הטרייה.
אחרי ההתלהבות מהלוקוס בחרנו גם במנת הפיש אנד צ'יפס. קיבלנו מגדל של אצבעות שמנות ממוסר טרי מצופה בבלילה מתפצחת ומתובלת ולידה איולי פפריקה מלהיב. גם הסטייק קיים את הבטחתו והגיע עשוי בשלמות, חרוך מבחוץ ואדום מבפנים, מלווה בפירה מתקתק ושופע וברוטב פורט נפלא. התפוצצתי מגאווה על הילדה שאוכלת סטייק מדמם והזמנתי לה שני קינוחים. מיכל, שהמתוקים היא המחלקה הבלעדית שלה, נכנסה בשמחה למטבח והגישה לגברת יום ההולדת קרם שניט שצפן תועפות של תותים בקרם פטיסייר מעולה בין שכבות הבצק המופלא, ופונדנט שוקולד מצוין, שאין לתמר יום הולדת בלעדיו.
בדרך חזרה ניסיתי לסכם את האירוע ולקשור סופרלטיבים ליכולתי לגרום לה הנאה. "אימא, היה כיף וטעים מאוד, אבל אל תעופי על עצמך", סיכמה ופנתה לסנאפצ'טים בנייד שלה.

Hagitevron.com

Rize Up – טיסה בכדור פורח בגלבוע 4500282־077 בתיאום מראש

מסעדת אילוש מושב רמת צבי, 6363143־053