תמיד נאהב אותך: ויטני יוסטון הייתה אמורה לחגוג 60

שיר געגועים. ויטני יוסטון הייתה אמורה לחגוג 60 | צילום: Bob Riha, Jr./Getty Images
שיר געגועים. ויטני יוסטון הייתה אמורה לחגוג 60 | צילום: Bob Riha, Jr./Getty Images

עם תלתלים וצלליות כחולות או בחליפת מלחים לבנה מעוטרת זהב - הסטייל של ויטני יוסטון היה גדול מהחיים לא פחות מהקול שלה. השבוע היא הייתה אמורה לחגוג 60

88 שיתופים | 132 צפיות

האנושות הייתה צריכה לחצות את קו שנות ה-2010, כדי להתחיל להעריך את האופנה של שנות ה-80 – עשור שנחשב לאחד השנויים במחלוקת מבחינה אסתטית. האופנה האינטנסיבית, הבארוקית, שידרה קשיחות ומיליטנטיות. הכתפיים המתרחבות צוותו למותניים צרים, שיער מנופח ואיפור ניאוני – והפאשניסטות נראו כאילו הארון שלהן הפך לשדה קרב. אך למרות היחס הסקפטי להן זכו האייטיז, הסטייל של ויטני יוסטון, שהלכה לעולמה לפני 10 שנים והייתה אמורה לחגוג השבוע (9 באוגוסט) את יום הולדתה ה-60, הפך לעל-זמני כמעט באופן מיידי. יתרה מזאת, זו לא תהיה הגזמה לקבוע שהסגנון שלה, במוזיקה ובבחירות האופנתיות שנעשו בשנות ה-80 וה-90, הגדיר את התקופה.

>> העולם נפרד מויטני יוסטון

היא הפכה לאייקון אופנה, בעיקר בזכות יכולת ההופעה הוורסטילית שלה. במהלך השנים היא אימצה מאות לוקים מגוונים מבתי אופנה שונים, ביניהם ורסצ׳ה, ארמני, ז׳אן פול גוטיה ודולצ׳ה וגבאנה, וידעה להפוך את עצמה בכל פעם למישהי אחרת. בהתאמה, כל אחת כמעט יכולה לשאוב ממנה השראה, בזכות החיבה שלה לשמלות לייקרה, חצאיות מיני, שילובים של מכנסי ג׳ינס וז׳קטים מחוייטים או מעור. גם בעיצוב השיער, דאגה יוסטון לאמץ כל סגנון שאפשר היה לחשוב עליו, מתולתל או מוחלק, ארוך או קצרֿ מחומצן או בגוון טבעי.

ויטני יוסטון בסרט "שומר הראש" מ-1992 | צילום מסך
ויטני יוסטון בסרט "שומר הראש" מ-1992 | צילום מסך

המראה כולו היה כמובן רק קול שני, לקריירה מוזיקלית, שלא הפסיקה לשבור שיאים היסטוריים. היא הייתה פה לפני ג׳נט ג׳קסון, פאולה עבדול ומריה קארי, ולמעשה היא אחת הזמרות המצליחות בהיסטוריה של עולם המוזיקה – קשה להתחרות עם מכירות של מעל 200 מיליון אלבומים, להם יש ביקוש עד היום, ועם עשרות פרסי בילבורד וגראמי. יוסטון אף זכתה באינסוף תארים מסחררים, בהם האלבום הנמכר ביותר בזמן קצר ביותר והסינגלים המצליחים ביותר אי פעם, כמו למשל השיר "I Will Always Love You" מתוך פסקול הסרט הבלתי נשכח "שומר הראש" מ-1992, שבו גם שיחקה יוסטון לצד קווין קוסטנר.

להיטים בלתי נשכחים ומלתחה מסחררת, הם מה שהפכו אותה לדיווה, גם אם שנותיה האחרונות רחוקות מלהיות יפות מכל הבחינות. התמכרות לסמים ולמשככי כאבים, ובן זוגה המתעלל המוזיקאי בובי בראון, הובילו אותה אל הסוף הבלתי נמנע. ב-2007 היא נאלצה להעמיד למכירה פומבית יותר מ-400 פריטים של בגדים, אקססוריז וכלי נגינה, כדי לכסות על החובות למחסן שאיפסן אותם, וחמש שנים מאוחר יותר היא הלכה לעולמה בגיל 48 לאחר שנמצאה ללא רוח חיים במלון בוורלי הילטון בלוס אנג'לס. אנחנו מעדיפות לזכור את וויטני של פעם.