"ככה עושים את זה": בנו של וויל סמית' גאה באבא, בהוליווד מגנים

וויל סמית' וכריס רוק. שיחת היום | gettyimages
וויל סמית' וכריס רוק. שיחת היום | gettyimages

מיטב הסלבס על השטיח האדום, פרסים ולוקים מפוארים - אבל כולם מדברים רק על הסטירה של וויל סמית' לכריס רוק. הרשת מוצפת תגובות, זו של ג'יידן סמית' הייתה המבאסת מכולן

88 שיתופים | 132 צפיות

אתמול התקיים טקס האוסקר, והיו בהחלט זכיות מרשימות ולוקים שעשו לנו את הערב, אבל הייתה תקרית אחת שגנבה את כל הפוקוס, והפכה להיות מה שכל העולם מדבר עליו היום. כריס רוק, בהנחייתו, חשב שיהיה משעשע להתבדח על חשבון זוגתו של וויל סמית', ג'אדה פינקט-סמית' כשצחק על ראשה המגולח ואמר: "היא נראית כמו 'ג'י איי ג'יין 2". אבל זה לא היה כל כך משעשע, לא רק מפני שחשפה לאחרונה כי היא סובלת מנשירת שיער בעקבות מצבה הרפואי, אלא שגם רוק בטח לא צפה את הזעם שהבדיחה שלו תעורר.

>> רויאל שיק: לכוכבת החדשה של "ברידג'רטון" יש חתיכת סטייל

לאחר שקם ממקומו, עלה לבמה וסטר לרוק, חזר סמית' לשבת, אבל לא לפני שצעק "תוציא את השם של אשתי מהפה המ*דיין שלך". בתגובה השיב המנחה: "וואו, זה הערב הגדול בתולדות הטלוויזיה". ממש אחר כך, זכה סמית' בפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"משפחה מנצחת", ואת נאומו ניצל גם להתנצלות בדמעות. הבדיחה של רוק, בהחלט הייתה לא במקום והיא גם לא עד כדי כך משעשעת, אבל תגובתו של סמית' הייתה כל כך אלימה – שהוא כבר לא נתפס בתור הקורבן של הסיפור, גם אחרי שהתנצל ואמר: "אני רוצה להיות שגריר של אהבה ושל אכפתיות. אני רוצה להתנצל בפני האקדמיה ובפני כל המועמדים הערב. אהבה גורמת לך לעשות דברים משוגעים. אני מקווה שהאקדמיה תזמין אותי שוב".

אם יצא לכן לחשוב כמונו, מה עובר על ילד שאביו המפורסם מתועד כך, אז אולי תופתעו לשמוע שג'יידן סמית', בנם של וויל וג'יידה סמית', היה די מרוצה מכל הסיפור וצייץ בטויטר: "וככה אנחנו עושים את זה".

 

 

אבל מחוץ למשפחה התגובות היו פחות אוהדות. "זו פרקטיקה גרועה מאוד, לעלות על הבמה ולתקוף פיזית קומיקאי", כתבה הקומיקאית קתי גריפין והוסיפה: "עכשיו כולנו צריכים לחשוש שמישהו שירצה להיות וויל סמית' הבא במועדוני קומדיה ואולמות".

אף אחד לא נשאר אדיש | צילום מסך טוויטר @Fernand80285736
אף אחד לא נשאר אדיש | צילום מסך טוויטר @Fernand80285736

והקומיקאית לונדון היוג'ס כתבה: "אז תקיפה פומבית היא התשובה לבדיחה חסרת רגישות ב-2022? טוב לדעת. אני אעשה את הספיישל הבא שלי בנטפליקס דרך הזום".

מארק האמיל, כוכב סרטי "מלחמת הכוכבים", השתמש בהאשטאג לציין את זה שמדובר ברגע האוסקר הכי מכוער שנראה, וכתב: "סטנדאפיסטים מורגלים מאוד בהתמודדות עם מטרידים מהקהל. אלימות ותקיפה פיזית – לא ממש".

בעיני הסטנדפיסטית השחקנית והסופרת רוזי אודונל, מדובר ב"הפגנה עצובה של גבריות רעילה של משוגע נרקיסיסטי". עוד כתבה: "כל כך מרגיז – בכל רמה. בראבו לכריס רוק על כך שלא פירק את וויל סמית', מה שהוא יכול לעשות בכל יום בשבוע".

כמובן שגם יש מבוגר אחראי בכל הסיפור, והאקדמיה האמריקאית לקולנוע יצאה בהצהרה המתבקשת: "האקדמיה אינה מקבלת אלימות מכל סוג שהוא. הלילה אנחנו שמחים לחגוג את זוכי האוסקר ה-94 שלנו, שראויים לרגע הזה של הוקרה מעמיתיהם ואוהבי הסרטים ברחבי העולם". נכון להרגע כריס רוק החליט שלא להגיש תלונה, אבל מי יודע – עם כל כך הרבה גיבוי ברשת מסביב הוא עלול עוד להתחרט.

ובכל זאת יש כאלה שהצליחו לשמור על הומור: מפיק טקס האוסקר, וויל פאקר כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ובכן, אמרתי שזה לא יהיה משעמם". הקומיקאי מיכאל איאן בלאק כתב: "מאכזב שוויל סמית' שיחק את מוחמד עלי אבל הוא אפילו לא הצליח להפיל את כריס רוק". אנחנו בטוחות שעוד נמשיך ונשמע על המקרה הזה והתגובות עוד יצוצו ויצופו, עד שכנראה גם מקרה האלימות הזה ישכח ויוחלף בשיחה דרמטית אחרת.

> אוסקר 2021: הנשים עושות היסטוריה, אבל לא על השטיח האדום
> אוסקר 2020: כל השמלות מהשטיח האדום
>  מצעד השמלות הבלתי נשכחות מכל טקסי האוסקר