ובייביסיטר כבר סגרתם?

כולנו היינו רוצים שתהיה לנו מרי פופינס צמודה | צלם: Ingimage
כולנו היינו רוצים שתהיה לנו מרי פופינס צמודה | צלם: Ingimage

יוצאים לבלות בערב הסילבסטר? הנה כמה עצות שיעזרו למצוא את הבייביסיטר הנכונה (כמעט כמו מרי פופינס)

88 שיתופים | 132 צפיות

כולנו היינו רוצים שתהיה לנו מרי פופינס צמודה, שנוכל להפקיד את הילדים בידה בראש שקט ולצאת מהבית לעניינינו בלי דאגות. טוב נו, היינו מסתפקים בסבתא, אבל גם היא לא תמיד פנויה. המפגש עם הבייביסיטר – שגילה לעיתים פחות ממחצית מגילנו, מזמן לנו ולילדינו הפתעות טובות יותר או פחות. פנינו למומחיות כדי לשמוע את דעתן ולקבל עצות שיסייעו לנו בפעם הבאה שנרצה לצאת לבלות.

לפני יציאה – דברים שצריך לסגור עם הבייביסיטר מראש

תיאום ציפיות: כדי להקדים תרופה למצבים לא נעימים, ערכו עם הבייביסיטר תיאום ציפיות מראש שבו, בנוסף לסגירה על שכר ושעות עבודה ולבירור עם אילו גילאים יש לה ניסיון כבייביסיטר, תשתפו אותה גם בדברים שאתם מצפים שיקרו כשאינכם בבית. ספרו לה על כללי ההתנהגות בבית הקשורים לילדים (הרגלי אכילה וצפייה בטלוויזיה, השתתפות הילדים במטלות הבית, טקס השכבה – צחצוח שיניים, סיפור), וגם מהי ההתנהגות המצופה ממנה כבייביסיטר (לעזור לילדים להקפיד על כללי ההתנהגות בבית, לא לחרוש על הטלפון, לא לבוא עם החבר, אם היא רוצה לעזור בעבודות הבית לאחר שהילדים נרדמים – תצ'פרו אותה). והכי חשוב: דברו בגובה העיניים ושלבו חיוך, כדי שזה לא יישמע כמו "אוסף הלאווים". דברו איתה כמו שהייתם רוצים שידברו עם בתכם שבבוא היום תעשה בעצמה בייביסיטר.

היכרות מוקדמת: השתדלו להימנע ממצבים שבהם הילדים לא מכירים את הדמות שבאה לשמור עליהם, וממצבים שבהם הילדים אינם יודעים שאתם יוצאים והבייביסיטר מגיעה רק לאחר שהם נרדמים (ואם אחד הילדים יתעורר ויגלה דמות זרה בבית?). הקפידו על היכרות מוקדמת של הילדים עם הבייביסיטר, גם אם זה אומר שתשלמו לה על השעה שהיא באה כדי להכיר את הילדים.

על כל צרה: הכינו לבייביסיטר רשימה עם מספרי טלפון לשעת חירום. מעבר להסבר איפה נמצאים הצצי, החיתולי והבקבוקי, ודאו שהיא יודעת מה לעשות במצבי חירום, הראו לה היכן נמצאים ארון החשמל, תאורת החירום, מטף כיבוי האש, תיק העזרה הראשונה. עדכנו אותה באלרגיות של הילד וודאו שהיא יודעת להשתמש במשאף או היכן נמצאת התרופה ומהו המינון הנדרש. אם נראה לכם שזה גדול על הבייביסיטר הצעירה, כדאי שתחפשו דמות בוגרת יותר.

ערכו עם הבייביסיטר תיאום ציפיות מראש. צילום: ingimage

מהדקים ת'חגורה – כך תחסכו בהוצאות הבייביסיטר

אם תסכמו כמה הוצאתם על הבילוי הלילי יחד עם הסכום ששילמתם לבייביסיטר, תגלו שמדובר שערב אחד ויחיד עלה לכם כמה מאות שקלים. אז איך יוצאים לבלות מבלי לשלם לבייביסיטר?

שמור לי ואשמור לך: כשאתם יוצאים לבלות, הביאו את הילדים לחברים טובים שאתם סומכים עליהם ושהילדים מכירים ואוהבים (אם הקשר טוב, אולי אפילו הם יוכלו להעביר שם את הלילה). וכשהחברים שלכם ייצאו לבלות, הם יביאו לכם את הילדים שלהם. החיסרון היחידי בסידור הזה הוא שלא תוכלו לצאת לדאבל דייט.

סבתאסיטר: ברור שבייביסיטר של סבא, סבתא או דודה אהובה הם החסכוניים ביותר. אבל מה עושים כששעת כיבוי האורות של סבתא זהה לזו של הילדים? אם מדובר בבילוי יזום שלכם, צאו לבלות ותחזרו לפני שהמכונית הופכת לדלעת. כלומר, מי אמר שלסרט חייבים לצאת בעשר בלילה? מה דעתכם להגיע לקולנוע בשבת בצהריים, כשהקטנים נרדמים אחרי הארוחה המשפחתית ואפשר להשאירם לכמה שעות אצל סבתא?
חיים את הרגע: נסו לנצל הזדמנויות לבילוי זוגי, אפילו רק לשתות ביחד קפה. למשל, בשישי בבוקר כשהילדים בגן ובבית הספר, או אחרי הצהריים כשהילדים בחוג או אצל חברים.

ייעוץ מקצועי

ד"ר ורד תמיר, עוסקת בהנחיית הורים ובייעוץ חינוכי לגיל הרך
הפסיכותרפיסטית רות כהן
אורנה ורניק
, יועצת לנימוסים והליכות