ה-כתף של מיורקה

מסעדת אס ורג'ר | צילום: אימג' בנק
מסעדת אס ורג'ר | צילום: אימג' בנק

בתוך מנזר נטוש, בחצי הדרך לפסגתו של הר אלארו שבאי מיורקה, נמצאת מסעדת אס ורג'ר - פנינה קולינרית המציעה שלל מאכלים ביתיים מהמטבח הספרדי-מיורקי

88 שיתופים | 132 צפיות

האי מיורקה (Mallorca) השייך לספרד הוא הגדול ביותר באיים הבלאריים (Islas Baleares) במערב הים התיכון וידוע בעיקר בשל בירתו – פלמה דה מיורקה (Palma de Mallorca). אחד ממאפייניו הבולטים של האי הוא רכסי ההרים הגבוהים, המשתרעים לאורך החוף הצפון-מערבי והחוף המזרחי ומהווים אטרקציה הן לחובבי טיפוס ההרים והן למטיילים המעוניינים ליהנות מנופים פסטורליים.

אחת מנקודות התצפית שמהן אפשר לחזות ביופייה הייחודי של פלמה היא אס ורג'ר (Es Verger), מקום מושבן של כמה חוות מקומיות הנמצא בחצי הדרך לפסגתו של הר אלארו (Alaró). הדרך לאס ורג'ר אינה סלולה ונטולת שילוט, למעט חץ אחד שמורה על כיוון הקסטיו (Castillo de Alaró), הלוא היא הטירה העתיקה בעלת המורשת המורית (בנייתה מתוארכת למאה ה-13 לספירה) שנמצאת בפסגתו של ההר. עם זאת, להרפתקנים שיעזו לעלות לאס ורג'ר צפויה חוויה יוצאת דופן, גם בשל הנוף היפהפה לאורך הדרך, אך בעיקר בזכות הפנינה הקולינרית שממתינה במרחק שלוש שעות טיפוס – מסעדת אס ורג'ר.

בישול אטי וטעם אלוהי

המסעדה ממוקמת בתוך מבנה של מנזר נטוש ומציעה כמה מאכלים ביתיים מהמטבח הספרדי-מיורקי, בהם לחמים מיוחדים המלווים במטבלים ובזיתים מקומיים וארוחות בוקר במחירים השווים לכל כיס (מחיר ממוצע לסועד נע בין עשרה ל-15 אירו). עם זאת, התמחותה העיקרית היא בהכנת כתף טלה צלויה, שאף זכתה לכינוי ״כתף הטלה הטעימה ביותר במיורקה". המנה מוגשת בתוספת סלט ותפוח אדמה, אך אני והחבר שסעד עמי הסכמנו כי באמת אין בהם צורך. הטעם האלוהי של כתף הטלה בצירוף יין הבית המיוצר במקום הם כל מה שהיה צריך כדי להפוך את סעודת הצהריים שלנו למושלמת. סוד ההצלחה של המנה טמון כנראה בבישול האטי של כתף הטלה, שהופך אותה לרכה ולנימוחה. עוד מומלץ לטעום את ליקר עשבי התיבול המיוצר גם הוא על ידי בעלי המקום, זוג מקומיים אדיבים מוותיקי העיירה הכפרית אלארו, המגדלים בקרבת המסעדה חיות משק כגון כבשים ועזים, המברכות לשלום את הסועדים המדושנים מעונג. הדרך הנוחה והקצרה ביותר להגיע למסעדה היא נסיעה ברכב, כל עוד נזהרים מהמהמורות שבדרך העולה לאס ורג'ר (אידיאלי למי שמתכננים מראש לנוע ברחבי מיורקה באמצעות רכב. עלות שכירת רכב היא עשרה אירו בממוצע ליום, ללא דלק). אפשרות נוספת, לנמרצים שבינינו, היא להחנות את הרכב בתחתית ההר ולעלות ברגל, כפי שעשינו אנחנו. במזג האוויר הנעים האופייני למיורקה, עלייה ברגל אינה רק מבטיחה נופים משגעים אלא גם מעוררת את התיאבון ואת הציפייה לסעודה שנכונה לבוא!

טיפ לדרך

דרך הגעה נוספת וחווייתית במיוחד היא נסיעה ברכבת העץ סוייר, שהחל משנת 1912 עוברת מדי יום את 27 הקילומטרים המפרידים בין הבירה פלמה דה מיורקה לעיר הנופש סוייר (Sóller), שבה שוכן הר אלארו. סוייר, הממוקמת בסמוך לחוף הצפון-מערבי של מיורקה, היא אחד מאזורי הנופש החביבים על המטיילים בזכות שפע האטרקציות והיופי שבה – חוף זהוב, כרמים, שדות, אדריכלות מעניינת, מבנים עתיקים ובתי קפה בשיק אירופאי. היומיים שביליתי בסוייר היו בין החביבים עליי במיורקה. אין ספק כי טיול של יום או יומיים ברחבי סוייר הוא תוספת מבורכת ומומלצת לסעודה באס ורג'ר. הגעה: מתחנת הרכבת המרכזית בפלמה דה מיורקה יש לעלות על רכבת או על אוטובוס שיעדם הוא העיר סוייר. בתוך סוייר כמה אוטובוסים עוברים בנקודות מרכזיות בעיר, בסמוך להר אלארו.

פרטים נוספים: seemallorca.com/trains

 

הילה רוזנפלד – סטודנטית לתואר שני באוניברסיטת יונסה שבסיאול, קוריאה הדרומית