השתקפות: חלונות הראווה של לואי ויטון

חלונות הראווה של לואי ויטון | צילום: סטפן מרטט
חלונות הראווה של לואי ויטון | צילום: סטפן מרטט

יש לכם מקום על שולחן הקפה, אהבה לעיצוב ו-718 דולר זמינים בחשבון הבנק? ספר מרהיב המתעד את חלונות הראווה המעוצבים של מותג האופנה לואי ויטון לוטש עיניים לכיוונכם

88 שיתופים | 132 צפיות

הפרזנטוריות שריתקו את העוברים ושבים לחלון הראווה של חנות לואי ויטון שנפתחה ברחוב בונד בלונדון ב-2010 לא היו דוגמניות חטובות אלא דווקא יענים. על רקע ורוד בוהק נראו בחלון יענים מפוסלות ומעוטרות פפיונים, בעלות רגליים מצופות זהב, שהגיחו מכל עבר ונשאו את תיקי המותג על צווארן או במקוריהן. בצד ניצבו קליפות ביצים ענקיות ובהן נעליים. "זאת הנקודה שבה התחילו להתייחס ברצינות לחלונות ראווה", מספרת בריאיון שנערך במייל פיי מקלאוד, 43, מנהלת הדימוי החזותי של קבוצת LVMH, שלואי ויטון הוא חלק ממנה. "ראינו שאנחנו מסקרנים את הלקוחות שלנו לא רק עם הומור וסיפורים אלא באמצעות התשוקה לאסוף חוויות".

חלונות הראווה של 460 חנויות המותג ברחבי העולם, מעבירים חוויית פנטזיה וקסמים שקשה להישאר אליה אדישים. המוצגים המרהיבים, המתחלפים שש פעמים בשנה, נמצאים באחריותה של מקלאוד, ועתה הם מונצחים בספר שהושק לפני מספר חודשים, "Louis Vuitton Windows", שנערך בשיתוף הוצאת הספרים היוקרתית אסולין – מעין ארכיון מודפס בן 186 עמודים של היצירות המרשימות.

חלונות הראווה של לואי ויטון | צילום: סטפן מרטט
חלונות הראווה של לואי ויטון | צילום: סטפן מרטט

קישוט חלונות הראווה מאפיין את המותג, שנפתח באמצע המאה ה-19, עוד מימיו של גסטון לואי ויטון, נכדו של המייסד לואי ויטון – צייר ואספן אמנות נלהב, שהבין את כוחו של השיווק הוויזואלי. בשנים האחרונות הופיעו בחלונות הראווה של החברה דוב פנדה ענק שעומד על ראשו, דינוזאורים מוזהבים שנוצרו בהשראת תערוכה במוזיאון לטבע בפריז ורכבת הרים ענקית ומוזהבת. כדי לשמור על אחידות, החלונות בכל העולם זהים, כמו גם החלון בחנות המותג בקניון רמת אביב, המעוצב בהתאם להוראות מדוקדקות המגיעות מפריז.

אחד החלונות המפורסמים נוצר ב-2012 כמחווה לאמנית היפנית יאיוי קוסמה, המרבה להשתמש בנקודות באדום ולבן. החלון, ששובץ באלמנטים מנוקדים ובמרכזם הדמיה של האמנית עצמה, משך כמות חסרת תקדים של קהל. "התגובות היו פשוט מטורפות", נזכרת מקלאוד. "בחנות שלנו בשדירה החמישית היינו צריכים לנקות את טביעות האצבעות מהחלונות מדי שעה".

חלונות הראווה של לואי ויטון | צילום: סטפן מרטט
חלונות הראווה של לואי ויטון | צילום: סטפן מרטט

מאיפה מגיעה ההשראה?

"השראה קיימת בכל מקום. אנחנו אנשים עם עיניים גדולות ופקוחות. נסיעות, אמנות, אדריכלות, שוקי פשפשים, חנויות, וכמובן האינטרנט. כל אלה מקורות שמאתגרים אותנו כל הזמן. הצוות שלנו סקרן מאוד ובעל נשמה מרדנית".

תוכלי לתאר קצת את עבודתך כמנהלת הדימוי החזותי ב-LVMH?

"זאת העבודה הכי כיפית ביקום. התמזל מזלי לעבוד עם המנהלים האמנותיים המוכשרים בעולם, בהם ניקולה גסקייר (המנהל הקריאייטיבי של לואי ויטון – נ"ב), ראף סימנס ומארק ג'ייקובס. זה אושר גדול לפרש את החזון האמנותי שלהם ולחבר בינו לבין הפן העסקי. אני אוהבת מאוד להקים צוותים קריאייטיביים ואני חושבת שהצוות שגיבשנו בלואי ויטון הוא הטוב ביותר. גם לדיור יש צוות מדהים. זהו בית אופנה שכל כולו כשרונות ויזואליים".

האם הסטודיו של לואי ויטון מעורב בתהליך של יצירת החלון?

"בהחלט. כולנו צוות אחד שדן ועובד ביחד והתהליך מאוד פתוח. ניקולה גסקייר כמובן מעורב בעיצוב החלונות. אנחנו מקבלים את החזון שלו ומתרגמים אותו לחלון. אנחנו מאוד נהנים מתהליך היצירה המשותפת".

Louis Vuitton, Ultimate Collection of Windows Box Edition

כריכת הספר Louis Vuitton" Windows" | צילום: יח"צ

כריכת הספר Louis Vuitton" Windows" | צילום: יח"צ