השחרור המוקדם של משה קצב מהכלא הוא סכנה לציבור

הורשע באונס. משה קצב | צילום: GettyImages
הורשע באונס. משה קצב | צילום: GettyImages

ועדת השחרורים של מעשיהו קבעה אתמול כי נשיא המדינה לשעבר שהואשם באונס יסיים לרצות את עונשו לאחר 5 שנים. מעין זיגדון חושבת שזוהי יריקה בפרצוף של כולנו

88 שיתופים | 132 צפיות

 

שחרור מוקדם לקצב. השתגעתם?! אוטוטו נגלה שטראמפ ניצח את הילארי. מה הדבר הבא? תואר ברוקחות על חשבון המדינה לאלון קסטיאל? MBA לאתי אלון? היי, איציק מרדכי עדיין אלוף. שמעתי שהתפנה התקן של בוכריס. אולי תזמינו אותו להחליף.

משה קצב היה נשיא מדינת ישראל. התפקיד הייצוגי הרם ביותר שלנו. תחשבו על שמעון פרס: כזה ייצוגי. שום מבחן בוזגלו לא חל על מי שבוחר להתמודד על התפקיד הזה, על מי שמקבל על עצמו את המשרה הרמה הזאת. החוקים הרגילים שלנו, של בני האדם, לא חלים על נבחרי עם. ואם נשיא המדינה חוטא, ועוד בעבירה פלילית מטונפת שאין לה שום הצדקה, שנשיא המדינה ישלם. יותר מאזרח מן השורה. קצב היה האזרח מספר 1. מתוקף זה, הוא גם צריך להיות העבריין מספר 1 ולא מגיעות לו שום הקלות. להפך. רק שליש מהאסירים שפונים לוועדה לשחרור מוקדם ייענו בחיוב. משה קצב, עם כל הכבוד (ואין כבוד) לא היה צריך להימנות על המיעוט הנבחר הזה.

התנאי הראשון לשחרור מוקדם הוא שהאסיר לא יהווה סכנה לשלום הציבור אם ישוחרר. השחרור המוקדם של קצב מהווה סכנה לשלום הציבור: הוא נותן לגיטימציה להטרדות מיניות, לאונס, להתנהגות גסה ופרועה שאין לה מקום במדינת חוק, ודאי לא במסדרונות שלטון החוק.

"נושא נפגעות העבירה קיבל ביטוי ונלקח בחשבון", כתבו חברי ועדת השחרורים של מעשיהו. "אין בעובדה שישוחרר או לא ישוחרר כדי להגיד דבר על שאט הנפש שהוועדה חשה מעצם המעשים ועל החומרה הרבה בה היא רואה אותם".

אבל אתם טועים, חברי ועדה יקרים: הנפגעות ממעשיו הבהמיים של קצב אינן רק הנאנסות שלו. הן כל מוטרדת, כל מותקפת, כל נאנסת במדינת ישראל. ועל כן אסור היה לשחרר אותו בשחרור מוקדם. בג"צ דן שוב ושוב בשאלה האם האינטרס הציבורי אמור להיות חלק משיקולי הוועדה לשחרור מוקדם. ההחלטה, בגדול, היא כן. ומה יותר אינטרס ציבורי מאשר להרתיע תוקפים מיניים?

תגובתה של אודליה כרמון, א' ממשרד התחבורה, היא תקציר מדויק של כל מה שיש לומר: "שחרורו המוקדם של האנס המורשע, המסרב להכיר בחטאו, ביום שבו קצין צבא מהולל, רב באולפנה, ראש עיר ויושב ועדת חוקה, חוק ומשפט מואשמים באלימות מינית, מעיד על השפל הערכי והמוסרי של החברה שבה אנחנו חיים".

אם אפילו נשיא שאנס מקבל את כל ההקלות שמציע לו החוק, ממה יש לבוזגלו לפחד?

***

בקרית מלאכי מכינים ודאי את מסיבת החזרה של קצב לחיק משפחתו ועירו. המלך שב הביתה. לפני שאתם חותכים את העוגה ופוצחים בשיר, תעיפו מבט סביב על הבנות שלכם, האחיות שלכם, האימהות שלכם. קחו רגע לחשוב מה עשה האיש שאת שחרורו אתם חוגגים.