הרעיונות הטעימים שיפתחו לכם את השנה בטעם טוב

פסטיבל הקולינריה round Tables  חוזר | צילום: Nuno Corella
פסטיבל הקולינריה round Tables חוזר | צילום: Nuno Corella

מנות בהשראת האלווין, תפריטי טעימות משתלמים, כלי בישול תותחים, קינוחים מורכבים, וספר אפייה למתוחכמים. שפע של מתנות ממתיקות לנו את השנה החדשה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

לא חייבים לטוס לגרמניה בשביל חגיגות האוקטוברפסט

חגיגות הבירה של האוקטוברפסט כבר מזמן פרצו את גבולות מינכן, ואם יש סיבה לשתות מי אנו שנסרב. השילוב בין החג הגרמני לסתיו התל אביבי הוליד את 1040, גינת בירה בווארית אותנטית של מותג הבירה ויינשטפן. המקום, שנקרא על שם שנת ייסוד המבשלה, הוא פרי שיתוף פעולה של המותג עם בעלי המולי בלומ'ס, שם נרדף לבירה בעצמם. ברחבה סמוכה לגשר המנעולים עם נוף לירקון אפשר לשבת ליד שולחנות ארוכים ולגמוע שבעה סוגי בירה, מוויטוס העוצמתית (7.7 אחוזי אלכוהול) ועד בירה ללא אלכוהול, אם אתם בדיוק בדרך לריצה בפארק. ליד הבירה מוגשים נשנושים תואמים כמו פרצעל, שניצל, שוקרוט ונקניקיות של השרקוטייה אלן טלמור. המקום יישאר פתוח גם אחרי אוקטובר והבריזה בחינם.
ביתן 16 נמל תל אביב

מבחר בירות גרמניות לרגל האוקטוברפסט בנמל תל אביב | צילום: תמר מצאפי
מבחר בירות גרמניות לרגל האוקטוברפסט בנמל תל אביב | צילום: תמר מצאפי
בירת ויינשטפן בחגיגות האוקטוברפסט בנמל תל אביב | צילום: דנה ברק
בירת ויינשטפן בחגיגות האוקטוברפסט בנמל תל אביב | צילום: דנה ברק

 

מכסה ייחודי מונע את ריחות הטיגון ומשביח את המנה

מכסה זכוכית וסיליקון של המותג Roso (ביבוא חברת רוסולינג) רק נראה תמים, אבל בתכל'ס הוא עושה נפלאות. הגאונות טמונה בפילטר פחם ייחודי שקולט אדים וריחות בצורה מוחלטת ומספיק לשנה או ל-40 שעות טיגון. קירמלנו בצל על אש נמוכה במשך שעה בבית ממוזג ואף שביב ריח לא נפלט. אם כל זה לא מספיק, המכסה מתאים למחבתות וסירים בשתי מידות (24 ו-28 ס"מ), ושולי הסיליקון קולטים את המים הנוצרים מאדי הבישול ולא מאפשרים להם להרטיב את האוכל. אם אתם צריכים לבחור רק מתנה אחת לחג, לכו על המכסה. 249 ש"ח.
להשיג בארקוס קאזה ובחנויות כלי הבית המובחרות

מכסה זכוכית וסיליקון של המותג Roso | צילום: שונית וייס
מכסה זכוכית וסיליקון של המותג Roso | צילום: שונית וייס

 

מנת ברווז מוצלחת תשדרג לכם את שולחן החג במעדן ייחודי

הברווז הוא חומר גלם נהדר ואהוב על שפים, בזכות טעמו העשיר והעסיסי. טיפול ובישול נכון הופכים אותו למעדן. אפשר להכין אותו במגוון שיטות: השריה במרינדה, עישון, צלייה, טיגון, קונפי ועוד. ההכנה אינה מורכבת והתוצאה היא מנה עיקרית חגיגית וייחודית. במשק לוין נפתלי שבעמק יזרעאל מגדלים ברווזים בתנאים הומניים, ללא אנטיביוטיקה וללא מזרזי גדילה. מאז שנת 1983 מתמחה המשק ברבייה, גידול וטיפוח ברווזים לתעשיית המזון. הידע הרב שנצבר במשך השנים וכן שיתוף פעולה פורה עם חוות גידול וטיפוח באירופה, הביאו למטבחים רבים בארץ את  ברווז הפקין, זן המושבח מזה שנים והנחשב לטוב ביותר למאכל.

להשיג ברשתות השיווק או בהזמנה ישירות מהמשק 052-8331286

מנת ברווז לשדרוג שולחן החג
מנת ברווז לשדרוג שולחן החג

 

ארגון ישראלי מבקש להציף את בעיית בזבוז המזון העצום בישראל

למרות שהאימא הפולנייה חינכה אותנו שלקוטג' יש כמה תאריכי תפוגה ושכל פסטה ישנה יכולה להפוך בקלות לפשטידה, ישראל נמצאת במקום השני בעולם בתחום בזבוז המזון, כשמשפחה ישראלית ממוצעת זורקת בשנה כמות אוכל ששווה לגודלו של היפופוטם. הארגון The natural Step ישראל, בראשותה של מיכל ביטרמן הנמרצת, בא לקדם, להציף ולפתור את הבעיה, כחלק מתפיסת הקיימות שהולכת ונהיית טרנדית ברחבי העולם. באירוע "מסה" שהתקיים לאחרונה בבית המידות מעורר ההשראה הוגשו שלל מאכלים שהציל חנוך שכטר ("שפטר") מבזבוז על ידי שיטות שונות לשימור חומרי הגלם. סיימנו את הערב ללא שאריות, כשכל אורח חזר עם הפתעה, מיני מתכון ומלא מודעות. יאללה, הלכנו להחמיץ מלפפונים.

מתוך האירוע "מסה" שהתקיים בבית המידות | צילום: ענת פייזר
מתוך האירוע "מסה" שהתקיים בבית המידות | צילום: ענת פייזר
שדרוגים למלפפונים ישנים | צילום: ענת פייזר
שדרוגים למלפפונים ישנים | צילום: ענת פייזר

 

מיקי שמו מצטרף לצוות הקולינרי המייעץ של יונייטד איירליינס בישראל

לתשומת לב הטסים לארה"ב: בטיסות יונייטד איירליינס מוגשות מנות אחרונות חדשות של השף-קונדיטור מיקי שמו. שמו ייצר עבור נוסעי מחלקת ה-BusinessFirst שבע מנות אחרונות שמייצגות את מיטב הקונדיטוריה הישראלית כגון טארט שוקולד, טארט לימון, טארט פירות טריים עם קרם וניל וניו יורק צ'יזקייק בראייה מחודשת. צוות השפים של החברה הגיע לארץ לבחון את המתכונים ואת חומרי הגלם ואישר את הקינוחים שיוחלפו אחת לרבעון. בכך מצטרף שמו לצוות הקולינרי המייעץ של יונייטד איירליינס בישראל שבו כבר חברים כבר מספר שנים השפים אביב משה (מסה) ומאיר אדוני (כתית, מזללה). השדרוג בחוויית סיום הארוחה יחל ב-1 בדצמבר בקווים הישירים של החברה לניו יורק ולסן פרנסיסקו.

מבחר מנות אחרונות של מיקי שמו ליונייטד איירליינס | צילום: תמר מצפי
מבחר מנות אחרונות של מיקי שמו ליונייטד איירליינס | צילום: תמר מצפי
אבי פרידמן מיקי שמו ופאי לימון | צילום: תמר מצפי
אבי פרידמן מיקי שמו ופאי לימון | צילום: תמר מצפי

 

הקונדיטורית הצעירה של מסעדת על המים עושה טוויסטים לקינוחים קלאסיים

למסעדת על המים בהרצליה מגיעים בדרך כלל למטרות נשנוש דגים ופירות ים תוך צפייה בשקיעה. מעכשיו יש עוד סיבה לקפוץ לבקר – תפריט קינוחים חדש. השפית־קונדיטורית מייגן גייר (25) לוקחת קינוחים קלאסיים, מפרקת אותם לגורמים ומרכיבה אותם מחדש בצורה עכשווית ובועטת, כמו במנת הקרם ברולה סמיפרדו עם פופקורן מקורמל בציפוי שוקולד לבן וקציפת ויסקי (54 ש״ח).
חוף השרון 4 הרצליה, 09-9511812

קרם ברולה סמיפרדו עם פופקורן מקורמל בציפוי שוקולד לבן וקציפת ויסקי | צילום: נופר בוגנים
קרם ברולה סמיפרדו עם פופקורן מקורמל בציפוי שוקולד לבן וקציפת ויסקי | צילום: נופר בוגנים

 

מנות סתוויות בהשראת האלווין יחכו לכם בסוף החודש במסעדת OCD

מאז פתיחתה לפני כחצי שנה OCD היא אחת ה־מסעדות. השילוב בין ארוחת טעימות המורכבת מול עיני האורחים לאווירת בילוי אינטימית וקשר ישיר עם השף רז רהב והצוות (כולל אפשרות להיכנס למטבח הפתוח ולצלם), שבתה את לב הפודיז. מה שרבים לא יודעים הוא שרהב בילה חלק ניכר משנות ילדותו בארצות הברית, וכמו כל ילד אמריקאי – חיכה להאלווין בקוצר רוח. בהשראת החג, בסוף החודש (31.10־4.11) הוא מביא למסעדה לא רק דקורציה של דלעת עם נר אלא גם סממנים קולינריים של תחילת הסתיו בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. תפריט הטעימות יכלול מנות כמו קורן ברד עם בשר שפונדרה מפורק ופופקורן חריף, דג מאודה עם גריטס (דייסה אמריקאית) קארי, דלעת ובייקון וברווז בניחוח ברבן ושלכת (בתמונה). להשלמת החוויה יוגשו קוקטיילים מיוחדים ובהתאם למסורת יוכל כל אורח לבחור Trick or Treat. 310 ש"ח לאדם.
תרצה 17 תל אביב, 03-5566774

המנות הסתוויות של האלווין | צילום: איליה מלניקוב
המנות הסתוויות של האלווין | צילום: איליה מלניקוב

 

בקבוקי סודה עם איורים מדליקים יחליפו את בקבוקי הפלסטיק בחן

בחברת סודה סטרים הוותיקה מקפידים על המגמה הירוקה ודואגים שאם כבר אתם חוסכים, אז תחסכו בסטייל. לקראת החגים משיק המותג ליין חדש של בקבוקים רב פעמיים בעיצובים מגוונים של המאיירת שירה ברזילי (koketit), עם ציורים מדליקים ואיחולים שיתחילו לכם את השנה בטוב ויעלו חיוכים סביב השולחן. שלישיית בקבוקי ליטר – 49 ש"ח, בקבוק ליטר עם גימור מטאלי – 35 ש"ח.
להשיג ב־9880* בחנויות נבחרות ובאתר

סודה סטרים | צילום: רחלי פרידמן
סודה סטרים | צילום: רחלי פרידמן

 

שמן זית פרימיום במארז יוקרתי הוא מתנת חג מוצלחת למביני עניין

סבא חביב מוציא סדרה מוגבלת של שמן זית מעצים עתיקים, שהוא שמן זית כתית מעולה, בחומציות נמוכה במיוחד (0.3%) ובמנעד טעמים חזק וחריף. השמן נמכר בבקבוק יין ובאריזת שי יוקרתית ומתאים בול למי שיודע להעריך איכות.
79.90 ש"ח, להשיג ברשתות נבחרות, בחנות המפעל או בהזמנה ישירה 04-6991888

שמן זית מעצבים עתיקים של סבא חביב | צילום: דניאל לילה
שמן זית מעצבים עתיקים של סבא חביב | צילום: דניאל לילה

 

מסעדת פרונטו חוגגת יום הולדת 29 עם הומאז' למנות האהובות

לכבוד המאורע יצר השף דיוויד פרנקל תפריט המאפשר ליהנות מכמה שיותר קלאסיקות של המסעדה בעזרת האפשרות להזמין חצאי מנות. למרות הגיל אין לפרונטו אף קמט והמנות המיוחדות רלוונטיות ומענגות כתמיד.
הרצל 4, 03-5660915

פרונטו עם הומאז' למנות האהובות | צילום: תמוז רחמן
פרונטו עם הומאז' למנות האהובות | צילום: תמוז רחמן

 

חברת יד מרדכי החלה לייבא חרדל איכותי מדיז׳ון, ולקראת החג היא הוציאה מהדורה מיוחדת של ממרח חרדל עם דבש
10.90־12.90 ש"ח ברשתות השיווק

חרדל איכותי מדיז'ון | צילום: שלומי ארביב
חרדל איכותי מדיז'ון | צילום: שלומי ארביב

 

פסטיבל הקולינריה Round Tables חוזר לסיבוב שני, ובגדול

אחרי הצלחה מסחררת בשנה שעברה (10,000 סועדים שקנו את כל המקומות חודש לפני הפתיחה ושמונה שפים ממסעדות בחו"ל שהגיעו להתארח), צפויה בחודש נובמבר רכבת אווירית של 45 שפים, סו־שפים ומסעדנים, נציגי 13 מסעדות, מתוכן חמש המדורגות ברשימת World's 50 Best Restaurants היוקרתית, וארבע מכוכבות מישלן. בין האורחים גם שלושה שפים וירטואוזים מהמטבח הדני ואחד אלוהינו – צוות מהמסעדה של שף העל ז'אן ז'ורז'. רשימת המסעדות המארחות מונה 15 מהטובות בארץ. 13 אלף מקומות ממתינים לכם במחיר 279 ש"ח לאדם (239 ש"ח למחזיקי כרטיס American Express פלוס קוקטייל במחיר מיוחד). במסעדות טאיזו וניטן תאי המחיר יהיה 319 ש"ח לאדם (279 ש"ח למחזיקי כרטיס American Express).
מכירת הכרטיסים מתבצעת מראש ובאתר בלבד

פסטיבל הקולינריה round Tables חוזר | צילום: Nuno Corella
פסטיבל הקולינריה round Tables חוזר | צילום: Nuno Corella

נעמן מוציאה סדרת סירים בעלת טכנולוגיה מתקדמת

הסדרה מתגאה בטכנולוגיית Iron Spray המאפשרת לחסוך כ־30 אחוז מזמן הבישול בזכות ארבע שכבות הממוקמות בתחתית הסירים. על שכבת האינדוקציה החיצונית בנויה שכבת ברזל, שכבה שלישית של אלומיניום מספקת יציבות וחוזק מרבי ומבטיחה הולכת חום אחידה, ושכבת הצבע העליונה שומרת על עמידות בטמפרטורות גבוהות.
400־180 ש"ח, ברשת חנויות נעמן

Iron Spray של נעמן | צילום: ישראל כהן
Iron Spray של נעמן | צילום: ישראל כהן

 

״אפייה עילית״ הוא עונג צרוף לאוהבי קונדיטוריה מתוחכמת

משלל ספרי הבישול שיצאו לאור לקראת החג, הכי הוקסמנו מהספר שכולו יצירות פטיסרי יפהפיות, עוגות מעוצבות וקינוחים עוצרי נשימה של השף־קונדיטור ערן שוורצברד. הספר מיועד לקונדיטורים בנשמה ולפריקים של פוד פורן.
180 ש"ח, בחנויות ספרים ובקנייה ישירה 

"אפייה עילית" | צילום: שירן כרמל
"אפייה עילית" | צילום: שירן כרמל

 

בלנדר חזק יעשה לכם שייקים מלאי בריאות

כשאין זמן לארוחת בוקר – שייק יכול להיות פתרון זריז, בריא ומצוין. בחנויות אפשר למצוא לא מעט מכשירים ייעודיים אך רובם מסורבלים ובעיקר יקרים. Nutri-Ninja, האח הקטן מתוך שלושה בלנדרים של מותג הפרימיום האמריקאי, מאיים לגרוס את השוק. הוא מצויד במנוע בעוצמה של 700 ואט עם מבנה להבים בעל פטנט המשמר את הערכים התזונתיים של הפירות והירקות ומעניק לשייק או לסמות'י מרקם קטיפתי אחיד. הנינג'ה מרסק הכל בשניות, כולל קרח, פירות קפואים, אגוזים וזרעים. יש לו שני אחים גדולים בנפח כלי הקיבול ובעוצמה, וטכנולוגיה חדשנית וייחודית המאפשרת להפעיל תוכנית עיבוד חכמה של פולסים, ערבול והפוגות בהתאם לכל מרכיב מזון.
399 ש"ח, 699 ש"ח או 1,190 ש"ח. להשיג בחנויות החשמל המובחרות

Nutri-Ninja | צילום: יח"צ
Nutri-Ninja | צילום: יח"צ

סיטיז, המכונה האיקונית של נספרסו, מושקת מחדש בעיצוב קומפקטי ועדכני
1,090־1,549 ש"ח, 2500*

סיטיז, נספרסו | צילום: יח"צ
סיטיז, נספרסו | צילום: יח"צ