הריון שעיר מדי

בהריון העור שלנו רגיש, ובין היתר אנחנו מועדות לאקנה, לפיגמנטציה, לגירודים, וגם לשיעור יתר. ד"ר אכי פרידמן, מומחה לרפואת עור, מסביר למה זה קורה ומה אפשר לעשות

88 שיתופים | 132 צפיות

1. אין חוקים

במהלך ההריון, אזורים שנטו לשיעור יתר עוד טרם ההריון עלולים להחמיר, ואזורים שלא סבלו כלל משיעור יכולים לפתע להצמיח שיער (מישהו אמר שפם או פס מהטבור?).

2. שוב ההורמונים

כמו בכל התופעות שמתרגשות עלינו בזמן ההריון, גם כאן האשמים הם (איך לא?) ההורמונים. כשהם נופלים על קרקע פורייה, כלומר, על מי שממילא נוטה לשיעור יתר, יש חגיגה. חשוב להבין שלא כל זקיקי השיער שיש לנו פועלים בו זמנית (ראה שיעור באוזניים שמתחיל בגיל 60 אצל גברים), ושהשינויים ההורמונליים בהריון גורמים לזקיקי שיער שלא היו פעילים – להתחיל לפעול.

3. תעודת לידה

תופעות רבות בהריון חולפות מיד לאחר הלידה, אך השיעור יכול להמשיך ללוות את האם הטרייה גם בזמן ההנקה, מכיוון שהמערכת ההורמונלית עדיין חווה שינויים.

4. רואים את האור

אף על פי שאין מחקר מדעי מבוסס האוסר על טיפולי לייזר להסרת שיער בזמן הריון והנקה, לא מומלץ לבצע טיפולים כאלה (סביר להניח גם שלא תמצאו מקום שיסכים לטפל בכן בתקופה זו). בתקופות אלה המערכת ההורמונלית חווה שינויים, וזה פוגע באפקטיביות הטיפול (מצד אחד נפגעת צמיחת השיער הקיים, ומצד שני זקיקים אחרים מתחילים לצמוח).

גם הסרת שיער בשעווה אינה מומלצת, מכיוון שלאחר טיפול בשעווה העור מועד לפיגמנטציה, ואצל הריוניות על אחת כמה וכמה. בינתיים, גילוח ופינצטה יכולים להיות הפתרון. בכל מקרה, אפשר להתעודד שלאחר ההריון ותקופת ההנקה, אם לא תחול הטבה, אפשר לפנות לטיפול בלייזר.