הריון עם חצ'קונים

אחת התופעות הידועות בתקופת ההריון היא הופעת אקנה. איך מתמודדים עם אקנה במהלך ההריון?

88 שיתופים | 132 צפיות

התמורות ההורמונליות בתקופת ההריון נותנות את אותותיהן בגופנו. בנוסף לסימני המתיחה, לבצקות, לפיגמנטציה ולחבריהם (ושמישהו יעצור אותי), אצל חלק מהנשים מצטרף לחגיגה גם האקנה. ד"ר דוד ישי, גינקולוג בכיר בשירותי בריאות כללית במחוז חיפה, מסביר על התופעה ומה (אם בכלל) אפשר לעשות.

1. לאקנה חוקים משלו

האחראים למצב הם האנדרוגנים (הורמונים גבריים). בתקופת ההריון עולה מעט רמתם, ואצל נשים הרגישות לכך עלולה לחול החמרה או התפרצות של אקנה (ולא, אין דרך למנוע זאת). לרוב הדבר יתרחש בתחילת ההריון בעת הגעש ההורמונלי, אך אין כאן חוקים. גם עוצמת האקנה משתנה מהריונית להריונית, ובעוד שאצל האחת תהיה התפרצות קלה, אצל השנייה תיתכן התפרצות סוערת.

2. חלף עם הרוח

בניגוד לסימני מתיחה, את האקנה אי אפשר להסתיר (אולי עם קצת מייק-אפ). אז נכון שמדובר בתופעה לא נעימה, אבל במרבית המקרים, לאחר ההריון, כמו שהאקנה מגיע כך הוא גם חולף. נסי לקבל זאת והתעודדי, עוד כמה חודשים זה ייגמר.


מומלץ לשמור על היגיינה קפדנית בעור הפנים עד הלידה

3. על כל פנים

ובינתיים, עד הלידה המיוחלת, מומלץ לשמור על היגיינה קפדנית בעור הפנים, ובהתאם לצורך לשלב טיפול בסיסי אצל קוסמטיקאית. במקרים קשים אפשר לפנות לרופא עור, שעשוי לרשום משחות אנטיביוטיות לטיפול חיצוני. בכל מקרה חשוב לדעת שתכשירים לטיפול באקנה המכילים ויטמין A אסורים לשימוש במהלך ההריון.

4. מזון בריאות

בינתיים, גם כדי למנוע החמרה במצב, מוטב להפחית באכילת מזון מטוגן ושמן (מה רע במזון מבושל?) ולאכול פירות וירקות טריים שנשטפו היטב.