הרבה יותר מנעליים

צלם: יחסי ציבור
צלם: יחסי ציבור

יומיים שלמים לוקח כדי לייצר זוג נעליים אחד של לואי ויטון - לא פלא שהן נחשבות לאחד המוצרים היוקרתיים בעולם האופנה. ראיון מיוחד עם המעצב פבריציו ויטי

88 שיתופים | 132 צפיות

כשחושבים על המותג לואי ויטון, נעליים הן לא בהכרח הדבר הראשון שקופץ לנו לראש, אבל בית האופנה היוקרתי הוא כבר מזמן לא רק שם נרדף לתיקי עור משובחים ומזוודות טראנק עם המונוגרמה האיקונית LV. מינויו של מארק ג'ייקובס האמריקאי למעצב הראשי ב-1997, הפיח רוח חדשה למותג הצרפתי הוותיק, ואף עורר מהפכה קטנה כשהכניס את הקולקציות המוכנות ללבישה של בגדי נשים וגברים, אביזרים וכמובן נעליים. שחקניות קולנוע כמו גווינת' פאלטרו וגס'יקה ביל ודוגמניות כמו אלכסה צ'אנג ומירנדה קר אימצו בחום את הבגדים והנעליים של ויטון.


מימין: ג'סיקה ביל נועלת לואי ויטון; מירנדה קר בנעליים של המותג וגווינית' פאלטרו מעריצה את המותג

250 פעולות לייצור זוג נעליים אחד

מפעל הנעליים של ויטון נפתח לפני שמונה שנים בפייסו ד'ארטיקו שבאיטליה, עניין שהרים גבה או שתיים בהתחשב בעובדה שהמותג תמיד התגאה בתווית "מייד אין פראנס". 300 איש עובדים במפעל המקפיד על מומחיות אדירה, חדשנות ויצירתיות. הכל נעשה במקום: החל מגלילי הבדים, דרך העורות האקזוטיים ועד קצוות הנעל המצוירים במכחול, מקושטים בתיפורי יד אלכסוניים ועוברים הברקה ידנית. ייצור זוג נעליים אחד נמשך בממוצע יומיים ודורש כ-150-250 פעולות הנעשות בדרך כלל במלאכת יד.

"עבור נשים, נעליים הן לא רק אביזר אלא אובייקט מהותי… לנעול, לחשוק בו, לרכוש ולהעריץ, כמו פסל", מסביר פבריציו ויטי, המעצב הקריאטיבי של נעלי לואי ויטון מאז 2004. "הן משנות את הפרופיל והיציבה ומסייעות לאישה להרגיש בטוחה ויפה יותר, ללא קשר לגובה העקב. נשים יכולות להיות מקסימות ביותר בנעלי בלרינה שטוחות כמו גם על עקבי 12 ס"מ או על עקבים של 5 ס"מ. עם נעליים אפשר לפתח מעין קשר 'גופני': הן יכולות להציק, אפילו לענות אותך, דבר שחלק מהאנשים אוהבים עד למידה מסוימת".

ויטי, שעובד בצמוד לג'ייקובס בתהליך העיצוב, מגדיר את היחסים ביניהם כאינטנסיביים, רצופים וחזקים. על תהליך העבודה הוא מוסיף: "המשימה שלי היא להפוך את המחשבות של מארק לממשיות ותלת ממדיות. הוא נקודת הפתיחה של התהליך היצירתי בסטודיו והוא זה שקובע את הלך הרוח. הכל מתחיל משם. כל אחד מאתנו מתחיל מחקר משלו: לפתח רעיונות, לאסוף תמונות, חפצים חדשים ווינטג', מגזינים, ספרים וכמובן חומר ארכיוני. אני, באופן אישי, למשל משוגע על קולנוע ומשתמש בתמונות סטילס משם".


מעצב לנשים הכי יפות בעולם. פבריציו ויטי

>> עוד על נעליים:

* 5 טעויות שנשים עושות כשהן קונות נעליים>>

* סרטון: בואי לראות איך הולכים נכון על עקבים>>

* רגעי הנעליים הגדולים של הסדרה "סקס והעיר הגדולה">>

נעליים של לואי ויטון עם המונוגרמה המפורסמת ועם המנעול הקטן המוזהב

שואבים השראה מצייר רישום צרפתי

את ההשראה לנעלי ה-Magic Square מקולקציית אביב-קיץ 2013 שאבו ויטי וג'ייקובס מקירה, צייר רישום צרפתי משנות השישים. לגבי גובה העקב הלא שגרתי (חמישה וחצי סנטימטרים) ויטי מוסיף ומסכם: "החצי סנטימטר זה עוד אובססיה שלי. אני מאמין שהוא מוסיף משהו. זהו גובה היסטורי בשנות השישים. התחלנו לכלול את הנעליים במגוון שאנו מציעים למכירה והנשים מעריצות אותן. הן עוברות בקלות מהכי גבוה להכי שטוח: הן רוצות לחוות את הרטט".

ג'ייקובס, הידוע בחיבתו לשיתופי פעולה עם אמנים ידועים כמו טקאשי מורקאמי , סטפן ספראוס ויאיוי קוסאמה, החליט לעשות זאת שוב בקולקציית אביב קיץ 2013 עם דגם הנעליים " ! “Oh really , זה אחד הדגמים המוכרים והנמכרים ביותר של ויטון, נעלי עקב המגלמות את שיא הקלאסיות, אלגנטיות והנשיות. הדגם הוצג לראשונה ב- 2010 ומאז זוכה לגרסה מחודשת בכל עונה. חומרי הגלם, הצבעים וגובה העקב משתנים ומתאימים את עצמם לכל קולקציה. החותם של הדגם הוא מנעול זהב קטן בגב העקב, המנעול מוצמד על כל פריטי העור של ויטון. הפרויקט נעשה יחד עם עשרה צלמים מרחבי העולם כאשר כל אחד מהם מציג את החזון והפרשנות שלו לדגם דרך עדשת המצלמה שלו.

* עכשיו ב-ZOOG: מה תנוחת השינה שלכם אומרת עליכם? בואו לגלות>>

* עכשיו ב-ZOOG: איך לא לעצבן נשים? קבלו מדריך מיוחד>>

* עכשיו ב-ZOOG: כל הטעויות שגברים עושים במיטה>>