הקליפ הפרובוקטיבי של דודו אהרון

צלם: צילום מסך מתוך הקליפ
צלם: צילום מסך מתוך הקליפ

הקליפ החדש של דודו אהרון, שבו נראית אישה עם בגדים רטובים, מכנסונים, מחשוף עמוק וחזה שופע רוכנת מעל מכונית, מציג קלישאות מסרטים כחולים ומסעיר את הרשת. לנו הוא גרם לרחם על דודו. צפו בקליפ ושפטו בעצמכם

88 שיתופים | 132 צפיות

סקס מוכר. את זה כבר כולם יודעים. גם פרובוקציות מוכרות. על פי המשוואה הפשוטה הזו, פרובוקציה שמשלבת בתוכה סקס תמכור – והרבה. זה כנראה מה שעמד לנגד עיניהם של יוצרי הקליפ החדש של דודו אהרון: "המכונית שלי – היופי שלך", קליפ שכל מה שהוא מנסה למכור זה לא סקס (את זה אתם יכולים למצוא ברשת בשפע), לא מוזיקה (את זה אתם יכולים למצוא בגלגלצ או ביוטיוב) – אלא רייטינג ובאזז, שכנראה חסר לדודו אהרון.

בקליפ נראה אהרון לבוש בחליפה יוקרתית ונוהג במרצדס היישר אל תוך מקום לשטיפת רכב. ברגע שהוא נכנס למכונה לשטיפת רכבים, מתחילה הקלישאה הנוראית שמדמה אישה למכונית, וכך במקום לראות את המים והסבון שבמכונה משפריצים על המכונית – רואים אותה משפריצים על אישה סקסית, לבושה בחולצת בטן, מחשוף עמוק ומכנסונים קצרצרים. אי אפשר להילחם באסוציאציה שאמורה לעלות בראשו של כל גבר ממוצע, הקשורה לאפקט השפרצה – רק מסוג אחר לגמרי.

הקליפ ממשיך כשהאישה מגיעה להשלים את הניקיון שהמכונה עשתה (כי המכונית, שנכנסה למכונת השטיפה נקייה מכל רבב נותרה כנראה מלוכלכת גם אחרי השטיפה). עם דלי מלא במים וסבון בידיה, היא מתחילה לרכון על המכונית כשהספוג שבידיה מרטיב את כל בגדיה, עד לנעלי הסטילטו האימתניות שהיא נועלת כדי להדגיש את ישבנה החטוב (שזוכה לקלוז אפ בוטה במיוחד).

* צפו גם: הפרסומות הסקסיסטיות שמרגיזות נשים>>

קלישאות נדושות מסרטים כחולים

הקליפ (שנמצא ממש קרוב לגבול של סרט כחול, כולל זוויות הצילום המקצועיות) ממשיך עוד ועוד ולא מפסיק להשתמש בקלישאות הכי נדושות של הסרטים הכחולים: השפרצות, גוף חשוף, חזה שמאיים לפרוץ מהמחשוף, ישבן בולט, רגליים רטובות, משקה שנשפך על פניה של האישה, רק שבסוף יש פאנץ' (זהירות, ספוילר): הכל היה פרי דמיונו של תפרן חרמן שנכנס לשטוף את הרכב הישן שלו, שאפילו לא מתניע – והאישה הסקסית היא לא אחר מאשר פועל מיוזע ועייף (רק שחבל שהראו שה"תפרן" נוסע ברכב אספנות משופץ ויפה ולא באיזו טרנטה מקרטעת).

צפו בקליפ מעורר המחלוקת לשיר "האוטו שלי – היופי שלך":

כצפוי, הקליפ הזה יצר באז תקשורתי, טורים נוקבים וחלחלה בקרב הציבור הנשי, שמיהרו לגנות את הקליפ בטענה שהוא בוטה, שהוא סקסיסטי, שהוא משפיל נשים ומה לא. הדבר שהקליפ הזה העלה בנו הוא דווקא רחמים. האם דודו אהרון באמת צריך את השטות הזו כדי לעלות לכותרות ולייצר באז? האם הוא – והאנשים סביבו – באמת אינם מאמינים שהמוזיקה שלו יכולה לסחוף את המאזינים ושהקליפים שלו לא יכולים לסחוף צפיות אם הם לא ישתמשו בפרובוקציה שכזו? אם זה המצב, זה מאוד, אבל מאוד עצוב.

מעבר לזה, קליפ שכזה, שעושה לדודו אהרון רק רע, עלול לסמן את הסוף עבורו. אהרון אהוב על הציבור הנשי ופונה אליו יותר בשיריו: אז למה להרגיז אותו? לא חבל? כך, במחי קליפ אחד, הופך אהרון, שנתפס בעיני הנשים כרומנטיקן רגיש, לגבר סקסיסטי ומגעיל, שמחפצן נשים ורואה בהן אובייקט מיני. לא חבל?

על המילים של השיר מיותר לדבר. הדבר היחיד שיש לי לומר עליהן זה שהן רק מחזקות את הטענה שהשיר הזה נכתב רק כדי שיהיה אפשר לעשות לו קליפ שיצור פרובוקציה ובאז: "…האוטו שלי, היופי שלך ויש לנו זמן אז תגידי לי היי, תגידי לי בוא תגידי לי קח, וקחי את הכל איתך, כל הטירוף הזה נראה כמו ים כחול…" נו, באמת: המילים האלה מורידות את הזמר הישראלי/ים תיכוני/מזרחי/מחק את המיותר לרמה ירודה שטרם הכרנו.

* עוד ב-ZOOG: טעויות שגברים עושים במיטה>>

* עוד ב-ZOOG: איך לא לעצבן נשים? מדריך מיוחד>>

ואי אפשר לסיים טוב שכזה בלי להזכיר את ליאור נרקיס, שעשה את זה קודם, ובקליפ לשיר "מתוקה" הציג דוגמניות בביקיני לבן, כשאחת מהן נהנית ממקלחת של מים זורמים (ותשמחו לדעת שבגד ים לבן הופך לשקוף כשהוא בא במגע עם מים), כמו גם דוגמנית שופעת חזה בביקיני שאוכלת תותים עם קצפת בתאווה ובעונג שכאילו נלקחו הישר מ"תשעה וחצי שבועות של שכרון חושים", ויצר קליפ סקסיסטי ובוטה לא פחות. רק שבמקרה של נרקיס היה פאנץ' באמת טוב, שהפך את הקליפ לפארודיה על עצמו.

צפו בקליפ של ליאור נרקיס לשיר "מתוקה":

* עכשיו בחיים אחרים: גלו מה אומרת עליכם שעת הלידה שלכם>>

* עכשיו בחיים אחרים: המאכלים שיעזרו לכם להירגע>>