הקונדום פוגע בזקפה. מה עושים?

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | lenetstan, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | lenetstan, Shutterstock

מה עושים כשהזקפה יורדת כשמנסים לשים קונדום? המטפל המיני דוקטור בני שכטר נותן פתרונות

88 שיתופים | 132 צפיות

השאלה

אני בן 19 וחצי, בזוגיות טובה כבר תשעה חודשים. כשעשינו "סקס יבש" היה מעולה. שנינו בתולים, ועכשיו רוצים להתחיל לקיים יחסים מלאים. הבעיה היא שברגע שאני שם את הקונדום – הזקפה יורדת. אין לי מושג למה זה ככה ואיך אפשר לטפל בבעיה.

התשובה

שלום,
על מנת להסביר לך איך לטפל בבעיה, עלינו קודם כל לבדוק מה בדיוק קורה וממה הבעיה נובעת. לפי התיאור שלך, יכולות להיות כמה סיבות לירידה בזקפה. אפרט אותן כאן ואסביר מהו הטיפול האפשרי.

מתייעצים עם ד"ר בני שכטר

רוצים להתייעץ עם ד"ר בני שכטר בנוגע לבעיות בתפקוד המיני? שלחו את שאלתכם לדוא"ל: anat@ohbaby.co.il, והשאלות הנבחרות – כולל התשובות – יתפרסמו בעילום שם באתר

אפשרות ראשונה: חרדת ביצוע

זוהי בעיה נפוצה מאוד בקרב צעירים, שתפקדו מעולה עד שלב החדירה עצמה וכעת כשנדרשים לחדירה ממשית – זה לא מצליח. יכולים להיות גורמים רבים לחרדת ביצוע: פחד מהיריון (למרות אמצעי המניעה), פחד לא להצליח/ לא להרשים, לחץ מהסיטואציה כולה ועוד. חרדת ביצוע חייבת להיגדע כמה שיותר מהר, אחרת היא הולכת וגדלה ככדור שלג.

הטיפול הוא במסגרת יעוץ מיני, לרוב לא ממושך, שבו אתה לומד להירגע ולהשתחרר, ועל הדרך גם מקבל תשובות להרבה שאלות בנושא יחסי מין ועינוג בת הזוג.

* עוד ב-ZOOG: אבחון ופתרונות לבעיות זקפה ושפיכה מעוכבת>>

* עוד ב-ZOOG: איך מתגברים על שעמום בסקס ועוד פתרונות לבעיות נפוצות במיטה>>

* עוד ב-ZOOG: פתרונות לבעיות נפוצות אצל נשים במיטה>>

אפשרות שנייה: הרגלים

אם הירידה בזקפה מתרחשת כשאתה עם קונדום ומתחיל לחדור – הקונדום בעצם מפריד בין איבר המין שלך לבין הנרתיק של בת הזוג. ייתכן שהתרגלת לעוצמת חיכוך מסוימת בסקס יבש, והקונדום לא מסוגל לספק לך את אותה עוצמה ולכן הריגוש יורד ואיתו הזקפה (דרך אגב, רבים חווים את אותה בעיה בשל הרגלי אוננות בעוצמה חזקה שלא ניתנת לשחזור עם קונדום).

אם זו הבעיה, יש "לנתק" אותך מההרגלים של הסקס היבש. יש דרכים מאוד ברורות לעשות את הניתוק הזה, באמצעות ייעוץ מיני. הייעוץ כולל שיחות, הדרכה מינית ומעט "משימות" לבית.

הקליקו כאן להצטרפות לעמוד הפייסבוק של ZOOG, ותוכלו לקבל עדכונים חמים ולהשתתף בפעילויות נושאות פרסים>>

אפשרות שלישית: טכניקת הלבשת הקונדום.

אם הירידה בזקפה מתרחשת עוד לפני תחילת החדירה – כלומר בשלב שבו אתה רק שם אותו עליך – עליך לוודא שאתה יודע לשים את הקונדום כמו שצריך. הרבה בחורים מסתבכים עם זה בפעמים הראשונות ואז זה לוקח זמן, קצת מלחיץ, עוצר את הלהט של הרגע – ואז תיתכן ירידה בזקפה.

אם זו הבעיה, כדאי לך לתרגל את לבישת הקונדום "מחוץ לסיטואציה" כדי להיות מיומן בזמן האקט עצמו.

לסיכום, צריך כאמור לבדוק מה בדיוק קורה לך ומהו הגורם – ולפיכך להתאים את הטיפול שיביא לסיומה הטוב של הבעיה.

ד"ר בני שכטר הוא מטפל מיני, בעל מרפאה סקסולוגית ברמת השרון ובבת חפר

* עכשיו בחיים אחרים: האם זוגיות מתאימה לכם?

* עכשיו בחיים אחרים: כך תעצבו חדר שינה שיחזק את הזוגיות שלכם>>