"הקבוצה" מוכיחה שווטסאפים של אחרים מעניינים אותנו – מה זה אומר עלינו?

שי בן אמו. "הקבוצה" | צילום: טל גבעוני
שי בן אמו. "הקבוצה" | צילום: טל גבעוני

עוז פרץ צפה בפרק הראשון של "הקבוצה", ריאלטי השידוכים החדש בקשת 12, וכבר סימן את שי ב. כמוזר הרשמי של העונה, והיא אפילו עוד לא התחילה

88 שיתופים | 132 צפיות

"הקבוצה", שם לתוכנית שגורם לי לחשוש שמדובר בפורמט שבו מנסים להקים כת. אבל מדובר בתוכנית דייטים שבה יש 12 רווקים- שישה גברים ושש נשים, שלא היה להם מזל בטינדר וצירפו אותם לקבוצת וואטסאפ שגואל רצון, למזלם, לא לוקח בה חלק. הם יכולים לשתף בקבוצה הזאת הכל חוץ מדבר אחד: אסור להם לשתף איך הם נראים והם ייחשפו אחד לשנייה רק בדייט הראשון, בשביל לייצר לנו את התחושה שמדובר באמת בהתאהבות בין נשמות, ולא בהתאהבות של שיכורים בשישי ב-4 בבוקר במעבר חצייה באלנבי. הם יצטרכו בשבוע הזה קודם כל "להתאהב" דרך התכתבויות ומלא אימוג'יז ורק אז יחליטו אם להיפגש ולראות אחד את השנייה במקום מבודד בעולם, בלי עדים, למקרה שיבינו שקיבלו חתול בשק ויצטרכו לעשות דברים פליליים.

"הקבוצה" | צילום מסך, קשת 12
"הקבוצה" | צילום מסך, קשת 12

מנהל הקבוצה הוא אדון יורם זק שכנראה התגעגע לדבר לאנשים שהם בעצם שפנים בניסוי חברתי. הוא מראה סרטון על כל דייר ומציג אותם כאילו היו מוצר בערוץ הקניות: 

המוצגת הראשונה היא מורן, בת 34 מתל אביב. "הבילוי המועדף עלי הוא ארוחה במסעדה טובה, כוס יין וקינוח שוקולד… כשאני צריכה תרפיה לגוף ולנפש אני יוצא לאימון או נכנסת למטבח". החיים של מורן נשמעים כמו סטורי של 90% מהמדינה ואני לא מבין איך היא לא מצאה עד עכשיו את בעלה בטיקטוק. 

המוצגת השנייה היא יעל בת 28 מתל אביב, היא מורה ליוגה שמעריצה את המילה נמסטה וכנראה עוד דברים כמו תה ירוק וניקוי רעלים. בזמנה הפנוי היא עושה מדורות בים בתקווה שזה יחבר אותה לטבע, דברים שבדרך כלל עושות יפהפיות או בנות שחזרו מהודו עם ענפים בשיער שנגמלו מטמפונים. 

המוצגת השלישית היא דר, בת 30, "מאז שאני זוכרת את עצמי אני מאמינה באהבה". כנראה התפילות לא הגיעו לקופידון, אולי תפילות למנכ"ל קשת יותר פרקטיות. דר היא טבחית במסעדה ונשמע שתל אביבי שמבזה את עצמו ב-WOLT לא יתאים לה. 

המוצגת הרביעית היא נטלי, בת 31 עורכת דין. המוטו שלה בחיים למציאת גבר זה "לבחור מישהו עם עיניים טובות", משפט שכנראה מישהו אמר מתישהו על יהודה משי זהב. 

המוצגת החמישית זאת עדן, בת 30 מרמת גן מוזיקאית, כנרית וזמרת, וזה כבר נשמע מעניין ושונה משאר הבנות, אבל אני מבין למה היא בתוכנית הזאת, כי בכל דייט שהיא מציגה את עצמה ככנרית, הדבר הראשון שגבר שואל אותה "אבל מה, יש בזה כסף בכינור הזה?" 

המוצגת האחרונה זאת שוהם, בת 30, נולדה ברוסיה וגדלה באריאל בשביל להמשיך להרגיש כמו ברוסיה. היא דואגת להגיד שאין סבתא על הספה בשביל לנטרל את הקלישאות. במקצוע שלה היא רקדנית, לפחות אם היא לא תמצא פה אהבה, אולי תפתח לה דלת לעונה הבאה של "רוקדים עם כוכבים". 

"הקבוצה" | צילום מסך, קשת 12
"הקבוצה" | צילום מסך, קשת 12

אצל הגברים הראשון הוא רועי, בן 32 מהרצליה, בא מתחום הכדורגל והוא אומר שלא היה כזה שחקן טוב, ברור שלא רועי, זה פרט מיותר, אם היית שחקן טוב לא היית פה. היום הוא מאמן כדורגל של קבוצת נשים, אבל זה לא מספיק לו והוא אומר משפט שכל נוכל אי פעם אמר למישהי בטינדר לפני שפגש אותה "אני רוצה להיות אבא". 

המוצג השני הוא שי, בן 37 עורך דין מתל אביב. כל ספורט אקסטרים שקיים חוץ מרולטה רוסית הוא עושה. הוא דואג להוסיף שהוא הנדי-מן, משהו שקונה הרבה יותר נשים כנראה מאשר להגיד: "אני רוצה להיות אבא". 

מוצג שלישי זה נדב, בן 32 מקריית טבעון. הוא מתעסק בסיורים קולינריים, פעילות ציבורית חברתית, הדרכה בתנועת נוער וגם יו"ר אגודת הסטודנטים, קיצר מישהו שלא הצביע בן גביר. 

המוצג הרביעי הוא שי ב. בן 38 מתל אביב, ורק מהחמש שניות הראשונות אפשר להבין שתהיה עליו מלחמה. "מכרתי חברת הייטק ואפילו הוזמנתי לבית הלבן לקבלת מגן הוקרה". היום הוא משיק אפליקציית מובייל. כל הדברים שאני גם עוד 8 גלגולים לא אוכל להגיד על עצמי ואוכל לי את הלב שהוא אומר את זה על עצמו בגלגול אחד.

המוצג החמישי הוא ברק, בן 35 מתל אביב הוא הבעלים של גלריה לריהוט ואומנות ואני לא אמור להבין איך אני אמור לקחת אותו ברצינות אחרי ששמעתי מה שי ב. עושה בחיים. 

ואחרון הוא ניב, גר בתל אביב בבניין עייף שנראה לפני פינוי בינוי. הוא גר עם הכלבה שלו שכנראה היחידה שראתה אותו ערום בתקופה האחרונה. עשה תואר ראשון בברלין בפילוסופיה וכשחזר לארץ הבין שלא צריך בכלל תואר בפילוסופיה בשביל להגיש אייס קפה בארומה. אז הוא מכר את נשמתו ונהיה הייטקיסט. 

המנהל שולח אותם לספיד דייט דרך הטלפון, שבו כולם אמורים לשוחח עם כולם וכל שיחה היא 15 דקות. מביך לראות את זה, כי לפעמים יותר קשה לייצר אינטימיות בשיחת טלפון מאשר בסקס. הם מדברים ביניהם בעיקר על כל הסיבות למה הם רווקים עד עכשיו, קריירה, חוסר בזמן, פיתוח עצמי, בקיצור כל התירוצים לזה שהם קיבלו דחייה מאנשים שהם רצו. יש קצת כימיה בספיד דייט הטלפוני בין ניב הפילוסוף ועדן הכנרית על בסיס אהבתם לעמק החולה. יש כימיה בין נדב היו"ר ונטלי שבוחרת גברים לפי העיניים על בסיס זיקתם לכותל המערבי ויש גם חיבור בין שי ב. לשוהם על בסיס זה ששי מכר חברת הייטק. 

אחרי הספיד דייטים ולפני השינה, מנהל הקבוצה מוסיף לפורמט את "אני רק שאלה". שכל פעם שהיא מופיעה להם בוואטסאפ הם יצטרכו לענות על שאלה בכנות. 

"מתי בכיתם בפעם האחרונה?" המנהל שואל ונדב עונה לפני: "שלושה חודשים באזכרה של אמא", הוא מנסה לקנות את ליבן של הבנות דרך פטירתה או שאני סתם ציני מניאק.

בבוקר שלמחרת מנהל הקבוצה פותח צ'ט פרטי, כדי שלכולם תהיה אופציה לדבר עם מי שהם רוצים באופן פרטי. נדב ושי ב. מסתערים על נטלי ונדב עם הסיפור המרגש על אימו שמנצח את שי ב. שעשה אקזיט. שי ב. מנסה עכשיו את יעל והוא סוג של מכריח אותה שהם יהיו בבלעדיות אחד לשנייה וקבע איתה דייט בוואטסאפ מבלי לקבל את הסכמתה, מישהו צריך לבדוק אם האקזיט שלו לא נעשה בתנאי כפייה. שוהם מתאכזבת ששי ב. לא שולח לה הודעה וזאת נראה לה חוצפה אחרי שהיא פנטזה על המרצדס שלו. 

שי ב. לא מוותר על נטלי והוא מציף אותה בהודעות וגורם לי לאי נוחות בשביל נטלי. זהו, שי הוא המוזר הרשמי של העונה והיא עוד לא התחילה, גם לנטלי הוא מציע חוזה בלעדיות ומנסה לסדר לה את הלו"ז בשביל שהיא תהיה פנויה רק בשבילו ולא בשביל אחרים, יכול להיות שיש פה דפוס חוזר של התנהגות רכושנית?

ניב מנסה לעלות את מד הזקפה ומדבר עם עדן על מסאז' עתידי שהוא יעשה לה במידה ויפגשו. עדן מפלרטטת עם הרעיון ואם השיחה תמשיך ניב יקבל כאב ביצים. אבל אולי הכאב הזה יעלם איכשהו בימים הקרובים, כי בשלב הבא הם אמורים להחליט מי הדייט שלהם שאיתו הם ילכו למקום מבודד.

הפורמט יכול ללמד אותי כמה דברים מעניינים, קודם כל על תעודת עניות לחיי שאני מסוקרן לקרוא הודעות וואטסאפ של אחרים. אבל בעיקר אני חושב שיש נאיביות לבטל את הצד הפיזי הכביכול "שיטחי", מצד אחד זה נפלא שיהיה חיבור באופי וכל הקטע המיסטי של נפשות. אבל מצד שני החיבור לא שווה כלום אם בסוף נפגשים ויש ביניהם משיכה של סמוטריץ' ומצעד הגאווה.